Nov 12, 2011

MARINA BUKAN LAGI ANAK SAYA - DAKWA MAHATHIR!!?





Mantan Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad dilihat masih tidak memberi sebarang respons terhadap tindakan anak perempuan beliau Marina Mahathir yang bukan sahaja menyokong kepimpinan Ambiga dalam menganjur Perhimpunan BERSIH 2.0, malah turut berdiri teguh memberi sokongan terhadap penganjuran Seksualiti Merdeka 2011.

Ini dilihat agak keterlaluan kerana ianya jelas merupakan program yang bukan sahaja bertentangan dengan dasar Kerajaan yang pernah dipimpin bapa beliau, malah turut melanggar syariah Agama. Namun, Marina tetap bertegas akan terus berdiri teguh di bawah kepimpinan Ambiga. Mahathir sepanjang beberapa sessi temuramah bersama beberapa Akhbar dan Saluran televisyen dalam luar Negara bukan sahaja tidak memberi penjelasan, malah tiada soalan berkenaan anak beliau.

Jauh di sudut sanubari, Mahathir benar2 kecewa dan hampa dengan tindakan anaknya yang agak memalukan beliau sekeluarga. Sungguhpun begitu, beliau tetap terus dan terus memberi pandangan dan memberi semangat agak rakyat Malaysia terutamanya Melayu secara amnya terus bersatu demi masa depan anak2 bangsa. Beberapa rakan Mahathir ada menyebut kekecewaan beliau terhadap Marina.

Semoga Tun dan isteri tabah. Anda berdua tetap inspirasi Dunia.


42 comments:

Anonymous said...

marina ikut didikan mak/bapak dia, klu ditekankan agama insyaallah dia tak meyeleweng sampai mcm sekarang ni, walau apa pun yg penting dia kembali ke pangkal jln, sama2lah berdoa semoga Allah swt memberi taufik dan hidayah utk dia berubah, doa mak/bapak cepat klu utk anak2

Anonymous said...

marina dah tua dah pun. rambut pun dah dua warna. marina bukan lagi tanggungjawab mahathir. bila seorang anak perempuan sudah besuami maka lepaslah tanggungjawab ibu bapa kepada ank perempuannya. dulu marina seorang anak yang baik. sekarang ni baik juga cuma salurannya tersilap arah. sesungguhnya allah membuka hati sesiapa yang dikehendakinya

Anonymous said...

Kalau dah tua bangka takleh nak berfikir bukan salah mak bapak. Didikan yang baik juga belum tentu mampu membentuk anak menjadi baik sepenuhnya. Seorang ustaz belum tentu mampu menjadikan anaknya ustaz atau ustazah... tak pernah ada jaminan dalam kehidupan.

Anonymous said...

Bapak borek anak rintik....Ke mana tumpah kuah kalau tak ke nasi...

Anonymous said...

Jangan pandai mengata orang. pandai jugalah kita jaga anak sendiri. jangan lupa pesanan org tua-tua " kata kedulang paku serpih, kata kat anak orang, anak kita sendiri pulak yang lebih".

Anonymous said...

jangan ikut hati bila becakap.. pakai akal.. kamu ada anak, tuhan maha kaya.. lebih baik kamu doakan kebaikan untuk dia moga diberi rahmat allah...

Anonymous said...

aii bodohnya budak tu.. kmana tumpah kuah kalau x kenasik??? kolot punya pemikiran.. kuah bolh je tumpah ke lantai.. mcm mana baik kita didik anak kita pun xda jaminan yg dia akan jadik baik bila besa nanti.. semuanya ketentuan allah..doa banyak2 jew agar dijauh kan dr pkara2 yg x baik...

Anonymous said...

KITA MANUSIA .DOSA DAN PAHALA KITA TANGGUG JAWAB SENDIRI.

ALLAH TELAH BERFIRMAN, TELAH AKU JADIKAN MANUSIA SEBAIK BAIK KEJADIAN. AKU SEMPURNAKAN MEREKA DENGAN AKAL FIKIRAN DAN MEREKALAH YANG AKAN MENENTUKANNYA.

SEDANGKAN NABI TIDAK DAPAT MENYELAMATKAN AKIDAH ANAK ISTERI MEREKA ,APALAGI KITA MANUSIA BIASA.

