Sep 4, 2011

ANWAR KATA NAJIB 'BUNUH' NORAMFAIZUL!!?.. OTAK BANGANG!!





Apa busuk sangat hati dan jiwa Pembangkang ini sehingga di saat kematian seorang wartawan yang berjuang secara sukarela menyertai Misi Bantuan ini sanggup dijadikan modal politik. Melayu CinDia mengenalpasti beberapa pemimpin Pembangkang akan menggunakan isu ini sebagai salah satu senjata menampakkan tindakan Kerajaan yang tidak mengambil peduli perihal keselamatan waimah terhadap individu yang berjuang mewakili Negara. Ini otak orang gila seperti Pembangkang yang bukan sahaja memperbodohkan rakyat, malah sanggup mengaibkan keluarga mangsa bagi meraih politik kotor lagi murahan. Jangan busuk sangat hati tu. AL FATIHAH... TRIBUTE to Bro Faizul...





38 comments:

Jamaludin said...

Pembangkang akan menjadikan isu utk semua kes. Penyokongnya mampos pun jadi isu Polis yg bunuh. Kalau org pembangkang mampos, mesti kata UMNO berpakat dgn pemberontak Somalia suruh tembak kumpulan pembangkang M'sia. Pemimpin yg kekeringan isu. Ketua Umum PKR hanya ada air kote yg sentiasa gatal utk dipancutkan. Itu je yg dia ada. Lepas ini air kotenya boleh buang tepi dinding dlm penjara.

Anonymous said...

SAYA LIHAT BUKAN SEPERTI ANDA KATA ..., KELAB 1 PUTRA 1 MSIA KALAU NAK BERAMAL TAK PERLU MEMBAWA WARTAWAN RAMAI2 ..., UNSUR UNSUR RIAK BOLEH DI LIHAT DI SINI.. APA YG ANWAR KATA ADA BENARNYA. LAGIPUN KELAB PUTRA 1 MSIA YG DI DUKUNG OLEH UMNO DAN BAKTI TDK SEPATUTNYA GUNA TUDM BG KEPENTINGAN AGENDA POLITIK , SEOLAH OLAH MEREKA SAJA YG BERAMAL.

Anonymous said...

Senang saja ... kalau kita tak boleh buat kebaikan jangan pula hina orang lain yg buat kebaikan ..... duduk diam-diam sudah.

Nik Ajis bagi bantuan pun bagitau wartawan HARAKAH jugak. Pasal apa tak buat diam-diam .... tak payah panggil orang ramai-ramai.

Paku dulang, paku serpih ... mengata orang hangpa yang lebih .. poooorahhh ..

norli said...

setuju 100% dgn anonymous. ni la akibat nak menunjuk2 oleh putra umno. oleh itu jadikanlah pengajaran. semoga allahyarham ditempatkan dikalangan org2 yg soleh. segalanya telah ditakdirkan.

Anonymous said...

Anon :SEOLAH OLAH MEREKA SAJA YG BERAMAL.

Puan Pakatan Haramjadah : SEOLAH OLAH MEREKA SAHAJA YG ISLAM.

Baru buat satu bangunan di KB riuh satu NUSANTARA .... poooorah.. tak riak ke tu ...

Anonymous said...

Something is BETTER than Nothing ... HAMPAS ....

Jangan cakap je berdegar-degar, tangan bau taik.

Cakap saja PARTI ISLAM tapi tak pernah ada usaha nak bantu pun. Bila orang lain buat, mula la dengki.

Itulah Parti Islee ....

Anonymous said...

Itulah juga puak Pakatan Haramjadah buat BERSHIT 2.0. Nak menunjuk-nunjuk sehingga ada yg meninggal semasa sertai BERSHIT tu...

Anonymous said...

Orang PAS nak bercakap tentang riak..??

Heii...! Korang, gambar Nik Ajis dok berdoa pun korang buat banner pilihanraya..!! PRU11 gamba Nik Ajis berdoa biasa... PRU12 gamba Nik Ajis dok menangis berdoa..., (tapi muka macam orang tengah berak sembelit)

Tak riak tuu...?

