Dec 25, 2011

MUSLIMAT PAS - DR. MARIAH MAIN KAYU TIGA DGN. PARTI..!!







Bila orang bertanya benarkah Hassan Ali mencipta politik sundal dalam PAS. Semuanya kata YA. Siapa 'semuanya' itu? Pemimpin2 PAS. Sokong atau tidak kena beri jawapan yang sama. Jika ada suara yang tidak seteru, maka akan menerima nasib yang sama seperti Hassan Ali.

Jikalau dahulu Utusan dianggap media berat sebelah kerana hanya memaparkan isu2 Negatif mengenai Pembangkang, kini Harakah dilihat lebih sundal memasarkan Pemimpin2 tertentu dalam PAS. Hassan Ali sendiri mendakwa beliau tidak langsung diberi ruang dan peluang untuk membawa suara dari media rasmi parti. 

Apakah beliau menyuarakan pandangan yang bertentangan dengan 'ajaran' parti? Mendokong Islam melalui pegangan Al Qur'an dan Sunnah. Salahkah itu? Adakah bercanggah dengan perlaksanaan2 yang dibawa melalui amanah Exco Agama Negeri Selangor yang dipegang beliau?


Ingatkan hanya pihak yang membawa suara sumbang dalam parti sahaja diperhatikan. Kini ada pula arahan dari pihak yang didakwa Ustaz Nasha 'Pemimpin2 tertentu mengatasi kuasa Presiden' memberi arahan agar memerhati beberapa Pemimpin2 parti yang 'playsafe' dalam menjawab isu Hasan Ali.

Mungkin puak Pro Ulama' sudah pasti diperhatikan. Akan tetapi ada juga puak yang dikenali lahir hasil didikan PAS Pro Erdogan turut tidak bersuara. 

Di antara Dr. Mariah Mahmud yang dikenali sebagai pemimpin berhaluan kiri PAS. Beliau dikenalpasti tidak banyak memberi sokongan padu sejak serangan Isu NFC dari Zuraida Ampang melibatkan Shahrizat Abdul Jalil, seorang Pemimpin Wanita UMNO yang dilihat ada hubungan baik dengan beliau.

Tiada sebarang serangan politik dilaksanakan Muslimat PAS. Ini kerana Dr. Mariah pada awalnya diberi tugasan membawa Muslimat PAS jauh dari sudut ke arah Kerajaan Perpaduan UG yang kononnya didakwa cuba di bawa Nuridah Salleh, bekas Ketua Muslimat PAS yang tewas pada Muktamar parti yang lalu.

Namun kenapa pula ianya tidak berjalan dengan lancar? Hanya Ketua Penerangan Muslimat PAS Aiman Athirah sahaja menjadi kambing hitam Pro Erdogan yang sedang diasah bagi menghancurkan Perjuangan HUDUD PAS.

Mungkin berat dan tidak tergamak rasanya Dr. Mariah hendak menyerang Shahrizat. Kerana sememangnya ada misi yang beliau harus pikul menjadi pihak lawan paling agresif berhadapan Wanita UMNO. Namun naluri Wanita beliau tidak berdaya melihat seorang Pemimpin Kaum Hawa yang sentiasa mengambil berat hal kepentingan Wanita diperlakukan sebegitu rupa. Oleh itu, lebih baik berdiam.

Adakah Dr. Mariah turut akan dibawa ke 'muka pengadilan PAS' bagi mengetahui status pendirian beliau pada ketika ini? Atau beliau bakal diasak membuat kenyataan menyerang Shahrizat? Kita tunggu dan lihat. Mungkin main kayu tiga dalam PAS. 

Jadilah Muslimat yag progresif yang mendengar suara akar umbi. Bukan menyerang kaum Hawa sendiri dengan membabi buta sehinggakan Shahrizat diaibkan terbogel maruahnya. Itu bukan ajaran Islam, bukan benar Dr. Mariah?



5 comments:

Anonymous said...

kalau kena puak tahu pulak hukum aibkan maruah org tak baik...yg bn sekarang aibkan anuar dan keluarganya apa hukumnya

Anonymous said...

hahaha puak2 finah ni dah nak tarik dr mariah pulak
entah fitnah apa dia nak sebar supaya dr mariah jatuh
mentang2 shahrizat dah di hujung tanduk
kini dia nak heret dr mariah sekali

bodoh piang

Anonymous said...

tau pun.. so? tak payahlah diikutkan cara BN tu.. PAS kata BN berdosa besar aibkan mcam anwar..

Yang bodoh pi ikut cara BN tu buat apa.?

Patutnya PAS kena tegur Zuraida skali. Boleh? tak berani... kang jadi macam hasan ali.. kena cantas..

politik bro.. sume sama je.. tapi xpayah la dok hentam gile sgt pemerintah ni.. kang makan diri..

hentam... balun... rakyat punya isu xsettle2 jugak.. korang nak meliwat ke, nak main duit ke, nak main seks ke.. janji rakyat jgn lupa bro..

pakai kopiah pun xguna kalau ba'iah rakyat tidak dikotakan.. dosa besar.

banyak alasan.. alasan pun nak balun umno gk..

Anonymous said...

bukan bn yang aibkan anwar tetapi beliu yang mengaibkan diri sendiri

Anonymous said...

Setuju....sendiri kongkek, sendiri chari aib la...

Keinginan mengongkek ini adalah dari nafsu seseorang itu sendiri, dan ianya tidak boleh disuruh mahu pon diikut.

Macham melancahap juga lah...mana ada orang suroh !

BANGANG betulla kalau libat kan orang lain.

Sendiri punya butoh keras, mau cherita aib orang lak !

Powered by Blogger.