Sep 8, 2011

HARON DIN AKUI MAT SABU MUNAFIQ.. HILANG PEDOMAN!!





Nampaknya tindakan Mat Sabu terlalu beriya2 mempertahankan salah seorang Pemimpin Komunis Mat Indera turut mendapat reaksi Negatif dari beberapa Pemimpin PAS. Ramai di kalang Penyokong2 kuat Haron DIN bertindak keluar parti tidak kurang juga penyokong2 setia Ustaz Azizan di Kedah. Mat Sabu yang juga cuba mempertikai sejarah Kemerdekaan Negara didakwa mereka sebagai 1 langkah mengelirukan dan boleh mendatangkan ketidakstabilan Negara. Ramai penyokong2 Ulama' PAS tidak menafikan ada beberapa pembongkaran Mat Sabu dilihat releven namun penyampaian dan tindakan penyebaran maklumat dan penerangan adalah salah dan perlu merujuk kepada Majlis Syura Ulama' PAS. Mereka juga mendakwa Timbalan Mursyidul Am PAS, Dr. Haron Din turut melahirkan rasa kebimbangan dan berang dengan pendekatan Mat Sabu yang terlalu agresif menidakkan panduan Sejarah Negara sedia ada. Dakwah yang cuba disampaikan Mat Sabu terlalu drastik dan keras sehingga menyebabkan ramai di kalangan Penyokong PAS di Kedah dan Perlis bertindak keluar Parti. Haron Din sebelum ini dikatakan akan keluar dari PAS setelah marah dengan tindakan perlaksanaan Mat Sabu yang mampu menjatuhkan imej PAS.





20 comments:

Anonymous said...

mat sabu tu kan wakli bapak pluralisme anwar ibrahim pasai tu kentoi je memanjang puak PAS

AJIJASIN said...

KEPADA DATUK HARON DIN AL-HAFIZ...
KELUARLAH DATUK... TINGGALKAN PAS TALIPERUTHIJAU TALIPERUTPINGPONG TU...
NIKOL AJIS SUDAH TERLALU JAUH TERLANJAKNYE...
HINGGA SANGGUP PERLEKEHKAN RASULULLAH SAW... LAHIRNYA BAGINDA SERUPA DENGAN MANUSIA MANUSIA ATAU MAMAT MAMAT YANG LAIN...
MENGATAKAN ALLAH TAALA MELIHAT LIHAT KE DUNIA UNTUK MELANTIK SEORANG RASUL (ADAKAH ALLAH TAALA MENUNGGU MENUNGGU DAN MENCARI CARI SEORANG MANUSIA UNTUK DILANTIK SEBAGAI RASUL...???)
DAN MULIANYA RASULULLAH SAW SETELAH DILANTIK MENJADI RASUL SETELAH TURUNNYA AYAT IQRA' KEPADA RASULULLAH SAW...
NIKOL AJIS SANGGUP MENGATAKAN ALLAH YANG MAHA SUCI DARIPADA SIFAT YANG BURUK DAN JELEK SEBAGAI SAMSENG KAKIGADUH DAN "GEDEBE"...
DAN BANYAK LAGI KATA KATA NIKOL AJIS YANG CELARU DAN MEROSAKKAN AQIDAH DAN MENGONCANG IMAN MUSLIMIN...

Raja Manusia said...

Dah sampai masa Dato' Haron Din keluar dari PAS paling tidak pun bersuara dengan kemungkaran yang berlaku dalam PAS sendiri. Tegurlah Dato' apa yang Nik Aziz, Hadi Awang, Mat Sabu, Ibrahim Man, Khalid Samad, Husam Musa dan banyak lagi ketua2 pungkoq PAS ni yang mengelirukan dan memecah belahkan umat islam yang berbangsa Melayu.

Darussyifa' banyak memberi kebaikkan kepada umat islam khususnya di Malaysia. Jasa Dato' akan sentiasa ditulis dalam lipatan sejarah Malaysia, satu2 pertubuhan kebajikan yang hakiki tanpa mengenakan sebarang bayaran kepada mana-mana pesakit. Jihad Dato' pasti akan Allah balas NAMUN harap janganlah Dato' menutup mata, telinga dan hati diatas tiap nista yang keluar dari rakan2 PAS Dato' yang selama ini menjadikan puak penyokong PAS bersikap taksub dan jumud.

