Sep 30, 2011

JOM TENGOK VIDEO 'UNDILAH'... AKSI PANAS KHALID SAMAD DGN. MODEL!!











Pada mulanya bila tonton Video ini, amat menarik. Anak2 muda mesti suka. Susunan lagu dan sikap keterbukaan menggambarkan Demokrasi Negara kita. Ada kepelbagaian wakil Ahli2 Parlimen dari BN dan Pembangkang.





Datuk Rosnah Ketua Puteri ada, Wee Ketua Pemuda MCA ada, Nik Nazmi, Tony Pua, Nurul Izzah pun ada. Tapi yang paling mengaibkan PAS, apabila Khalid Samad bukan sahaja turut terkinja2 mempamerkan watak liberalnya, akan tetapi turut bergandingan bersama seorang Artis Wanita dengan begitu mesra. Huh? Patutlah dia menentang perjuangan Hasan Ali.

Berbalik kepada cerita asal. Setelah diulang banyak kali, apakah kewajaran Ku Li mendakwa Negara kita ada macam2 masalah. Tak payah lah katakan. Kerana kita semua tahu masalah2 ini. 

 
 


Kenyataan beliau apabila didengar berulang kali seolah2 Kerajaan sedia ada sudah punyai banyak masalah. Kira nak kempen suruh tukar Kerajaanlah.

Eh? Kata video ini tak ada kepentingan politik? Ermm.. Tengok dan nilai sendiri. Tapi jika tanya Melayu CinDia. Video ini ok jika dineutralkan semula.




Tak perlulah sampai Ku Li nak sebut Negara ini ada masalah. Kata neutral. Dan Lagi 1. Adalah lebih baik gantikan tempat Ku Li kepada Tun M. Iyalah Video inikan tiada kaitan dengan kepentingan mana2 Parti Politik.


 


So, jikalau letak Tun M lebih sesuai. Bekas PM. Bekas Wakil Rakyat. Bekas Pemimpin. Lepas tu.. Letaklah pemimpin pembangkang lain tak ada masalahpun. Nak letak Hadi Awang dan Nik Aziz pun bolehhhhhhhhhhhhh. Bergandingan sepertimana yang dipamerkan Khalid Samad tu. PAS sekarang tak ada masalah setakat menari 'demi rakyat', bukan gitu?







12 comments:

Anonymous said...

Bab Kuli kata negara Ada banyak masalah itu saya tak setuju disiarkan. Mesej video nak rakyat keluar mengundi jadi apa kena mengena dengan negara bermasalah. Macam mana masalah negara nak selesai bila para Ahli Parlimen kita asyik berpolitik dan naik turun mahkamah. Langsung tak memberi sumbangan membina dalam pembangunan negara.

Masalah Kuli lebih besar di Gua Musang, lihatlah bagaimana buminya diperkosa saban hari. Lihat di Lojing di mana hutan-hutan diterokai begitu dahsyat seperti Padang jarak Padang tekukur. Tanah banyak dah jadi milik Ah Long. Itulah masalah yang Kuli nak kata sebab masalah dirinya terlalu banyak didepan mata tapi nak tutup Malu punya pasal nak kata negara pulak.

Kuli oh Kuli - Pencenlah; Cepatlah; sekaranglah

Anonymous said...

Video ini sebahagian besarnya ditujukan kepada rakyat negara China Komunis ke, supaya mengundi di Malaysia?

Bahasa apa yang dicampur-campurkan dengan bahasa kebangsaan tu?

Anonymous said...

secara peribadi pendapat aku video ini hanya sesuai untuk bangsa cina saja, bahasa kebangsaan yg dituturkan oleh melayu dan india tak sama macam video tersebut, cadangan aku video ini hanya disiarkan dalam saluran cina saja itu pun kalau lembaga penapisan filem luluskan kalau tak rasanya lebih bagus.

Anonymous said...

betul tu. aku rasa video ni nak encourage cina dan india mengundi. bukan ditujukan pada makoriti org melayu.

org melayu tak rasa message yg nak disampaikan.

apabila negara ada masalah dan semua cina dan india diajak mengundi. message nya ialah this is the time for chinese and india to throw the government and reform is in their hands.

overall ....this is stupid.

Anonymous said...

tak neutral mana punn. ada message halus yg nak disampaikan ke pengundi terutama kaum thiongwa dan india. message supaya bangkit dan melawan kjaan.

Anonymous said...

Siapa kah yang telah menimbulkan masalah, tempoh hari UMNO telah diharamkan kerana merebut sesuatu dan akhirnya UMNO berpecah dan semangat 46 pun ditubuhkan. Akhirnya semangat 46 berkubur tanpa nisan. Agaknya masih mengharapkan untuk ke Putera Jaya juga ka?

UMNO pun satu, orang yang telah keluar dari parti itu akhirnya ditatang semula, ada orang yang semasa keluar dari UMNO telah membakar jambatan kononnya tak akan kembali lagi kepada UMNO dan hari ini menjadi orang yang agak penting dalam UMNO.

Aku masih menyimpan T shirt yang tertera lambang 46, kepunyaan bapa mertua aku yang dulunya kuat dalam UMNO akhirnya keluar dari UMNO dan menyertai parti semangat 46 menyokong Tengku Razali.

Sebenarnya di negara ini tidak banyak masalah, yang sering menimbulkan masalah ialah puak-puak pembangkang.

Aku benci video tersebut

warga sebelum merdeka

Anonymous said...

RAP isn't msian. if msian, it should be inang , zapin or wayang kulit. wayang kulit is the best to translate msian politic who like to play wayang.

peter

Anonymous said...

Dua perkara aku tak setuju....

1) 'Negara kita banyak masalah'. Hello...semua negara banyak masalah. Kalau nak compare dengan negara yang bangkrap, negara yg tak settle dengan perang atau negara yg bangun semula dari gempa bumi, Malaysia lebih beruntung. Nampak macam rakyat Malaysia penakut.

2) Jangan masukkan wajah2 politican...be neutral. Politican tiap2 hari dah ceramah. Carilah wajah2 rakyat yang pelbagai kaum dan target group.

YB Raz said...

ini semua politik..politik pkr dan dap..pas? dah kena baling taik dengan orang kafir.padan muka pas.

azali said...

KuLi ahli politik veteran, tapi boleh ikut skrip NAMAweep! KuLi is a sure follower not a leader......!!!!!

KLExpress said...

"Salam saudara blogger pejuang negara. sila kunjungi http://klxpress.blogspot.com/ berita panas, sensasi mengenai politik. Salam Perjuangan Alif, Ba & Ta".

Anonymous said...

hebat

Powered by Blogger.