Dec 6, 2011

"BANGSA 1MALAYSIA BODOH.. NAJIB PATUT MATI..!!" - GUAN ENG LEPAS GERAM.







KM Penang dan DAP sudah tak boleh tahan diarahkan berdiam diri apabila timbul isu Perpaduan dan Kekuatan Melayu dibangkitkan. Apa yang telah dirancang adalah PAS akan menjawab isu2 berkenaan hari ini berkecai. 

Guan Eng akhirnya tampil mengherdik tindakan PM Najib Tun Razak yanfhadir ke sebuah majlis yang dianjurkan Badan Bukan Kerajaan PEKIDA. Tindakan Najib kata Guan Eng mencerminkan penipuan beliau terhadap misi 1Malaysia yang dakwa beliau sekadar propaganda PRU13 semata2.

Salahkah Najib hadir atas jemputan PEKIDA. Ahli2 PEKIDA itu rakyat Malaysia. Untuk apa Najib ketepikan NGO ini sedangkan mereka juga sebahagian daripada rakyat Malaysia yang turut punyai hasrat menemui PM.?

Rasis juga. Cakap pasal Melayu sikit.. Rasis. Cakap pasal Perpaduan Melayu.. Rasis. Cakap pasal Kemajuan Orang Melayu pun... Rasis. Cakap pasal Kekuatan Melayu.. Lagi Rasis. Eh, dulu masa cakap semua ini tak ada pula berbangkit isu rasis. Anwar sendiri bercakap soal ini ketika dalam ABIM dan UMNO, tak pula dituduh rasis.

Ini memang melampaui batasan. Guan Eng sememangnya sudah tak tahan melihat kekuatan politik yang kembali bangkit dan utuh. 1Malaysia itu dasar Negara. Bangsa Peribumi tidak boleh dipersoal Guan Eng.


8 comments:

Anonymous said...

Cina DAP katakan UMNO racist. Sebab setiap kali UMNO bersuara, pasti perkataan 'Melayu' tak akan tertinggal.

Dan ada pada sesetengah masa, DAP akan menyerang UMNO dengan pelbagai tuduhan yang mengatakan UMNO itu racist.

Tapi satu perkara yang kita terlepas pandang, dan mungkin kita tak sedar sama sekali, Dalam penentangan DAP terhadap UMNO yang dikatakan racist, ia telah menunjukkan kita bahawa siapa yang racist sebenarnya.

booyah said...

aku tak suka konsep satu malaysia.memakan diri!

Cikgu rokiah said...

Kalaulah umno rasis.....dah lebih 50 tahun merdeka....tentu bangsa lain langsung tak berpeluang nikmati kekayaan negara,,....pikirkanlah!!!

rahman said...

bila bapak segala rasis bercakap.. perkara yang difikir dalam kepala hotak dia tak lain rasis, balik balik rasis,, yang dia asyik pertahankan bangsa dia kat penang tu tak rasis? kepala bapak dia pun sama mangkuk hayun rasis..bab orang dia tuduh bangsa lain hitam metalik tu tak rasis? bila orang melayu bercakap tentang kepentingan melayu,, sedap je cibai ni kata rasis!!!pergi jahanam la lu LGE!!!

matjebon said...

Rata2 orang cina muda kt mesia mmg rasis..kalo xpcaya..
CHECK THIS OUT

https://www.facebook.com/SayNoToNajib

Anonymous said...

Umno mmg x racis cuma umno tu sbnrnya bodo je. X caya? Org umno mmg susah nak terima klu x caya tanya madey

Anonymous said...

woit rahman aku ingat ko kena tukar nama jd ramanan ke rama-rama ke.. Sbb ko ni bodo tahap paling maximum melantun2 ko punya bodo. Dah umno ye tak mestila bodo kan.. Apasal? X caya? Pg tanya madey ha ha ha

Anonymous said...

Bangang punya komen.. Bangang lg membangangkan yg lain

Powered by Blogger.