Oct 3, 2011

ULAMA' PAS TERKEJUT.. VIDEO NIK AZIZ HINA NABI MUHAMMAD!!













24 comments:

Brader Vo said...

Apa dah jadi dgn nik aziz? Ilmu terlebih sangat ka atau mentafsir ikut hawa nafsu?

Nabi Muhammad SAW bukanlah manusia biasa seperti kita. Baginda adalah makhluk terpilih ciptaan Allah SWT utk memimpin ummah. Mana mungkin mamat kampung pengkalan cepa yang hitam berdaki berkaki ayam busuk tak gosok gigi disamakan dgn Rasulullah.

Sedangkan tempat Rasullulah terjatuh sehingga patah giginya di Gua Uhud pun masih terbau-bau wanginya.

Bertaubatlah Nik aziz.

anti bohmau said...

itulah ulamak syok sendiri! ...bercakap ikut kepala otak dia saja...Na'uzubillah.

sedangkan kita tahu sirah Nabi Muhammad, Rasulullah adalah seorang manusia yg Allah SWT muliakan sejak azali lagi, kelahirannya mulia, zaman anak2nya mulia, sehinggakan pendita yahudi sendiri melihat keistimewaan Nabi semasa Baginda kecil lagi & ikut berdagang dgn kabilah arab di mana sentiasa ada awan yg memayungi Baginda krn keistimewaan yg Allah zahirkan supaya manusia dapat lihat bezanya Baginda dgn anak2 biasa yg lain!! bagaimana pulak Baginda sentiasa dihindari Allah utk hadir bersama melihat keraian krn selalunya Baginda akan tertidur bila tiba masa keraian itu berlangsung? Allah melindungi mata telinga Baginda dari dicemari dgn kelalaian dunia.

sebaliknya tok guru tidak pula hindari segala majlis keraian & pernah hadir majlis di wat2 siam sambil menonton persembahan tarian2 dari perempuan2 siam di atas pentas!! maksumkah n.azis????

apalah malangnya pas punya ularmak sebegini? bila dia nak insaf & mengaku kata2nya silap? begitu rendah & hinanya Baginda Rasulullah di mata n.azis. patutlah segala kerja buat dia walaupun salah dia nak sandarkan kpd 'mamat2' yg dia katakan tu!! bila2pun pas tak akan dapat memerintah krn mempunyai ulamak yg terlajak cakap mcm ni!!

Saladin said...

Betul sungguh kata Ustaz Mohd Nor Deris yang Ustaz Nik Aziz ni kurang ilmu....main belasah je...Islam tu dilidahnye sahaja..ilmu putar belit...pandangan kepala otak je...

.Gory. said...

Masyaallah. Bukan masa kecil Rasulullah s.a.w pernah dibelah perut oleh malaikat Jibril dan diisi air zamzam, betulkan saya kalau saya salah.

Ibnu Sulaiman said...

Aku mmg penyokong UMNO. Sebelum aku tgk video ni dulu ada la rasa hormat jugak pada ilmu Nik Aziz. Tapi selepas video ni keluar dulu, aku ilang respect. Kalau semulia2 makhluk Allah, Nabi Muhammad SAW, dia perkecilkan, apatah lagi perkara lain???

Renungkan Hadith2 berikut:

Daripada Sa’ad bin Abi Waqash r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Tidak akan terjadi kiamat, sebelum muncul suatu golongan yang mencari makan melalui lidah-lidah mereka, seperti sapi yang makan dengan lidah-lidahnya;- (Riwayat Ahmad).


Daripada Abu Hurairah r.a. berkata: Rasulullah s.a.w. bersabda: “Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat daripada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat). Allah s.w.t. berfirman kepada mereka: “Apakah kamu tertipu dengan kelembutan Ku?, Ataukah kamu terlampau berani berbohong kepada Ku?. Demi kebesaran Ku, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim ( cendikiawan ) pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu)”;- (Riwayat Tirmidzi).


Wallahualam...

Anonymous said...

