Jul 31, 2011

NIK AZIZ KATA AHLI UMNO WAJIB DIHINA WAIMAH BULAN PUASA!!

Esok Umat Islam akan menunaikan tanggungjawab Rukun Islam ke 3 iaitu berpuasa di bulan Ramadhan. Bila cakap soal puasa, ramai yang mengaitkan soal makan minum semata2. Akan tetapi, maksud 'puasa' yang tersirat adalah sangat meluas. Pada ketika inilah kita akan lihat bagaimana rakus dan jahatnya nafsu yang ditanam di minda dan hati Umat Islam melakukan kejahatan tanpa memerlukan sebarang tenaga kerja dari pihak Syaitanir Rajim. Tu lah. Bercakap soal puasa ni, ada yang kata tulis blog pun kena berpada2. Tak boleh maki hamun sesama musuh parti. Tetapi tidak bagi Pembangkang. Nik Aziz sendiri telah memberi 'green light' untuk meneruskan misi membenamkan terus Kerajaan Pusat waimah dengan apa jua sekalipun akibat dendam kesumat beliau sekian lama. Anwar usah dikatalah. Hidup maki UMNO. UMNO dimaki oleh Anwar. Inilah karenah Politik Tanah Air. Nik Aziz 'menfatwakan' wajib dan Jihad setiap umat Manusia menentang UMNO sehinggalah Pakatan muncul menakluki Kerajaan. Menghasut rakyat Malaysia dengan cara sebegitu. Bila dia berdepan dengan Pemimpin UMNO, siap hulur tangan minta tolong papah turun tangga. Masuk hospital Pemimpin UMNO siap hadir ziarah, Berpeluk sakan dengan orang2 UMNO ni. Apa yang disebut dan dihasut tidakpun dia melaksanakan melalui kekuatan. Akhirnya siapa yan termakan hasut? Totok2 Pembangkang. Apa motifnya? Politik. Politik Didahulukan, Rakyat Dipergunakan. Salam Ramadhan Al Mubarak buat semua Umat Islam.

TARGET PRU 13... MALAYSIA KE ARAH SEBUAH NEGARA SOSIALIS & KOMUNIS!!

Ini namanya dasar Pengkhianat Negara yang tidak kenal erti bersyukur. Bukan sahaja tidak berterima kasih, malah diherdik dan direndah2 kan lagi mertabat Institusi Keselamatan Negara seperti anggota Polis di Negara ini. Punya baik Kerajaan Malaysia ini membebaskan tahanan Aktiviti Parti yang berteraskan sosialis dan komunis kerana ugutan mogok lapar. Pembebasan ini digunakan dengan kesemua ruang yang ada bagi mereka meraih simpati dan menceritkan 'dalam kain' penyiasatan pihak polis terhadap totok2 Komunis dan Sosialis ini. Biasalah. Bercerita seolah2 Polis di Malaysia ini paling jahat di dunia. Orang2 seperti ini sepatutnya dihumban sahaja di Negara2 seperti Afrika, India mahupun Israel. Baru mereka sedar akan maksud 'zalim' yang mereka kerap gunakan sebagai senjata kemenangan. Fikir sejenak, mana ada Negara yang menggunakan Ordinan Darurat begitu mudah memberi pembebasan tanpa bersyarat kecuali di Malaysia. Itupun dikata ZALIM. Inilah kata orang2 tua sudah diberi betis hendak peha. Lebih sudu dari kuah. Tak mengapa. Yang termakan dengan dakyah2 da psychologi mereka mengherdik Kerajaan sedia ada, kamu akan tahu Kerajaan mana yang zalim sebenarnya. Buat Ahli Parlimen Sungai Siput, anda belum tentu lagi terselamat. KAMI AKAN BONGKAR BUKTI SEBENAR DASAR PEMERINTAHAN KOMUNIS YANG KAMU PERJUANGKAN.




NEGERI KEBAJIKAN GILA BABI.. KHALID GAGAP ARAH ROBOH SEKOLAH ASRAMA!!

Keputusan Yayasan Selangor (YS) untuk merobohkan dua buah asrama pusatnya di Kampong Pandan dekat ibukota kerana mengalah dengan pembangunan persekitarannya terus mengundang rasa marah dan geram bekas-bekas pelajar yayasan itu. Selain daripada melepaskan perasaan melalui tulisan ke laman alumni YS, mereka juga menghubungi Agendadaily untuk menyatakan betapa hampa terhadap pentadbiran YS yang tidak melakukan sesuatu yang proaktif untuk mempertahankan kedua-dua asrama pusat tersebut, sebaliknya lebih menguar-uarkan keegoan untuk membina asrama di Batang Berjuntai, Kuala Selangor. Menurut mereka, cadangan pembinaan asrama tersebut di kawasan politik Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim, yang juga Pengerusi YS adalah tidak bernas kerana tidak ada sekolah terkemuka di daerah tersebut untuk menempatkan para pelajar YS. Dalam penjelasan 31 perenggan itu, YS memberi rasionalnya pembangunan sekitar asrama berkenaan bakal mengundang masalah seperti bising kerja-kerja pembinaan, keselamatan tidak terjamin kerana kehadiran pekerja kontrak dan penagih dadah serta pelbagai ancaman lain. Mereka turut kecil hati kerana anggap YS mencemuh PAYS yang disifatkan hanya memperjuangkan nostalgia dan merindukan sejarah yang boleh diabadikan melalui kenangan album. Para bekas pelajar berkenaan juga mendesak pihak alumni iaitu Persatuan Alumni Yayasan Selangor (PAYS) bertindak tegas termasuk memaklumkan kepada Baginda Sultan Selangor, berpiket dan membuat aduan kepada Aduan Rakyat TV3. Ahmad Firdaus dalam reaksinya bertanya kepada Presiden PAYS Aina Hanim, apa yang perlu dilakukan sekarang iaitu sama ada mengadu kepada Aduan Rakyat TV3, mengajak pihak media bagi menceritakan hal sebenar atau buat bantahan dan hantar memorandum kepada DYMM Sultan Selangor. Azhar Harun pula menarik perhatian PAYS : "Ayuh PAYS lakukan sesuatu demi kebajikan adik (anak) kita di AYSKL. Masa tidak menunggu kita. Kita harus bersatu agar suara kita didengar. Kita wajib bersama dalam satu suara...suara PAYS bukan suara politik." Papa Hensem pula memberikan pandangan agar bangunan yang dicadangkan di Bestari Jaya (Batang Berjuntai) dipindahkan ke tapak asal AYSKL di Kg. Pandan. "Kita tak boleh salahkan 100% pentadbiran sedia ada sebab mungkin ia mewarisi masalah-masalah lama, tetapi dengan memangsakan ATDI/ATPN menunjukkan kegagalan pentadbiran sedia ada dalam kemahiran menyelesaikan masalah. Kalau masih tidak diterima, mari kita buat demo bantahan dan penyerahan kepada DYMM Sultan Selangor,"" katanya memberi syor. Kata Ahmad Haji Ali. Laporan Agendadaily.





Jul 30, 2011

SAKSI TAMPIL BONGKAR SHUHARDI RANCANG P'BUNUHAN BAHARUDDIN!!?

"Pelakon terkenal BERSIH 2.0 mengakui beliau tlh diarahkan dan diupah utk melakonkan watak peserta BERSIH 2.0 yg secara tiba2 mengalami serangan jantung lalu mati di tempat kejadian. Malah beliau juga tidak menafikan bahawa wanita b'purdah seperti kelihatan pada video sebarang blogger Pro Pembangkang turut melakonkan watak tersebut. Pelan strategi ini kata beliau sengaja dirancang bagi menyampaikan mesej kekejaman Kerajaan pimpinan Najib Tun Razak terhdp masyarakat Malaysia yg kononnya menuntut keadilan. Beliau berkata individu yg mengupah beliau diperakui ada kaitan dgn Anwar Ibrahim sbg tindakan mbalas dendam thadap penyebaran Video Seks Ketua Pembangkang tersebut. Shuhardi akan tampil memberi keterang dan kerjasama dgn pihak Polis." Ini yang sepatutnya disebut Shuhardi. Tak perlulah hendak pusing dan pusing menghasut, mengelirukan serta memperbodohkan rakyat. Apa lagi yg telus sgt Pembangkang pimpinan Anwar ini? Jikalau ada yg masih menyokong Anjing2 Negara kita pimpinan Anwar, anda tlh memusnahkan Agama, Bangsa dan Negara. Ingat. Lakonan ini tlh menipu segenap rakyat Malaysia. Institusi Polis terus dipijak. Melayu CinDia cadangkan agar polis bercuti selama sehari. Baru mereka tahu samada betapa pentingnya polis yg mereka gelarkan sebagai Anjing. Dan yg. peliknya, dlm nak menipu rakyat tu, b'laku juga kematian kan? 'Kebetulan' kot.




Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

HANTU ZURAIDA SYOK SENDRI.. BERANGAN NAK GANTI SHAHRIZAT!!

Melayu CinDia merakamkan ucapan jutaan Terima Kasih kpd Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat yg mengikhtiraf hasil kerja blogger dlm membantu menyelesaikan isu2 bkenaan kes2 bkenaan Kementerian. Malah beliau salute dgn tindakan blogger yang memberi kritikan dan cadangan bagi memastikan sumbangan Kementerian lebih dinamik dan efektif merealisasi perlaksanaan terutamanya berkenaan kes2 penculikan kanak2 bawah umur. THANKS KAK JAT!!
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Jul 29, 2011

VIDEO SULIT PENYOKONG BERSIH 2.0 MAKI FCUK POLIS DLM. MASJID!!?

Totok2 Anwar ni semakin agresif menyalahgunakan isu tindakan polis melaksanakan tugas akibat tindakan bodoh mereka menyalahgunakan undang2 Negara. Hampir setiap hari mereka memprovokasi perkara ini agar imej, maruah dan integriti Polis bakal memusnahkan Kerajaan pimpinan DS Najib. Melayu CinDia semakin mual dgn penyalahgunaan ini dan pihak KDN pula semakin lembik menurut kata2 mereka. KENAPA PIHAK B'TANGGUNGJAWAB MASIH MENYIMPAN VIDEO SEBENAR yang mbuktikan provokasi totok2 upahan Anwar? Video mereka mencarut dan memaki hamun serta mencabar polis berentap dgn mereka. 1 hal. MENCARUT DI DALAM MASJID pulak tu. Itu baru 1. Banyak lagi video2 yg mbuktikan Kumpulan totok2 Anwar inilah mengapi2kan penyokong dan pihak polis sehingga tcetusnya kekecohan. Keluarkan sahaja Video tersebut. Nak simpan lagi utk apa? Jangan biarkan totok2 Anwar terus menerus m'jatuhkan maruah pihak Polis. Dgn provokasi video2 yg hanya memaparkan tindakan polis, akan tetapi tidak memaparkan punca sebenar tindakan polis melakukan kekerasan. Keluarkan sahaja. Publish. RAKYAT JGN. KHAYAL DAN LEKA DGN. MAINAN ANWAR. INI PROVOKASI yang menggambarkan dendam kesumat Anwar.
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

CALON PRU13.. KIT SIANG DESAK 30% KERUSI PAS DISERAH KEPADA DAP!!

