Nov 29, 2011

GUAN ENG GELAR UMAT MELAYU PERANGAI BUSUK MACAM HITLER!!






"PERANGAI MACAM HITLER!!" Tindakan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menghina tindakan Ketua Penerangan UMNO Datuk Ahmad Maslan yang menasihatkan agar Masyarakat Melayu bersatu bergabung tenaga membina kekuatan Negara dianggap melampau. Malah ianya mencerminkan rasa sakit hati SU DAP Kebangsaan terhadap kekuatan Melayu yang sekian lama dipupuk di Negara ini.

Masyarakat Malaysia 1 ketika dahulu tanpa mengira Bangsa dan Agama tidak pernah mempertikai isu Kekuatan dan Perpaduan Melayu kini bukan sahaja diherdik Bangsa lain, malah dimulakan pula dari seorang Pemimpin Cina.
Jangan sesekali bercakap soal Rasis di sini. Isu Melayu dan Islam itu amat jelas. Kekuatan politik itu adalah kekuatan pentadbiran Kerajaan Malaysia. Kenapa mesti mempertikaikannya masa kini? 

Tok sah dok kata memperkaya Melayu kroni. Kita tak pernah sentuh soal aktiviti dan kegiatan ekonomi Pemimpin2 Cina seperti kamu Guan Eng. Kamu sebagai Pemimpin Cina tak layak bergelar Pemimpin Malaysia kerana berang dengan seruan dari seorang Pemimpin Melayu yang mahu bangsanya utuh dan kebal.

Bangsa2 Cina yang kini berjaya dalam segenap aktiviti ekonomi. Siapa yang bantu kalau bukan Pemimpin2 Melayu. Tidak pernah dicuit sedikitpun. Apa yang kamu sumbangkan kepada kaum kamu waimah Masyarakat Malaysia secara amnya? Dok jaja diri mempopularkan diri semata2. Penang tetap tidak berubah malah semakin ramai masyarakat Cina di Negeri kamu pimpin berang dengan omong2 kosong kamu.

Mulut itu biar beradap sedikit bila berkata. Jangan dek kerana kejayaan PRU12 yang kamu perolehi kamu fikir kamu mampu menghina bangsa Melayu.

Ya.. Kamu kata Melayu UMNO. Bukan Melau luar. Tapi kamu lupa ahli UMNO lebih dari 2juta di Negara kita.


14 comments:

Anonymous said...

Semiskin dan sejahat mana bangsa melayu, ia tinggal dan mencari rezeki dinegerinya sendiri, bukan seperti keturunan yg merempat kenegeri orang, kemudian menyombong meninggi diri. Itulah bangsa biadab yg tak boleh diberi muka apalagi dibuat sahabat melainkan oleh orang yg tidak berfikir.

Anonymous said...

Tak payah nak spin 180 darjah la bro... Ahmad Maslan tu dah nyanyuk dia fikir boleh panaskan hati orang Melayu dengan teori lapuk stail UMNO era 70an 80an 90 an dulu lagi ka? Setiap kali nak PRU mula la hasut mentaliti orang Melayu agar bersatu menentang kaum lain terutama orang cina. Orang Melayu sekarang dah berakal la, dah nampak jelas klentong UMNO tu semua... Lim Guan Eng tu walau pun dia Cina tapi jasa dia tolong orang Melayu dah tak terkira banyaknya, tulus dan ikhlas lagi sampai sanggup hilang jawatan Ahli Parlimen dan masuk penjara demi menyelamatkan maruah gadis Melayu yg jadi mangsa sex leader UMNO sendiri... Dia kutuk Melayu yang bernaung didalam UMNO yang memang jelas sangat bengong dan bacul. Itu pun hangpa masih nak pusing belit nak libatkan semua orang Melayu kaa?

SHAMSHUL ANUAR said...

Anonymous,

Apa salahnya seruan Ahmad Maslan. Apa slahnya menyuruh Melayu( yang juga Umat Nabi Muhammad SAW) supaya bersatu.

Bukankah itu tuntutan ugama juga. Salahkah? Jika Nabi Muhammad SAW berada di Kl sekarang, Baginda pun akan caksap begitu.

Sayang betul saudara pada Guan eng yang bapanya menghina orang melayu semasa May 13, 1969.

Apa hebatnya Guan Eng selain merobohkan gerai Melayu hanya kerana mereka Melayu di Pulau Pinang?

"..Jasa dia tolong Melayu...' Masyaalah. inilah perangai orang Melayu yang DAP cukup suka. Begitu "merncintai" orang Yahudi dan Nasrani.