Nik Ajis tu dah nyanyok dan nak mampos... rasanya tidak sampai hujung tahun 2011.

Anonymous said...

klau pak nik rajin...boleh buat kajian/research :

SETIAP kitab suci dari SEMUA agama di dunia ini ada menyebut tentang kelahiran seorang nabi akhir zaman yang akan dinamakan MUHAMMAD

sebuah kitab agama hindu siap menyebut akan nama ibu dan bapanya...jumlah sahabat2nya dan jumlah tentera Islam apabila menakluk Mekah.

awat pak nik cakap nabi Muhammad masa kecil sama dengan manusia2 lain?

pak nik...baca dan berpegang pada kitab Quran yg didatangkan dr Allah. bukan pegang kitab2 yang dikarang oleh manusia2 yang tidak maksum (maksum spt nabi Muhammad)

hai....pak nik...pak nik...apa sudah jadi?

Salam semua (R)... said...

Salam seperjuangan...

Begitulah cara Nik Aziz dari dulu lagi. Inilah natijahnya bila beliau mengaku sebagai ketua agama kepada kelompok beliau (parti Pas). Maka, tidak ada orang lain (dalam Pas) yang berani menegur beliau kerana ketinggian pangkat sebagai Mursyid dalam parti PAS.

Ulama seperti Nik Aziz sebenarnya perlu bersama-sama dengan ulama atau para-para mufti yang lain. Mengasingkan diri hanya di kalangan mereka (ahli politik) sahaja akan membantutkan pengembangan Ilmu.

Maka, contoh video di atas adalah salah satu pengajaran untuk mereka yang selalu lupa diri.

Jangan sangka diri kita pandai dalam segala hal. Sebaliknya di luar sana, masih ramai lagi para ilmuan yang ikhlas berdakwah tanpa ada apa-apa kepentingan selain mendapat keredhaan Allah SWT.

Anonymous said...

ni la org umno.. semoga korang mendaat hidayah dari Allah S.W.T

TAK PAS said...

ADA CIRI2 MUNAFIQ PADA NIK AZIZ NIH..KAH3..

Anonymous said...

di sana ada pengajian "hakikat nur muhammad", kisahnya kemuliaan Muhammad saw sejak azali. semua nabi nabi sudah mengetahui kehadiran muhammad saw sehingga musa as pun mahu menjadi umat muhammad saw. Saat LAHIRNYA: PADAM API KIRSA! Nik aziz patu ditentang kerana memesongkan akidah ummah demi politik/wang!

Anonymous said...

korang ni pndai bercakap je..kalo becakap macam korang lebih tiggi ilmu dari tuan guru nik aziz..korang pegi la umah dia..bdebat dgn dia soal ni..aku nk dgr gak hujah2 korang tu..ni korang mnyalak dekat sini..apa korang dapat?? syok sendiri jela bebal...bcakap mcm orang dewasa..tapi pmikiran mcm budak2..bcakap ssuatu yg x mndatangkn faedah..mnyalak macam hanjing kurap..bila kena saman kenyataan sndiri..baru nk buat muka selenga..mnyalak dari jauh ibarat anjig kurap je..g bdebat dgn dia..baru aku bleh respect korang...highlite nama korang yg nk bdebat dgn dia..aku yg atas pagar ni akan sokong korng kalo korang mampu bdebat dgn dia..

Anonymous said...

Ceh...buang masa je berdebat dgn si Najis ni! suruh Najis ni berdebat pasal hudud dengan Kapal karam pon gigil!..baru kena sergah dengan kapal terus satu parti pas kecut mulut tak berani cakap... suruh semua ahli jgn cakap pasal hudud...

lagi satu Najis ni mana nak dengar cakap orang bawah! dia kan hitler..semua orang cakap dia taknak degar.. sapa bangkang pendapat Najis dia kata orang tu murtad... gilo si Najis nih...
dah umor 80 tahun kubor kata mari tak ingat2 lagi..sempat ambik tanah rakyat kelantan bagi kat orang singapura!! sial punyo pok nik!