Nampaknya belum apa2 lagi, Penasihat DAP Kit Siang sudah mula menyalak memberi mesej secara halus dan terbuka bahawa parti tersebut sudah bersedia bertanding di kawasan2 Parlimen dan DUN yang majoriti pengundi terdiri daripada kaum Melayu. Maka menggunakan fakta prestasi, DAP menggunakan perkataan 'mencadangkan' agar kerusi PAS dikurangkan dan diberi ruang kepada DAP yang kata Kit Siang, sudah pasti, akan berjaya merampas kemenangan yang diperolehi BN sebelum ini secara keseluruhan. Tindakan Kit Siang menyebabkan pimpinan tertinggi PAS semakin buntu dan kusut kerana DAP dilihat semakin diktator membuat desakan yang bagi mereka sebenarnya releven dari segi fakta, akan tetapi masih tidak yakin dengan perjanjian DAP yang tidak akan sama sekali meminggirkan Islam di dalam Sistem Pemerintahan Negara. Malah dijangkakan akan ada suara2 sumbang di peringkat akar umbi PAS yang akan mengkritik kepimpinan Hadi Awang yang dilihat semakin lembap dan terpinga2 setiap kali DAP bersikap gangster menggunakan kuasa veto jumlah Parlimen yang dikuasai mereka. PAS yang masih ego dan terikat dengan pendirian Diktator PAS, Nik Aziz bakal menjadi punca utama keruntuhan perpaduan dan kekuatan Politik Islam dan Melayu yang telah dibina sekian lama oleh Parti Pemerintah Negara sedia ada. Sampai bilakah PAS akan terus ego dan ego dengan kekangan suara Nik Aziz yang semakin terpesong? Janji2 menangani beberapa masalah seperti Pusat Hiburan, Penjualan Arak tidak terkawal dan Konsert2 secara terbuka bukan sahaja dikurangkan, malah bertambah kritikal. Jika dahulu PAS dengan bongkak menganggap UMNO bodoh dan jahil mengenai gaya pemerintahan kerana membiarkan ketiga2 permasalahan ini tidak dapat diselesaikan, kini gelaran bodoh lagi jahil itu secara tidak sengaja, berpatah semula kepada mereka. Mudahkah memerintah sebuah Negara Islam? Apatah lagi Hudud? Hendak berjihad? Oh tidak, itu dulu. Kini PAS semakin Open Minded. Yang Haram kini jadi Harus. Yang Wajib terpaksa 'dimakruhkan' seketika. Sampai bila? Sampai kiamatlah jika PAS terus menerus bekerjasama dengan DAP. Jangan cuba buat perbandingan dengan BN. Kerana sekurang2 nya, majoriti komponen2 BN masih menghormati prinsip yang dipegang mengenai batasan2 Agama Islam. ANWAR?? No Hal. Yang penting kuota beliau sebagai Perdana Menteri terlaksana.






BIG MAMA LELONG CINCIN RM24 JUTA!!?

HINA... HINA dan terus HINA. Betullah.. Mungkin kena bagi Anwar jadi PM baru kita tahu betapa diktatornya Wan Azizah dan pada masa itu, kita akan teringat penghinaan kita terhadap Rosmah. Setelah 2 minggu diam membisu berkenaan isu cincin bernilai RM 24 Juta, akhinya beliau menjawab kontroversi tersebut. Bagi beliau, tidak ada sebabnya kita perlu cepat melatah jika tuduhan yang dilemparkan itu tidak benar. Kerana orang yang panik dan menggelabah menjawab sesuati isu, akan mencerminkan identiti seseorang dengan tuduhan yang dilemparkan. Beliau menjawab isu ini pun setelah dinasihatkan beberapa rakan kerana tidak tahan mendengar mainan fitnah yang dimainkan pihak pembangkang. Jawapan Rosmah terhadap pertanyaan wartawan mengenai isu ini sangat mengagumi Melayu CinDia. Tapi agak pelik kerana ianya tidak dikeluarkan kebanyakan Media Portal "Adalah lebih wajar bagi saya sebagai isteri kepada Perdana Menteri menyumbang kepada usaha membantu rakyat termasuk usaha memantapkan pendidikan awal kanak-kanak terutama di luar bandar. Itupun orang marahkan saya juga. Buat kerja amal pun marah. Bila saya slow down sikit dikata saya beli cincin RM24 Juta pula. So? Saya rasa lebih baik saya teruskan nilai murni saya ini. Kerana saya hanya mangsa serangan politik sahaja. Walhal saya bukannya berjawatan Presiden sesebuah Parti mecam belah sana tu (Wan Azizah). Saya tidak perlu gentar bergiat aktif melakukan kerja2 amal sebegini. Kerana ini sebenarnya karier seorang Isteri Perdana Menteri." Go Ahead. Makin dilayan Pembangkang ni makin menjadi2. Sehinggakan Pembangkang berjaya meracuni minda penyokong BN. Ini baru bergiat aktif dalam NGO. Bagaimana pula jika Rosmah jadi Presiden UMNO? Macam PKR.. Presiden Parti isteri kepada Anwar Ibrahim. Itu yang akan berlaku jika Anwar menakluki Malaysia. Mungkin mentaliti rakyat Malaysia melihat dari sudut zahir semata2. Orang yang memakai sopan, bertudung dan bersuara lemah lembut dianggap baik. Tapi batin tak siapa yang tahu. Mungkin tak perlu tahu kot. So lepas ini, sape2 nak cover penyelewengan, skandal, rasuah dan aktiviti seks luar tabii, mesti menonjolkan penampilan yang dilihat sebagai pemimpin Islam. Macam Anwar. Pemimpin kenalah hipokrit sikit. Pakai je. Mesti orang tak syak bukan2 punya. Tengok Anwar masa dalam UMNO. Pemimpin Islam. Berwatakan baik. Isteri lemah lembut. Begitu? That's what we call A New Strategy of Political in Malaysia. Isnt it. Tapi, explain dan cakap la apa2 pun, totok2 PKR ni takkan percaya punya. Kalau percaya pun terpaksa buat2 tak percaya. Da kata TOTOK Anwar.





DEDAH GAMBAR SULIT - STRATEGI LAKONAN ANWAR CEDERA PARAH!!

Rakaman video Reuters di atas memberi gambaran lebih jelas tentang apakah faktor sebenar kecederaan Datuk Seri Anwar Ibrahim, dalam perhimpunan BERSIH, 9 Julai lalu.Reuters atau Reuters Group Limited, syarikat media yang berpengkalan di London, United Kingdom merupakan salah satu rangkaian media antarabangsa yang dipercayai Ketua Umum PKR itu. Wartawan Reuters dibenarkan merakamkan detik-detik 9 Julai, dari Anwar bertolak dari Hotel Hilton hingga Ketua Umum PKR itu mengalami kecederaan dalam perhimpunan haram BERSIH. Berikut disertakan 19 keping foto yang dipetik dari rakaman video Reuters di atas. Keratan foto-foto itu bermula ketika Anwar (dirujuk sebagai nombor 1) bersama dua orang pembantunya, Ibrahim Yaakub (dirujuk nombor 3), Ketua Staff Anwar di pejabat Ketua Umum, Seksyen 16, Petaling Jaya dan Fayyadh Afiq (dirujuk nombor 2), pengawal peribadinya ketika mereka bersama-sama menyertai perarakan BERSIH di KL Sentral. Tumpukan pada minit 0.19 bermulanya kejadian asak mengasak hingga Anwar ditolak dan minit ke 0.24 ketika Anwar jatuh akibat tolakan peserta perarakan itu. Foto-foto itu disusun mengikut kronologi kejadian dari foto A hingga S dengan disertakan minit-minit kejadian. Layari Laman Portal AIDC untuk lihat pembongkaran ini. Ini wajah musang berbulu ayam.





Jul 28, 2011

UPDATE KENYATAAN KHALID GAGAP.. 'HASAN ALI HANYA PENCACAI SAYA!!?'



 Cerita Exco Kanan yang kini tak berapa kanan, Dato' Dr. Hasan Ali kembali menjadi perbualan hangat. Blog RBF telah mendedahkan 1 sikap tidak profesional Kerajaan Negeri melalui 1 Majlis yang jelas membuktikan mantan Pengerusi Pesuruhjaya PAS Selangor bakal dicantas terus daripada memegang sebarang portfolio Kerajaan Negeri tersebut.

Ia kemudiannya disusuli dengan ketidakpuasan hati beberapa pihak di dalam PAS Selangor yang mempersoalkan tindakan Hasan Ali yang tidak diundang duduk di pentas sebaris dengan Exco2 Kanan yang lain dan ditempatkan di bawah bersama orang ramai.

Namun sehingga hari ini pihak Kerajaan Negeri tidak langsung menjawab isu tersebut. Dan jawapan pegawai kanan MB Selangor mengenai hal tersebut setelah diasak beberapa wartawan amat mencurigakan. Beliau menjawab dengan nada lembut tapi agak berbisa. "Jawatan No. 1 PAS Selangor bukan lagi hak milik beliau. Oleh itu, jangan hendak bertindak berlebih2 an. Beliau patut bersyukur kerana masih kekal sebagai Exco." Wahhh.. Sungguh bongkak jawapan yang diberikan.

Mungkin jika Hasan Ali dengar, beliau sendiri akan bertindak agresif. Tapi tidak mungkin. Hasan Ali bukan lagi dilihat Perwira PAS Selangor pada ketika ini. Beliau hanya tunduk dengan pelbagai caci maki dan kritikan kosong yang menyebabkan kehilangan pengaruh di kalangan Pakatan Selangor.

Khalid Gagap yang pada mulanya memberi peluang pertama kepada bekas Pengacara Forum Perdana Ehwal Islam itu (Isu Arak dan Judi) dikatakan semakin jelak dan bengang dengan tindakan kedua beliau mencetuskan kontroversi menyokong perlantikan SUK Negeri, Datuk Khusrin. Maka, Khalid Gagap sudah pasti tidak akan memilih beliau mewakili Exco Negeri Selangor pada penggal akan datang.

Sehinggakan ada beberapa staf Pejabat Pentadbiran Negeri mengatakan Khalid Gagap menghentak meja ketika Mesyuarat Exco setelah melihat kedegilan Hasan Ali untuk bekerjasama membawa suara PKR dan DAP, sambil mengeluarkan kata2 yang kurang enak didengar. Ramai yang mengatakan era kegemilangan Hasan Ali telah berakhir. Mungkin di peringkat akar umbi PAS Negeri mampu bersabar apabila PAS tidak meneruskan kontrak

Hasan Ali menerajui PAS Selangor. Akan tetapi, jika beliau tidak dicalonkan sekali lagi sebagai ADUN Gombak Setia atau mana2 DUN yang lain, masa itu barulah Khalid Gagap akan sembah memohon ampun dan maaf kepada beliau.

Sudah lah tu Hasan Ali, lebih baik anda keluar sahaja daripada terus bersubahat dengan tindak tanduk jahat Pakatan. Anda boleh meneruskan aspirasi anda menyebar syiar Islam melalui Ceramah2 Motivasi seperti sebelum ini. Kerana Selangor bukan sahaja masih dilihat kurang Islamik, malah lebih bersikap terbuka.

Konsert MTV yang bakal diadakan di Shah Alam memperlihatkan 1 'pembaharuan' Kerajaan Negeri. Malah semasa BN memerintah sekalipun, tidak ada konsert diadakan di Bandar Shah Alam. Adakah itu yang dinamakan toleransi dan kerjasama efektif PAS terhadap DAP dan PKR.?  

ps : Syabas Blog RBF atas pembongkaran terbaru.


MAHATHIR GELAR MARINA ANAK MELAYU DERHAKA!!?

