Nov 18, 2011

AGENDA SULIT B'SAMA PAKATAN - KULI UGUT NAJIB HARAMKAN UMNO!!?





Badan Bukan Kerajaan yang diilhamkan Tengku Razalegh Hamzah atau Ku Li iaitu AMANAH sebelum ini m'buat kenyataan tidak akan mengambil langkah campur tangan dalam sebarang agenda politik.

Namun hari ini ianya bercanggah dgn. kenyataan tersebut.

AMANAH dalam kenyataan media yang dibacakan Timb. Pengerusinya Datuk Abdul Kadir Sheikh Fadzir mendesak agar Kerajaan UMNO/BN pimpinan Najib Tun Razak membubarkan Parlimen dgn segera seterusnya menyerahkan Badan2 Bukan Kerajaan mengambil alih tampuk Pemerintahan 'Kerajaan Sementara' selama 3 bulan.

AMANAH dakwa beliau amat menitikberatkan soal keadilan di dalam Sistem Pilihanraya agar lebih adil dan bersikap lebih terbuka dalam memberi penekanan dari pihak Parti Kerajaan iaitu BN dan Pembangkang.

Dalam tempoh 3 bulan itu, Kerajaan Sementara ini akan mengambilalih kuasa Kerajaan sebelum PRU13.

AMANAH juga tidak punyai masalah untuk melantik Ku Li bagi memimpin Kerajaan Sementara tersebut.

Huh? Itu motifnya sebenarnya. Mahu Ku Li pimpin Kerajaan. Tak habis2 gila dan tamak mahu merebut jawatan No. 1 Negara.

Apa bezanya Kerajaan Sementara itu dilihat adil, walhal pada masa yang sama melantik Ku Li selaku PM sementara. Bukankah bekas Presiden Semangat 46 ini seorang ahli Politik?

Melayu CinDia sendiri tlh membuat ulasan bahawa terdapat pelan rampasan Kerajaan Persekutuan yang dipimpin Ku Li dan melibatkan beberapa MP Pakatan.

Malah Melayu CinDia telah pun mendedahkannya sebelum Syed Husin Ali memperakui akan usaha tersebut.

Hmmm.. Selalu bikin kecoh Tengku oh Tengku.


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

3 comments:

Anonymous said...

Semakin meroyan si tua tu....
mati nanti celik mata...sama ngan nuar juboq

Anonymous said...

ku li semakin lama aku tgk semakin melampau. kata syg umno tp? sheikh fadzir jgn sebok nk ckp pasal adil la. masa lu jadi menteri dulu apa lu buat? lu sendiri ditolak pemilih... AMANAH apanya kalau apa yg korang ckp tak nk msk campur skrg korang putar 360 darjah? itu dah terang tunjuk tak amanah atas kata2 sendiri. ini semua golongan yg satu masa pernah ditolak... bukan saja oleh rakyat tapi sesama pemimpin. golongan tua kemaruk mcm ni ke yg nk dipercaya? bg je gua musang tu pd org lain lepas ni... sungguh bosan la dgn pe'el ku li ni.

Anonymous said...

Salam Bro,kekadang geli hati bila teringatkan antara kita ni yang amat kemaruk dengan kuasa atau jawatan.Hinggakan nak tubuh kerajaan sementara.Biar betul!

Powered by Blogger.