Nov 16, 2011

LAGI MUSLIMAT PAS BALUN ZURAIDA - "DIA HINA WANITA MCM. LEMBU!!"





Sebelum ini terdapat beberapa Pemimpin Muslimat PAS yang bertindak mengkritik tindakan melampau Ketua Wanita PKR, Zuraida yang menyerang dan menyalahkan 100% Shahrizat berkenaan isu NFC.

Shahrizat yang sebelum mempunyai hubungan yang amat baik dengan Muslimat PAS telah diserang Zuraida yang kepingan hendak dilihat seorang Pemimpin wanita yang berani.

Sekali lagi, beberapa Pemimpin akar umbi Muslimat PAS mendesak Zuraida tidak berlebih2 an dalam memperdagangkan isu NFC dengan cara menyerang tanpa disertakan dengan bukti yang jelas. Apa yang diperlakukan Zuraida akan menambah lagi sokongan Kaum Hawa di Malaysia terhadap Ketua Wanita UMNO itu.

Tindakan Zuraida ini terang2 an bersifat serangan politik semata2 dan lebih mengaibkan, isu ini secara tiba2 dibangkitkan setelah kecoh mengenai bantahan penganjuran Seksualiti Merdeka 2011. Zuraida sememangnya tidak pernah memperjuangkan hak dan maruah wanita2 Malaysia.

Sebagai contoh kenapa tidak mendesak penganjuran Seksualiti Merdeka 2011 dihentikan serta merta? Bukankah ianya turut melibatkan wanita2 yang terjerumus dalam dunia seks songsang? Bukankah ianya jelas lebih mengaibkan maruah wanita?

Sekurang2 nya Muslimat PAS punyai pendirian mengenai isu ini.
Masa Sidang Media bantahan penganjuran progran ini, difahamkan Muslimat PAS Pusat ada ajak Wanita PKR dan DAP, tapi masing2 tak balas pelawaan kita.

Jika takutkan hanya kerana Ambiga menyokong Seksualiti Merdeka, kelihatan Zuraida tidak ada pendirian ikhlas di dalam memperjuangkan kaum Hawa. Muslimat PAS sekalipun menyokong dan berdiri teguh bersama Ambiga dalam menangani isu tuntutan BERSIH. Tapi Muslimat PAS tidak akan subahat dalam isu2 akhlak dan moral yang bertentangan dengan syariat Islam seperti Seksualiti Merdeka ini.




Shahrizat walaupun musuh ideologi politik PAS akan tetapi beliau masih ada rasa maruah untuk tidak mengambil pendekatan menyerang keperibadian wanita2 di Malaysia. Malah isu Kes Mahkamah (Liwat) pun dia tak pernah sentuh.

Setiap kali bertembung dengan Pemimpin Muslimat PAS, tak pernah sekalipun Shahrizat tidak ambil endah. Bukan sahaja bertegur, malah beliau juga selalu meminta pandangan Muslimat untuk mempertingkatkan usaha2 ke arah membela nasib kaum Hawa.



Muslimat PAS sendiri ada beberapa perkara yang kami tidak berpuas hati dengan Shahrizat. Tapi bukan isu yang sebenarnya bukan salah Shahrizat seperti isu Lembu. Malah jika dikaji dia tak ada kaitan langsung. Apa yang kami bentangkan kepada beliau adalah isu2 berkenaan kes2 Pelacuran, pembuangan bayi dan beberapa isu maruah wanita. Itu yang sewajarnya diambilkira sebagai seorang Pemimpin Politik Wanita seperti Zuraida.

Marahkan orang2 UMNO serang peribadi dalam perang politik. Munafiq. Kalau dah tahu munafiq, janganlah ikut cara UMNO. Ternyata Zuraida tidak punyai kesungguhan membela wanita. Malah mengganggu pula dengan serangan2 peribadi. Walhal banyak lagi isu nasional wanita yang sewajarnya diambilkira.

Ini antara komen2 yang diberikan oleh beberapa Pemimpin Muslimat PAS Kawasan Wilayah terhadap tindakan Zuraida. Pemimpin Muslimat PAS Pusat sebenarnya tahu akan perkara ini. Akan tetapi bacul untuk ketengahkannya.

Dan lebih mengejutkan, ada juga puak2 Muslimat PAS yang menyokong isu ini bersama Zuraida. Dikatakan ianya dikepalai puak Muslimat PAS berhaluan kiri Pro Anwar.


Adakah Zuraida pasti NFC ini menggunakan dana Kerajaan? Pasti? Kamu asyik desak pihak yang kamu tuduh beri bukti. Kenapa kamu tidak tonjolkan bukti yang mendakwa NFC mendapat dana sepenuhnya daripada pihak Kerajaan? Kamu pasti Zuraida? Orang yang suka fitnah memang pendek akal.



7 comments:

Anonymous said...

saja je tu dai dah xde kerja lain dah asyik cari salah orang je..lg pun NFC tu dia dah pandang RM.. dia alergik duit.. klu boleh dia pun nak buat juga NFC . klu cerita pasal kesihatan atau akidah ke mana ada duit masyuk..

KL BOYZ said...

Mohon link blog KLBOYZ...

blogenstarz said...

Sebab dia pun Lembu....

Anonymous said...

TS Muhyiden pun dah malas nak backup. Serah kat laki Shahrizat. Modal NFC 100% kerajaan bagi. Dapat je duit modal yg pertama terus beli kondo secara ansuran 4 kali bayar sehari. Bijak org UMNO ni. Dulu mula2 Yahudi pindah p tanah Palestin mcm tu jg. Atas sikap tak putus asa dan rajin, maka mereka berjaya jugak akhirnya. Akhirnya sapa pun tak berani bersuara, sebab mereka2 ni pandai dan banyak duit. Ikut je la.

JoN said...

yg aku dngaq dpt softloan credit dr banking firm kat malaya x brp dngaq la plak dr geran gomen..
apa2 pun biaq gomen sndiri siasat, tp kalau nk ikut kan kes camni x la kritikal sngat kalau nk di bandingkan kes memuja pemimpin songsang, itu dh mmg terang2 lari akidah dh tu! tp nk wat camna kan dh kuasa Allah S.W.T nk pertunjukkan kat kita semua perangai2 org2 yg mengaku ja islam dlm pembangkang nih tapi sebenaqnya munafiq tahap +A1...

JoN said...

bai de wei satu lg, kalau la projek NFC ni buleh membangunkan lg ramai peladang2 melayu dan berkembang mengikut fasa yg rapi (nk untung kena sabau2 la bro)penyokong2 melayu dlm pembangkang pun mesti nk jugak rasa kan kejayaan tu, aku tau la sbb dh x larat tngk kumpulan penyokong2 tegar PR ni dok balun gomen kaw2 tp time sesak gomen gak depa p cari untuk setel problem depa.
satu jek aku nk advise kat penyokong2 tegar pR nih, kita dh la satu bangsa, umat islam lak tu.. bkn ka kita ni bersaudara, apa salahnya kita bersatu...

Anonymous said...

yahudi dan nasrani memang takkan mengalah selagi tak ikut cara depa..so..harap pihak kerajaan BN jangan peduli sgt salakkan yahudi yang mengaku islam disebelah sana tu...busuk hati diorg ni..

Allah dah hitamkan hati mereka..macam sedara mereka kat ISRAEL yang lakukan terhadap palestin tu..Hidup BN..

Powered by Blogger.