Sep 2, 2011

ISU ALTANTUYA.. WIKILEAKS DAKWA ANWAR TERLIBAT!!?





Kehadiran Datin Seri Rosmah Mansor, isteri Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, pada lokasi pembunuhan warga Mongolia Altantuya Shaariibuu "tidak masuk akal", menurut seorang diplomat Amerika Syarikat dalam sebuah kabel rahsia yang dihantar ke Washington DC tiga tahun lalu. Kabel diplomatik itu dihantar oleh Kedutaan Amerika Syarikat di Kuala Lumpur dua minggu selepas penulis blog kontroversial Raja Petra Kamarudin membuat pengakuan bersumpah bahawa Rosmah berada di tempat kejadian pembunuhan itu pada 2006 Oktober. Pada 18 Jun, Raja Petra tmembuat kenyataan bersumpah bahawa dia “dimaklumkan bahawa Rosmah, bersama-sama dengan pembantunya, Norhayati Hassan dan pemangku Kolonel Aziz Buyong - yang juga adalah suami Norhayati - hadir di lokasi pembunuhan sensasi. Kenyataan bersumpah itu dibuat dan turut menjadi bahan kempen Anwar tatkala Ketua Pembangkang itu sedang 'mempromosi' Kempen 16 September di mana akan tumbangnya Kerajaan BN akibat tindakan 40 Ahli Parlimen BN melompat parti seperti yang dijamin beliau. Namun, peristiwa tersebut tidak berlaku seperti yang didakwa. -Wikileaks-





16 comments:

Anonymous said...

Tak payah wikileaks wikileaks..

Aku memang tak percaya theory banggang ni. Kalau aku jadi Rosmah dan betul aku nak bunuh betina Mongolia tu buat apa aku sendiri pulak nak ke tempat lokasi malam malam buta tu?

Buat apa nak kotorkan tangan dan baju aku? Kan aku dah ada orang yang boleh buat untuk aku??

...Bodoh dan tak masuk akal. Tak payah wikileaks, orang ada otak semua boleh fikir sendiri.

Masalahnya di Malaysia ni, semakin ramai yang ada Phd semakin ramai pulak yang banggang. Phd dalam tangan tapi percaya pada Raja Petra dan Mat Sabu!! Bayangkan??

Asal bohong je Utusan, TV 3..Harakah tu tak pernah Fitnah ke? Malaysiakini tu betul SEMUAnya ke? Yang Roket yang entah apa tu tepat sangat ke berita mereka?

Sibuk nak Keadilan, keAdilan pihak mereka je..sudahlah pembangkang Malaysia tak ada standard, tak ada isu cari isu bodoh.

Anonymous said...

memang betul kata Anon di atas sekali. pihak pembangkang semuanya tak berfikiran luas, dia orang ingat dengan cara membohong membolehkan mereka menikmati extra mileage dlm politik. Pergi mampus lah. Cara mereka sekarang ni banyak mengikut rentak ketua kepala mereka si Anu kaki juboq, cakap pun macam keluaq kot juboq......semuanya berbau busuk. Bring me FACTS not FEASES. pembangkang patut tukar kepada Parti Bullshit......kena dengan rentak mereka Raja Bullshit.

Anonymous said...

Sokong anon2 diatas. Mmg tak masuk akal, first first kita dengar cerita tu.
Tapi nak buat mcm mana: Kebencian dah menutup hati dan minda.

anti bohmau said...

hidup mati pembangkang yg diketuai oleh nwar aljub adalah dgn spekulasi, fitnah & statutory declaration yg berharga beberapa belas ringgit tu! sampai bila2 pun nwar ni takkan jd PM!
sebagai orang Islam, ambo lebih percayakan sumpah muhabalah krn kita yakin & redho dgn ketentuan Allah SWT dari segala2nya.

(ambo sendiri diduga dgn kematian satu2nya anak lelaki selepas kematian ayah, kematian mertua, bapak2 & ibu2 saudara, silih berganti, terbaru -kecurian di rumah ambo 2 hari sblm raya... apakah kita nak salahkan semua orang lain tanpa melihat kelemahan diri?

ambo memang marah kpd pencuri tu krn mencuri laptop ambo guno nak cari makan, beg duit & beg tangan serta semua isi kandingannya... bayangkanlah betapa sakitnya hati..namun ambo redho selepas terfikir bahawa adalah hikmahnya nanti dari Azzawajalla... mungkin ambo jugo ado buat silap..kurang bersedekah ko, lupa nak bayar zakat dulu2 ko, gitu gini..jadi ambo pasrahlah...

rezeki Allah ada sokmo, kito caghila lagi...InsyaAllah.)

