Oct 10, 2011

PAS VS PKR SELANGOR REBUT KOMISYEN YAYASAN SELANGOR!!?





Kisah Politik Kerajaan Negeri Selangor dilaporkan Malaysiakini semakin bercelaru. Entah ya atau tidak. Politik mereka lebih intelligent terutamanya dalam bab propaganda. Namun apa yang pasti, isu Yayasan Selangor telah mempamerkan sikap sebenar Kerajaan Pimpinan Khalid Gagap yang dilihat kotor lagi jijik. Mana taknya? Sehinggakan Sultan Selangor memboikot program anjuran Yayasan Selangor akibat perbelanjaan yang terlalu besar. Walhal wang tersebut milik rakyat. Kalau nak kaya sekalipun, tak perlulah guna wang rakyat. Betul tak Penasihat Ekonomi Selangor Sheikh Anwar Ibrahim? Apa yang sebenarnya berlaku pertelingkahan beberapa Pemimpin PAS dan PKR akibat daripada perebutan kuasa dan wang semata2. Ini realiti cerita dalam kain yang mesti diterima. Ramai di kalangan Pimpinan Akar umbi PKR tidak mampu lagi menafikan isu Yayasan Selangor yang semakin menghadapi kemelut yang kian meruncing. Akibatnya, politik mereka tidak stabil. Pelbagai desakan diminta. Azmin Ali memang menantikan saat dan ketika ini. Khalid Gagap yang dahulu dipuja kini hanya menunggu untuk dipijak. Apabila isu ini timbul, sudah pasti mereka tidak menjawab persoalan dasar akan tetapi mengungkit semula kisah Kerajaan Negeir di bawah BN 1 ketika dahulu. Ya, memang. Yang salah tetap salah. Yang benar dipertahankan. Sekurang2 nya Yayasan Selangor yang merupakan 'subsidi' terbesar buat rakyat Negeri Selangor dipelihara 1 ketika dahulu. Macam aku cakap tadilah, nak kaya sekalipun tidak perlulah sehingga menggunakan wang Yayasan. Taraf hidup rakyat tidak berubah waimah semakin tidak sekata. Nak serang Kerajaan Negeri produk BN terdahulu sebagai senjata? Sampai bila? Mungkin pada awal setahun kemenangan bolehlah. Sekarang? Dah 3 tahun perintah? Nak guna alasan yang sama? Mana boleh. Kamu gondol wang Yayasan Selangor. Buat program bajet RM30 ribu. Dapat RM70 ribu. Mana lagi RM40 ribu kamu simpan? Bak kata Anwar, rasuah gondol. Guna program untuk mentahkedarah wang rakyat. Macam Program yang diboikot Sultan Selangorlah. Seburuk2 Kerajaan BN Sultan tidak pernah boikot. Ini nak salahkan siapa? Sultan Selangor pula? Sudahlah. Azmin sudah siap sedia. PAS Selangor juga sudah termakan racun dengan Azmin. Janji Khalid Gagap untuk beri komisyen pada mereka tidak diterima. Janji rakyat pula tertangguh entah mana silapnya. Tiap kali ceramah dipuja pemberian 20 padu air percuma. Itu jelah, Yang lain? Sekejap dapat, sekejap tak dapat. Khalid Gagap, cepat2 lah mengemas Pejabat MB Selangor. Sebelum banyak lagi penyelewengan bakal dibongkar. Sama sahaja semua ini. Kerajaan Negeri Selangor hanya mengharapkan pembangunan Kerajaan Pusat. Lepastu dipuja Negeri sebagai negeri Maju. Yayasan Selangor semakin bankrap. Alih2, Yayasan ini dikepalai Cina DAP. SYABAS!!!







1 comments:

Anonymous said...

perhitungan T S Khalid GAGAP skrg ini

BAIK AKU KEBAS

PRU 13 dah kedat - baik aku kebas

Geng aku pun nak cantas position aku skrg ini - baik aku kebas

PRU 13 munkin tak dicalunkan - baik aku kebas

kalu dicalonkan pun nampak2 mcm aku dan PKR nak kalah - baik aku kebas bg banyak.

Powered by Blogger.