Anonymous said...

sape ckp yang atas pgar tdi?? jgn nk mnipu laa....dri pew yg kau ckp tu pun sumua org tahu yg kau tu pembangkang.... tuiihhh~

Anonymous said...

Sebusuk2 Nik Aziz beliau bercita2 menjayakan SISTEM POLITIK ISLAM, menolak ideologi sekular UMNO, mencorakkan komuniti politik Melayu/Islam yang Islamis, menggerakkan konsep feqah siyasah Islami, membentangkan Undang2 Syariah Kelantan II (termasuk hukuman HUDUD & MURTAD), berani bersuara menegakkan HUDUD kepada seluruh masyarakat Malaysia termasuk Karpal Singh, MCA, UMNO - yang anti-UHUD tuuu..


Yang kamu apa sumbangan kepada POLITIK ISLAM? Kamu asyik dok bawah ketiak ketua2 'lanun' UMNO yg korup tuu...menunggu "syafaat UMNO" - politik wang, subsidi, kontrak 'santa claus' atau apa2 habuan duniawi yang sementara tu....

Otak orang2 sekular UMNO ni memang amat jijik dengan "apa2 program Islamik" seperti Yahudi Israel yang anti-Islam tu........

Apa beza idealogi politik sekular antara:
Melayu UMNO dengan Melayu PKR / Melayu DAP?

Melayu UMNO solat, puasa, haji,...
Malyu DAP pun sama solat, puasa, haji!

Jadi Melayu UMNO = Melayu DAP = anti-HUDUD .......

Anonymous said...

Anon di atas,

bro lu nampak sgt idealistik...org muda katakan, tapi bacalah kajilah telitilah bagi habis2 dari semua sudut baru buat kesimpulan'

Balik belajar dulu bro tambah ilmu lagi ye....

Najdin,
Sg. Tiang

Anonymous said...

itulah padah kalau agama dipolitikan, bg mereka agama ni hak mereka saja, hanya mereka saja yg layak mentafsirkan segala2nya ikut nafsu politik mereka...
maka terjadilah..
1. Allah pun mencarut
2. Ayat2 al quran penuh dgn ayat mencarut
3. Ayat al quran ayat politik
4. Nabi Muhammad disamakan dgn budak kg yg lain
5. Boleh berkawan dgn syaitan
6. Boleh berkawan dgn org kafir yg menentang islam tp dlm masa yg sama menolak persaudaraan sesama islam
7. Sesuka hati mengkafirkan org islam yg lain
8. Membiarkan dn malah menyokong org2 kafir memperkotak-katikan ayat al quran dn hadis nabi sesuka hati
9. Menjadikan dn mencemarkan kesucian masjid sebagai pentas politik, tempat memaki hamun, fitnah, tempat bersenamjoget dan memecah belahkan sesama islam
10. Sanggup mati kerana org kafir yg menetang keras negara islam
11. Menyanjung tingi kominis ( fahaman anti agama) sebagai wira
12. Kerana politik dan sahabat kafir mereka, negara islam dan hudud pn boleh dibuang
13. Bersetuju dgn kemahuan rakan kafir mereka maka terjadilah Larangan bacaan ayat quran guna pembesar suara, larangan sambutan Maulidulrasul, penggunaan perkataan Allah oleh org kafir
14. Pemberian wag atau sesuatu benda bg mereka adalah sebagai hadiah tp pada org lain adalah rasuah

Dan banyak lagi yg dilakukan oleh puak2 mereka ini, bagi mereka semuanya halal dan banyangkan kalau perkara diatas dibuat oleh kerajaan/umno, pasti akan keluar jutaan perkataan kafir, murtad, haram dn berbagai fatwa akan dihamburkan
Tp kalau agama dipolitikkan semuanya menjadi halal buat mereka bg org lain akan jatuh haram
Agama menjadi mainan mulut mereka utk menghalalkan perjalanan politik mereka
Rasulullah saw pernah mengingatkan kita akan muncul satu kelompok yg mana cara mereka berpakaian menampakan sebagai org alim tp niat mereka hanya utk kepentingan dunia.

