Dec 19, 2011

SHAHRIZAT SERANG - SYED ALI MINTA TOLONG ZURAIDA SELAK KAIN!!







Ketakutan Syed Ali Al Habshee apabila kena serang dengan Penyokong Shahrizat. Siap mengugut akan mengambil tindakan tatatertib.

Apa yang kita lihat pada ketika ini beberapa Pemimpin UMNO mengambil kesempatan mempamerkan populariti masing2 membantu PKR mengaibkan UMNO. Adakah Syed Ali benar2 ada bukti yang mengiyakan setiap pertuduhan Zuraida?

Jikalau benar sekalipun ada niat 'agenda' politik dalaman, jangan pula mengambil kesempatan mengambil isu fitnah PKR sebagai pancing diri. Jaga sikit maruah kamu Syed Ali. Jangan dok kata nak jadi hero, walhal Parlimen kamu iaitu Cheras sampai kiamat takkan dapat kamu menangkan bagi pihak BN.

Pergi duduk sebaris dengan Zuraida, Rafizi dan Saifuddin Nasution.

Dan AKU CABAR SYED ALI balas setiap jawapan di bawah ini jikalau benar kamu benar2 ada bukti Shahrizat bersalah dalam hal ini.


SENARAI HAMPIR 40 JAWAPAN PERSOALAN FITNAH PKR MENGENAI NFC.

1. Memandangkan ia adalah satu jenis pinjaman maka ia perlulah di bayar balik, dan bukannya duit 'percuma'...walaupun ia adalah di berikan kepada syarikat suami seorang menteri

2.pinjaman itu adalah duit negara, ..tiada gangguan pemberian gaji atau pemotongan subsidi yg berlaku semata-mata hendak memberikan pinjaman tersebut...

3. Syarikat tersebut sebenarnya telah mengambil alih projek tersebut drp Gruo Lambert yang telah gagal.

4. Duit tersebut adalah pinjaman dn bukan diberikan secara percuma...

5. syarikat yang telah diberi pinjaman perlu membayar balik kpd kerajaan, sebagaimana jika kita berhutang...perlu membayar balik kpd penghutang...

6.Berkenaan dgn kondo, semasa pembelian kondo itu berharga 10 juta shj, ia merupakan aset syarikat yg juga merupakan pelaburan syarikat. Ia bukan milik individu. dn kini nilai nya dah meningkat

7. Pinjaman yg diberikan itu bukan berdasarkan faktor siapa pemiliknya, atau pun pemilik tersebut merupakan suami bagi menteri, ia di berikan atas fakta dn faktor komersial dan kekuatan akaun dn proposal, Segala dokumen juga perlulah lengkap.. krn kerajaan mahu memastikan syarikat tersebut benar-benar layak, jika tidak bagaimna kerajaan dapat memastikan bahawa pinjaman tersebut akan dapat dibayar balik...

8. Bukan semua syarikat layak utk mndapat pinjaman drp kerajaan, syarikat yg benar-benar kukuh shj yg akan terima pinjaman tersebut

9. Setiap pinjaman mestilah berdasarkan aliran tunainya (cash flow), aset syarikatnya dan kekuatan aliran tunai tersebut...ia bukan boleh di buat sesuka hati...dn bukan juga di berikan atas alasan isteri pemilik syarikat tersebut adalah seorg menteri...

10. RM 250 Juta itu bukan shj utk lembu, ia termasuk juga kos pembaikan infrastrukturnya yg telah rosak semasa banjir, rumah penyembelihan komersial bertaraf antarabangsa, benih lembu, kos operasi dn kos-kos lain termasuk 'marketing'nya...adalah sia-sia suatu produk telah ada tetapi tiada tempat utk di pasarkan...namun pihak pengurusan syarikat telah dapat menembusi bbrapa pasaran utk daging lembu NFC...

11. NFC adalah satu projek ternakan komersial besar-besaran dn mempunyai piawaian standard dunia, dn lembu yg di ternak bukan baka lembu tempatan...ia adalah baka lembu komersial... dn lembu yg di beli bukan 5-6 ekor tetapi 1500 ekor...

12. Di dalam kes NFC, semua pelaburan syarikat adalah sah, pnjaman tersebut juga sah dn tiada unsur penipuan dlm mndapatkan pinjaman, dn semua pelaburan syarikat termasuk pembelian hartanah kondo dn tanah adalah sah mengikut undang-undang SSM...

13. pinjaman drpd dana kerajaan tidak sama dgn loan drpd sektor komersial spt bank komersial ataupun bank pmbangunan....nilai byran balik dgn bunga terendah, ia adalah utk memacukan projek tersebut, dn dlm setiap pinjaman akan di tulis interest 2% + cost of fund...dn dlm kes NFC ialah 8%.

14. Syarkat NFC tu...diambil alh oleh suami menteri tersebut drpd syarikat asal iaitu lambert grup....dn pinjman tahun 2009 itu bukan lah pinjaman...tetapi..ia adlah suntikan dana drpd pemegamg saham pihak kerajaan....dn pada tahun 2010..selepas pengambilalihab syarikat itu...perjanjian utk pinjaman baru dibuat..

15. Pihak kerajaan dn kementerian..tidak boleh keluarkan duit beri pinjaman tanpa ada perjanjian dgn sesiapa pun, dn jika itu berlaku, pihak pembangkang boleh membuat laporan polis kerana itu adalah kes pecah amanah CBT section 420dn section 421, dn kes itu boleh di bawa ke mahkamah..