Bagaimana Dato' menegur UMNO dahulu ketika menjadi peneraju penceramah di stesen televisyen di Malaysia, maka tegurlah PAS pula. (Al-Maidah, ayat 8)

Anonymous said...

Kalau dulu Datok boleh tegur UMNO tapi kini mengapa Datok berdiam terlalu banyak perkara yang tak betul banyak perkara2 yang diputar belitkan kawan2 dalam PAS hari ini yang boleh dikirakan sudah melampau.

Anonymous said...

Pandangan Dato' lebih dihormati jika Dato' keluar dari PAS dan bergerak menegur secara bebas. Sebaik2 platform untuk Dato' berada ialah dalm NGO islam yang nmpk lebih mulia dlm mempertahankan islam tanpa perlu dipengaruhi oleh parti2 politik.

Anonymous said...

Dato Harin cuma ada satu pilihan

Jika masih berada dalam PAS bermakna Dato juga adalah munafiq

jika Dato keluar PAS , tak semestinya masuk parti politik lain, Dato akan lebih dihormati,

sebenarnya sudah tidak ada apa lagi yang Dato nak pertahankan dalam PAS

ingat Dato !!

Hadi Awang dan Mat Sabu adalah Ketua Dato, yang wajb dihormati ...

The choice is yours Dato !!!

Esperalzi said...

Datuk Haron Din merupakan salah satu pemimpin PAS yg masih saya hormati. Dia diam, tak banyak bercakap, dan bila bercakap sangat bernas pandangannya. Tak macam Nik Najis, yg terlau menyalak, macam anjing..

Anonymous said...

Komunis tak sebulu dengan ugama pada setiap masa.

Pada komunis ugama adalah candu yang diguna untuk melekakan golongan pekerja.

PAS akan hilang ugama?

Sila rujuk

http://en.wikipedia.org/wiki/Marxism_and_religion

Anonymous said...

Apa yang tak kena mestilah komen, Jangan jadi Ulamak Bisu seperti mana gelaran yang diberikan kepada ulamak-ulamak UMNO dahulu.

warga sebelum merdeka

Anonymous said...

MCA dan MIC penyembah tok kong masih lagi menghormati orang islam dan agama islam tapi majoriti cina dan india dalam DAP dan PKR penganut agama kristian mereka ini langsung tak tau nak menghormati kita (orang islam/agama islam)malahan mereka ini jugalah yang menjadikan islam musuh mereka tak habis2 dengan dakyah untuk mengkristian orang islam .Kami mengharapkan sangat kepada Datok dapat menyedarkan para pemimpin PAS yang terlalu memberi ruang kepada puak2 ini atau Datok tinggalkan mereka dengan melibatkan diri dalam NGO yang memperjuangkan islam yang tidak terlibat dengan mana2 parti politik.

Anonymous said...

saya sokong semua yg dikatakan oleh org2 di atas yg mengharapkan datok keluarlah dr pas dgn alasan pas sudah tersasar. apabila datok bertindak keluar, maka ramailah penokong pas yg selama ini diperlembukan akn membuka mata mereka dan berfikir apa dah jadi dgn pas sekarang dan tidaklah taksub membabi buta terutama golongan muda yg sgt2 memerlukan tunjuk ajar drp yg ikhlas dgn agama mereka bukanya demi politik kuasa semata2. KELUARLAH DATOK JIKA KAMU ORG BERTAKWA.

Anonymous said...

