Nov 6, 2011

P'UTUSAN LIM KIT SIANG.. DAP BANTAH KERAS SAMBUTAN HARI RAYA HAJI!!?





SALAM AIDILADHA buat kesemua umat Islam di Malaysia. Seperti tahun2 sebelum ini, pagi ini Umat Islam akan berkumpul di Masjid2 berdekatan tanpa mengira ideologi politik mahupun kaum menunaikan Solat Sunat Aidil Adha disertakan dengan Khutbah Jumaat. Kemudian setelah selesai Solat maka bersiap sedialah bagi pihak yang terlibat untuk melakukan aktiviti gotong royong bersama menyembelih lembu, kerbau ataupun kambing untuk diagih2 kan kepada mereka yang memerlukan. Bagi mereka yang menunaikan Fardhu Haji termasuklah PM Najib Tun Razak, Hari Kemuncak ini penuh dengan seribu makna. Namun kadangkala kita lupa, Aidiladha bukan sekadar menjalankan aktiviti2 tersebut. Pengertian Aidiladha sangat besar lagi meluas. Korban dan Pengorbanan. Pengorbanan cara hidup dari keburukan ke arah kebaikan. Akan tetapi, amat sedih sekali tatkala hendak melupakan dunia politik seketika, datang pula pula pengikut Pemimpin DAP Lim Kit Siang menghina sambutan AidilAdha melalui Blog Pemimpin tersebut (KLIK DI SINI). Pengikut beliau mendakwa Hari Raya Aidiladha merupakan Hari yang menjadi saksi kesemua umat Manusia di muka bumi ini, mempamerkan kekejaman Islam yang melakukan aktiviti Penyembelihan binatang sambil disaksikan Umat2 Islam yang lain. Amat hina sekali apabila Islam dipandang rendah dari beliau yang sudah tentu merupakan ahli DAP. Di manakah nilai persaudaraan sesama Agama yang dijanjikan DAP? Tidak, mereka akan terus mencantas sebarang pengaruh Agama Suci ini secara halus. Adakah kita sanggup membiarkan ianya berlaku? Tanyalah sama puak2 PAS. Hadi Awang melalui perutusan beliau menyeru Umat Islam bangkit menegakkan Islam. Umat Islam nak tegak Tuan Haji. Tapi buat ahli2 PAS disekat kerana takut Pakatan berpecah. Nak buat macam mana. Hadi Awang kata, diam sajalah. Salam Pengorbanan. Salam Aidiladha.






3 comments:

Arafah said...

Puak Dap ni kalau depa nak meliwat babi pun tak siapa nak larang.

PAS akan sokong kerana mereka itu kafir bukan tau hukum hakam.

UMNO tu yang salah kerana menyembelih lembu korban sebagai menzalimi binatang.

Apa boleh buat memang pecacai PAS telah dijanjikan Syurga.

Anonymous said...

lim kit babi nie nak makan babi dia buat cmna agaknya ye..dia tokak idung babi tu bg mati ka or dia cabut ekor yg kontot tu..lahanat punya cina xsedar diri..p berambus balik cina la babi oiii!!!....

Anonymous said...

As'mlkm, peringatan ini khas ditujukan kepada anak-anak muda Melayu Islam daripada seorang tua yang pernah hidup sebelum Merdeka;
Apabila Jepun kalah perang di seluruh Asia, penjajah British tidak sempat masuk ke Malaya untuk memerintah semula. Maka pada ketika itu haram-haram jadah Bintang Tiga yang dipelopori bangsat-bangsat Cina telah mengambil alih pemerintahan di beberapa kawasan Semenanjung dengan menganiayai orang-orang Melayu. Mereka bertindak sesuka hati menangkap, menyiksa dan membunuh walaupun kerana hutang sepuluh sen. Ini lah bangsa yang keturunan mereka hari ini diagung dan di pilih oleh segelintir orang Melayu menjadi pemimpin dan pemerintah , bahkan mendapat petua mengenai hukum hakam Islam. Ingatlah, mereka itu KAFIR HARBI, musuh terang-terangan Islam adalah dari barisan kepemimpinan DAP. Ingat jangan ulang kesilapan yang baru lalu!

Powered by Blogger.