Oct 6, 2011

KES LIWAT ANWAR.. NURUL IZZAH GELAR ROSMAH 'ULAR TEDUNG' !!?





Usaha Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pasukan peguamnya untuk heret Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor ke dalam kes liwat Saiful Bukhari Azlan yang sedang berjalan sekarang gagal. Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah pagi Khamis membuat keputusan berkata kedua mereka tidak relevan dalam kes itu dan bukan saksi utama perbicaraan. Beliau berkata Anwar gagal menunjukkan sebarang kaitan atau pentingnnya Perdana Menteri dan isteri dijadikan saksi pembelaan Katanya beliau membuat keputusan itu selepas meneliti afidavit, hujah dan rujukan oleh pihak-pihak yang terlibat dan mendapati Anwar gagal menunjukkan apa kaitannya dan pentingnya Najib dan Rosmah disapina sebagai saksi. Dalam permohonan mereka yang difailkan pada 21 Sept lepas, Perdana Menteri dan isteri meminta mahkamah mengetepikan sepina itu dengan alasan mereka bukan saksi yang relevan dan penting untuk membantu Anwar dalam pembelaannya. Pada 8 Ogos lepas, Hakim Mohamad Zabidin membenarkan permohonan Anwar untuk menemubual 71 saksi termasuk Najib dan Rosmah yang ditawarkan oleh pihak pendakwaan, sebagai saksi pembelaan.
Agendadaily.





6 comments:

Anonymous said...

Si Izzah tu kdg2 bila pandang comel gak walaupun tak pandai jaga mulut.

aku said...

dengan kata lain depa mengaku lah yang PM n wife tu 'reliable gilerr' punyer saksi....? makna nya depa akui larr yang PM dan wife ni amanah...jujur...bertanggungjawab.....dll seperti yang majoriti rakyat terima..?

uishh....depa ni rupa nyer bukan ja kemaruk kuasa...giler talak...bacul...bla bla bla...bahkan la ni da jadi 'penyamun tarbus' la plak...

gilerrr biollll!

Anonymous said...

panggil la mrk yg ada kredibiliti utk membela nuar oi... sikit punya ramai yg ckp mahu jadi saksi, kenapa tak panggil mrk yg lebih relevan utk jadi saksi, kalau nk kata saiful jumpa najib, adakah signifikan ia blh menyebelahi kamu? rahimi dan ezam adalah saksi yg lebih relevan utk kamu panggil sb saiful rujuk perkara ini kpd dua saksi ini terlebih dahulu, bukannya najib. panggil la rakan2 baik kamu, nalla... panggillah bekas peguam kamu yb zul... mrk lebih relevan nuar... kenapa kamu takut utk panggil mrk jika KAMU BENAR? saya rasa cukup2lah kamu menipu krn sudah ramai yg buka mata nuar... now is not 1998... it's 2011. bukankah kamu juga yg minta Allah tunjukkan kebenaran, maka jgn melenting jika yg menelanjangkan kamu adalah tgn kamu sendiri serta tgn keluarga kamu termasuk barisan peguam dan saksi kamu. bukan najib dan rosamah yg menelanjangkan kamu, bkn tun m, bukan BN tapi kamu dan mereka yg saya nyatakan tadi. insaflah nuar!

Anonymous said...

wan azizah patutnya org yg paling layak jadi saksi pembelaan kes anuar sbb dia yg defend anuar habis-habisan mengatakan anuar tk bersalah...so kalo kak wan nk defend anuar, kak wan kena jadi saksi la....

Anonymous said...

IJAH..IJAH...KAN AKU CKP KAU NI ANAK BERANAK SAMA JER..BAPAK KAU BUAT KERJA KAU NAK SALAHKAN ORNG LAIN PULAK...KAU PUN BESAR PUKI MAK..

Anonymous said...

IJAH..IJAH...KAN AKU CKP KAU NI ANAK BERANAK SAMA JER..BAPAK KAU BUAT KERJA KAU NAK SALAHKAN ORNG LAIN PULAK...KAU PUN BESAR PUKI MAK..

Powered by Blogger.