Oct 19, 2011

HIMPUNAN SEJUTA UMAT.. PEMUDA PAS KATA HADI AWANG MAKIN SESAT!!





Keputusan PAS Pusat tgh. malam tadi yang berpendirian tidak akan menyertai Himpunan Sejuta Umat (HIMPUN) dengan alasan tiada kaitan dengan perjuangan politik parti dianggap 1 penghinaan terhadap umat Islam di Negara ini. Beberapa Pemimpin Dewan Pemuda PAS Negeri hampa dengan kenyataan Presiden Hadi Awang yang disifatkan mereka tidak beretika dan konsisten terhadap perjuangan PAS. Mereka juga mendesak agar Dewan Pemuda PAS Pusat diketuai Nasruddin Tantawi menentang keputusan tersebut dan menyeru kesemua penyokong PAS menyertai Pehimpunan tersebut. "Bagaimana PAS yang kami pertahankan sebagai wadah perjuangan Islam dalam pembentukan siasah dan akidah boleh bertindak songsang tidak berminat untuk menyertai HIMPUN. Walhal Pengukuhan Akidah merupakan matlamat utama penganjuran Himpunan ini. Adakah Hadi Awang membaca teks pendirian mewakili PAS atau Pakatan?" kata AJK Dewan Pemuda PAS Gombak yang enggan dikenali. Malah kenyataan Hadi Awang jelas menidakkan pendirian PAS sejak ditubuhkan iaitu tidak memisahkan Politik dan Islam dalam apa jua keadaan sekalipun. Sebelum ini Nasruddin didakwa berminat untuk menyertai HIMPUN yang dilihat positif dalam menanam tekad memperkukuhkan semula Akidah umat Islam yang kian bercelaru pada era globalisasi masa kini. Malah ianya sewajarnya dilihat positif terutamanya dengan penyertaan anak2 Muda yang bakal menjadi tunggak pembentukan sosio budaya masa hadapan. Salah seorang bekas AJK Pemuda PAS Gombak turut musykil dengan kenyataan Hadi Awang yang mendakwa keputusan PAS Pusat tersebut bagi menghormati pihak penganjur yang mengumpul NGO2 Islam bagi menjayakannnya. Walhal selama ini banyak penganjuran program waimah Perhimpunan seperti BERSIH 2.0 sendiri turut melibatkan NGO. "Sepatutnya PAS bukan sahaja bertindak menyertai HIMPUN, malah sanggup berganding tenaga dalam menjayakan Perhimpunan ini. BERSIH 2.0 itu bukti jelas kenyataan Tuan Presiden agak mengelirukan dengan memberi alasan sedemikian."





22 comments:

Anonymous said...

Owww...kalau takde kepentingan Parti...hangpa tak mau join le plak ! hipokrit !

Anonymous said...

munkin depa kecewa kot, sebab yg menganjurkan perhimpunan ni org Islam... bukan ambiga... hmm... lgpun dalam agenda perhimpunan ni xde merusuh, perusuh yg boleh berlakon mati, xde pancutan air ngan tear gas... tu yg depa xnak join tu... hm... Alhamdulillah, Allah ak tunjuk sifat pemimpin PAS yg sebenar-benarnya.. memperalatkan agama demi politik... alhamdulillah...

manbillion said...

teman dah lama tau org pas memang begitu, kat tempat teman berlambak org yg macam ni. keja baik sekali pun klau bukan dari kalangan mereka yg menganjurkan akan menjadi haram. sekarang sudah jelas bagaimana sikap sebenar pemimpin atasan parti ajaran songsang (PAS)ulama2 mereka adalah syaitan yg berjangut dan berserban. puak-puak ini akan bermati-matian mempertahankan apa saja perkara buruk yg berlaku didalam lingkungan mereka. jangan terperanjat jika ada dikalangan mereka2 ini akan berkata meramas tetek satu kerja yg baik sebab nabi juga buat perkara yg sama. tapi mereka tidak ceritakan yg nabi ramas tetek kambing tuk keluarkan susu. beginalah sikap sebenar puak yg dah sesat lagi menyesatkan. dunia diakhir zaman perkara baik akan jadi buruk, perkara buruk yg ditegah oleh allah seperti yg ditunjukan allah kepada umat nabi lut menjadi pujaan para ulamak dan pengikut2 parti amalan songsang (PAS). wallahhualam.

Anonymous said...

