Sep 29, 2011

HUKUM HUDUD.. DR. ASRI KATA PAS BODOH!!





Hudud ini bukan gambaran sebuah Negara Islam. Ia hanya Hukum untuk atasi Jenayah. PAS patut bertegas dalam Hal ini sebab jenayah dapat diselesaikan melalui Hukum Hudud. Itu kata Bekas Mufti Perlis Dr. Asri mengenai reaksi beliau mendengar keputusan Pakatan yang sebulat suara tidak akan melaksanakan Hukum Hudud dan hanya sekadar mempertahankan Perlembagaan Negara. Beliau berkata PAS sewajarnya menggunakan kesempatan yang ada bagi membentangkan peranan Hukum Hudud yang sebenar bagi mengelakkan gambaran dan persepsi sebenar masyarakat mengenai Pembentukan Negara Islam. Namun begitu kecewa apabila Mesyuarat yang memakan masa beberapa jam itu memberi kata putus yang amat menghampakan kesemua masyarakat Islam yang menaruh harapan tinggi kepada PAS. Tengah Malam tadi Pakatan yang dibacakan Anwar telah memutuskan tidak akan melaksanakan Hukum Hudud seperti yang didesak PAS dan akan kekal menggunakan Dasar Buku Jingga dalam pembentukan sebuah Negara. Tindakan ini menunjukkan PAS KURANG BIJAK dan masih gagal dalam menerangkan dakwah mereka kepada DAP.






9 comments:

Anonymous said...

Dr. Asri baru tahu PAS kurang bijak? Memang dari dulu baik pemimpin mahu pun pengikut, rahsia umum menhetahui PAS memang kurang cerdik.

ku2 said...

bila dr asri kata pas bodoh? hang ni memang penipu. dasar anjing @ pecacai umno, memang bangang tak sudah..

Anonymous said...

nie... mesti UMNO bayar banyak nie....kui kui

PAS OTAK UDANG

Anonymous said...

buat hudud , umno jahat
pas x buat hudud , umno jahat gak

org lain berak , org lain lega , org lain kene basuh taikk .. bodoh .. ikut je aa ckp bos yg berak pakai tisu tuuu

Anonymous said...

PangkalanArmadaSyaitan...PeleqohKepalaRakyat...DemiAnakPapigs

Anonymous said...

PAS memang bodoh tahap bangang.Tengok Nik Aziz, dah 20 tahun perintah Kelantan tapi tak tau nak tabir sampai air pun tak de. Hadi Awang?Suruh kopek bawang boleh la kot.Mat Sabu? Bab2 bini orang dia pandai la.

Anonymous said...

dr asri ni pun bila umor meningkat sikit perangai dan cakap2 dia serupa nik ajis juga.
golongan manusia tak bolih dijadikan pemimpin..lidah biawak gak tu..

Anonymous said...

DAP berjaya tarbiah PAS SUPAYA MENJADI Sekular ..

Yang dikatakan ulama tak dapat berbuat apa-apa ....

hanya duduk membisu ....

takut sangat dengan DAP ....

orang macam nih bukan ulama tapi ....pukimak

Lebai Kecut said...

Kalau aku MB Kelantan, tak susah nak implement hudud.
Ni bagi orang bodoh tamak kuasa bagaikan kera mendapat bunga

Powered by Blogger.