Dec 29, 2011

KULI KATA TUN M BODOH - "SAYALAH YG. BIMBING ANWAR BUNUH UMNO..!!"







Sebelum ini ada pihak menegur Melayu CinDia selaku empunya blog Gelombang Rakyat ini agar tidak mengkritik secara terbuka beberapa Pemimpin UMNO. Apatah lagi menjelang PRU13 kerana mahu fokus ke arah kemenangan. Ok. Boleh terima. Memang blog ini agak jarang mengkritik Pemimpin2 Kerajaan jika dibandingkan dengan sahabat Blog2 lain.

Namun, jawapan TIDAK diberikan jika Pemimpin itu bernama Tengku Razaleigh Hamzah aka. KULI. Adakah beliau benar2 pemimpin Kerajaan? Atau insan yang punyai rasa dendam kesumat sanggup menggadaikan Parti demi menggapai impian, tatkala umur yang sudah semakin lanjut?




Ya. Memang KULI adalah kambing hitam yang ada agenda jahat sejak sekian lama. Dendam terhadap Tun M dan kuncu2 beliau masih belum dibalas. Sifat dendam KULI terhadap Tun M bermula sejak Almarhum Tun Abdul Razak mempelawa Bekas PM ini menyertai UMNO lagi. Bagi KULI, tindakan Tun Abdul Razak itu amat 'mengganggu' usahanya untuk menggenggam jawatan No. 1 Negara.




Menjelang tarikh keputusan Kes Liwat Anwar, Penyakit lama KULI yang cuba dihapuskan sedikit demi sedikit kini bertambah parah. KULI telah memulakan isyarat menggantikan tempat Anwar dengan memulakan serangan pertama menghina kepimpinan PM Najib Tun Razak.

KULI secara terbuka menggunakan skrip yang sama membalun Najib sebagai Pemimpin yang tidak berdedikasi dan bakal menghancurkan pengaruh UMNO. Huh? Adakah beliau selama ini banyak mempengaruhi UMNO? KULI lah manusia durjana yang menjadi penyebab UMNO diharamkan.




KULI juga mendakwa beliau tidak terkejut dengan pemerintahan Najib kerana manusia ini telah dibela dan dididik insan bernam Mahathir. "Ternyata Mahathir agak kurang cerdik atau dalam nada kasarnya BODOH dalam politik sebenarnya". Huh? KULI sudah mula berperang rupa2 nya.

Kenyataan KULI yang terbaru ini lebih memperlihatkan secara jelas, isyarat Anwar telahpu memberi isyarat kepada beliau untuk 'bertindak'. 

Lalu KULI melalui kenyataan beliau baru2 ini cuba mendapatkan pengaruh rakyat menentang Kerajaan dengan mendakwa Anwar tidak sewajarnya dipenjarakan kerana bakal mengundang simpati kepada masyarakat. Anwar juga sewajarnya dibebaskan daripada pertuduhan Liwat dan mencabar Kerajaan berdepan dengan realiti.

Woooo... Dengan selamba pula diasak Anwar dibebaskan. Terlalu berterus terang kamu KULI? Mengembalikan semula zaman era pemberontakan kamu akhir 80an 1 ketika dahulu?

Bagaimana KULI boleh membuat kenyataan yang bukan sahaja senada dengan Anwar dan kuncu2 nya, malah secara terbuka mencabul maruah Institusi Kehakiman yang disanjung meresap melalui Perlembagaan Negara? Bagaimana KULI boleh membuat keputusan mendahului Hakim yang mengendalikan kes ini?


Jangan melampau KULI. Jikalau kamu jijik pada Perjuangan parti UMNO ini, KELUAR!!!. KELUAR kamu dari parti ini. Nak kebenaran... UMNO inilah juga yang kamu canang 1 Malaya mengheret menjadikan Tunku Abdul Rahman sebagai alat mainan untuk meraih sokongan murahan. UMNO inilah juga yang kamu kata tidak diikhtiraf kerana ianya dibentuk semula oleh Tun M, setelah kamu sendiri menjadi penyebabnya mengheret ke mahkamah dek kerana tidak berpuas hati dengan keputusan Pemilihan UMNO bertanding menentang Mahathir merebut jawatan Presiden 1 ketika dahulu. 

Kenapa mesti kamu harus menjilat semula parti yang kamu bilang JIJIK ini? Kenapa mesti kamu jilat semula Ludah kamu sehinggakan sanggup membubarkan Semangat 46 yang kamu dakwa Parti UMNO sebenar? Sebab menyesal?

Ini manusia tidak punyai prinsip. Jiwa kentalnya sudah sekian lama bersatu dengan Anwar. Agenda jahat membunuh TUN M memang agenda jangka panjang. Takkan dipisahkan melainkan jasadnya ditanam di lubang kubur.