Anonymous said...

Tu namanya "Air Mata Buaya" .. saja menunjuk-nunjuk .... tak riak ker tu..

Kalau dah berdoa pada Allah tak payah la nak tunjuk kat orang ...
Itulah HamPAS....

Anonymous said...

Puak-puak hamPAS bukan setakat riak kerana itu dah jadi lumrah mereka.. tapi sanggup jadi orang munafik tipu orang buat-buat mamposss semasa sertai BERSHIT ....

Anonymous said...

ini lah sebenar nya yg ada dlm jiwa dan hati rakyat MALAYSIA kini..tak pernah bersatu hati dlm hal2 kepentingan NEGARA....sibuk dgn agenda politik sempit mereka...!Wartawan Bernama yg meninggal dunia itu sudah tersurat ...sebab hal hidup mati ini bukan urusan kita sebagai manusia...itu urusan Allah...takkan yg selalu bercakap pasal ISLAM tak paham...?Pelik sgt tgk org POLITIK MALAYSIA kini...!

dahlia said...

salam... maaf kalau ape yang saye kate ni mungkin silap...

tapi jika saye ni ahli keluarga atau saudara mara arwah, sudah pasti saye akan sedih dan kecewa sbb pemergian die menjadi isu atau bangkitan untuk politik. tak kisah mane pihak pun....

tak boleh ke ketepikan rasa politik tu seketika..

ini takdirnya, walau kat mana pun dan cara apa pemergian arwah.. itu adalah aturan Allah.. mungkin pada kita berbeza tapi tidak pada Allah, bumi ini ciptaanNya, dan penglihatan Allah meliputi segala..

sekurangnya Allah pilih dia untuk tidak lame dengan segala dusta dan melihat banyak lagi kerosakan dunia, Allah pilih dia untuk tenang disana... sedangkan kita semua????

maaf kalau ade yang tersilap dalam apa yang saye tuliskan..

Al-Fatihah~

rakab said...

Misi ke Somalia tu,..tentu nak pakai wartawan dan jurugambar.

Kami yang duduk di kampung nih nak tahu lah,..apa perkembangn di Somalia tu..!

Macammana rupa tempatnya ?

Gambaran Masyarakat yang kebulur tuh !

Kalau takda wartawan dan juru gambar,..mana kita nak tahu..!

rakab said...

Wartawan yang ramai kerana mewakili media masing-masing.

Mereka tentu ada alasan tersendiri...terpulang pada merekalah !.

Penglibatan TUDM adalah sebahagian dari sumbangan kemanusiaan pasukan itu.

Anonymous said...

ENTAH BANGANG MANA YANG RIAK TU, MASA BERSHIT DULU SIAP SURUH ORANG BAWAK SEGALA JENIS CAMERA KATA TAK RIAK! BANGGANG!..INI LAH MATI SAHID YANG BENAR BUKAN MATI KATAK IKUT BERARAK!...PAS BODOH!!

Anonymous said...

sebagai seorang islam kita mesti menerima taqdir dan ketentuan daripada Allah subhanahuwata'ala. Kalau dah sampai ajal tak kira berada di mana pasti berlaku. jangan kita berhujah politik sehingga lupa kepada rukun iman yang wajib kita amalkan sebagai pegangan hidup.

KALAU BELUM AJAL PELURU DATANGPUN TAKKAN KENA.....

kenapa la orang islam malaysia ni lemah sangat iman...macam mana nak pergi berjihad ke jalan Allah seperti yang dilakukan oleh para sahabat Rasulullah saw

Anonymous said...

berbuat baik pun orang kata, berbuat jahat pun orang kata, maka pilih lah untuk berbuat baik...

takziah kepada keluarga allahyarham...

usin said...

riak? dh tak de isu lain nk bedal ke? wartawan tu mewakili badan berita masing2. tudm tu pulak sebagai sebahagian penyumbang dlm misi tersebut. kenapa harus ada dengki bila pihak lain menghulur bantuan kpd pihak yg sgt memerlukan? tak dpt bantu dgn tenaga & kebendaan, sedikit doa utk keselamatan sudah memadai. ajal maut adalah kerja Allah. tidak seminit ditambah @ dikurang bila dh sampai masanya. cuma cara mati sahaja mungkin berbeza. sekali lg komen mengutuk dgn nilai budus tahap longkang!!!

