Oct 15, 2011

KHALID SAMAD MENANG - PADAN MUKA UTUSAN!!





Semalam MP Shah Alam Khalid Samad telah berjaya tlh berjaya menuntut saman thdp utusan yg dikatakan menghina beliau melalui artikel yg dikeluarkan merujuk blog zulkifli nordin. Kemenangan ini sebenarnya menafikan dakwaan mereka yg mendakwa institusi mahkamah negara umpama law of the jungle. Aku nak tengok berani lagikah khalid samad menghina mahkamah selepas ini setelah kenyang makan duit saman ini. Lepas ini kalaulah anwas tewas dalam kes liwat dan didapati bsalah jgn dok nyalak kata mahkamah kita law of the jungle. Syabas khalid gereja.





Published with Blogger-droid v1.7.4

9 comments:

Anonymous said...

Ada yang gembira Khalid saman menang saman Utusan. Tapi ramai yang tidak tahu masalah sebenar punca isu kuil di Sek 19 dan Sek 23 jadi tegang. Kenapa pemimpin PR batalkan pemindahan kuil Sek 19 ke Sek 22 yang diluluskan BN pada 29/12/2007?. Kenapa PR memihak kepada Hindu kuil sedangkan penduduk Sek 19 berusha begitu lama minta kuil pindah seperti dijanjikan PKNS. Alasan diberi konon jauh dikawasan kilang. Pada April 2008 pihak kuil gantung bendera PAS dan PKR kata dua parti sokong kuil tak payah pindah. Pengunjung kuil datang dari kawasan lain mengganggu ketenteraman awam. Aktiviti kuil bertambah hebat selepas April 2008 hingga Dis 2008. Pihak kuil tidak peduli sensitiviti penduduk majoriti Islam. Gangguan bising lagu Hindu setiap hari dan bertambah bising bila ada upacara dan keramaian. Masa bergendang hingga ketengah malam. Majlis kendudri diganggu lagu Hindu. Kawasan penduduk jadi sesak dan kecoh setiap kali mereka berkumpul di kuil itu. Aduan demi aduan tiada tindakan. Ketika keadaan jadi gawat penduduk minta bantuan NGO Dis 2008. Tetapi kedatangan NGO tidak disenangi Ahli Parlimen Shah Alam yang menyerang NGO pada 8/1/2009 (semak Minaq Jinggo). Pada 10/1/2009 AP tulis artikel mengenai Persoalan Kuil Seksyen 19 yang minta ia disebarkan konon provokasi UMNO kerana PRU di KT, 12/1/2009 artikel Undang2 DS dan BN telah membuat tuduhan NGO sebagai gerombolan UMNO yang membuat provokasi kepada kuil Hindu. 18/8/2009 artikel Persoalan Kuil Jan 2009 dikeluarkan semula bersama artikel Tapak kuil Seksyen 23, 19/8/2009 menulis ungkapan tiada kuil baru tiada kuil diroboh, 30/8/2009 menyindir penduduk yang tinggal berhampiran kuil. Persoalannya kenapa NGO dituduh sebagai Tukang Perhangat, Hero Melayu? Kenapa dalam TV Selangor NGO dituduh menimbulkan ketegangan di Sek 19?. Salahkah penduduk minta bantuan NGO?. Adakah wakil rakyat Shah Alam menunggu keadaan jadi kritikal baru hendak bantu penduduk?. Penduduk terpaksa mendengar bunyi bising setiap hari, penduduk terpaksa berdepan situasi sukar di kawasan sendiri? Kenapa YB Khalid tidak ambil tindakan selepas aduan penduduk bila Hindu kuil buat perarakan bergendang bawa patung besar di tengah malam depan rumah penduduk Islam?. Suasana malam itu kecoh. Penduduk tegur mereka bising diugut bunuh, polis sampai mereka jerit apa komplen Melayu bodoh. Pada Dis 2008 penduduk minta bantuan NGO keadaan sudah kronik. Rumah penduduk, tanda jalan diconteng no kumpulan gangster 303, kawasan penduduk jadi tempat mereka berkumpul bising dan mabuk. Ada penduduk diminta bayar wang jika mahu kuil senyap ketika keluaga itu hendak mengadakan majlis tahlil selepas kematian ahli keluarga. Ada penduduk diletak parang dihadapan pagar. Kenapa pengunjung kuil yang buat provokasi kepada penduduk Islam yang dibela oleh Khalid Samad?. Selepas NGO hantar memorandum barulah ada usaha nak pindahkan kuil itu. Tapi PR pilih berhampiran kawasan perumahan majorti Islam Sek 23. Penduduk bantah tidak dipedulikan malah hantar surat terbuka minta penduduk terima kuil itu. Bila kepala lembu diusung ramai melenting konon hina penganut Hindu. Kenapa ada sikap double standard dalam isu kuil itu?. Bila Melayu bawa kepala lembu jadi isu Negara. Tapi bila Hindu kuil buat provokasi kepada penduduk Islam tidak ada tindakan segera malah penduduk terpaksa minta bantuan pihak luar. Inikah yang dinamakan Keadilan Untuk Semua???