PAS tolak Himpunan Sejuta Umat sebab Anwar yang arah kot.... Bukan ke chief organizer rally tu i.e. Dr. Yusri Mohamad x-ABIM, the same person yang questioned akidah dan pegangan Anwar dalam Islam esp. isu murtad and pluralism.... Dendam lama maaa..... Tak caya, jom layan kat sini....
http://www.anwaraidc.com/?p=11295

Anonymous said...

kalu dah nama PEMUDA, dengaq kata ORANG TUA, ada sebab musabab bakpa takbley..kata orang melayu, jangan lupa pepatah 'dia lebih dulu makan garam dari kita'

Anonymous said...

makan garam dulu dr kita tengkorak kau........ hadi dah jd sesat dan menyesatkan akibat terlalu banyak mengutuk org sesama islam....PADAN MUKA KAU MUNAFIKKKKKKKK

Anonymous said...

udahla tu lupakan PARTI AJARAN SESAT PAS tu banyak sangat yg tak kena dengan tok guru nik aziz dan tok guru hadi

Anonymous said...

udahla tu lupakan PARTI AJARAN SESAT PAS tu banyak sangat yg tak kena dengan tok guru nik aziz dan tok guru hadi

budakkampong said...

apa lah sampai ketahap ni depa punya bengong,nak berhimpun untuk tujuan kebaikan pun tak mau join,yg perhimpunan bersih yang terang2 merusuh nak pla depa masuk...

pada aku sebenarnya yg menjadi penghalang penyatuan umat ni bukannya ahli PAS,tetapi penghalangya ialah pemimpin2 seperti HADI dan NIK AZIZ...
aku yakin kawan2 dalam PAS pun mahu perhimpunan ummah nih..

Tapi yang makin aku tak faham kenapa pemimpin besar PAS ni nak berbaik dgn umno depa tolak,,berpeluk dengan DAP yg tangan2 mereka ni bekas makan babi,tok2 guru sangup pla,,, dgn sesama saudara tak mau bersatu,dgn DAP komunis bulah sampai makan semeja...

Marx Sabun said...

Sudah jelas lagi bersuluh..PAS iaitu Parti Angguk Saja adalah BARUA DAP..

PAS FOR ALL..HUDUD FOR ALL

Anonymous said...

aku bekas pengundi pas sebanyak 4 kali ini dengan mengucapkan selamat jalanlah pas!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

HIMPUN...

tapi mengapa utusan, blogger2 umno terlalu ghiarah.. memaksa orang lain hadir? berbanding perhimpunan rakyat bagi gerakan anti-fitnah liwat, gerakan anti-korupsi, gerakan anti ISA, gerakan anti-PPSMI, gerakan anti-kenaikan harga minyak, gerakan BERSIH dulu.. semua jentera & media kerajaan UMNO/BN memusuhi himpunan rakyat dgn pelbagai usaha ......... apa kerajaan umno/bn lakukan kpd penganjur & peserta perhimpunan aman rakyat sebelum ini? melayu sekular umno yang penuh double standard & hipocracy!

HIMPUN--Anti-Murtad---

perlu kaji elemen syirik & kesongsangan akidah dalam ideologi sekular umno itu sendiri selama ini yang mungkin punca menjurus kepada gejala murtad hari ini!

Tak payahlah belaci2 jahil umno menyumpah seranah kpd PAS, PKR, dll yg 'tawar hati' dengan ajakan "palsu" yg memungkinkan HIMPUN diperalatkan untuk menutup "kebatilan,kemungkaran,kezaliman & kemunafikan" umno selama ini?!

Biarlah kita makmurkan masjid2, rumah2 kita, tempat2 kerja kita dgn program2 Islamic, majlis2 ilmu, usrah, dakwah, tarbiyah bagi mengembalikan umat kepada Islam yang hakiki & syumul supaya gejala murtad dihapuskan!

Wahai ummat, ambillah pengajaran sirah -- "Allah melarang Rasul SAW & sahabat2nya hadir di majlis anjuran para munafikin madinah yg diadakan dalam Masjid Dhirar"

Apakah kita bersyubahat dgn umno -- sedangkan umno sendiri tidak mahu berubah & terang2an tidak berhajat kepada pelaksanaan hukum-hakam Allah dgn sebenar2nya, malah persendakan dgn hujjah yang dangkal ....

HIMPUNlah bersama umno.... tapi maksiat & murtad masih berleluasa.. ... BIJAK & berhikmahkah Anda? atau dicucuk hidung?

Anonymous said...

buangkanlah dulu kepartian....letakkan ISLAM sebagai keutamaan..di akhirat nanti Allah akan tanya semua amalan baik dan buruk kita..... Sesungguhnya ALLAH TIDAK akan bertanya ...awak parti mana?Kalau bukan Pas...kalau bukan PR....parti-parti lain bolehlah terjun ke neraka..... sekarang....
Adakah ini antara soalan-soalan yang akan kita jawab nanti..... ????? SEMUA INI HANYA DUNIA SEMATA -MATA...TIADA PENDIRIAN.....LALANG...

Anonymous said...

PR cakap takut dimanipulasi..nampak sangat tak ikhlas,berjuang bukan kerana agama tapi kerana parti.kalau orang ikhlas,peduli ape ngan orang lain cakap,hanya Allah yang keikhlasan kita.jangan la pasal politik orang islam jadi bodo dek jumud dan ketaksuban.haq tetap haq!berani kerana benar.

Anonymous said...