Hmmm.. Kadang2 penat hendak menjawab setiap persoalan orang ramai mengenai penglibatan anak Tun Mahathir Mohamad iaitu Marina yang semakin agresif dengan aktiviti songsangnya itu. Ini bukan persoalan Marina bertindak tidak menyokong Kerajaan, lebih kejam apabila Marina telah derhaka bertindak bersekongkol dengan barisan musuh2 politik yang pernah berniat membunuh karier bapanya sendiri termasuklah Anwar Ibrahim sendiri. Mungkin ramai yang mempersoalkan apa reaksi Bapa Permodenan Malaysia ini apabila mengenalpasti penglibatan anak tunggal pasangan bersama Tun Siti Hasmah ini. Baru2 ini Ketua UMNO Bahagian Cheras telah membuat kenyataan bahawa Tun Mahathir sudah pasti kecewa dan tidak menyokong tindakan Marina. Akan tetapi tiada sebarang kenyataan balas dari bekas Perdana Menteri ini. Mungkin surat terbuka ini dapat menjawab segala persoalan yang terbuku di sanubari seorang Ayahanda yang membesarkan anak sulungnya sehingga mencapai kejayaan dan menikmati kehidupan yang penuh selesa. Adakah surat ini datangnya dari bapa beliau? Mungkin ya, mungkin tidak. Kerana surat ini sekadar surat layang daripada individu yang tidak dikenalpasti identitinya. Fikir.. KLIK DI SINI!!





NAJIB DIPUKAU.. DEDAH!! BUKTI EX TPM ANWAR TAKLUKI SYARIKAT MEGA!!

HUH!! Memang mudah apabila bergelar Ketua Pembangkang. Tersembur menyembur air liur di dalam Parlimen menghentam kepimpinan Najib kononnya membiarkan Syarikat2 Gergasi dipolopori kroni2 BN. Menyerahkan terus mulut sendiri kepada Iblis untuk berkata2 mendurjanakan UMNO sehingga lupa apa yang diperlakukan diri sendiri saat ketika memegang jawatan No. 2 di dalam Kerajaan dan UMNO 1 ketika dahulu. Anwar sebelum ini menyalak di Parlimen cuba membuat provokasi pasca PRU13 mengenai kononnya penguasaan kroni2 UMNO dalam Syarikat Pengeluar Tenaga Bebas (IPP), sebuah syarikat hidro elektrik yang pada asalnya menjadi pesaing, telah dibeli TNB pada tahun 1996. Anwar menggunakan anak2 dajal beliau bagi menyerang kononnya mendedahkan penguasaan syarikat ini yang dimiliki kroni2 bekas bapa angkat beliau, Tun Mahathir Mohamad. Anwar sebenarnya sudah Overdose menceritakan soal kroni syarikat pada era beliau sedang menjilat tapak kaki Tun M pada ketika itu. Mungkin buat pengenalan, Melayu CinDia mencabar penyokong2 Pakatan bertanyakan Anwar tentang 1 perjumpaan tertutup yang telah diadakan pada tahun 1993. Pada masa itu, Anwar yang merupakan Menteri Kewangan mengadakan perbincangan bersama beberapa individu bertaraf korporat mengisytihar mereka sebagai kroni beliau, tanpa pengetahuan Kabinet. Perbincangan? Ianya mengenai perihal pelan Syarikat Pengeluar Tenaga Bebas (IPP). Anwar pada ketika itu membuat pelan strategi bagi membahagikan kontrak dan tender Syarikat IPP kepada kroni2 beliau. Malah ini juga merupakan titik permulaan penguasaan Anwar menakluki syarikat2 Gergasi sebelum menguasai syarikat2 lain. FITNAH!!? Memang itu sahaja jawapan yang akan diberikan kepada totok2 Anwar. Jikalau ada bukti yang jelas, nyata lagi terang yang mengiyakan kenyataan seperti di atas, macam mana? Memang ada. Tapi Melayu CinDia cabar penyokong2 Anwar agar bertanyakan Anwar tentang 'kenangan terindah 1993' mengaut harta2 haram ini. Sudah pasti Anwar hampir terkucil apabila baru teringat akan peristiwa yang buat pertama kalinya, beliau 'pecah dara' melakukan penyelewengan pada ketika itu. Kalau dikata Anwar 'itu fitnah jahat', maka terpaksalah didedahkan bukti2 tersebut yang akan mencabul kehormatan Anwar. Anwar ada kata, Jika takut pada risiko, jangan bicara soal perjuangan. Sahutan seorang pelakon terhebat bernama Anwar, hanya memakan diri. Jangan lupa tanya... Sebelum blogger2 Pro Kerajaan mendedahkannya. Keyword pendedahan : DOKUMEN SULIT!! :-) Takbir.. ALLAHU AKBAR.




NIK AZIZ KATA AMBIGA LEBIH LAYAK MASUK SYURGA DARI UMNO!!?

Inilah namanya bak kata Anwar Ulama' Terompah. Makin lama makin sesat. Masa sekolah penat2 belajar dikatanya Ustaz atau Ustazah mereka yang tidak memeluk Islam atau Kafir merupakan Ahli Neraka. Maka dakwah mestilah dilakukan bagi memastikan golongan Ahli Neraka ini dapat bersama2 kita ke syurga bersama dengan amalan2 ma'ruf. Tapi bila masuk PAS, semuanya sudah tukar. Nik Aziz kata orang seperti Ambiga lebih layak masuk Syurga daripada mereka yang menyertai UMNO. Begitu hebat sekali 'Mukjizat' yang diberikan Nik Aziz. Nak kata bodoh Agama, pendidikan sampai Universiti Al Azhar, Mesir. Tapi itulah hakikatnya apabila taksub menggunakan Agama dalam mengaplikasi strategi politik. Perjuangan politik sekarang sudah tidak menggunakan Agama sebagai asas. Apa yang Ambiga perjuangkan Islam sehinggakan beliau layak ke Syurga. Jangan kata perjuangan, agama yang Ambiga anuti sekarang inipun tidak menjamin syurga. Susah, cakap soal Agama dalam politik. Bila kata wajar diasingkan, dikatanya kita sekular. Bukan diasingkan, akan tetapi dijadikan rujukan dalam mengaplikasi kepada rakyat. Bukannya digunakan bagi memesongkan minda masyarakat Islam. Kalau ye pun benci sangat pada UMNO, janganlah sampi memuji dan melambung2 Ambiga yang merupakan seorang Peguam yang mempertahankan tindakan Lina Joy bertindak keluar dari Islam. PAS ini semakin lama semakin terpesong, dikata telah berjaya mengislamkan DAP. Apa yang DAP faham tentang Islam? Islam itu Arak... Islam itu Konsert... Islam itu Pusat Hiburan? Begitu? Kalau benar DAP faham tentang Islam, mereka tidak akan membantah sekeras2 nya ketiga2 perkara tersebut dihentikan beroperasi. Minta pada bulan Ramadhan sahaja, pun tak boleh. Belum cakap nak hentikan terus sampai bila2. Jadi? Apa bezanya PAS dan UMNO. Lagi teruk dari UMNO adalah. Dulu kata UMNO itu Munafiq kerana membiarkan MCA membuka kedai2 arak di KL. Sekarang PAS munafik jugalah. Tak.. Macam2 alasan diberikan asalkan politik UMNO mati. Dulu perjuangan Islam terlalu ekstrim sehingga kata mati syahid jika membunuh UMNO. Sekarang ni break terus tak makan dek kerana terlalu open minded mengatsi batasan2 Agama. Pakaian jela maintai berserban. Advance sikit bersongkok. Sekarang langsung tak pakai apa2 atas kepala. Bukankah ini bukti jelas PAS hipokrit dan menggunakan Agama Islam sebagai alat mempermain2 dan menghina saudara seIslam dalam UMNO? Oooo lupa.. Mereka kata UMNO ini kafir. Ambiga dan DAP itu Islam, masuk syurga... BODOH!!






Jul 27, 2011

CONFIRM LAH!! PROVOKASI ALA2 MESIR BAKAL TERCETUS!!


Sikap PEMBANGKANG yang semakin tidak profesional dalam membuat provokasi semakin kritikal. Tindakan menyergah PM di KL Sentral petang tadi mempamerkan bahawa Pembangkang bakal mencetuskan 1 rusuhan besar di Kuala Lumpur dan objektifnya, menjatuhkan Kerajaan BN seterusnya menutup terus skandal Anwar yang kian runcing. Ini diperakui beberapa ahli Unit Amal PAS yang mendakwa provokasi ini bakal berjaya akibat hasutan dari Pemimpin2 mereka di samping memainkan isu kebangkitan dunia menjatuhkan Kerajaan yang berlaku di seluruh Negara. Adakah ini yang kita mahukan dalam dalam sebuah Sistem Pemerintahan Negara kita? Fikirkanlah sejenak. Jangan biarkan Negara kita musnah akibat beberapa kesilapan kecil akan tetapi lupa akan maruah dan pengorbanan Pemimpin2 Negara. Siapa Anwar? Siapa Hadi Awang? SIAPA KIT SIANG? Adakah mereka ini generasi yang membawa perjuangan Agama, Bangsa dan Negara yang terbina sejak zaman pasca kemerdekaan? FIKIR DENGAN AKAL YANG DIANUGERAHKAN DARI ALLAH.!!




10 PENYOKONG SUNDAL BERSIH 2.0 SERANG NAJIB DI KL SENTRAL!!

Ini nak serah surat pada PM atau nak serang PM? Tak ada adab kah? Di hadapan pelajar2 Sekolah kamu pamerkan sikap tidak sopan kamu ini. Mana maruah kamu sebagai insan yang jauh lebih berumur daripada mereka? BODOH!!






KOMEN EX PELACUR ANWAR DI FACEBOOK NAJIB KINI TELAH INSAF!!

Apabila mendengar reaksi PM mengenai Facebook beliau telah disalahgunakan dengan cara 'hacked oleh penjilat jubo Anwar, beliau hanya tersenyum dan teringat akan kisah cemburu Anwar ketika sama2 memegang jawatan Naib Presiden UMNO 1 ketika dahulu. Tapi tak mengapa kerana semua rakan2 politik Anwar tahu, Anwar seorang yang kuat cemburu dengan kejayaan orang lain. Sebab itu Anwar terlalu obses bila hendak menjatuhkan seseorang sehinggakan sanggup membatasi Agama yang digunakan beliau sebagai kubu menutup dosa2 besar beliau. Najib yang telah memperolehi hampir 1 juta fan page di Facebook nya itu menyebabkan Anwar sakit hati lalu mengarahkan penjilat jubo beliau melakukan 1 provokasi sebagai bukti Najib tidak lagi releven. Walhal semua orang tahu orang2 Anwar telah 'Hacked' facebook Najib. Facebook Anwar Ibrahim setakat ini hanya mampu mengumpul 324 000 facebooker jauh ketinggalan berbanding Najib yang memperolehi lebih dari 807 ooo facebooker. Malah walaupun totok2 Anwar cuba untuk menjatuhkan Najib dengan membuat fanpage2 desakan provokasi seperti '1 Juta Rakyat Malaysia Mahu PM letak jawatan,' ianya berlaku sebaliknya apabila Facebook Najib meningkat secara drastik. Tapi sempat juga Melayu CinDia publish 1 wall di dalam Facebook Najib Razak mengenai sejarah Anwar dan Najib ketika sama2 memegang jawatan Naib Presiden UMNO. Ada seorang totok Anwar cuba provoke comment Melayu CinDia. Klik pada gambar di atas.. Sampai la ni tak jawab2 disebabkan fakta yang Melayu CinDia berikan pada dia. Agaknya hari ini beliau terpinga2 mencari Borang UMNO setelah mengkaji fakta benar yang Melayu CinDia berikan. Bak kata Mat Sabu, SHAME ON YOU AL JUBURI!! Jom kita 'like' Facebook Najib.. KLIK DI SINI!!




UMNO FITNAH.. DAKWA PENYOKONG BERSIH 2.0 TERIMA RM100!!

