Oct 4, 2011

PAK LAH MENYALAK..!! "UMNO PUNCA ISLAM HADHARI SAYA GAGAL!!"








 Tatkala sibuk berbicara soal Bajet 2012, tiba2 timbul semula soal Islam Hadhari. Jika sebut Islam Hadhari, produk ini tidak lekang dengan nama bekas PM Pak Lah. Pemimpin yang dahulu pernah Anwar gelar Mr. Clean ini secara tiba2 membuat kenyataan seolah2 kecewa dengan penolakan konsep yang dibawa beliau setelah hampir 3 tahun meninggalkan jawatan No. 1 Malaysia.

Sambil menyalahkan PAS, Pak Lah kata ada juga Pemimpin2 UMNO yang turut berkempen menolak konsep yang dakwa beliau bakal menguatkan Agama Islam jika ianya diteruskan. Pak Lah juga menyebut Konsep ini sebenarnya mampu menyatukan Islam dan jika ianya mendapat sokongan dan kerjasama semua pihak, Malaysia kini bakal dijulang sebagai sebuah Negara Islam yang menjadi contoh.


 
 

Aku sebenarnya malas nak komen pasal Pak Lah. Tapi Pak Lah sewajarnya lebih releven tidak menimbulkan soal ini pada ketika Bajet 2012 diperbentangkan. Nak kritik lebih2 pun tak guna, Pak Lah bukannya PM lagi. Lagipun aku tak pernah lagi kritik Pak Lah secara terbuka waimah beliau masih PM di dalam blog2 aku sebelum ini. Biarlah blog2 lain yang mengungkap setiap tindakan beliau. Tapi nak tanya juga,

Kenapa setelah hampir 3 tahun meninggalkan jawatan PM, baru hendak meluahkan rasa kecewa? Dan kenapa pula memilih tarikh perbentangan Bajet 2012? Dan mungkin agak kebetulan juga, tarikh kenyataan Pak Lah dikeluarkan sama dengan hari Perbentangan Bajet Alternatif Pembangkang pimpinan Anwar. Kebetulan lah agaknya. Eh? Ada pula yang terasa?

Mengungkap kenyataan sinis Wan Azizah, "Siape makan cili, terase pedehnye dok...."


9 comments:

Anonymous said...

nama pun umno..orang umno hancurkan idea orang umno..bodoh!

Anonymous said...

pakLah bingai, hentikanlah bercakap. sedarlah bahawasanya hang, anak & menantu yang memporak-perandakan politik malaysia hari ini.

p/s: 1st anno, hang pun sama bingai macam Pak Lah.

Anonymous said...

anon no1

kalau kau kata UMNO itu bodoh , maka kau 20 kali bodoh kerana tak sedar bahawa orang UMNO bukan jenis boleh disuap tahi bulat bulat macam puak puak PKR n PAS

Bagi kami salah tetap saslah, waima kamu presiden

Maaf cakaplah, puak puak agama PAS dah sampai ke tahap sanggup makan najis pemimpin !!

Anonymous said...

Dulu masa nak merdeka 1957, Umno dok jaja perjuangan mereka adalah untuk AGAMA. BANGSA & TANAH AIR ... bila dah merdeka, UMNO serah tanah air pulau singapura kpd Cina, hapus tulisan JAWI sebagai tulisan Bahasa Melayu, ISAkan pejuang2 Islam, pertahan perlembagaan sekular bikinan penjajah, tanah rizab melayu lesap, dll

Dulu selepas peristiwa rusuhan UMNO 13 Mei 1969, Umno pujuk PAS sertai BN kononnya demi Melayu & Islam,... bila UMNO dah cukup bertenaga semula... alih2 PAS ditendang macam anjing kurap oleh UMNO....


Dulu Umno Madey putar alam.. goreng rakyat malaysia dengan .. dasar Islamisasi & BCA .. sehingga Anwar termakan dengan pujuk-auta Madey ni... selepas roh Revolusi Islam Iran 1979 dikalangan rakyat reda sikit..... alih2 Anwar pulak kena lanyak!

Dulu 2004 Pak Lah berbuih mulut & jutaan duit rakyat kempen Islam hadari ... tapi hasilnya habuk tarak... anak isteri sendiri pun tak cukup kain nak tutup aurat... pd 2008 Paklah lepas jawatan PM, Islam hadariii ..... lesap....

Sekarang ni lagi lucu bila dengan ghiarah Najib bercakap "konsep Islam versinya" dan perkataan "maqasid as syariyyah" ....... sampai para profesor, mufti, ustaz, pegawai agama, imam, bilal & siak UMNO masing2 terlopong ketakjuban ... dan tertunggu2 habuan "syafaat fulus UMNO" dimusim deman pilihanraya....

Bak kata orang tua2... bila tersepit,UMNO cari kawan & Islam, tapi bila terlepas, UMNO tendang kawan & Islam! - bagaikan melepas anjing tersepit, akhirnya gigit kaki sendiri...... UMNO BERPURA2 & HIPIKRIT!!!!!!

Boleh percayakah lagi kepada UMNO?
Relevan lagikah UMNO untuk Melayu Islam?

Fikir2kanlah........... PRU13...

Anonymous said...

Hanya orang UMNO yang berani mengatakan salah jika pemimpinnya salah. Orang PAS? PKR? Bekerjasama dengan setan pun betul. Berzina pun masih betul!

YB Raz said...

betul islam Hadhari tu bagus tapi jika sekadar retorik, apa bezanya dengan PAS yang bertahun tahun menjerit Hudud tapi rakyat hidup terbiar.

rakyat mahukan kehidupan yang selesa, bukan sekadar kata kata kosong. bina bangunan bercirikan islam tetapi kehidupan rakyat susah. apa gunanya?

orang umno tolak islam hadhari? tu betullah tu.memang ada puak UMNO yang takut kalau sebut pasal islam sebab dialah banyak makan rasuah dan perempuan.

Anonymous said...

PAS untuk orang2 yang kaki bangkang.. Bangkang SEGALA yang bukan dilakukan oleh puak diaorang. Orang punya susu, pentaksub PAS kata itu air kencing... tapi kalau puak2 dia punya taik.., haaaa... itu pengikut2 PAS suka jilat..

Terompah Nik Ajis pun jilat.. Bangang punya bahalololol...

PAS is kayu...

hatasinchi said...

Dalam UMNO kalau korup memang layak ditendang, waima Presiden atau Timbalan Presiden sekalipun...Pak Lah dan Anwar adalah contoh paling nyata!

Anonymous said...

1st time aku dgr ayat HIPIKRIT?!!!!

Powered by Blogger.