Anonymous said...

jangan bising bising. melayu khalid kan juara.saman menang. apa peduli kawasan penduduk melayu. nak mampus ka nak tak tenteram ka, apa peduli asalkan kuil naikkan bendera bulat kosong putih hjau dan bendera dajjal mata satu biru putih sudah cukup,PRU 13 undi lagi khalid. kasi dia menang baru naik cas. melayu tak payah bising, tiada orng peduli. take beer banyak banyak. ada faham kaaa.

Anonymous said...

Harap jgn terlalu byk toleransi....... kita lawan.....lawan

Anonymous said...

Salam...
Sebenarnya saya pernah tinggal di jalan sampan..dan terpaksa melalui kuil hindu paria tersebut bila hendak balik ke rumah..memang benar pelbagai provokasi di lakukan terhadap penduduk Islam oleh gangster paria tsb...
Mereka naik tocang di sebabkan pr yang memerintah selangor terutama dibackup oleh lawyer2 paria uang berselindung di dalam dap dan pkr..
Ketika kejadian tegang provokasi pada malam penduduk diugut dengan parang kerana memasang

Anonymous said...

AKU MEMANG DARI DULU TAK SUKA BERUK NI.. LAHANAT PUNYA MANUSIA..BILA BERSEKONGKOL DENGAN DAPIG TERUS JADI BERTAMBAH HARAM JADAH1111

Anonymous said...

Kita akan balas....insyaallah. Saya yakin Allah tidak menjadikan kita untuk dihina

Anonymous said...

Jangan disebut nama Khalid Samad tu dah naik muak meluat dengar dia asyik menyebelahi pihak yang menyerang islam... tak tau laa dia tu bangsa apa... nak kata melayu.. banyak tindakan yang di lakukan merugikan dan menyusahkan orang melayu..badan dalam parti HAM-PAS tapi jiwa condong ke DAPig lahanat!!!

Anonymous said...

khalid samad ko korek laa taik hidung ko tu banyak2, kemudian ko "kencing" ngan orang melayu/islam kat shah alam tu sampai puas2... bagi depa mabuk ngan sisa todi ko tu...pas ni sure ko leh pegang lagi sepenggal YB shah alam tu.. dan pas tu ko bleh laa rancang lagi apa yang patut bagi umat melayu dan islam shah alam menangis "GUMBIRA"kat sana hasil pentadbiran ko yang "ADIL" dan "SAKSAMA" dengan cogan kata "Melayu dianak tirikan, Pariah dan Kristian di utamakan"- K amacam bleh?

kluangman said...

Apa yang dia menang? Dia masih ada maruah ke?

Powered by Blogger.