Anonymous said...

kalau ikut peribahasa kuah da nasi, maka semua penagih dadah, perompak, perogol sebabnya bapaknya sendiri buat benda yg sama. Kalau mcm tu anak mahfuz PAS yg dikatakan akhlak buruk itu dtgnya dari mahfuz sendiri yg buruk, bukan begitu? Dan mungkin juga anak anwar akan meliwat suaminya sedikit masa nanti...

Anonymous said...

said...
Bapak borek anak rintik....Ke mana tumpah kuah kalau tak ke nasi...

Sunday, November 13, 2011

KAU BODOH -NABI NOH -ANAKNYA PUN TAK IKUT CAKAP DIA
SEKRG PERIBAHASA RINTEK2 /BOREK2 TAK GUNA DAH

Anonymous said...

SEKARANG ISTILAH BARU 'SHULEK NA LEK

Anonymous said...

pe2 hal pun..si marina dengkal ni dah menconteng arang di muka bapak nya

Anonymous said...

Sebenarnya saya dah jumpa ramai orang
yg macam Marina ni.
Mereka sangka mereka ada akal yg tinggi dan hati yg besar di dalam
memahami sesuatu perkara.
Tetapi hakikat sebenarnya mereka
tiada ilmu yg tinggi.
Cuba tanya Marina tentang Allah dan
sifat-sifatNya yg membolehkan
Marina tunduk dan mentauhidkan
Allah swt.
Marina pasti terkedu dan dangkal
langsung akalnya untuk memperjelaskan
sifat sebenar Allah.
Sebab itu Marina juga pernah melanggar Aqidahnya sendiri dengan
mengatakan nama Allah boleh di gunakan
oleh orang kafir. Inilah kedangkalan
beliau di dalam ilmu keTauhidan Allah
yg membolehkan Marina berAgama Islam.
Dalam koteks baru ini juga serupa.
Beliau tidak mempunyai akal yg panjang.
Memang di barat kita mempertahankan
kebebasan hak.
Tetapi di Timur,mempertahankan
kebebasan haq ada peraturan dan limitnya. Kerana itu lebih baik
utk masyarakat ini sekarang.
Bercakap biarlah berilmu dan sensitif kepada masyarakat yg mendengar juga.

Anonymous said...

marina sokong ambiga sebab dia ada darah india...

Anonymous said...

KOMEN
Bapak borek anak rintik....Ke mana tumpah kuah kalau tak ke nasi...

ANAK NABI NOH A.S PUN LAWAN KATA NABI NOH A.S
PERIBAHASA MELAYU YANG TAK BOLEH PAKAI.

KALAU AYAH JAHAT ANAK JADI BAIK MACAM MANA PULAK.

Nok said...

jgn kutuk,kelak terbalik pada diri kita,perjalanan hidup masih panjang..apa yg tak terjadi pada hari ini mungkin terjadi besuk pada anak kita....Anon "bapak burit anak rintik'jgn lepas cakap lepas mulut...ujian dari tuhan kita tak tahu...sedangkan anak imam boleh murtad....inikan kita org biasa...berastafgfar lah pada tuhan sebelum berbalik pada diri kita...Tun Mahathir pun tentu tak berlaku perkara mcm tu....

Anonymous said...

..benar ; hidup ini spt roda ; adakala di atas dan di masa lain di bawah pula ; dulu aku hidup sederhana ; kini aku kesempitan ; dulu isteri ku ceria dan mesra sekali kini kami jarang bertegur sapa ,masih suami iateri tapi tidur bilik masing masing - dia sentiasa kunci bilik setiap mlm..

Anonymous said...

Setiap anak yg dah akhir baligh dosa dan perbuatannya ditanggung sendiri, tapi kita sebagai org tuanya hanya boleh menegur dan bagi nasihat untuk kebaikan bersama, Buruk dab baik anak tu sendiri yang memilihnya. Tak boleh nak salahkan ibu bapa seratus peratus, kita sama2 ada anak kan, Syukur kalau anak kita menurut kata dan sabar je lah kalau anak kita sebaliknya, malan banyakkan lah doa, semoga dianya berubah kearah jalan kebaikan, tak kira siapa pun, kita semua sama jer

Anonymous said...

NIE LAH HAKIBATNYA APABILA SALAH MEMILIH KAWAN,INGIN MENUNJUKAN PEMIKIRAN YG KONONNYA TERBUKA DAN MODEN...TUN X SALAH YG SALAH MARINA SENDIRI.MUKHRIZ DAN MOKZANI OK JER...