Bahlul punya pemimpin PASik. BERSIH tu dianjurkan oleh NGO tapi PASik joint. Himpunan sejuta Umat PASik tak nak joint lak, alasannya kerana dianjurkan oleh NGO. Pegiii mabukkkkk lah PASik yang dah kahwin haram dengan DAPig dan sodomi ngan PKRape.

anti bohmau said...

apakah berdosa jika pas menyertai semua umat Islam bersatu atas nama menegakkan akidah orang Islam???

mengapa pas mesti menolak perhimpunan umat Islam ni & menjauhi rakan sahabat2 seIslam demi krn mengambil hati dap semata2?

apakah pas terus sanggup berpura2 ambil berat tentang hal ini depan ahlinya shj dgn berceramah mengutuk2 setiap kesilapan pihak berkuasa tp rela berhadapan dgn kes2 orang Islam dipesongkan lagi di masa depan?

mengapa pas tidak mengambil sikap lebih pro-aktif dgn tampil membela mrk yg menjadi mangsa puak2 yg mahu mengkristiankan orang2 Islam ini? apakah pas sengaja nak biarkan umno mendapat pahala bila semua mrk kembali kpd kerajaan krn membantu meringankan beban mrk selama ini?

jgn biarkan orang2 Islam yg lemah ini dimanipulasikan oleh pihak lain selain pas krn pas tentunya suka membuat kebajikan kpd semua rakyat tanpa memilih bulu, kan?

KITA BAKAQ, BANG!

Anonymous said...

Adakah HIMPUN ni perangkap politik melayu sekular umno nak lumpuhkan para pejuang Islamis tulin.. seperti perancangan abdullah bin ubai bin salul, ketua islam munafikin madinah, nak hapuskan Rasulullah di Masjid Dhirar yang dibinanya itu?

dalam kitab mustika hadis terbitan JPM... salah satu punca muslim boleh murtad adalah-- "menolak/ menafikan mana2 hukum Allah.. termasuk HUDUD, QISAS, QAZAF,.." --- sedangkan umno terang2an melakukan sejak berzaman.... ikhlaskah umno dalam aspeks ini?

jika ragu2 hindarkanlah... buat usaha dakwah, tarbiyyah & kebajikan yang lebih berkesan lagi supaya semua umat terhindar dari syirik & murtad!

Anonymous said...

Bagi puak hampas ni soal anti Isa, anti kenaikan harga minyak, gerakan bersih utk buat huru hara dan mcm2 lagi adalah lebih penting dari berjuang mempertahankan islam dan akidah umat islam serta persaudaraan sesama islam.
Mmg Pas ni dah menyimpang jauh sejak bersaudara dgn Dap.
Perkara yg patut diberi keutamaan yg melibatkan islam dianggap remeh dan ditong sampahkan.
Pas lah yg menyebabkan islam diperkotak katikan oleh puak kafir sesuka hati.
Bagi Pas, Dap adalah tempat rujukan...
Pas x boleh berbuat apa2 tanpa kebenaran/keputusan dr Dap walaupun mengenai islam...
Bagi Pas, Dap lah segala2nya...
Pas sanggup meletakan maruah sendiri dibawah tapak kaki Dap...
Pas sanggup dihamba abdikan oleh Dap secara suka rela...
Kata2 Dap dianggap satu keramat yg mesti diikuti oleh Pas...
Pas x sedar Dap hanya anggap Pas sebagai belaci yg hina yg mudah diarahkan dan diperbodoh2kan...
Sudahlah Pas perjuangan islam kau dah hancur disebabkan kerana mengejarkan jawatan, habuan dan sebagainya, semuanya kerana dunia.

Anonymous said...

"Adakah Himpun ini perangkap politik melayu sekular umno"

Pas pejuang tulin islam otak lu...
Hj Hadi sendiri cakap tidak ada negara islam dlm al quran dan hudud tidak akan dilaksanaka, semua puak Pas dengar dan semuannya tidak membantah malah semua puak Pas bersetuju... dan dlm perjanjian pakatan syaitan pun bersetuju tidak akan melaksanakan hudud/negara islam.
Itu yg dikatakan pejuang islam???
Puak Pas sendiri menolak Hudud seperti di kedah yg diumum sendiri oleh MB Azizan (Pas) sendiri..
Selangor dan P.Pinang pun pemimpin negeri tidak mahu melaksanakan hudud, kenapa senyap alim ulamak Pas dinegeri2 tersebut... bacul ke?

Yang kau nampak Umno... ye memang umno tolak hudud TETAPI TOLAK HUDUD ALA PAS.

Pas jadi dungu/tolol sejak berkawan dgn org Kafir Dap dan Pkr yg membawa fahaman sekuler.

Anonymous said...

Dewan Undangan Kerajaan Pas Kelantan telah meluluskan Hudud Pas ni tahun 1993 lagi lepas tu senyap tidor sekarang dekat PRU dah agak goyah sebok balik nak cari sokongan takut hilang kuasa ALLAHUAKBAR.

Anonymous said...

KAlau dh tau PAS x boleh buat hudud yg umno tu buat la..jgn la xmau buat tp cri slh org yg nk buat..perangai cm anjing penjajah british betoi..

Zulafifi said...

anon yg sorang kat atas ni..hang BENGAP ke APA!!??!soalan realistik ah sikit...soalan macam budak2...jawapan soalan hang tuh balik kat hang la!!dah Ahli parlimen PAS pown xpenah bwak ke pArlimen usul hudud...!!Bengong!!!

Powered by Blogger.