Nov 9, 2011

AHLI PARLIMEN CINA PKR DEDAH STRATEGI DAP 'BUNUH' MELAYU!!?





Kalau orang Melayu kata DAP rasis, DAP boleh balas UMNO rasis. Tapi kalau Ahli Parlimen Cina sendiri kata DAP rasis, apa DAP nak jawab? MP berbangsa Cina ini merupakan bekas Totok PKR 1 ketika dahulu. Ahli Parlimen Nibong Tebal, Tan Tee Beng membongkar tindakan Tony Pua yang mencadangkan agar jumlah kuota kakitangan awam dikurangkan adalah salah satu pelan strategi DAP dalam mengurangkan ruang dan peluang sektor pekerjaan terhadap masyarakat Bumiputra. Pendedahan beliau ini mengejutkan ramai di kalangan Pemimpin Pakatan yang selama ini telah berikrar tidak akan mendedahkan rahsia sulit dalam peperangan Politik terhadap parti Lawan. DAP di masa akan datang akan memastikan orang Melayu yang menguasai 90 peratus jumlah perjawatan dalam sektor awam tidak mendapat peluang yang meluas setelah sektor ini dikurangkan dan ianya demi memastikan undi kaum Cina kekal. Haaa.. Ini bukan orang UMNO cakap. Bekas Pemimpin PKR Cina yang cakap. Lahirpun di sebuah Negeri yang majoritinya Cina iaitu Penang. Apa mahu balas? Biasalah. Tak ada jawapan lain. Orang UMNO Bayar. Terpulang.. Tapi fikir sejenak wahai anak2 Melayu.. FIKIR!!





4 comments:

khairol othman said...

sbgai org yg brasal dari nibong tebal,aku sendiri x terkejut dgn semua tu... memang dasar DAP pon.. tp ada rasa terkilan jg.. sbb slama ni pon umno brsikap kronisma jg.. dkt kwsn2 sana... patut buang & bakar je taik2 yg ada dlm umno/BN di kwsn sana.. baru kita bleh tawan smula nibong tebal...

Anonymous said...

sama la kita..kat seberang perai selatan nak harapkan sapa?..harap2 bn pilih la calon yg ada dihati rakyat..dgr kata rakyat pemimpin mana depa nak..

Anonymous said...

Janganlah kerana salah nyamok Negara kamu nak gadaikan...bukan dalam setandan pisang tu takan semuanya elok kot...berpada pada lah kalau marah tu...jangan kerananya pertimbangan kita menjadi bencana pada anak cucu cicit kemudian hari..wallahuwa'lam.

Anonymous said...

seluruh ahli umno kena bangkit bersihkan taik² dalam umno yang dah berulat dan memakan daging manusia.

Powered by Blogger.