Dec 21, 2011

USTAZ NASHA DEDAH - "ADA AGEN YAHUDI DLM. PAS!!"





Bekas Timb. Presiden PAS Ustaz Nasharuddin Mat Isa menjelaskan umat Islam kini mampu melihat paparan sebenar tindak tanduk Pemimpin2 PAS 'Alaf Sekular' yg semakin terdesak mahu kaut kuasa.


Apa yang lebih dikesali puak2 ini sanggup mengugut dan mengaibkan Pemimpin2 yang masih mempertahankan Prinsip Syariah berlandaskan Hukum Hudud.


PAS kini dakwa beliau telah cuba dirosakkan puak2 tersebut dengan meminggirkan Syariah Islamiyah dan menyalahgunakan maksud wasatiyyah bagi mpamerkan kononnya parti ini lebih liberal.


"Dahulu UMNO diherdik kerana meninggalkan prinsip syariah dan mengambil pendekatan liberal. Ini blh mbawa kepada kemusnahan Islam dlm jangka panjang. Kini puak2 ini pula mempertahankan dasar wasatiyyah."


Ustaz Nasha dan Hassan Ali didakwa mendapat sokongan penuh dari peringkat Dewan Ulama PAS dan Dewan Pemuda PAS bagi menyelamatkan parti ini.

10 comments:

Anonymous said...

Tindakan Hasan & Nasha diakhir2 ni lebih menonjolkan semangat ananiyyah yg membelakangkan mandat jemaah secara syura melalui muktamar/ mesyuarat... Gelojoh mempamirkan hasrat peribadi mendahului hasrat pengundi/umum bahkan siasah dakwah boleh memberi impak negatif kepada PAS.

Kilasan 'ujub diri & cuai jerat politik sekular meletihkan ahli2 sendiri..... mungkin inilah akar umbi PAS kawasan mereka telah mula mempertikaikan YB2 lama & menyatakan keinginan bai'ah mereka kepada pimpinan baru.

Anonymous said...

jangan melawan dewan pemuda dan dewan ulama. kata org pas ikut ulamak. tapi cakap dewan ulamak sendiri tak mau ikut. dah la tolak ulama dan angkat mat sabu sekular jadi pemimpin. apa nak jadi dgn pas.

Anonymous said...

kita fikir yang mudah je la...dulu PAS tentang UMNO kerana bekerjasama dengan orang kafir...dan mengatakan orang UMNO kafir (ada hitam putihnya kenyataan ini)...tapi sekarang ni PAS telah banyak berubah...segala tuduhan kembali balik kepada PAS...dan banyak lagi..fikir2 lah...

Anonymous said...

dalam pas ni sekarang ada ulamak ker pukimak???

dah nampak kronik sangat...

Anonymous said...

Aku jawab: Dalam PAS skang banyak pukimak.

Anonymous said...

Pas gadaikan agama demi puak2 kafir..

sebab tu negara islam terkubur dan hudud ditong sampahkan

ini adalah hasil imam besar karpal yg telah berjaya mentarbiah lebai2 pasang siap dlm Pas....
tp Pas dgn muka tak ada maruah masih mengangkat dan menyanjung imam besar karpal dgn khalifah LGE yg terang2 anti islam dan menentang segala tindakan yg Pas buat yg melibatkan agama islam

Pas menuju kehancuran...

Anonymous said...

SENANG CERITA , BANYAKNYE BABI DALAAM PARTI PAS....

AZIZZ BABI...OPPPSS AZZZIZ BARI

KHALIBBB BABI

PALING TINGGI TARAF KEBABIANNYA ADALAH TOK GURU MAT SABU KOMUNIS.
( TADE ORANG ISLAM LAGI KE NAK JADI KETUA AGAMA PAS?????? SELAIN MAT SABU KOMUNIS???)

aliffmy said...

Andaikata PAS dapat melepaskan diri dari sekular seperti kata ramai ahli bijak pandai PAS, ia sesuatu yang sangat hebat dan patut disanjung. Malangnya, argumen itu hanya ada pada sangkaan sahaja.

Realitinya sekularisma sudah lama meresap dalam dalam minda pemimpin PAS. Sekarang lebih nyata lagi apabila Mat Sabu dan kumpulan ardogan menjadi ketua. Mereka membenci sekular tetapi mengamal dan mengambil faedah darinya pula. Menghina sekular seolah UMNO itu sahaja yang sekular. Berceramah bahawa PAS bukan sekular. Fahamkah mereka apa itu sekular?

Tanya lagi PKR bukan sekular? DAP bukan sekular? Mereka ini lebih buas dari sekular, kalau nak tahu. PAS dengan angkuh menganggap mereka ini saudara seperjuangan. Apa yang diperjuangkan? Islam? Noooo! Mereka perjuangkan kuasa! Bukankah itu perjuangan dalam sekular?

Saya tak suka menghina secara pribadi, namun apa yang cuba disampaikan oleh Nasha dan Dr Hassan ada kebenarannya. Hanya SU PAS sahaja lantang membuat tuduhan bahawa ini semua kerja UMNO.

Bawa bertenang dan fikir dalam-dalam. PAS rosak kerana menerima mereka yang tidak jelas dalam kefahaman agama menjadi pemimpin dan pinggirkan ulama. Berlakulah cacamarba seperti kes Mat Sabu bertindak songsang menghiris hati ramai orang Islam dengan menjulang LGE sebagai idola dan memertabatkan komunis sebagai hero.

Cuba fikirkan siapa yang dominan dalam PAS sekarang? Ulama atau ardogan(baca: orang Anwar)? Kemana mereka akan bawa orang Islam ini nanti bila Mat Sabu jadi Presiden?

Filirkan lagi, adakah Mat Sabu ini layak diangkat sebagai PM jika PAS memerintah Malaysia (anggapan Hj Hadi tiada lagi dalam PAS). Walau pun pada dasarnya amat mustahil untuk PAS jadi pemerintah (PM), kerana DAP lebih dominan.

Boleh faham ke?

Anonymous said...

Aku setuju dgn comment Tuan Aliffmy tu-with due respect,orang macam mat sabu, hj hadi dan anuar senang ja di klingtongkan oleh DAP-Anuar al-juburi ni pandai bercakap ja tapi substance nya tak da- kosong- sama jua dgn orang jual obat di kaki lima- niat nya untuk menipu ja (mcm wayang Tan Sri PRamlee)- tengok sekarang, one by one penipuan nya suda terbongkar.Yg terbaru dia fitnah ayahnda Tun M pasal IMF.

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=l3Eq7MX5ivM

Powered by Blogger.