16.Jika benar kes tersebut adalah satu penyelewengan, Rafizi dn sekutunya yang konon telah 'dedah siasat' isu tersebut sepatutnya melaporkannya kpd pihak polis, sekiranya mereka benar...mustahil mereka tidak mndapat sebarang khidmat nasihat guaman utk 'mengenakan' pemilik syarikat ini ..sedangkan bar council begitu rapat dgn mereka dn dlm PR sndiri begitu banyak peguam...termasuk sivarasa ..peguam yg 'tersohor' memperjuangkan hak juga berada dlm PKR...

17. Dlm projek ini, suntikan dana adalah drp kerajaan, yg membuat pinjaman adalah syarikat NFC dn pemegang saham NFC termasuk kerajaan...untuk memastikan projek ini berjalan lancar maka kerajaan membuat suntikan dana bg pelaburan mereka.

18. Manakala pemegang saham bukan kerajaab dlm syarikat tersebut adalah syarikat kluarga menteri terbabit, dn mereka yg membuat pinjaman serta telah mencagarkan saham dn bbrapa aset mereka bagi tujuan tersebut...

19. setiap projek nasional wajib disertai oleh kerajaan, dn suntikan modal kerajaan selalunya dlm bentuk aset, kawasan tanah dn tunai tertentu...

20.penglibtaan kerjaan diperlukan utk projek spt ini kerana sektor pembekalan makanan tidak boleh didiswastakan sepnuhnya utk menjaga pentingan rakyat dn negara...

21. Projek spt ini bukan saja bernilai dr segi komersial...tetapi ia sangat bernilai dr segi pembekalan daging/makanan negara, dgn adanya NFC pergantungan negara kpd daging import dapat di turunkan..

22.Dana itu utk projek ternakan lembu dn semua infra dn kemudhannya.

23. Kondo itu adalah utk kepntingan pelanggan syarikat dn mereka yg berurusan dgn syarikat, drpd syarikat menyewa utk pelanggan mereka ataupun pihak yg berurusan dgn mereka dimana dlm hal ini kita tahu bahwa ia melibatkan pihak drpd antarbangsa...

24. Ia merupakan amalan biasa syarikat korporat utk memiliki aset spt ini, bagi penjimatan kos hotel, dn kos penginapan utk mereka yg berurusan dgn mereka. Aset spt ini juga mendatangkan nilai keuntungan serta dapat menguatkan lagi nilai aset syarikat bagi syarikat tersebut utk menjalankan projek2 lain di masa akan datang terutamanya dgn syarikat lain yg bertaraf antarabngsa..

25. Dana RM 250 juta itu termasuk segala kos utk syarikat termasuk penyediaan premis utk pelanggan mereka dn pinjaman tersebut tidak terhad kpd aktiviti membela lembu shj...ia termasuk...pelbagai keprluan sebuah syarikat korporat...

26. NFC ialah syarkat membabitkan pembekalan negara dn bukan sembarangan syarikat

27. Jika Pembelian kondo itu tidak sah oleh syarikat dn ia satu penyelewengan, dakwalah mereka dgn undang-undang, tapi dlm hal ini...undang-undang tak boleh dakwa mereka kerana itulah adalah pelaburan syarikat, dn pelaburan condo tu menguntungkan.

28. Operator pengeluaran lembu juga berurusan korporat, bukan setakat membela lembu. Ini adalah projek piawaian antarabangsa, dn sistem ternakannya bukan spt membela lembu di kampung..

29. Jika benar laporan Rafizi diharap ia akan disiasat dn dilaporkan, dn mengikut kelaziman, tak semudah itu wang yg didebitkan masuk ke dalam akaun syarikat sebelum pengkajian pinjaman dibuat...

38. Suntikan dana drp kerajaan pula perlu ada kelulusan drp lembaga pengarah dn jawatan kuasa pelaburan drp kementerian terbabit.

2 comments:

Neilkie69 said...

Mohon Pihak Pengurusan Syarikat buat laporan polis dan saman fitnah terhadap 3 orang ini. Pada Tuan Syed, janganlah pulak ambil kesempatan dan berselimut sama dengan puak pembangkang. Kalau pun ada perasaan PHD( Hasad Dengki) janganlah pulak nak meranapkan UMNO. Kalau dah tak suka UMNO bagus keluar UMNO. Jangan duk bergaduh sesama sendiri. Isu dalam selesailah secara dalaman. Tapi ada isu ke? atau ada Phd saja? Kak Ijat telah banyak memberi sumbangan pada UMNO terutama dalam setiap siri pilihanraya kecil. Kalau diteliti sebenarnya memang tak ada isu dalam soal lembu ini. Cuma lembu-lembu yang dengki sama berdeboh di sana-sini seperti kena sawan dan meroyan...Teruskan perjuangan Kak Ijat, semangat juang Kak Ijat masih diperlukan oleh UMNO. Tuan Syed ni tak malu ke duk menyerang kaum wanita? kaum ibu yang melahirkan diri Tuan Syed sendiri...

AntaraPos said...

Layakkah PAS Laung Slogan "PAS For All"? | http://antarapos.com/v1/index.php?q9nan56SpKPkoObnaNGXpVvZn7Wkb5Zi | http://www.antarapos.com

Powered by Blogger.