Kpd ahli ulamak dlm PAS tegur lah dari dalam demi agama islam. Jika x blh keluar dr PAS dan jgn bersubahat menghancurkan islam di malaysia ini

Anonymous said...

harap Datok x keluar dari Parti ISLE ciptaan PAS kominis....sebab ada banyak personal interest yg boleh Datok dapat dlm parti ni....kalau Datok keluar abis la habuan dunia yg sedang menanti ni....nanti org lain yg kebas...melepas datok .....
pedulikan apa yg di sebut dlm hadis & quraan, itu sekadar gula gula utk rakyat je...yg penting poket mesti sentiasa tebal, pangkat mesti tinggi, org ramai tetap lena & leka dgn gula gula hadis & quraan yg Datuk sentiasa sebut dlm ceramah tu....apa mat sabun 121 cakap, hadi bawang cakap, niko najis ckp, Datuk hanya perlu membisu sahaja...bukan kah diam itu tanda setuju.???barulah datuk setaraf dgn ulama dunia.... ingat Datok....awak pun manusia biasa je...bukan rasul atau ulama akhirat....sekali lagi di nasihatkan, jgn keluar dari parti isle ni....ADA BERANI KA DATOK?????

Anonymous said...

Dato'...tinggalkan PAS dan tubuhkan parti baru yang diterajui oleh Dato' dan bertunjangkan Islam yang sebenar dan merupakan alternatif kepada politik busuk di negara kita ini (baik UMNO, PAS, PKR, DAP)...Insya Allah saya yakin usaha Dato' ini akan menyatupadukan umat Islam di Malaysia...Parti yg tidak mengenal kaum atau darjat.....Saya yakin berduyun-duyun umat Islam akan menyertai parti yang diterajui Dato'...Saya doakan semoga Allah memanjangkan usia Dato' dan merealisasikan impian ini..Insya Allah

Anonymous said...

Dato'...tinggalkan PAS dan tubuhkan parti baru yang diterajui oleh Dato' dan bertunjangkan Islam yang sebenar dan merupakan alternatif kepada politik busuk di negara kita ini (baik UMNO, PAS, PKR, DAP)...Insya Allah saya yakin usaha Dato' ini akan menyatupadukan umat Islam di Malaysia...Parti yg tidak mengenal kaum atau darjat.....Saya yakin berduyun-duyun umat Islam akan menyertai parti yang diterajui Dato'...Saya doakan semoga Allah memanjangkan usia Dato' dan merealisasikan impian ini..Insya Allah

Anonymous said...

Orang Pas dah salah buat pilihan .sanggup pilih munafiq dan samseng jadi pemimpin. tinggalkan pas beramai-ramai . Jangan tunggu lagi .

Anonymous said...

dato memang tak berani.....apaaa pun tak boleh.

Anonymous said...

dah tiba masanya Haron din berhasuha erti sabenar...katakan lah yg benar berdasarkan haq yg selari dgn reality..kerana itulah kebenaran.. carilah guru non politik untk sempurna ilmu mu....

maaf sekiranya terkasar...namun itu lah saja ketukan pintu hidayah mu...
moga Allah masih sayangmu maka sampailah hidayanya...Amin.

Hperancis...

Anonymous said...

Dulu datok ingat tak masa ada pihak cuba penaya datuk dgn kes sorang pompuan, datuk tau tak sapa dalang, orang yang jadi penasihat pakatan la ni.. Lepas tu datuk tersokong dia sebab datuk sangka dia pun ternaya macam datuk. Sebenarnya dia pandai.. Sebelum dia kena dia pekena orang mcm datuk dulu.

Anonymous said...

Bolehkah PAS dapat memberi jaminan bila mereka berkuasa akan dapat memberi komitment lebih kepada Islam lebih dari apa yang diberi oleh UMNO/BN sekarang?Kalau ditanya pada penyokong dan pemimpin PAS jawabnya boleh,tapi bagi orang atas pagar saperti saya tidak begitu menyakinkan disebabkan PAS selalu mengalah pada sahabat pakatan mereka.Dan adakah boleh mereka berperanan saperti UMNO yang menjadi tonggak dalam Barisan Nasional, jawabnya tidak boleh disebabkan mustahil PAS dapat mendominasi kuasa dalam Pakatan rakyat.Oleh itu saya ingin menasihati dato untuk berfikir dengan mendalam supaya bangsa Melayu Islam dapat bersatu padu.

Powered by Blogger.