Untuk pengetahuan semua, KULI lah perancang sebenar watak ANWAR di dalam UMNO. KULI lah perancang di sebalik tabir menggunakan Anwar, mencantas seorang demi seorang di dalam UMNO, termasuklah Tun Ghabar BABA.

Namun, Mahathir yang dikatakan beliau BODOH DALAM POLITIK bukan sahaja kekal dengan jawatan beliau, malah berjaya mematahkan pelan sulit KULI membunuh karier politik beliau.



Untuk apa semua ini KULI? Untuk Keadilan Rakyat? Bodoh. Buat pengetahuan semua, salah 1 sebab utama KULI bengang dengan tindakan Tun Abdul Razak membawa semula Mahathir ke dalam UMNO adalah kerana Mahathir ini adalah 'Golongan Kebanyakan' yang tidak setaraf dengan dirinya dan pimpinan UMNO pada masa itu, yang rata2 adalah berketurunan BANGSAWAN. Itu Pemimpin berjiwa Rakyat?

Ini baru serpihan pembongkaran. Belum dirabak kisah agenda tersembunyi KULI menjahanamkan Bangsa lagi. Jangan sampai Melayu CinDia bongkar semua.

KULI!! AKU CABAR!! KELUAR KAU DARI UMNO SEGERA!! Pergilah ambil alih semula perancangan yang kamu beri beban kepada ANWAR....BERAMBOS KAU KULI!!


22 comments:

Anonymous said...

kalau ku li kata TDM kurang cerdik, ku li sendiri mestilah bingai kaw kaw sebab dia tak pernah jadi PM..

Anonymous said...

Salam moderator
terlebih dahulu saya rasa cukup bagus kerana mengeluarkan isu yg dimain oleh KULI ini. secara dasarnya bolehlaa dikarakan KULI memang pemimpin KECIWA (pinjam bahasa lama) KULI masih merasakan bahawa ada sokongan di akar umbi. tapi sayang sekali ahli UMNO pun dah mula menyampah. saya adalah salah seorg yg menyokong kuli semasa krisis dollah flip flop menjadi PM yg mana pd waktu itu mesyuarat cawangan UMNO dijalankan di Muar. Sayang sekali dendam KULI sama jugak dgn nuar bengkok.....hanya utk kepentingan diri. Saya cabar KULI nyatakan penderian yg sebenar. Org muar tahu pasal apa dia meroyan...... pasal org penyokong kuat dia dato kadar dah meninggal. sorry to say la KULI.....kalau dia masih idup pun org dah x percaya cakap dia termasuk laa adik dato ....hassan.....dalam mata diaorg takde lain RM saja. Pada saya.... KULI..... rakyat dah bijak menilai dan mau lihat pemimpin sampai turun ke akar umbi. ADAKAH KULI pernah menaikkan bendera sendiri semasa kempen.....ya ada kat dewan umah KULI aje. So fikir-fikirkan......
Wassalam

Anonymous said...

suruh dia jadi KULI ALJUBURI JE LAA sampai mampos sapa nak kat dia lagi dia bukan winable candidates punya calon pasai tu meroyan macam anak babi lapr susu wakakakakak

Dato' SRK Melaka said...

Ini Kuli dah lupa diri..masa zaman dia pegang portfolio Menteri Kewangan,berapa banyak kekayaan yg dia kaut..Zaman rakyat Malaysia tak berapa cerdik nak selongkar skandal pemimpin..
Zaman Kegemilangan Kuli dah tamat..bersyukur le dah berjaya jd pak menteri serta Jd MP Gua Musang Selama lebih 30 tahun..
Kekayaan ada,kuasa penah rasa.. Jgn sampai org panggil PENDERHAKA..

Anonymous said...

Ku Li kata Mahathir kurang cerdik..?? Itu aku tak nak komen sebab itu hak dia.., nak kata kat sapa2 pun.

Aku pikir, Ku Li lagi bangang. Orang biasanya kawin umur 20an atau awal 30an gitu... Tapi, Ku Li.., umur 60an baru jumpa sapa yang dia nak kawin..! Duit juta2.., nak cari bini pun tak pandai..!

Last2 kawin jugak... tu pun dengan anak cina..

MymassaVoice said...

Salam tuan,

Blog tuan telah dipautkan di blog MyMassa.

Mohon pautkan blog MyMassa di blog ini.

http://mymassa.blogspot.com/

Terima kasih.

Anonymous said...

tersenyum sampai ke telinga tengok org melayu bergaduh sampai geleng2 kepala,cuba tgk secara realiti ke mana arah tuju bangsa melayu.Cuba berehat, tenangkan fikiran lepas tu buat matematik...darab,campur,tolak dan bahagi.Lepas tu bentangkan secara realiti khususnya ketegori eknik bangsa melayu,jawa,rawa,mendeling,mamak dll.

KAPAKTAJAM said...

