Oct 24, 2011

"SAYA TAK RELA CERAIKAN ISTERI SAYA.." APA HAL PULAK USTAZ NASHA!!?





Barangkali takdir telah menentukan PAS bakal menjadi tontonan masyarakat Malaysia terbentuknya pimpinan akhir zaman yang menbawa budaya songsang bersenjatakan parti dan ilmu pengetahuan Islam. Jihad melaksanakan Sistem Perundangan Islam di tangga utama perjuangan parti sebelum ini kini hanya sekadar 1% daripada agenda perjuangan parti, sepertimana yang dinyatakan Presiden PAS. Ramai di kalangan pimpinan PAS yang masih menggunapakai perjuangan asal dicantas dek kerana ingkar dengan 'manifesto' perjuangan PAS terbaru ini. Ustaz Nasharuddin Mat Isa yang pernah memegang jawatan No. 2 dalam Parti antara yang masih setia dengan perjuangan PAS. Alangkah bodohnya beliau dimainkan dengan perjuangan palsu PAS. Kenapa masih setia pada Parti ini? Penat lelah beliau mempertahankan perjuangan parti PAS akhirnya 'dibayar' dengan gelaran AGEN UMNO. Nafilah macam manapun, fitnah ini telah ditanam begitu kukuh dari kalangan puak PAS Pro Sekular. Tiada siapa mampu membela beliau termasuklah dari kalangan Ulama' PAS yang hanya mampu mengalir air mata apabila diumumkan kekalahan beliau mempertahankan jawatan No. 2 parti. Kenapa tidak terus keluar dari PAS? Kenapa tidak merealisasi perjuangan ini melalui Badan2 NGO sebagaimana yang dilakukan beliau yang kini dilantik mengepalai 1 misi jihad kemanusiaan Palestin? Rupa2 nya Ba'iah PAS yang menghalang. Ba'iah atau ikrar sumpah lillahi taala yang diwajibkan setiap Pemimpin Parti bagi mengelak berlakunya apa yang disebut 'lompat parti' seperti yang berlaku di dalam PKR dan DAP. Dahsyat, memang Dahsyat. Ustaz Nasha yang pernah bersetuju untuk duduk 1 meja berbincangn bersama UMNO tentang pergolakan dan perpecahan Umat Islam telah dimaki hamun Mursyidul Am PAS, Nik Aziz yang menggunakan senjata diktatornya menghina Ustaz Nasha. Walhal tidak berlaku sama sekali isu kerjasama politik bersama UMNO. Hadi Awang yang sebelum ini menyokong penuh usaha tersebut bersikap hipokrit sehingga kini membiarkan pendokong2 yang mempertahankan beliau seperti Ustaz Nasha dicampak ke longkang dek kerana mahu mempertahankan kuasa. Buang kopiah kau, dan bakar di hadapan mata kau. Itulah taraf kau yang dipandang juak2 PAS Pro Sekular pada masa kini. Namun Ustaz Nasha mendakwa beliau tidak akan sama sekali keluar dari PAS. Beliau akan meneruskan Perjuangan PAS yang katanya semakin rosak dengan 'anasir2 luar Parti'.





6 comments:

Anonymous said...

depa i semua bukan tak blh tinggalakn parti PAS ni...cuma depa ni ego dan malu pd diri sndr...sbb selama ini mengatakan PAS terbaik..PAS for all..pas parti islam..umno kafir..so bila dah lingkup mcm ni....takan depa nak jilat lidah sndr....so terpaksa pertahankan ego..apa nak jadi..jadi la...janji tak malu...mmg semua ego.....**kalau dah taknak trima umno pon..keluar la parti ngokkk oi..dah sesat sgt dah pas tu....****herankan..amsih ada juak2 yg masih setia dan sanggup mati krn pas....wp dah lingkup...

Bingai @ Bangang said...

Setau aku yang baiah cerai bini berlaku di Selangor jer. kat tempat lain pun ada gak ke?

Anonymous said...

jika tangan dihulur ampun dipinta, pihak sebelah lagi pun akan bermaafan bersama...buang yang keruh ambil yang jernih...mulut orang ni sampai ke kiamat tak boleh tutup...jika ianya terbaik untuk ISLAM teruskanlah..

Lu Ingat Lu Sapa said...

SALAM ZIARAH BRO.
MOHON PAUTAN UTK BLOG SAYA YG BARU.TK

Anonymous said...

salam.
i rasa baik u gunakan ayat yg btul tepat dan baik..semua yg kta ckp or tulis akan di tnya Allah di akhirat..jgn smpai silap cakap masuk neraka..takuuuuuuuuuuutt..satu lagi,i rasa bila seseorg memilih parti or organisasi mana yg dia nak pilih msti kena jelas matlamatnya..so dgn itu baru la jd org yg tetap pendirian.bukan dgn mudah tukar sana, tukar sini..org2 baik gini biasanya tak buat decision ikut akal je, slalu minta petunjuk Allah bila nak decide..bukan sebab ego n so on. thank u

Anonymous said...

KESALAHAN KETARA PAS YANG WAJIB DI PERBAIKI DAN DITINGGALKAN :

1. IQTIQAD ISLAM YG SALAH.
2. BERSEKONGKOL DENGAN KAUM KAFIR
MEMUSUHI KAUM SEKIBLATNYA.
3. BERSEKONKOL DENGAN KETUA YANG SAH
PADANYA MUNAFIQ-PENIPU RAKYAT.
4. MERENDAHKAN MERTABAT AHLIL SUNNAH
WAL JAMAAH. KETERBUKAAN KEPADA
WAHABI DAN SYIAH.

Powered by Blogger.