Dengan saudara seugama berprasangka buruk. Dengan Kafir diangkat pula setaraf dengan Khalifah Omar.

Anonymous said...

Si CHINA sial ni belum kena lagi. Anak haram jadah. aku harap ada sesiapa yang boleh tutuh dia betul-betul. nak tengok dia berani tunjuk penyapu lepas PRU13 ni tak macam mereka buat MAY13 dulu?

Anonymous said...

Org Melayu dok pindah keluar dari P.Pinang sbb tak tahan hati dgn perangai Cina tu....

Anonymous said...

Anon kedua atas tu jelas sekali penjilat dubur Guang Eng hinggakan dia sendiri melupakan asal-usul bangsanya..... gila babi betul.

alfa4M said...

org Melayu dlm UMNO lah yg telah dipilih oleh Allah utk menyelamatkan agama Islam,bangsa Melayu dn negara Malaysia dari pengkhianat dn dajal durjana..PAS telah diganti oleh DAPigs,PKR telah diganti oleh nafsu syaitan..hanya UMNO yg menjadi benteng terakhir..jika hilang UMNO maka hilanglah Islam dinegara ini..contoh dh ada diselatan negara ya..pencacai DAPigs jgnlah megah dn sombong hanya dgn sekelumit habuan berkokok sekampung tanpa berfikir secara rational muslihat hina,kotor,kejamnya mereka terhadap agama Islam dn kaum Melayu..kami akan pastikn pakatan rakyat haram berkubur tanpa batu nisan pd PRU13 nnti..selepas tu giliran kamu pula dihukum hududkn.

Anonymous said...

DAP ganti PAS. PKR ganti Sya....itan.

Anonymous said...

Cuma sekarang kita minta kepada semua Umat Melayu yang berugama Islam kuatkan iman dan terus bersabar.. akan tiba masanya Insaallah kekuatan melayu islam akan kembali menyerlah... kita boleh menyinseng lengan tapi ada kah itu mesti berlaku sekarang ini...? sabar..

Anonymous said...

Anonymous yang kedua di atas

Amboi sedapnya cakap orang Melayu dulu tak berakal

Kononnya ko tu dah bijak sangat ke menyokong geng-geng pelampau liberal, komunis dan sosialis ni??hahaha jgn perasan lah wei. Dengan orang Melayu zaman dulu yang ko kata tak berakal ni lah Malaysia sampai tahap macam sekarang. Dengan Pejuang UMNO seperti Tun Razak yg ko kata tak berakal nilah, lahirnya felda-felda yang membantu ekonomi Melayu

Apa yang salahnya dengan seruan agar orang Melayu bersatu?

Bagi aku ada dua golongan yang takut kalau orang Melayu bersatu:

1. Puak-puak pelampau bukan Melayu yang anti Melayu (ko namakan sendiri)

2. Pencacai-pencacainya dari orang Melayu sendiri

Anonymous said...

Amat baiklah jika mereka mahu bersama bantu-membantu, tidak merobohkan gerai melayu tapi membiarkan gerai cina. Selamatkan juga mangsa sex leader parti sebelah sana. Jangan hanya nampak kelentong melayu tapi buta tipuhelah cina yg hanya utk memperdaya dan mengaburi mata melayu. Hari ini mereka amat memerlukan 'pengkhianat' utk mencapai cita-cita. Mereka tak akan memperdulikan melayu lagi apabila mereka telah mendapat segalanya. Sejarah telah membuktikan apa yg terlepas dari tangan melayu tak akan kembali semula. Tiada jalan melainkan dgn bersatu mempertahankan apa yg ada.

Anonymous said...

BANGKITLAH ORANG2 MELAYU..KITA TUMBANGKAN PAS,PKR,DAP....INILAH MASA YANG TERBAIK...ANON YANG BELA DAP ITU ADALAH MELAYU YANG LUPA DIRI DAN HANYA MEMBUAT TUDUHAN TANPA BUKTI...

Anonymous said...

Tulah masallah bila bagi kuasa dan ekonomi pada "LITTLE JEWS".

Anonymous said...

UMNO terlalu semangat kebangsaan sedangkan Rasullulah x menganjurkan demikian. UMNO tidak sikit2 melayu2 bosan dowh! tapi tanah negara tergadai kat org luar. tgk singapore je cukup la.

Kegagalan dasar kebangsaan dalam menyatukan bangsa melayu dan umat Islam serta bangsa yang berbilang di negara ini sewajarnya dijadikan peringatan penting tentang betapa lemahnya sesuatu sistem atau ideologi ciptaan manusia dalam menyatukan manusia dengan perpaduan yang berkekalan.

-AnTiPoLiTiK-

Powered by Blogger.