Yelah UMNO ni semuanya fitnah. Anwar itu suci lagi bersih kan... Isu upah yang diberikan kepada 70% Penyokong2 BERSIH 2.0 pada 9 Julai yang lalu bukan isu baru. Ianya telah diamalkan sejak sekian lama. Tapi kalau sudah totok Anwar tu, payah. DAP bagi mereka rasuah di dalam parti tak mengapa. Rasuah di dalam UMNO tak boleh terima sebab menyukarkan mereka untuk menang. Yang PAS pulak. Poyo berkopiah.. Yang bersongkok apatah lagi walaupun dulu kata orang pakai songkok ini ektrim pada bangsa dan anti Islam. Whatever. Ini 1 lagi kisah apabila Penyokong2 BERSIH 2.0 yang memonopoli sessi Debat Ambiga dan SPR semalam anjuran Karangkraf. Mereka telah dibayar RM100 setiap seorang untuk hadir agar dapat menjatuhkan imej dan maruah SPR. Sokong dan puja Ambiga walaupun hampir kesemua penyokong yang hadir tak faham apa yang Ambiga cakap. Berbahasa Inggeris walaupun program itu menggunakan bahasa Kebangsaan sebagai Bahasa Utama. Tak percaya? Totok PKR memang takkan percaya. Kalau percaya sekalipun buat2 tak percaya. Senang betul hendak main rasuah dalam 3 Parti PAS, DAP dan PKR. Kerana fungsi utama 'Lembaga Displin' mereka dilarang menyiasat sama sekali isu rasuah dalam parti. Tugas badan ini sekadar mengambil tindakan jika mengkritik Parti. Macam Zulkifli Nordin. Beliau dipecat kerana mempertahankan Agama. Tapi totok2 PKR percaya cakap Anwar and the gang je. Tahun ini Anwar dapat pengikhtirafan Anugerah Tuhan. Sampai menangis penyokong dia dengar pengikhtirafan tersebut. Tahun depan bila cakap Ambiga Anugerah Allah, bukan hanya menangis. Siap TAKBIR lagi. Jahaman orang2 PAS dan PKR ni. Lebih jahanam dari Ajaran Sesat. Ada la orang kuat PKR ni cakap, Pemimpin2 UMNO ni memang kuat main rasuah masa pemilihan. Semua yang bertanding confirm rasuah. Tak ada seorang pun yang bersih. Bukan sekarang lagi. Sejak dulu budaya ni telah diamalkan. Oooo.. Kalau macam tu, Anwar masa dalam UMNO selama 16 tahun memang amal rasuah lah kan? Kalau tak, takkan dengan mudah dan cepat serta menakjubkan pegang jawatan No. 2 UMNO. Kata setiap pemimpin UMNO sejak dahulu lagi amal rasuah. Anwar, Saifuddin Nasution, Azmin Ali dan geng2 Anwar dalam UMNO kini bersama PKR amal rasuah. Ingat pandai provoke. Kasihan aku tengok ekstrimis Anwar ni. Penat2 berjuang, ingat Anwar pandang korang. Bila dah menang. Ini semua sampah2 PKR sahaja.




Jul 26, 2011

SIDANG MEDIA.. MELAYU AMBIGA AKUI MELAYU BODOH!!?

Debat yg b'langsung pada petang tadi m'perlihatkan penyokong2 BERSIH yg hadir dididik agar mengalami budaya tidak bertamadun. Mereka seboleh2 nya memastikan agar wakil SPR tidak diberi peluang utk mberi penjelasan. Dalam pada itu, 1 perkara yg sgt. tidak efektif apabila Ambiga langsung tidak mjawab dalam Bahasa Kebangsaan (Bahasa Melayu) walaupun prgm. ini menggunakan pertuturan bahasa tersebut. Memanglah, Ambiga dilihat tidak gemar b'tutur dlm Bahasa Melayu malah dalam SPM beliau mendapat keputusan F9 atau dlm erti kata lain GAGAL di dalam Bahasa Ibunda Negara kita. Tak percaya? Lihat rekod Kementerian Pelajaran atau rakan2 beliau di Sekolah Convent Bukit Nenas.


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone





PKR KATA BAPAK SETAN.. WAHABI LAHIRKAN GOLONGAN MURTAD!!?

Isu WAHABI hangat diperkatakan setelah Laman Portal Malaysiakini melaporkan bahawa penglibatan mencurigakan golongan ini yang turut dikaitkan beberapa tokoh Agama yang menyertai UMNO. Turut tidak ketinggalan disebut bekas Mufti Perlis Dr. Asri. Malaysiakini dalam laporan berkata Majlis Keselamatan Negara (MKN) sendiri yang didakwa mengaitkan penglibatan mereka dalam aktiviti terorisme. Entahlah. Isu pegangan dan fahaman Wahabi ini bukan perkara baru di Malaysia sebenarnya. Jika ditanya Melayu CinDia, fahaman Wahabi pada ketika ini telah berjaya disebarkan di setiap kawasan dan tidak mustahil dikatakan, hampir semua IPTA telah menubuhan 'cawangan' mereka dan menyuntik minda beberapa golongan mahasiswa. Wahabi ini pada pandangan Melayu CinDia telah membawa pandangan dan perspektif Islam sebagai Agama yang sempit dan menyusahkan. Dari sudut pemakaian, cara hidup, sehinggakan tutur kata. Memang berbeza dengan apa yang diajar kepada kita dari peringkat Sekolah hinggalah ke peringkat IPT. Malah, Malah cara solat pun dipertikaikan golongan Wahabi ini. Seolah2 ajaran Islam di Malaysia ini sesat. Mereka cuba untuk mengubah ajaran Islam di Negara kita. Apabila ada desakan untuk mengharamkan Wahabi, pihak Kementerian Di Jabatan Menteri tidak beri kata putus. Maka dengan itu, 1 perbincangan yang lebih serius mesti diketengahkan. Jangan kelirukan ajaran Islam ini terhadap anak2 Muda yang telah dididik dengan cara yang betul mengenai Islam sejak dari zaman persekolahan. Jika benar ajaran yang dipegang di Negara kita ini salah, tolong rujuk pada pihak yang bertanggungjawab. Bukan dengan cara menyunting dan mengelirukan minda masyarakat. Melayu CinDia tidak terkejut, kekeliruan masyarakat kita apabila Wahabi muncul boleh menyebabkan berlakunya gejala Murtad di Negara ini.





Jul 25, 2011

RANCANG SULIT ANWAR.. ZIONIS GUNA DAKWAT KEKAL PASTIKAN KERAJAAN ISLAM RUNTUH !!

Kenyataan beberapa Pemimpin PKR yang membalun tindakan SPR memperkenalkan Sistem Biometri sebagai langkah terbaru di dalam Sistem Pilihanraya memusykilkan ramai pihak terutamanya pihak Penyokong mereka. Malah penggunaan sistem baru ini terbukti dan diaplikasi di Negara2 Maju. Malah kejatuhan empayar George W.Bush di Amerika Syarikat bermula apabila sistem Biometri ini dilaksanakan di semua kawasan mengundi di Negara terbabit. Namun apa yang lebih mengejutkan Melayu CinDia, agenda tersembunyi Anwar dan kuncu2 nya agar dapat mengubah kedudukan undian sedia ada. Strategi ini dikatakan telah digunakan di beberapa Pemimpin2 retorik Yahudi di Luar Negara dalam merampas kuasa rakyat. Propaganda Pembangkang yang mendakwa bahawa dakwat kekal tidak dapat dipadam meleset sama sekali. Negara Afghanistan misalnya telah menukar sistem biometri setelah terdapat banyak penipuan yang telah dilakukan semasa penggunaan dakwat kekal terutamanya apabila terdapatnya campur tangan Tentera US yang bertindak mencampuri pentadbiran Kerajaan sedia ada. Kejadian berkenaan telah berlaku pada beberapa tahun dahulu. Begitu juga sistem pilihanraya di Negara2 lain termasuklah Israel yang mahu kuasa pengundi tidak diseleweng. Adakah Anwar juga telah diarahkan pihak tertentu di peringkat Antarabangsa bagi memastikan mereka dapat menjatuhkan Empayar Kerajaan BN.? KLIK DI SINI BAGI MELIHAT JAWAPAN TERSIRAT!!






LETUPAN BESAR BAKAL TERCETUS DI PUTRAJAYA!!?

Melayu CinDia dikejutkan dengan laporan yang mengesahkan berlakunya letupan besar yang berlaku di Pusat Pentadbiran Kerajaan Norway. Letupan yang berlaku ini telah dikaitkan dengan serangan beberapa individu yang didakwa kononnya Kumpulan Militan. Apabila Melayu CinDia membaca laporan dari blog Papa Gomo, ternyata ada unsur2 fitnah yang cuba mengaitkan Kumpulan Militan Islam ciptaan musuh Agama bagi mengaitkan dengan kejadian Maha Dahsyat ini. Maklumat lain yang Melayu CinDia turut perolehi, serangan ini ada unsur2 provokasi Politik di mana ianya merupakan salah satu bentuk ugutan agar Kerajaan sedia ada dari Parti Buruh meletakkan jawatan serta merta. Seperti biasa, perkaitan ini dikaitkan sekali lagi dengan nama Militan Islam. Dan ianya dirancang oleh salah seoran warga tempatan (norwegian), freemasonry, aktivis berhaluan kanan (far-right activists), seorang conservative nationalist yang anti-immigrant, anti-muslim, anti-yahudi dan memperjuangkan negara satu bangsa yakni bangsa Norway atau bangsa Eropah. Beliau yang dimaksudkan bernama Anders Behring Breivik, 32 tahun. Melayu CinDia agak khuatir dengan perkembangan ini kerana ianya berlaku semata2 kerana perjuangan penghapusan bangsa2 peribumi dan warganegara yang kemudiannya mendesak agar kesemua bangsa ini diberi nama Bangsa Norway. Teringat akan cerita salah seorang Pemimpin Parti Pembangkang yang bertegas memperjuangkan status Bangsa anak yang dilahirkan beliau sendiri. Pemimpin ini bertegas mahu mengekalkan status anak beliau seperti yang tertulis di dalam borang Sijil Kelahiran iaitu 'Anak Malaysia'. Adakah perjuangan2 sebegini mampu membawa kesan sepertimana yang berlaku di Norway? Adakah ini yang diperjuangkan dan disebarkan oleh beberapa kerat Pemimpin Politik yang mahu menghapuskan status bangsa sedia ada dan menyelaraskannya kepada Bangsa Malaysia? Mungkin ada yang cuba mengaitkan dengan gelaran 1MALAYSIA. Tetapi ingat. Salah satu maksud tersirat 1MALAYSIA adalah keunikan beberapa bangsa yang mampu memberi kemajuan dan kesejahteraan serta tolak ansur dalam sebuah Negara bernama Malaysia. Apa pula perjuangan Malaysian Malaysia aka Middle Malaysia? Jangan terkeliru dengan Perpaduan Bangsa dan Penggabungan Bangsa. Kerana di Malaysia sememangnya wujud puak2 seperti ini. Dan jika dibiarkan perjuangan Penggabungan Bangsa ini terus rancak, tidak mustahil Malaysia bakal mengalami ancaman yang sama. Bangsa dicipta bukan untuk digabung. Bangsa dicipta bagi membina semangat persaudaraan, perkongsian, perpaduan dan kekuatan maruah Negara.





HARAM JADAH.. SISTEM BIOMETRI BONGKAR PENGUNDI GAY ANWAR!!