Anonymous said...

Dosa masing-masing tanggung. Jgn kita pandai tuding jari saja. Kalau si papa peliwat, anak tak semestinya peliwat. Kalau papanya LGBT, anaknya tak semestinya LGBT jugak

Anonymous said...

wajah marina pun dh iras ambiga,wanita yang di puja sgt, hilang seri keislamman di wajah marina. kesian, dia tidak mendapt hidayah dari allah sehingga tiada nur langsung di wajah,solat entah lah...tapi saya amat kesihan TO DR M, whatever DR M. you are always my inpirations, u guide us to be a quality muslim,

Anonymous said...

Assalammualaikum. Saya doa kepada ALLAH supaya Dato Paduka Marina kembali ke panggal Jalan.

Anonymous said...

'BAPA BOREK ANAK RINTIK" helo pren..hya yg x cukup akal je yang akan cakap mcm ni..lgi satu ape kene mengene sesuatu kaum itu dgn cara pemikirannye..tu Ustaz Ravi tu kaum ambiga gak tapi imannye...masyaallah dirahmati ALLAH SWT..yg pendek akal tdi tu..cepat2 le mohon keampunan ALLAH yeee

Anonymous said...

Buat DR M & wife..tabahkan hati dan kuatkan iman ya..insyaallah ALLAH itu maha penyayang..moga ujian ini akan menjadikan iman kte lebih teguh dan utuh.. amin

Anonymous said...

Masaalahnya , si Marina , ingat rakyat akan selut kepada dia seperti mana kita selut kepada bapak dia , pooo dahhh ..
Dia tetap telah menconteng muka mak bapa dia dengan menggunakan nama Marina ..
Sudipmerah

Anonymous said...

tun M...apa pon dia anak tu M...doakan dia kembali pd Nya....biar la tunM duji allah begini ada anak yg emnetang..drp jd mcm anuar brahim tu...sah sah buat salah...anak bini dok sokongg jugak...lagi berdosa besaq.....sekrgnya tun M halakan malaysia kearah kebaikan utk maju...anak tun M ..muhkriz ada..sekrgnya dia berjaya...si marina ni..biaq la dia hanyut dulu..esok2..dia sedar..dia melutut pd tun M juga...waktu tu ampunkan dia....

anon: kuah tumpah ke nasik..bahalol btoi..baik ko bertaubat....ko jgn nak kata anak nabi noh jd jahat sbb nabi noh...berdosa besar ko....lahanaat btoi.....

Anonymous said...

Tun asyik sangat dok kritik anak menantu Pak Lah sedangkan anaknya sendiri macam mana ? Dah jadi orang Anwar dan Ambiga. Justeru kita semua pakat jaga keluarga kita masing-masing.

Zulkiflee Mohd Sake said...

Mengata anak si anu, si ustaz, si imam, memamng mudah. Lebih-lebih lagi cari salah orang cukup senang. Tidakkah terfikir kamu yang mengumpat, bahawa anak-anak Nabi juga ada yang engkar perintah Tuhan. Jika tidak tahu, baik diam sahaja. Jangan buat dosa dengan menzalimi orang lain dan menzalimi diri sendiri.

Anonymous said...

DI LANGIT AULIA MEMUJI TUN MAHATIR ,TAPI TAKPE TUN DOA BANYAK BANYAK MUDAHMUDAH SI MARINA TU AKAN BALIK KEPANGKAL JALAN.

Anonymous said...

sabar tun....aku sangat setuju kerana based on my personal experience, bapak borek anak rintik sudah obsolete dalam zaman tanpa sempadan ini.

Aku rasa marina ini banyak terpesong apabila dia terlibat/terpengaruh dengan Sister in Islam (Sister in Neraka I supposed, seriously!)

Benar kata pendapat yg sebelum ini, biarlah suaminya yang tanggung kerana Tun sudah tiada tanggungjawab lagi terhadap Marina, kerana sudah diambil alih 100% oleh suaminya.

Akan tetapi ada beberapa benda positif yang diusahankannya,yg diucapkan tahniah. Tetapi Marina, bukan semua benda dapat dijengkal dengan akal fikiran. Ilmu Allah itu adalah jawapan kepada akal fikiran kita yang hanya seperti setitik air di lautan

Biarlah, bila nyawanya sudah sampai ke kerongkong, dia akan sedar sejauh mana perjuangannya itu akan membawanya ke syurga

Pena Alam said...

