Oct 21, 2011

MAUT DEMO PRO AZIZ BARI..!! SECURITY TETAK KEPALA MAHASISWA!!?





Demonstrasi yang baru sahaja berlangsung selepas selesai Solat Jumaat di hadapan Rumah Allah hendak membela Prof. Aziz Bari aka Aziz Basi. Kehadiran? 700 daripada lebih dari 2000 jemaah yang hadir. Mana baki 1300 jemaah yang menyertai Solat Jumaat di Masjid Universiti Islam Antarabangsa, tempat lokasi Demonstrasi diadakan? Balik. Sakit kepala dan jelak dengan tindakan 'kumpulan kecil' Mahasiswa yang hanya dok tahu memberontak. Akan tetapi tidak menggunakan akal fikiran yang waras memberontak seperti rakyat yang tak cukup makan. Rata2 mahasiswa yang tidak menyertai Demonstrasi ini menganggap apa yang disuarakan mereka bukan mewakili Mahasiswa UIAM. "Yang sertai demo tu bukan semuanya student UIA. Separuh daripadanya datang dari luar. Ini yang menyakitkan hati kita. Datang tak beri salam. Lepas tu cuba bikin kecoh dan kekacauan. Ingat Islam ni tak ada adab ke? Main balun orang tanpa usul periksa. Inilah sebenarnya punca yang berlaku di Negara2 yang bergolak di luar sana. Kita sepatutnya bercakap soal peningkatan kualiti Universiti dari aspek pemberkesanan setiap jurusan yang ada di Negara kita. Bercakap tentang soal moral, akhlak dan akidah Mahasiswa. Kadang2 malu nak explain kat rakan2 mahasiswa dari Luar Negara. Kalau yang bertanya tu ok lagi. Ada yang terus tulis dalam Facebook dengan mendakwa Malaysia sudah tidak selamat." Ada juga di kalangan mahasiswa yang menganggap Dr. Aziz Bari seorang yang berdedikasi. Namun, campurtangan dalam bidang politik secara agresif dan berat sebelah (pembangkang) adalah tidak releven. "Prof. hanya melihat pandangan negatif dari pihak Kerajaan dan terlalu teruja menyokong Pembangkang. Ini silap dia. Dia bukan seorang Tokoh Politik. Beliau sepatutnya bertindak berkecuali dan mengambil pandangan negatif dan positif dari kedua2 belah pihak." Ada juga ura2 yang mendakwa terdapat usaha untuk mereka cerita dengan mendakwa pihak Pengawal Keselamatan telah mengasari Mahasiswa yang menyertai Demonstrasi ini. Walhal ianya tidak berlaku. PS : Shamsul Ketot dan Tian Chua makin tak sedar diri. Tumpang populariti.




11 comments:

Anonymous said...

TERAJANG KELUAR DARI UNIVARSITI SAJA!! MEMANG KETURUNAN BANGSAT TAK SEDAR DIRI....BERLAMBAK LAGI KAT LUAR SANA YANG NAK BELAJAR...

Inai Merah said...

Ini semua cara Anwar Al Jub. Aziz akan guna cara yang sama apabila dia dah rasa tergugat.

Mereka ini akan menggunakan orang lain untuk membela mereka. Berdemo ini adalah tektik yang selalu digunakan.

Lepas tu mereka akan salahkan pihak keselamat bila tujuan meraka dihalang.

Oii !!! gunalah cara lain orang dah meluat jika wayang yang serupa diulang tayang berkali-kali. Kecuali cerita-cerita Aruah P.Ramlee.

Aziz kalu hang ada teloq hang sorang-sorang lah bela diri. Hang nak takut apa, hang kan pakar perlembagaan.

Anwar kan mentor hang. Mau ajak budak-budak kanyaq lingkup sama ?

Macam ni ka sikap seorang Prof. konon. Pendidik tahap apa hang ni?