Kerajaan bersetuju memberi peruntukan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bagi mewujudkan sistem biometrik dalam mengesahkan pengundi yang sah pada pilihan raya nanti, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. Beliau berkata ia adalah salah satu usaha untuk memastikan pilihan raya di negara ini dijalankan secara telus dan adil. "Pelaksanaan sistem biometrik ini juga akan dapat mengatasi dakwaan-dakwaan bahawa wujudnya pengundi hantu pada pilihan raya di negara ini. Kalau nak buat penambahbaikan kita akan buat. Kita akan buat yang terbaik (menggunakan biometrik bagi memastikan pilihan raya yang adil dan bersih) walaupun negara-negara maju pun tak buat. Di Kelantan, dari 2004 hingga 2008, pada pertengahan penggal Dewan Undangan Negeri (DUN), kerajaan negeri hanya berdiri atas majoriti satu DUN sahaja (DUN Kemuning) dan DUN itu hanya menang dua undi. Kalau boleh manipulasi, tak susah cari tiga undi. Bagaimanapun, kita dalam pembangkang tak ganggu-gugat kerajaan negeri dan tak buat demonstrasi. Kita hormati suara rakyat dan prinsip demokrasi. Jadi janganlah gembar-gemburkan kita boleh manipulasi keputusan pilihan raya. Kalau boleh manipulasi, kerajaan PAS Kelantan dah tumbang tetapi apa yang berlaku Kelantan 21 tahun PAS pegang," katanya. Anwar sebelum ini dengan nada berang membuat pertuduhan Sistem Biometri yang dijamin di peringkat Antarabangsa tidak akan berlakunya penipuan pada Sistem Pilihanraya akan dipergunakan Kerajaan bagi mengaut keuntungan syarikat kroni melalui projek perlaksanaan. Hayyy.. Sistem ini merupakan yang paling telus dan diikhtiraf Badan Perundangan Pilihanraya di Negara2 Maju. Pun dok kata berlaku penyelewengan? Sah memang Anwar kemaruk nak jadi PM.





SALAM PENGANTIN BARU BUAT BLOGGER DARUL EHSAN TODAY!!

Melayu CinDia ingin mengambil kesempatan mengucapkan Selamat Pengantin BARU to My Big Brother, Darul Ehsan Today yang telahpun melangsungkan perkahwinan beliau baru2 ini. Setelah sekian lama menyendiri, secara mengejut Melayu CinDia dijemput untuk hadir ke Majlis Raja Sehari beliau. Melayu CinDia tumpang gembira dengan kebahagian yang bakal dikecapi beliau bersama isteri. Darul Ehsan Today sememangnya salah seorang blogger yang Melayu CinDia akui, amat konsisten dan komited dalam melaksanakan tugas dan agenda bersama menangkis parti lawan. Sepanjang mengenali anak jati Selangor ini, beliau menghadapi pelbagai tekanan,cubaan dan cabaran getir di dalam Dunia Blogger. Pada awalnya dilihat seperti berputus asa, namun tanggapan itu meleset sama sekali. Beliau antara OTAI blogger yang masih bertahan sehingga hari ini. Dan sudah pasti, ianya memberi peransang dan semangat kepada Melayu CinDia untuk terus kekal bersama, berjuang dalam membongkar agenda busuk dan kotor Parti Pembangkang. Semoga Blogger Darul Ehsan Today dan isteri kekal bahagia hingga akhir hayat.





Jul 24, 2011

KAYVEAS TAMPIL BERANI MATI.. AMBIGA DISYAKI PEMBUNUH!!?

Melayu CinDia tabik spring dengan keberanian Presiden Parti Progresif Penduduk (PPP), Datuk M Kayveas yang tampil berani membalas serangan Pengerusi BERSIH 2.0 Ambiga dan kuncu2 nya membuat tuduhan liar sehingga memperlihatkan Kerajaan Malaysia kejam seperti zionis. Kayveas menempelak Ambiga dan BERSIH 2.0 dengan mendakwa mereka bertanggungjawab dan mesti dibawa ke muka pengadilan kerana menjadi penyebab utama kematian salah seorang penyokong mereka, Baharuddin. Kayveas menjelaskan perkara sebegini tidak sama sekali akan berlaku jika BERSIH 2.0 dihentikan serta merta, namun desakan pihak penganjur yang terus menerus menghasut penyokong mereka turun dan bertindak protes dilihat tidak bertanggungjawab kerana tidak memikirkan tahap keselamatan setiap individu yang terlibat. Adalah 1 tindakan tidak bertanggungjawab apabila Ambiga dan kuncu2 nya menghasut kesemua penyokong turun padang walaupun mengetahui rusuhan ini tidak mendapat permit. Ternyata provokasi yang mereka lakukan tidak langsung mengambil risiko penyokong mereka berhadapan dengan pihak polis. Malah, Kayveas berkata, BERSIH 2.0 sepatutnya berterima kasih kepada pihak polis yang masih bertolak ansur menempatkan sebuah tahanan yang bagi beliau menakjubkan walaupun mengetahui kesemua yang ditahan melakukan kesalahan menganjurkan 1 perhimpunan haram. Dan sudah pastinya tugas pihak polis dan FRU pada hari kejadian bertanggungjawab memastikan perhimpunan tersebut tidak diteruskan kerana tidak mendapat permit. Kayveas membuat kenyataan seumpama mendesak pihak Polis menangkap terus Ambiga dan kuncu2 nya dan tidak memberi muka kepada orang2 sebegini yang hanya tahu mengambil kesempatan menghasut rakyat sebagai desakan mahukan kuasa dan kemenangan. Syabas Kayveas. Sekurang2 nya beliau tampil berani mengkritik Ambiga. Tak kisahlah jika ada beberapa Pemimpin kata itu kenyataan jaja PRU13, kerana pemimpin ini berani menempelak dari satu tuduhan ke satu tuduhan yang mereka lemparkan. APA LAGI!!? TANGKAP AMBIGA!! TANGKAP ANWAR!!





NAJIB BUBAR PARLIMEN SELEPAS HARI RAYA!!?

"Kita tidak mempunyai banyak masa. Hanya tinggal beberapa bulan sahaja lagi dan kita mesti menunjukkan kepada rakyat bahawa kita mempunyai pasukan yang mantap untuk berdepan pilihan raya umum." Itu ucapan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin semasa berucap di Perhimpunan Agung Tahunan Parti Barisan Kemajuan India SeMalaysia (IPF) ke-19 hari ini. Ucapan beliau itu telah menunjukkan isyarat bahawa Pilihanraya Umum ke 13 akan berlangsung dalam masa terdekat. Akan tetapi Melayu CinDia melihat tiada lagi gerak kerja di peringkat akar umbi Barisan Nasional terutamanya MCA yang dilihat mengambil sikap meletakkan takdir atas pancapaian parti komponen ini pada PRU 13. Melayu CinDia mengharapkan agar MCA tidak lupa akan kekalahan besar beberapa kerusi Parlimen dan DUN yang dipertanding parti yang mewakili masyarakat Cina itu pada PRU yang lalu. Kekalahan MCA juga merupakan salah satu penyebab BN gagal mengekalkan kemenangan dengan majoriti 2/3. Adakah MCA hanya bergantung kepada pimpinan Najib semata2 untuk mempergiatkan kempen? Kecelaruan kenyataan2 daripada Presiden Parti, Dato' Seri Chua Soi Lek juga dilihat membimbangkan seolah2 masih bermain tarik tali dalam membuat persediaan lengkap menjelang 'perlawanan akhir' Parti tersebut. Namun, Melayu CinDia kagum dengan gerak kerja Naib Presiden MCA, Ng. Yen Yen yang bekerja keras dalam memastikan MCA kembali utuh. Walaupun dikritik dan dimaki hamun beberapa masyarakat Cina, beliau dilihat tidak berputus asa turun padang secara berperingkat bagi meyakinkan semula identiti MCA. Mungkin Ng. Yen Yen bakal bergelar Presiden MCA pertama dari kalangan wanita? Ingat, Chua Soi Lek. Kamu mesti kembalikan semangat akar umbi. MCA merupakan salah 1 parti yang membenarkan bangsa Cina sama2 merdeka di Negara ini. Dengan bantuan Allahyarham Tun Abdul Razak jugalah masyarakat Cina dapat mengekalkan penempatan di Malaysia bertaraf warganegara. Hmm.. Banyak kali tegur dah. Terpulanglah. ps : UMNO dan MIC juga tidak terlepas. Beberapa Parti di peringkat Bahagian dan Negeri masih berasa selesa dan berpecah belah.





AMBIGA PERNAH KATA INDIA DI MALAYSIA KASTA PALING RENDAH!!?

Melayu CinDia tidak pernah membuat sebarang artikel mengkritik tindak tanduk Ambiga. Ini kerana pada pandangan Melayu CinDia, Ambiga sekadar Kambing Hitam yang dicipta Anwar bagi memesongkan minda masyarakat melalui perhimpunan BERSIH 2.0. Namun apabila diberi maklumat bahawa Ambiga bakal dipergunakan Anwar bagi mengembalikan semula undi masyarakat India pada PRU 13, ini sudah dikira melampau. Anwar kembali menipu masyarakat ini. ISU Kasta di dalam masyarakat India sangat sensitif diperjelaskan terutamanya bagi masyarakat India di Malaysia. Mungkin ada benarnya kerana di Malaysia tidak releven digunapakai fahaman2 Kasta walau apa jua bangsa di Negara ini. Namun mungkin ianya tidak dipersetujui Ambiga. Mungkin sudah ada beberapa masyarakat India di Malaysia yang tertarik dengan daya kepimpinan Ambiga yang lebih berani. Jangan mudah terperdaya. Kerana Ambiga bersama dengan Pemimpin2 Pakatan yang pernah berjanji akan membela nasib kaum India di Negara ini pada kempen PRU 12 yang lalu. Akan tetapi, mukadimah kemenangan Pakatan di Penang dimulakan dengan merobohkan rumah2 setinggan di Kampung Buah Pala. Walhal Anwar sendiri pernah berjanji akan membela nasib masyarakat India di kampung tersebut. Jangan mudah tergoda dengan Ambiga. Kerana beliau tidak memandang tinggi dan hebat masyarakat India di Malaysia. Malah beliau sendiri bukannya berasal dari Malaysia. Ambiga begitu bangga berada dalam golongan kasta tertinggi di dalam masyarakat India. Beliaulah yang sebenarnya bakal mewujudkan fahaman kasta ini jika diberi peluang kepada PAS, DAP dan PKR untuk menakluk Negara ini. Ingatlah. Tapi tu lah. Tak semua orang India percaya. Yang percaya tu tolonglah war2 kan kepada rakan2 anda tentang sifat bongkak Ambiga ini. PS : Marahlah Marina Mahathir bila baca statement aku ni.






AMANAT HADI AWANG VERSI 2.. "UMNO LEBIH KAFIR DARI AMBIGA!!"

