Nov 4, 2011

'KAUM HOMOSEKSUAL MESTI DIJULANG..!!' DAKWA AMBIGA.





Datuk Ambiga Sreenevasan telah menjelaskan Seksualiti Merdeka bertujuan memberi ruang komuniti LGBT yang dipinggirkan untuk mengetengahkan diskriminasi mereka alami setiap hari dan bukannya menggalakkan gejala homoseksual. Kata Ambiga, sementara beliau faham akan tentangan agama terhadap homoseksualiti, ia tidak bermakna rakyat Malaysia tidak boleh menunjukkan kefahaman dan sensitiviti kepada komuniti yang mengalami tekanan dan penganiayaan mental dan fizikal. “Ia tidak bermakna bahawa kita ada hak untuk melayan dengan buruk dan menyerang mereka tanpa peri kemanusiaan. Itu tidak bermakna bahawa mereka tidak ada hak. Reaksi terbaru, sehingga ke tahap memanggil mereka binatang, menggambarkan poin ini,” kata beliau. Ambiga menambah pihak-pihak penentang yang mempunyai pandangan mengenai terhadap homoseksualiti berhak untuk memberikan pandangan mereka tetapi tiada anggota masyarakat yang harus hidup dalam ketakutan disebabkan pihak berkenaan. “Saya percaya bahawa setiap manusia tidak sempurna, kita harus menunjukkan peri kemanusiaan dan bukannya keangkuhan,” kata beliau sambil menambah “kita bertanggungjawab untuk memahami keperitan mereka yang mengalami kesukaran, tidak kisah siapa mereka.” Laporan Malaysian Insider.






15 comments:

Anonymous said...

The stupid lawyer!!

Anonymous said...

somebody need to poke her anus with a piece of wood...for her not to miss the point that homosexsuality is not right.

Anonymous said...

idiot

Anonymous said...

“kita bertanggungjawab untuk memahami keperitan mereka yang mengalami kesukaran, tidak kisah siapa mereka.” <-- Bangang!! sepatutnya mereka yang kene memahami perbuatan itu salah disisi agama dan ianya dikecam masyarakat...

Anonymous said...

"Hello kamu semua, dgr sini, ini lah jari saya yg saya kasi masuk dalam belakang suami saya, tau? Lu orang apa tau..ade cikkk..."

Anonymous said...

Polis dah haramkan program ni .. Alhamdulillah berkat doa semua ... mungkin berkat doa Tok Guru Nik Aziz juga ...

-Krizalid 9999-

Anonymous said...

nak jugak berkat doa Nik aziz tu....

Anonymous said...

hak asasi pencuri ialah mencuri,hak asasi perogol ialah merogol,hak asasi peliwat ialah meliwat.tapi semua tu kena test kat ambiga dulu yg menyokong pemikiran mcm ni atas nama 'kebebasan bersuara' pala hotak dia.ambiga kena hormat 'hak' pencuri,perogol dan peliwat atas dia sebagai mangsa...hehehe

Anonymous said...

Kalau lah anak dia lesbian atau gay,agaknya dia sendiri tak akan suruh anak dia join..Kalau pun nak menjaga hak mereka,bukan cara ini.Banyak lagi cara lain.Ini semua sebab mencari publisiti.As a lawyer you should know there must be a fine line to draw in the name of freedom!

Anonymous said...

Gay juga manusia .. mereka mesti ditarbiyah ... hantar pergi kaunseling JAKIM ... tak pun bagi minum air jus tok guru dengan niat ubah gaya hidup songsang tu ... hehehhe

-Krizalid 9999-

Anonymous said...

Ambeega tu sengal. Die ingat malaysia ni bawah pemerintahan die kut. F*** O** with all her stupid excuses and for being reasoning for this stupid bull***t. Homo, Lesbo or what so ever thing is wrong. Lastly just back the F*** Up.

Anonymous said...

Nik Aziz x da doa pecah perut utk kafir laknatullah ke? Hanya untuk UMNO saudara sesama Islam saja?

Anonymous said...

Cakap berceramah berdegar2, takda seko pun pemuda2 PAS berani pi tampar AMBABIGA betina seko ni.

Anonymous said...

Si keling ni sesungguhnya memang mabuk todi.Si Ambiga keling mabuk nilah yang jadi pilihan dan sokongan pembangang masa BERSIH dulu. Sekarang si penyokong dia baru terasa pandir menyokong si keling ni..Sokonglah lagi?? Mana Syed Ibrahim Syed Noh ni. Kalu bab ISA handal bebenor. Nasihat sikit kawan awak si Keling mabuk ni.

Anonymous said...

De kang kang and de tong geng de same specis in world. order by anu a gay. si keli ng si bi ji kelingtaik kering dah berlumut mahu kas i disap u jelly bon tot dan son tot...

kelin gtaik...

Powered by Blogger.