Anonymous said...

Kampung saya ada sorang wanita tak cukup akal, tapi bila bercakap memang tersusun dan menyakinkan..

Tiap hari ada saja cerita baru dari dia ni..eg: Pak Din baru meninggal dn sebagainya, Piah kawin hari ini dan sebagainya..

Siapa tak kenal dia, memang akan percaya bulat2. Mungkin RPK student wanita ini kut?

samakita said...

http://samakita.blogspot.com/
Sebagai penulis blog baru,sudah tentu saya memerlukan sokongan anda semua,oleh itu saya memohon jasa baik rakan semua meletakkan url blog saya pada blog tuan/puan
Jasa baik anda amat diharapkan

Anonymous said...

Aku dari dulu sampai skrg dah tahu sgt parti pembangkang ni mempunyai pengikut yg berpendidikan tinggi, supaya senang nak bodohkan mereka2 yg dah sedia bodoh.

Mana yg pandai sikit ilmu agama, di putar belitkan ayat2 alquran, siapa yg nak marah? ulama PAS nak marah ker?...Haram kalau dia marah...lagikan cina keling yg kafir gunakan ayat alquran mereka ni selamba badak jer, nikan melayu islam aljahiliah?

Pasal tu mereka boleh buat apa sahaja. Yang bongok dan sesat tu yg kat bawah ler...pasal org atas memang dah sesat pun....

Anonymous said...

hai penyokong2 tegar umno..wah2 bukan main lagi mengutok pembangkang..cam lah kau org tu bagus sgt..pakai lah akal cikit..itu lah hidup dgn projek..membodek..aku rakyat biasa ni semua dah tahu semua penipuan dan putar belit kau org..jawap lah kau org kat padang masyar nanti..banyak nya anwar dapat pahala kau org yg memfitnah..mencaci dia...amin

Anonymous said...

sama2 jawab le kat padang masyar...sama aje sebelah sana ke sebelah sini 2x5 anyour ooi..

Anonymous said...

kpd anon september 03,2011:

ko ni penyokong anwar ke? ko x sedar ke selama ni anwar ni raja segala putar.. apa kebaikan anwar selama ni? aku pun rakyat biasa mcm ko.. x sebelah mana2 2 pihak.. tapi aku tau mana pihak yg benar dan pihak yg salah..

Anonymous said...

sokong snon atas sekali. tak lojik dan mustahil

Anonymous said...

bukankah Raja Petra dah mengaku bahawa dia berbohong tentang kes Altantuya ni!..sebab tu bila Ds Rosemah nak saman dia pun cabut lari ke luar negara!banyak lagi kes2 fitnah pembangkang ni macam kes cincin 25 juta AS Ds Rosemah yg terang2 fitnah Cikgu Bard PKR !sampai la ni tak berani buat report polis setelah kelirukan rakyat!...sebelum tu kes Dr Rais yg dituduh Bloger Pembangkang merogol pembantu rumahnya!juga satu fitnah dimana Rais menang 400 juta!...padan muka bloger fitnah pembangkang!...pembangkang hidup dgn fitnah,fitnah fitnah...bukankah fitnah tu lebih besar dusanya dpd berzina?...lepas ni tunggulah lagi fitnah pembangkang tungguuuuuuuu!

Anonymous said...

kes video seks dsai tu bukan fitnah!...ia satu kebenaran jika dsai tak saman orang yg dah malukannya iaitu Datuk Eskay!...lagi pun imej gambarnya telah dianalisis oleh 2 pakar AS menunjukkan 99.99% persamaan dgn pelaku seks tersebut! dsai kenalah saman sama Eskay kalau dia tak bersalah!...saman jgn tak saman Datuk Seri barulah gentlemen namanya!

Anonymous said...

eh mana puak pembangkang ? senyap dah ??

Anonymous said...

Pembangkang diMalaysia hanya ikut emosi..tiada toleransi..

Anonymous said...

hahahahahaha...cicken..

Powered by Blogger.