Melingkup anak bangsa. Sampai bila hang tak akan selamat, hang telah mengkianati amanah seorang Guru.

Hang tunggulah balasan Allah swt.

Inai Merah said...

Ini semua cara Anwar Al Jub. Aziz akan guna cara yang sama apabila dia dah rasa tergugat.

Mereka ini akan menggunakan orang lain untuk membela mereka. Berdemo ini adalah tektik yang selalu digunakan.

Lepas tu mereka akan salahkan pihak keselamat bila tujuan meraka dihalang.

Oii !!! gunalah cara lain orang dah meluat jika wayang yang serupa diulang tayang berkali-kali. Kecuali cerita-cerita Aruah P.Ramlee.

Aziz kalu hang ada teloq hang sorang-sorang lah bela diri. Hang nak takut apa, hang kan pakar perlembagaan.

Anwar kan mentor hang. Mau ajak budak-budak kanyaq lingkup sama ?

Macam ni ka sikap seorang Prof. konon. Pendidik tahap apa hang ni?

Melingkup anak bangsa. Sampai bila hang tak akan selamat, hang telah mengkianati amanah seorang Guru.

Hang tunggulah balasan Allah swt.

Anonymous said...

Yang berdemo WAJIB disingkir dari kampus....

Kesian mak bapak dorg maukan ank mereka pandai...

Rupanya jd pemberontak atas hasutan...

Hebatnyer Melayu said...

Sepatutnya akta baru yg menggantikan ISA perlu diselitkan hukuman kpd demo haram jalanan supaya satu pengajaran kpd org yg suka berdemo haram.

Anonymous said...

alah nak kesian apa dgn mak pak depa..tah kan mak pak depa pon jenis suka berdemo jalanan mcm ni..sbb tu tak kesah anak depa buat sama...kalau jenis makpak yg tak suka benda ni..rasa budak bodo baju merah tu bapak dia dah dtg sepak kepala dah..org suruh ngaji dia masuk u nak berdmeo..bangang btoi.....aku benci btoi stud yg ada sifat dan sikap mcm ni..**kalau depa i stud aku dah lama kena niii.....

Anonymous said...

Rase2 bdk2 UIAM yg berdemo tu dpt 4.0 setiap sem, jd x jd masalah le x study ari ni. Demo lg baik. Bdk2 yg x reti berdemo tu gpanye <2.0, sbb tu x pdai berdemo. Bodoh btul rupenye yg turut serta semalam. Mkin dpt xtra mark drp prof bari

Anonymous said...

Bdk2 tu ingat mrk dpt masuk u psl dia hebat sgt. Msia rugi klu x amik mrk sbb mrk pemimpin masa dpn. (pemimpin kangkang) masa dpn. Kononnya nak tiru msiswa indon, selalu demo. Pegilah Jakarta skali, tgk keadaan d sana. Mmg patut pon mrk berdemo, nak makan pun susah, mcm ramai peminta sedekah drp yg memberi sedekah

Anonymous said...

ni la dia bdk2 melayu bodo cetek pengalaman hidup tapi belagak tau sgt hal2 politik dan permasalahan di malaysia nih..harapnya k'jaan buat sesuatu pd depa supaya jadi pengajaran pd depa sendiri dan student lain..

bekaspelajarusm said...

yang dok suka berdemo ni...yang aku tahu kaki ponteng kelas...kadang2 periksa pun tak hadir...pas tu extent semester....lagak macam mak bapak tu banyak sangat duit tanggung mereka belajar...ada mak bapak yang terpaksa berhutang sana sini nak tampung perbelanjaan anak belajar kat u....dasar tak sedar diri betui..budak2 ni..

Anonymous said...

kalau anak aku,siap la aku bogelkan depan ramai,biar tahu malu..anak sial..kalau nk demo pun biar la habis belajar ,bodoh .kalau anak aku tahula aku kerjakan.

Powered by Blogger.