HADI AWANG.. Sia2 sahaja Melayu CinDia hormati insan sebegini. Agaknya dia lupa bahawa ramai di kalangan peminat beliau di luar sana yang bukan ahli PAS, malah di kalangan ahli UMNO sendiri ada yang menghormati kepimpinan beliau. Biasalah. Kuasa mengatasi segala2 nya. Mungkin ini advantage yang beliau perolehi setelah gerun dan fobia diugut orang2 Anwar yang mahukan beliau membuat kenyataan menyokong Ketua Pembangkang itu setelah Video Seks didedahkan. Jawatan Presiden PAS kekal dan misi beliau mengepalai Kerajaan Persekutuan semakin membuak2. Yelah sekurang2 nya dapat merasa sekali jadi PM pun jadilah. Tak kisahlah barisan Kabinet dimonopoli DAP sekalipun. Asalkan dia jadi PM. 1 keajaiban berlaku dalam hidup Hadi Awang setelah memuja Ambiga sebagai pejuang Negara. Ambiga yang mempertahankan tindakan Lina Joy keluar dari Islam disanjung Hadi Awang. Itu 1 hal. Dikata pula orang2 UMNO lebih kafir dari Ambiga. WOW!! Kenyataan ini lebih 'hebat' dan boleh dianggap paling bersejarah sepanjang penglibatan beliau di dalam Politik. Pada awal 1980 an Hadi Awang pernah mengeluarkan kenyataan mengkafirkan UMNO yang tidak melaksanakan Hukum Hudud dan ianya wajib ditentang. Kini bukan sahaja Hudud tidak akan sama sekali dilaksanakan Pakatan, malah pak lebai ini boleh pula melambung dan menjulang seorang Pembela Nasib Murtad bernama Ambiga. Memang Open Minded PAS di alaf baru ini. Tersenyum lebar Anwar dan kuncu2 nya mendengar kenyataan terbaru ini. Hadi Awang.. Hmm.. UMNO ini sekarang bukan sahaja kafir, orang kafir sekarang lebih Islam dari UMNO. Bayangkan? Punya menganvam Cywar PAS ni sampaikan Presidennya sendiri 'overdose' membuat kenyataan. Marina Mahathir juga tunduk dengan kenyataan Hadi Awang dan mengiyakan sahaja bahawa bapa (Mahathir) dan kesemua keluarga beliau lebih kafir dari sahabatnya Ambiga. Alhamdulillah, terima kasih Hadi Awang. Kerana menggelar orang2 UMNO sedemikian. Apa nak kata? "AKU NAIK SAKSI BAHAWASANYA TIADA TUHAN YANG DISEMBAH MELAINKAN ALLAH.. DAN AKU NAIK SAKSI BAHAWASANYA NABI MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH." Buat PAS, tiada gunanya bertakbir menyebut nama Allah. Kerana tatkala Pakatan memerintah, nama Allah bukan sahaja tertera di Masjid, akan tetapi turut dihiasi di gereja, kuil, tokong dan rumah2 Ibadah yang lain. Bak kata Ahli Parlimen Baling, Ustaz Taib Azamuddin, "Allah mana kita sembah ini?"





Jul 23, 2011

KU LI TUBUH PARTI BARU LAGI.. ANGKATAN AMANAH MERDEKA!!

Angkatan Amanah Merdeka (AMANAH)... Satu organisasi yang ditubuhkan bekas Presiden Semangat 46 Tengku Razaleigh Hamzah. NGO la. Apa dasarnya? Macam biasalah. Keadilan, Ketidaktelusan, Anti Penyelewengan, Pertahan Perlembagaan, Agama Bangsa dan Negara. Melayu CinDia makin menyampah dengan semua ini. Lambakan NGO yang mempunyai perjuangan yang sama. Tapi bila tanya, berbeza. Ku Li kata AMANAH tidak ada apa2 kepentingan politik. Kalau da politik tu politik juga. Berselindung di sebalik NGO. PM umum PRU13, orang2 ni juga yang bertanding. Sudahlah tu. Tak cukup2 lagi kah dok nak tubuh NGO2 ni. Masing2 dengan keegoan masing2. PAS pun dengar kata ada 2 pemimpinnya yang dicantas bakal menubuhkan satu NGO. Perjuangan lebih kurang macam PAS jugak la. Cuma non partisan katanya. Presiden orang politik, perjuangan non politik. Logik tak? Masing2 nak cari publisiti politik. Sampai bila Melayu hendak maju ke depan jika politik kita da macam belangkas. Sekejap tubuh, kemudian bubar, lepas tu tubuh lain pula. Jikalau tidak mahu PAS dengan UMNO bersatu sekalipun, pilihlah antara 2 parti ini. Janganlah tubuh pelbagai NGO yang tidak ada hala tuju untuk jangka panjang. Sekadar provokasi yang akhirnya, tidak membawa apa2 perubahan dalam membentuk sebuah Agama, Bangsa dan Negara yang dihormati dunia. Melayu CinDia taknak sentuh pasal PKR kerana parti ini hanya sekadar memperjuangkan politik Anwar. Jika Anwar sudah pergi selama-lamanya, tiada apa lagi hendak diperjuangkan. Tolak rasuah? Apa yang hendak ditolaknya jikalau di dalam parti sendiri diamalkan rasuah. Melayu CinDia ambil contoh parti DAP. DAP walau dikutuk macam mana sekalipun, parti ini tetap akan memastikan perjuangan mereka sampai ke akar umbi. Tengok saja sekarang? DAP semakin maju atau mundur? Tak kesahlah jikalau mereka nak hancurkan Melayu sekalipun, mereka akan pastikan ianya berjaya. Mereka benci Melayu ke? Kalau benci takkan lahir pemimpin2 DAP dari kalangan orang Melayu, macam Engku Aziz. Lantaklah nak kata dia pengkhianat sekalipun. Dan yang paling penting, mereka bersatu. Mereka benci menggunakan akal, bukan emosi. Melayu? Usahlah sebut Melayu, dalam UMNO dan PAS pun sudah berpecah. Macam mana hendak lawan musuh. Wahai umat Islam dan Melayu, Tolonglah FIKIR. Lepas ni, jangan marahkan bangsa2 lain jika mereka berjaya menguasai Negara kita. Mungkin itu agaknya punca Melayu mundur. Kerana Melayu hanya pandai menyalahkan bangsa2 lain. PS : Tak benci Ku Li, hanya mengkritik perkara yang salah dan mempertahan perkara yang betul.





TAYANGAN UMUM.. HANYA ADEGAN MAT SABU 18SG!!

Kematian suami kepada seorang ahli PKR cabang Setiawangsa,Kuala Lumpur Baharuddin Ahmad dekat KLCC semasa demo haram Bersih juga cuba dijadikan isu sensasi oleh pembangkang dengan mendakwa ia akibat kekejaman polis. Sedangkan video dari rakaman CCTV di bangunan Avenue K yang terletak di seberang jalan bangunan KLCC di Jalan Ampang - yakni di tempat kejadian jelas menunjukkan tiada semburan gas dan tiada anggota polis di situ. Dari video itu jelas kelihatan Baharuddin berlari masuk ke dalam bangunan itu bersama peserta demo yang lain semasa polis menyuraikan demo di jalanan sekitar kawasan itu pada petang 9 Julai. Tidak kelihatan seorang pun anggota polis mengejarnya sampai dalam bangunan itu. Semasa mula berlari masuk dalam bangunan itu kelihatan dia mengurut dadanya seperti mengalami sakit jantung. Selepas itu dia lari bersama-sama lain-lain ke dalam bangunan itu hingga tidak kelihatan menerusi CCTV. "Hasil siasatan kita, ada rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang terdapat di dalam Avenue K dan ia membuktikan tidak ada langsung gas pemedih mata dikeluarkan polis, ia sekaligus menepis dakwaan itu. Allahyarham rebah selepas berlari bersama orang ramai di dalam Avenue K, dan kenyataan itu juga disokong oleh beberapa saksi awam yang telah diambil keterangan," kata Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Bukit Aman Datuk Salleh Mat Rasid semasa tayangan video berkenaan kepada wartawan dan beberapa NGO dan persatuan di Bukit Aman petang Khamis. Beliau berkata dakwaan bahawa Baharuddin telah dipukul serta cedera dengan patah tiga batang tulang rusuk dan luka di bibir juga tidak benar kerana hasil bedah siasat yang dijalankan mendapati tiada sebarang kecederaan ditemui pada tubuhnya dan beliau disahkan meninggal dunia kerana serangan jantung. "Dakwaan bahawa ambulans tiba lewat, sehingga sejam untuk menyelamatkan Baharuddin juga tidak benar kerana jangka masa yang terdapat di CCTV itu menunjukkan bahawa ambulan tiba kira-kira 17 minit kemudian selepas menerima panggilan 999," katanya. Salleh juga menjelaskan beberapa orang yang dikatakan anggota polis berada di tempat Baharuddin rebah dalam bangunan itu sebenarnya adalah anggota polis bantuan di situ dan bukan polis anggota polis biasa yang bertugas menyuraikan demo. LAPORAN DARI AGENDA NEWS.






Jul 22, 2011

MAHFUZ OMAR DISYAKI BUNUH BENG HOCK!!?

Inilah masalahnya bila terbaca kenyataan individu yang kemaruk hendak cantas Ustaz Azizan Abdul Razak bernama Mahfuz Omar. Pemimpin gila publisiti ini mengulas mengenai keputusan yang telah dikeluarkan Suruhanjaya Khas yang ditubuhkan bagi menyiasat kematian Pegawai kanan Exco Selangor itu. Macam biasalah. Bila sudah dikatakan pembangkang, semuanya tak betul. Bila memihak pada mereka baru betul. Dulu suruh tubuh Suruhanjaya Khas, Kerajaan telah tubuh. Bila Suruhanjaya beri keputusan, reaksi dari mereka sama juga. Tak puas hati. Sepatutnya usah dilayan orang2 macam ni. Makin dilayan, makin besar kapla. Mahfuz mendakwa tidak mungkin Beng Hock terjun dari bangunan kerana Beng Hock katanya telah cuba menyelamatkan diri dari layanan kasar pihak SPRM. Eh? Macam mana Mahfuz tahu ni? Adakah Mahfuz turut berada di lokasi kejadian? Jawablah. Analisis... Pembangkang memang suka beranalisis. Tapi analisis berpihak pada mereka sajalah. Belah kita sudah ditukar seperti zionis. Mahfuz ni sepatutnya ditahan pihak bertanggungjawab kerana bukan hanya mempertikai keputusan, malah membuat kenyataan seolah2 beliau berada di lokasi kejadian. Sejauhmana Mahfuz mengenali Beng Hock? Jangan buat kenyataan macam orang tak past SPM wahai si Mahfuz woii. Eh, dia memang tak lulus SPM kan? Patutlah. Polis, tangkap Mahfuz Omar. Lepas tu cakap BN zalim. Ala, kalau tak tangkap pun dikata juga kita zalim. So, kenyataan Mahfuz secara jelas berbentuk hasutan. Apa lagi? Siasatlah Mahfuz Omar ni. Kenyataan macam tak ada akal.




MAT SABU - "ANWAR PELAKON BENGAP.. NASIB BAIK ZIZAH SENYUM KAT SAYA."

MAT SABU dilaporkan tidak akan menjawab segala pembongkaran yang dikeluarkan Pihak Polis melalui Video akan tetapi memilih untuk membawa perkara tersebut ke Mahkamah dan bakal menyaman Institusi tersebut. Sambil dengan nada berang, beliau dikatakan baru sahaja melepaskan rasa ketidakpuasan hati beliau terhadap lakonan Anwar yang tidak menjadi lalu mendapat reaksi negatif daripada Penyokong2 beliau. Malah Mat Sabu turut didakwa hanya sekadar berlakon memakai kerusi roda. "Jangan terlalu paksa Tuan Haji dengan soalan2 yang memberi tekanan. Tuan Haji mood tak berapa baik. Baru lepas bertengkar dengan musuh politik dia." Itu pesanan salah seorang rakan Mat Sabu yang bersama di dalam Rusuhan BERSIH 2.0. Siapa musuh Mat Sabu jikalau bukan Anwar yang digelar Al Juburi? Kasihan Mat Sabu... Nak saman, samanlah. Tapi samanlah Anwar sekali. Dia juga ada kes dengan Mat Sabu kan. Alangw2 saman sekali dengan Anwar je Tuan Haji.






Jul 21, 2011

RM1 JUTA NASRUDIN TANTAWI ANJUR KONSERT MTV WORLD DI SHAH ALAM!!