Salam...Moga Awal Muharram akan menjelang bersama nur hidayah buat Marina dan kita semua umat Islam di Malaysia..Bersama-samalah kita tingkatkan iman dalam hijrah kita kearah kebaikan dunia dan akhirat. Amin

anti bohmau said...

kena paham satu sala kalau kita ni ada akal:

KEIMANAN BUKANLAH SESUATU YANG DAPAT DIWARISI

dosa seseorang itu bukan lagi tanggungan ibubapa jika dia sudah bersuami & tidak duduk dibawah pengawasan ibubapa

dosa sendiri, diri sendiri yg tanggung

nak kata ka Tun ka, anak mana2 orang BN ka, anak2 orang pr yg tak senonoh plak mcm mana? boleh lepas dosa kepada kerajaan ka?

senangla kalau boleh jawab mcm tu di sana nanti!!!!

Anonymous said...

Tun M tabahkan hati. Kalau anak nabi Nuh pun telah mengecewakannya, inikan pula kita. Janganlah kita pandai mengutuk saja. Itu cubaan. Mungkin pengutuk Tun M pula akan menghadapi situasi yang sama. Pada masa itu barulah kita teringat ketika kita mengutuk orang lain. Fikir sebelum berkata lebih baik daripada berfikir selepas barkata.

Anonymous said...

memang benar zaman sekarang bapa borek anak rintik tak ngam dah, ada seorang bapa tu kaki pemabuk..tapi anak dia seorang ustaz... kadang2 mak bapak dia orang baik, baik sangat tpi anak dia pengisap dadah tegar..apa mcm..jangan salahkan ibu yang mengandung...

Anonymous said...

Kisah 3 kawan rapat sejak Kolej Tunku Kursiah - Rosmah, Shahrizat dan Marina.

Rosmah selalu dapat publisiti. Begitu juga Shahrizat. Marina tak ada jalan lain nak dapat publisiti melainkan berpendirian janggal.

Sayang sekali. Tak ada apa yang boleh kita buat. Emak bapak dia tentu dah selalu nasihat. Marlilah kita do'akan supaya dia jangan berangan angan dia liberal konon.

Tak ada orang yang liberal dalam keadaan diMalaysia ini. Liberal olok olok saja, atau pseudo liberal saja. Do'akan lah. Supaya dia ikuti Perlembagaan. Islam agama negara ini dsbnya. Islam tak benarkan gay, lesbian dsbnya.

Abang said...

Hanya harta benda dapat diwarisi....iman hanya melalui didikan

Anonymous said...

saya sayang TUN...terkilan dengan apa yang dilakukan oleh Marina.mungkin dia akan sedar..masa yg menentukan.sabar TUN.dugaan dari yg maha esa

RH said...

Lebih baik tak ada anak daripada ada anak yg akan menyakitkan kita bila dewasa nanti.

Apakah perassan kita sekiranya kasih sayang terhadap anak dibalasnya dgn kemungkaran kpd kita? Tak sanggup nak dibayangkan.

sekian.

Anonymous said...

balik saja pada Allah,semuanya terjawab.beriman dengan Allah SWT kita mesti percaya pada tahap ke 6 rukun iman?.jadi mengapa kita orang Islam terlalu banyak sangat celaru dengan pekara-pekara sebegini?.Ujian daripada yang Maha pencipta dan renungan untuk umat Islam di Malaysia.

Anonymous said...

kemana tumpahnya kuah...

Adoi bro... Nmpk sgt pak hg pn jenis bengap mcm hg! tahniah la sbb mewarisi KEBENGAPAN pak hg.

Anonymous said...

Sebagai ayah TUN telah menjalankan tanggungjawabnya mendidik anak2 hingga mencapai kejayaan....kes Marina ini beliau juga m'punyai keluarga,beliau tahu baik dan buruknya sesuatu perkara tersebut...TUN jg adalah manusia biasa....Be strong!!!

Anonymous said...

sape yg cakap anak nabi noh tu menunjukkan dia cetek ilmu agama nya, xtau sejarah nabi, x baca alquran, betul betul dangkal mengenai peristiwa yg allah turunkan kepada umat dan keluarga nabi noh a.s.. Buka tafsiran quran, baca alquran sebelom anda ingin memberi contoh nabi nabi allah. Jika tidak anda hanya memesongkan akidah anda dan juga akidah org lain. Astargfirulah..

Powered by Blogger.