Dari dulu lg kapak sarankan agar KU LI dibungkus sahaja. Lipatan sejarah kita tahu siapa die sebenarnya. Die dan juburi adalah serupa, berpolitik utk kepentingan dirinya sendiri. Jasa di masa Penubuhan Petronas juga adalah ciplak idea org lain, bloggers cuba selidiki dan dalami dr org2 lama/veteran yg tahu kisah benar ini.

Anonymous said...

Apa jua idea dr bangsa melayu adalah utk bangsa melayu supaya ia di pandang tinggi,bangsa melayu yg kaya,bangsa islam melayu yg bangga dgn bangsanya,tak mudah di perkotak katikkan, bangsa melayu yg bersatu,bangsa melayu yg mampu berganding bahu bersama bangsa lain dan di pandang tinggi di mata dunia.

TokMisaiGondrong said...

Hmmm cuba tengok balik profile Tengku Razaliegh Hamzah... bukankah dia juga pernah kerja dengan IMF??????

Anonymous said...

Semoga Allah SWT sentiasa merahmati Tun M... dan kuli boleh 'bersalam mesra' dengan anwar jika dia mahu, hak dia, keperluan dia tetapi bagi saya sejujurnya tidak akan menerima kuli sebagai pemimpin, terlalu banyak sejarah dia menjadi gunting dalam lipatan!

Anonymous said...

saya rasa negara porak peranda sekarang ini ada lah kerana mahathir bijak berpolitik untok diri nya sendiri dan bukan untok raayat....bukti2 nya jelas untok dilihat semua......siapa bodoh dan bijak.......

MymassaVoice said...

Terima kasih tuan Melayu Cindia.

Salam perjuangan dari MyMassa.

YB Raz said...

KULI KULI..aku hormat dia sebagai warga emas dan juga veteren UMNO.banyak juga jasa beliau kepada UMNO. Dan jasa terakhir beliau adalah prk Dun Galas.

Anonymous said...

Betul betul
sebenarnya bukan dia je yg nak jadi pm, tapi rakyat kelantan keseluruhannya nak org kelantan jadi pm, tapi dlm umno org kelantan tak power tu sbb nik Najis sesat diorg sokong, bila la si tua bongkak tu nak mampos

Anonymous said...

Kuli ni memang orang otak bergeliga- tu dulu tapi sekarang buat perangai pulak- jangan2 sudah nyanyok maklum la orang kawin lambat ni (1st marriage) ada otak mering2 sedikit la.Please forgive him as a person la but not as a leader.

Anonymous said...

Tak pe la Tuan, maaf aje kan dia. Umur dia dah tak berapa lama lagi. Sekarang ni kena tumpukan Si Dajjal Laktullah Anwar Bin Ibrahim yang lagi dahsyat permainan politiknya. Buraikan kempen 901 sampai terburai perutnya. Dan perlu pastikan hayat PKR tersungkur selepas PRU 13. Amin... Tak sabar nak tengok PKR lingkup!

Anonymous said...

ku li suka anak cina...sama juga kawan rapat beliau anwar. walaupun dah berumahtangga tapi bibit cina dicari juga.

WiraSedar said...

Tun M pun dah pencen, si samy yang liat tu pun sama, dah jadi veteran, ku li when? Dah lama dah! Time to go and say goodbye

Bagilah sumbangan yang berguna untuk pembangunan agama dan negara

Anonymous said...

PENGUNDI CINA DAN INDIA AKAN KEMBALI MENYOKONG BN SETELAH MEREKA SENDIRI MULA TERASA BAHAWA ANWAR IBRAHIM TELAH PUN KECUNDANG. WELCOME BACK FRIENDS.

Payeik said...

Sapa la yg tulis blog ni. Hihi..Malu saya ada org melayu mcm ni
Pak lah & a few ahli umno yg bwk kes ke mahkamah pasal undi dlm umno. Hakim yg decide haramkan UMNO, Tun plk gunakan strategy untk buang separuh ahli umno asal dgn cara tu.Ku Li minta supaya UMNO x diharamkan bila dia raise issue tu dlm parlimen mengenai Social Act.Sebagai menteri KDN,mahathir blh overrule pengharaman UMNO.
Semangat 46 Tunku Abd Rahman & Tun Husein on tubuh, lantik Ku Li as presiden menggunakan 100% perlembagaan UMNO asal.
Mengenai Anwar,adik Ku Li sdiri kata he's x clean even dr dulu lg & anwar penah musnahkan perniagaan famili Ku Li sdiri.
Kuat betul fitnah anda.

Kunjunglah ke arkib negara & perpustakaan negara sblm buat statement. Anda LOW CLASS

Anonymous said...

Najib wajib potong kurap di kaki sebelum merebak.kalau dah banyak kali bubuh ubat kurap tapi tak sembuh2., apa nak tunggu lagi!!!. why nak tunggu KULI hentam kerajaan banyak2 lagi.. bagi bola tanggung kepada pembangkang.. pecat saja beruk tu.. jgn sayang satu kerusi, syg parti..one for all.. kick him OUT., bastard, u should go!

Powered by Blogger.