Hmmm... Baru sahaja selesai Adegan Lakonan Sinetron di Kedah antara PAS dan DAP, kini drama tersebut berjangkit pula di Selangor. Tapi konsep kali ini lebih kepada rancangan realiti porgram. Ustaz Tantawi nampaknya semakin berang kerana usaha beliau bagi mendesak Kerajaan Negeri membatalkan Konsert MTV World Stage I City akhirnya menemui kegagalan. Khalid Gagap tak layan langsung. Konsert yang bakal diadakan ini diperumpamakan sebagai Pesta Setan sebelum makhluk Allah yang ingkar ini terpaksa bertahan selama sebulan. Yang kelakarnya, Ketua Pemuda PAS ini siap mention kata sedih dan pilu kerana usaha memertabatkan daulat Islamiyah tidak mendapat sebarang layanan dari sebuah Kerajaan Negeri Pakatan, yang antara lain PAS adalah sebahagian dari ketiga2 blog ini. Ya Ustaz, dulu tak nampak nasib Umat Islam masa bersetuju hendak bergabung. Punyalah penat berarak, berdemo terjerit2 terlolong2 dijalanan, akhir sekali hasilnya, Konsert MTV pula yang dianjurkannya. Kerajaan Negeri Pakatan juga yang meluluskan konsert tersebut. Eh, jap? Bukankah Hassan Ali juga bertanggungjawab tidak membiarkan Selangor di belenggu kemelesetan akhlak dan moral.. Gila kau? Tak pasal2 Diktator Pakatan, Nik Aziz beri amaran pada Nasrudin. Ya Sheikh Al Buaya. Ini Piagam PAS tarak guna lagi woo. Lu Pakatan Lakyat punya perlembagaan kena ikot samalah. Kasihan PAS, alih2 kena beralah. Walaupun salah, terpaksa kata betul sebab. Anjur sahajalah. Apa yang hendak dimalukan. Dulu aierdik, dikutuk dan diccimaki Blogger Pakatan.




TEOH BENG HOCK BUNUH DIRI!! SELAMAT RONNIE LIU!!

Berikut merupakan kenyataan dari Bernama melalui Laporan Suruhanjaya yang mengadili kes Teoh Beng Hock. Kematian Teoh Beng Hock, pembantu khas seorang anggota Exco kerajaan negeri Selangor, dikenal pasti berpunca daripada bunuh diri. Keputusan mengenai punca kematian Teoh itu terkandung dalam laporan penuh prosiding Suruhanjaya Menyiasat Kematian Teoh Beng Hock yang didedahkan kepada umum pada Khamis. Laporan setebal 124 muka surat itu merupakan keputusan sebulat suara oleh kesemua anggota panel Suruhanjaya berkenaan yang dipengerusikan oleh Hakim Mahkamah Persekutuan Tan Sri James Foong. Teoh, 30, setiausaha politik kepada Exco Selangor, Ean Yong Hian Wah ditemui mati di koridor tingkat lima Plaza Masalam, Shah Alam, Selangor pada 16 Julai 2009 selepas memberi keterangan di pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor yang terletak di tingkat 14, plaza berkenaan. Penubuhan suruhanjaya itu diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada 26 Jan lepas, antara lain untuk menyiasat punca kematian Teoh selepas Mahkamah Koroner Shah Alam yang mengendalikan inkues membuat keputusan terbuka berhubung kes berkenaan. Prosiding suruhanjaya itu bersidang selama 50 hari dan membabitkan 70 saksi di Mahkamah Tinggi Sivil Baharu (NCvC) di Kompleks Mahkamah di sini sejak 14 Feb dan berakhir pada 10 Mei lalu.





KERUSI RODA... MAT SABU KATA KALAU BAB B'LAKON TANYA ANWAR, OK!!

MAT SABU begitu beremosi sekali setelah ditanya wartawan mengenai dakwaan kononnya beliau hanya sekadar berlakon mengenai kecederaan di kakinya sehingga mengakibatkan beliau terpaksa berkerusi roda. Beliau yang juga merupakan Timbalan Presiden PAS mendakwa dalam sejarah hidup beliau tidak pernah berdrama dengan menggunakan adegan seolah2 teraniaya. Apabila ditanya pula tentang status Anwar pada serangan polis ke atas beliau pada 9 Julai, Mat Sabu menjawab itu bukan masalah beliau samada untuk mengambil tahu hal tersebut. "Anwar berlakon atau tidak, itu awak kena tanya sama dia. Tapi tak payah tanya pun, awak sudah tahu jawapannya kot." Huh? Apa jawapannya Tuan Haji? Tapi pelik.. Hadi Awang ok pulak. Siap puji polis lagi. Alah, kalau da totok Anwar tu, cakap lah apa sekalipun,dorg dah kena minum Holy Water Anwar. Semuanya Anugerah Tuhan je. Errmmm... Mat Sabu betul2 dendam dengan Anwar lagi. Bukan dendam. Nak balas dendam.. Habis lah Al Jubori.







Jul 20, 2011

P'BONGKARAN CERITA DI SEBALIK PAKAIAN KUNING QUEEN ELIZABETH!!

Baru2 ni ramai di kalangan blogger Pembangkang telah memainkan isu kontroversi lawatan PM ke London. Kononnya kecoh sesangat terdapat 1 kumpulan kecil rakyat Malaysia di London membuat demonstrasi di hadapan Istana Queen Elizabeth II semasa PM tiba di sana. Dan punyalah kering isu nak spin, pakaian kuning yang diperagakan Queen juga menjadi salah satu Cywar mereka. Apa? Ingat warna kuning ni mak bapak mereka yang punya? Gambar di atas mempamerkan pakaian Queen Elizabeth ketika ucapara Majlis Perkahwinan cucunda yang juga merupakan anak kepada Puteri Diana, William. Pakaian yang diperagakan bewarna kuning. Adakah ianya juga membuktikan Queen turut bertindak protes pada Majlis tersebut? Kalau ye pun hendak buat Cywar, janganlah bodoh sangat. Sudahlah lakonan adegan lelaki mati pada Perhimpunan BERSIH 2.0 yang lalu terbongkar. Punyalah nak plan kononnya mati, last2 ada juga kematian sebenar yang berlaku. Siap pihak polis bantu lagi. Yelah kan, polis Malaysia ni sekejam zionis. Queen Elizabeth sememangnya meminati 3 warna untuk diperagakan iaitu warna kuning, merah dan biru. Jadi, tak ada kaitan dengan BERSIH, ok. Dan nak bagitahu sikit, warna kuning itu warna Di Raja. Bukan warna Anwar, Bukan Warna Ambiga, apatah lagi Mat Sabu. Jangan ingat orang pakai baju warna Kuning maknanya orang itu menyokong BERSIH. Ini kira Pembangkang syiok sendiri lah. Beriya2. Sudah2 lah buat CYWAR BANGANG NIE..




ROSMAH PM IN WAITING!!? PULAK..

Sejak akhir2 ini timbul balik cerita Isteri PM, Datin Seri Rosmah. Sehinggakan ada orang bertanya dengan Melayu CinDia Rosmah macam itu, Rosmah macam ini... Dengar cerita itu, dengar cerita ini. Ada juga yang menyalahkan Rosmah kerana terlalu banyak muncul di kaca televisyen sehinggakan menjengkelkan orang yang menontonnya. Pelikkan? Mungkin tugas isteri Perdana Menteri sekadar duduk rumah dan ikut event2 yang bersesuaian sahaja dengan suami. Bila bergisat aktif sedikit, orang mula melenting. Sebenarnya tak melenting jika Pembangkang tak mulakannya. Tapi tidak ada pula yang melihat situasi yang lebih jelas berlaku di dalam Pembangkang apabila bukan hanya isteri, anak beranak mengaut kuasa politik dan wang. Wan Azizah sudah jelas.. Walaupun Anwar telah sekian lama keluar dari Penjara, Wan Azizah masih lagi bergiat aktif di dalam politik. Ada orang pertikai cerita ini sehebat Rosmah? Pembangkang tok sah dok cakap lah. Video seks yang terang dan jelas muka Anwar pun mereka buat2 tak percaya, inikan pula isu ini. Bayangkan jika Wan Azizah isteri Perdana Menteri. Program PERMATA.. Kalau Wan Azizah yang lead NGO tersebut mungkin orang tak marah. Kalau Wan Azizah tiap2 hari masuk TV pun mungkin orang tak marah. Tapi kalau Rosmah, cerita gosipnya 1 sahaja. Ditokok tambah sampai 10 jadinya. Program PERMATA misalnya. Sampai hari ini kita dok layan isu Pembangkang ni. Rosmah gila kuasalah. Rosmah makan duit la. Walhal PERMATA itu sekadar NGO sahaja. Yang Wan Azizah ni lead Parti KeADILan Rakyat, tak pula cerita dia sehebat Rosmah. Oooo.. Wan Azizah baik, bela suami, pakai tudung. Rosmah ni tak pakai tudung. Pakaian glamor. Agaknya sampai kiamat lah mentaliti Malaysia takkan berubah. Bila pakai tudung, selesai semua masalah. Takkan ada sebarang isu mahupun penyelewengan. Tudung selepas ini terpaksa digayakan kerana anak tutup keaiban dan penyelewengan yang telah dilakukan. Orang yang tak pakai tudung ni buat baik macam manapun memang yang buruk juga orang nampak. Cincin beli kat Chow Kit pun kalau tak pakai tudung, jadi berjuta2. Best kan Kak Wan. Beli lah berlian jutan ringgit, orang takkan percaya. Sebab dia pakai tudung. Apa2 lah. Tapi Melayu CinDia masih bersyukur kerana Najib sebagai PM. Sebab Melayu CinDia tak sanggup jawatan No. 1 itu diberikan kepada Anwar dan kuncu2nya. Agaknya memang kena bagi kot Anwar jadi PM. Baru kita sedar. Masa tu kita akan lihat betapa gila kuasanya isteri Anwar bernama Wan Azizah. Eh? Jangan kata isteri, anak dia pun gila kuasa. Itu baru isteri dan anak PM (Anwar). Belum cerita TPM (Kit Siang). Anak dia (Guan Eng) sudah dapat pulau. Menantu dia (Isteri Guan Eng) bolot harta warisan Melaka. Belum cerita Menteri Kabinet.. Karpal Singh Raja Mahkamah Keadilan. Anak dia (Gobingh) lead Mahkamah Syariah. Ok gak tu. Tak pa. Kak Wan pakai tudung.




MB KEDAH SINDIR HADI AWANG.. AJAK SOLAT TARAWIKH DI NIGHT CLUB!!

Azizan Abdul Razak akhirnya menyalak sekali lagi mempertahankan kenyataan beliau yang melarang sebarang aktiviti dan pembukaan Premis Hiburan. Beliau menafikan sekeras2 nya bahawa Kerajaan Negeri Kedah telah membuat kenyataan rasmi 'menarik semula' arahan yang beliau keluarkan merujuk Enakmen Kerajaan Negeri yang telahpun digunapakai sejak sekian lama. Namun, Ustaz Azizan yang dilihat serius akan mengkaji keputusan PAS Pusat mengawal Premis2 ini daripada dikunjungi masyarakat Islam. Beliau dilihat kecewa dengan sikap PAS Pusat yang bacul dan penakut dalam merelisasi perjuangan Undang-Undang Islam sejak sekian lama. Beliau memberitahu kepada kesemua Penyokong2 beliau bahawa pada masa inilah PAS mengambil peluang melaksanakan Undang2 Islam kerana telah menguasai beberapa buah Negeri. Penyokong2 Ustaz Azizan turut memberi reaksi berang dengan mempersoalkan status Undang2 Islam yang sehingga hari ini masih tidak dapa dilaksanakan. Jika benar Undang2 Islam tidak digunapakai di dalam Perjuangan parti ini, maka rakyat akan berpendapat tiada bezanya pemerintahan PAS dan UMNO. Sambil menyindir, Ustaz Azizan menjemput kesemua Umat Islam yang menolak Enakmen tersebut untuk 'Solat Tarawikh Berjemaah' di Kelab2 Malam Negeri Kedah.