Anonymous said...

aku nak ludah muka nik aziz ni kalau dia ckp mcm ni..byk sgt dah menghina demi politik..

Anonymous said...

kenapa ramai yg komen membantai mengikut perasaan? org2 yg konon pandai sgt ni phm ke apa yg TGNA perkatakan? tgk video ni.

http://www.facebook.com/video/video.php?v=2286776014115

Anonymous said...

kenapa ramai yg komen membantai mengikut perasaan? org2 yg konon pandai sgt ni phm ke apa yg TGNA perkatakan? tgk video ni.

http://www.facebook.com/video/video.php?v=2286776014115

Anonymous said...

Aku rasa Pok Nik ni dah nyanyok,cakap pun dah tak berhati-hati.Kalau pun dia tak maksudkan begitu,tapi sebagai tok guru beliau misti menyamapaikan sesuatu dgn jelas,jangan main cakap saja.Kalau cakap main ikut suka beginilah jadinya,kalau tok guru tak sesat,orang yg mendengar jadi sesat,wal hasil balik asal,berbalik kepada tok guru juga akibatnya nanti.

Dulu heboh pasal dia kata tuhan mencarut,tuhan samsing.Mencarut dan samsing ni kepada maknusia adalah suatu perangai yg buruk.Adakah Pok Nik menyamakan tuhan dengan makhluk?.Kalau dia tak maksudkan begitu pun ,sekali lagi ini adalah kesalahan besar beliau sebagai org yg di gelar tok guru.Tok Guru menerangkan sesuatu,bukan mengelirukan.

Jadi saya berpandangan Pok Nik memang melakukan kesilapan sebagai tok guru.Beliau harus menamatkan kerjaya politiknya dan cukuplah beramal ibadat dan memberi kuliah ugama yg tidak berkaitan dgn poliitk.Kalau ada kaitan politik,siapa pun akan condong untuk menegakan pihak yg di dukunginya.Anwar dan Mat Sau pun Pok Nik akan bela,walau pun Nabi sendiri tidak membela isterinya semasa isterinya di fitnah.Sedangkan kes Anwar dan Mat Sabu bukan fitnah semata,ianya sudah dibawa kemahkamah dgn buktinya sekali.

Anonymous said...

Kalau beginilah gaya seorang yang bergelar tok guru, memang tak layak. Ilmunya boleh menyesatkan. Tinggalkanlah dia sebelum lebih menyesatkan. Bertaubatlah sebelum terlambat.

Anonymous said...

Anon 04, 2011 dan seangkatan dengannya.
Sedarlah dari mimpi, PAS dan kepimpinan hanya memperalatkan Islam untuk kepentingan politik. Adakah mereka benar-benar hendak tegakkan Islam di Malaysia. Anda boleh lihat sendiri cara perjuangan, percakapan dan permuafakatan mereka. Jika hendak tukar perlembagaan perlukan cukup kerusi dalam sebuah negara demokrasi. Ini cuma bertanding 60 kerusi dari 222 kerusi. Cakap tak serupa bikin adalah hipokrik. Berbohong dan tidak tepati janji adalah antara sifat orang munafik. Lebih baik berterusterang bahawa kita masih tak mampu dari berkata hendak tegakkan Islam tetapi perbuatan disebaliknya. Bersekongkol pula dengan DAP kafir yang langsung tidak berpegang pada Islam. Perjuangan orang PAS hanya lebih kepada parti dan bukan kepada Islam. Kenapa saya berkata begitu, antaranya surau dan masjid yang berwarna kuning ditukar cat kepada hijau, lain-lain tu sendiri fikir dan cari jawapannya. Bertaubat sebelum terlambat.

manusia. said...

tu bahasa eklate.. lorak kelate... sama dalam tu makna sama² manusia... tu nahuu kelate sama dengen ikan makan kucing.. ikan makan kucing org kelate maksudkan ikan dimakan oleh kucing.. kalau tak faham bahasa kelantan jangan komen.. tanya tok guru dulu.

Powered by Blogger.