HASAN ALI DEDAH DAP KAWAL ENAKMEN ISLAM DI SELANGOR!!

HASAN ALI.. Insan ini telahpun membuat keputusan untuk tidak lagi mengeluarkan apa jua kenyataan di dalam Media Elektronik dan Cetak kerana tidak mahu menimbulkan kontroversi. Kontroversi mempertahankan Undang2 Islam. Menurut beberapa kenalan rapat Hasan Ali, beliau juga kecewa dengan tindakan Kerajaan Negeri yang seolah2 memboikot beliau dari terus menyertai program2 anjuran Kerajaan Negeri Selangor. ADUN Gombak Setia ini juga berkata, tugasan Exco Agama yang diamanahkan kepada beliau kini seolah2 diambil alih dari pihak lain. Kenyataan ini juga diperkukuhkan lagi apabila terdapat semula penjualan arak di beberapa Kedai Serbaguna kawasan majoriti Islam seperti 7 Eleven. Dikatakan bahawa DAP telah mengarahkan PAS Selangor dan Kerajaan Negeri melarang dan menyekat Hasan Ali untuk hadir ke mana2 program anjuran Kerajaan Negeri Selangor kerana dikhuatiri mengeluarkan ucapan yang boleh mendatangkan kontroversi terhadap hubungan Pakatan.




Jul 19, 2011

SHAHRIZAT DIHINA PELACUR UMNO KETIKA ZIARAH JENAZAH DR. LO'LO!!

Begitu murni hati Menteri Wanita kita Datuk Seri Shahrizat yang sanggup hadir pada hari kematian Allahyarhamah YB. Dr. Lo' lo. Shahrizat sempat bertemu keluarga arwah, berpeluk dan menenangkan salah seorang anak arwah (gambar pertama). Apa yang lebih memilukan, kehadiran Shahrizat bersama beberapa wakil Wanita UMNO Malaysia disambut dengan penuh rasa kekeluargaan. Timbalan Ketua Muslimat PAS, YB. Dr Mariah dikatakan menyambut kehadiran Shahrizat dan sepanjang Shahrizat di lokasi, beliau banyak menenangkan pihak keluarga, sahabat handai malah Dr. Mariah sendiri yang merupakan salah seorang sahabat karib arwah turut ditenangkan Shahrizat (gambar ketiga di atas) memperlihatkan keakraban hubungan sesama Muslimah di antara Wanita UMNO dan Muslimat PAS. Semoga amalan ini akan terus kekal hingga akhir hayat. Antara kata2 Shahrizat yang benar2 terlihat rauh wajah keikhlasan beliau (merujuk Video Minaq Jinggo), "Alhamdulillah, ramai yang hadir berdoa untuk arwah dimasukkan ke Syurga." Tengok, sempat Shahrizat doakan arwah masuk Syurga. Kita UMNO disumpah2 orang PAS ahli Neraka. Bunyi macam Melayu CinDia marah ni. Bukan apa. Rakan2 wartawan ada memberitahu ada 2 3 ekor betina PAS sempat lagi mengumpat dan menghina Shahrizat semasa tiba di lokasi. "Huh. Dah mati baru nak datang. Masa hidup tak nak pula jumpa. Ala, Pelacur UMNO macam tu!!" Layakkah betina2 PAS itu digelar seorang Muslimat yang solehah? Jaga skit akhlak tu kak. Jangan pakai je tudung labuh. Akan tetapi menjadi tempat persembunyian Syaitan. Namun begitu, Muslimat2 PAS yang lain dilihat sangat mesra bertemu Shahrizat. Ianya membuktikan bahawa Shahrizat seorang Ikon Wanita.





MAHFUZ OMAR UMPAMA IBLIS.. HASUT ULAMA' PAS HINA MB KEDAH!!

Pelikkan bunyi tajuk artikel ini? Itulah usaha yang sedang dilakukan oleh Pakatan bagi mengubah persepsi dan minda masyarakat dengan mengatakan bahawa UMNO mengamalkan budaya komunis berbanding DAP yang kononnya lebih menerima Islam. Terima Islam? Baru nak tutup sementara Night Club kat Kedah sudah menyalak macam anjing gila. Macam mana DAP boleh kata mereka lebih Islam dari UMNO. Jika benar hendak masuk Islam, masuk dengan cara baik. Tak perlulah hendak berdolak dalik menggunakan Agama ini sebagai pancing untuk dapatkan sokongan masyarakat Islam. Memang takkan dapat pun. DAP hanya mahukan Cina. Isu komunis ini dikatakan antara isu yang diperkatakan ketika perundingan DAP Kedah bersama PAS Pusat mengenai hal larangan Premis Hibran di Negeri Utara tersebut pada bulan Puasa. Dalam pada itu, keputusan yang dibuat Mr. Presiden PAS, Hadi Awang ternyata mengenepikan peranan Majlis Syura'. Beberapa Pemimpin Ulama' PAS mendesak agar PAS mengaplikasi Perlembagaan Parti DAP sahaja jika benar sudah tidak mahu menggunapakai Piagam PAS. Lagipun kata mereka, DAP juga katanya memperjuangkan Keadilan dan Menentang Rasuah. Mereka mendakwa tindakan menarik semula Larangan Aktiviti2 Premis Hiburan di Kedah memperlihatkan Piagam PAS dianggap seperti Al Qur'an Usang yang sepatutnya dicampak ke dalam Muzium semata2. Mereka dengan nada tegas mencabar Hadi Awang agar membakar Piagam PAS di hadapan Pemimpin2 Ulama' Parti kerana ianya tidak lagi releven di hati beliau.





Jul 18, 2011

MARINA MAHATHIR MENYALAK LAGI.. I'M STILL IN LOVE WITH ANWAR!!

Inilah namanya manusia yang tidak pernah bersyukur. Mengecapi nikmat kehidupan sempurna setelah penat lelah hasil titik peluh bapa beliau memperjuangkan UMNO, akhirnya disokong Pertubuhan Haram yang turut menyanjung Anwar Ibrahim bernama BERSIH. Wanita ini kini semakin berani membuat pengakuan menentang perjuangan yang turut dibina bapanya sendiri iaitu UMNO. Barisan Nasional yang menjadi titik permulaan bapanya memulakan perjuangan politik awal 1970an turut dikritik beliau. Dengan lantang beliau mengatakan UMNO bakal tumbang. Hey Marina, apa lagi yang kamu rasa kurang pada kehidupan kamu dan rakan2 kamu? Lupakah kamu pesanan ayahandamu yang mengatakan "Demonstrasi itu Bukan Budaya Kita?" Ingkar pesanan bapa 1 hal, disokong pula Pemimpin yang tikam bapanya dari belakang, Anwar Ibrahim. Janganlah dok kata tak sokong. Kerana BERSIH 2.0 sebagai platform menutup mata hati rakyat mengenai moral Anwar yang sebenar. Itu salahkah? It's not about Ambiga's Issue. It's ridiculous when you support BERSIH 2.o just because Ambiga. It's sound stupid Marina. STUPID!!... But that's reality about yourself. Ingat Marina.. Jangan jatuhkan air muka Tun Mahathir yang memberi sinar harapan terhadap kepimpinan baru Kerajaan setelah mengkritik kepimpinan Pak Lah. Masa Pak Lah tak pula sokong BERSIH? Kenapa kini baru hendak menyalak di jalanan memalukan keluarga sendiri? Atau ada agenda tersembunyi setelah lama menyepi?





DOA AGAR DR. LO'LO DIAMPUNKAN SEGALA DOSA2 NYA..

Innalillahi Wainna Ilaihi Raaji'un.. Umum mengetahui bahawa Dr. Lo'lo Haji Ghazali telah disahkan keluarganya.. Beliau telah kembali ke rahmatullah. Apa yang hendak dikata? Allah Maha Berkuasa. Ayat biasa yang digunakan, setiap yang hidup pasti akan mati. Bila meninggal dunia, semuanya baik tentang si mati. Tapi inilah lumrah kehidupan masa. Tanpa mengira pangkat, darjat, waimah ideologi politik, di depan Allah semuanya sama. Manusia yang diberikan anugerah sementara oleh Allah untuk merasakan alam kehidupan di muka bumi ini akhirnya kembali menemuiNya. Dr. Lo'lo meninggal dunia setelah bertarung nyawa akibat Kanser Paru2 yang beliau hadapi. Sama2 berdoa agar Allah mengampuni segala dosa2 beliau dan dimasukkan ke dalam Syurga. Salam Takziah buat keluarga Arwah.






Jul 17, 2011

ISLAM ITU PLURALISME.. HADI AWANG T'MAKAN NASI KANGKANG!!

NASI KANGKANG... Itu persepsi orang ramai melihat Hadi Awang pada masa kini yang semakin bebal dan bodoh dipergunakan oleh totok2 Anwar dan DAP. Jika dahulu semangat beliau dilihat 'overdose' dalam mempertahankan Islam, kini bebal menurut perintah DAP. Beliau mengiyakan segala ketidakpuasan hati DAP dan merelakan PAS menjadi sebuah parti yang tidak lagi memperjuangkan Islam. Jika ini yang berlaku, apa bezanya perjuangan PAS dengan parti2 lain? Malah PAS buat pertama kali menolak Undang2 yang telah dipelihara oleh Kerajaan BN Kedah yang terdahulu yang mengharamkan aktiviti2 hiburan pada bulan Ramadhan. Adakah ini bukti yang jelas bahawa pemerintahan PAS akan lebih Islam dari UMNO? Pemimpin2 UMNO seringkali diherdik, dihina, dimaki hamun, malah Hadi Awang sendiri pernah menggelar UMNO sebagai kafir kerana menolak undang2 Islam. Kini? Adakah PAS juga dilihat kafir kerana menolak Undang2 Negeri Kedah yang bertahan selama 14 tahun melarang premis2 hiburan dibuka pada bulan Ramadhan? Sudahlah. Jangan dok mendabik dada. Bukalah serban kamu tu wahai Hadi Awang. Hipokrit.





DENDAM PEMIMPIN PAS SEBAR FITNAH DR. LO'LO MENINGGAL DUNIA!!

Sebentar tadi kecoh orang2 PAS sebarkan maklumat mengatakan bahawa Ahli Parlimen Titiwangsa, Dr. Lo'lo Haji Ghazali telah meninggal dunia. Namun akhirnya disahkan bahawa beliau masih hidup dan telah 5 hari dirawat di hospital. Melayu CinDia mendapat maklumat individu yang mula menyebarkan berita ini merupakan salah seorang Pemimpin PAS Wilayah Persekutuan. Beliau dikatakan sememangnya berdendam dengan Dr. Lo'Lo sejak dipilih menjadi calon PAS bagi Parlimen Titiwangsa pada PRU 12 yang lalu. Inilah sikap orang2 PAS yang punyai hasad dengki sanggup menyebarkan fitnah terhadap rakan seperjuangan sendiri. Malah Melayu CinDia yang menyokong UMNO sekalipun bersimpati dengan keadaan Dr. Lo'lo. Ini masih lagi hendak bersama PAS? Mengamalkan sifat dendam sepertimana sifat ini juga ditanam dalam hati Nik Aziz terhadap UMNO? BODOH!!.. Melayu CinDia berdoa agar YB. Dr. Lo'lo dapat pulih dari penyakit kanser yang beliau hadapi.





Powered by Blogger.