Anonymous said...

Si Anu gerah pun tembak china doll pakai pistol air....

Anonymous said...

Kadangkala dek kerana kedunguan kita jadi lupa yang ajal, maut itu adalah kerja Allah. Bila sampai masanya, tak kira dimana sekalipun ia akan datang menjemput, waima jika kita bersembunyi dalam peti besi sekalipun. Jadi, tak payah la nak di politikkan semua tu.

Rose

Anonymous said...

MCA dgn DAP ada ke berbalah dlm isu-isu kepentingan orang cina?

Anonymous said...

Ahli politik Malaysia dah sampai ke tahap dungu. Orang kelaku macam badut pun diangkat jadi pemimpin.

Joniboy

Anonymous said...

dah berapa misi diorang pergi, kenapa baru ini kau nak pertikai,kematian adalah risiko ketempat spt ini. sedar tak mereka mereka ini adalah mewakili keseluruhan rakyat malaysia, selama ini adakah kita dapat gambaran sebenar tentang situasi somalia, itulah pentingnya wartawan dan jurugambar sebagai mata dan telinga kita , sedarkah selama ini kita disogokkan berita dari midea barat yang kebenarannya diragui.dalam hal ini tak timbul soal riak, menunjuk nunjuk siapa yang terpanggil dan mempunyai keinginan tinggi berani apa salahnya menghulurkan bantuan.

zamyra said...

sepatutnya penganjur misi kena memikirkan faktor keselamatan petugas media bila menbuat liputan dikawasan konflik.sepatutnya kenderaan petugas media kita bukannya pajero sebaliknya kereta perisai seperti skuad harimau malaya semasa final piala suzuki cup dijakarta.bila sudah ada nyawa melayang baru pihak ATM atau penganjur berbicara tentang isu safety petugas media kita disomalia dan ini hanya menjadi gelak ketawa sesetengah pihak.

Anonymous said...

dalam isu ini tak payahlah libatkan soal politik, ini tanggong jawab sebagai sesama islam,mereka ini kan saudara kita, pahala tu menolong.

Anonymous said...

zamra,rasanya ko ni boleh diketogerikan pengecut,ajal maut ditangan tuhan,pakai apa pon kalau dah ajal sampai juga, ko tak ingat misi iraq, doktor perempuan tu dah ditembak masih hidup lagi,masih berani lagi turut serta misi misi berikut, takke rasa malu ko.aku sekarang berada diluar pantai somalia ,anak kapal ko ada berani,tinggal bini pon aku rasa ko tak daya.

Anonymous said...

Apa yang kita nak diherankan. bukankah pembangkang pas/pkr kini telah manjadi talibarut lim kit siang untuk menghidupkan kembali fahaman komunis?

Anonymous said...

Bangang betul parti celaka PAS ni ... kalau tak nak tunjuk aktiviti melalui penyiaran gambar oleh juru gambar - dok dlm masjid dan ratib lah seorg diri .. takde siapa pun tahu apa kita buat.
Kalau pergi guna atas nama misi bantuan tentulah rakyat nak tau apa kerja yang dibuat...
Bahlul punya PAS .... kalau rombongan dia keluar negara bersama misi bantuan dan ditakdirkan mengalami nasib spt mana Allahyarham Faizul mesti di ishtiharkan syahidul ukhdud ...
Itulah PAS. parti celaka yang memperbodohkan rakyat. N.ajis terima duit penajaan ke Mekah dikatakan hadiah... kalau ada pemimpin UMNO terima duit mcm tu dikatakan rasuah....
Moga diampun Allah dosa riak dan sombong pemimpin PAS yang bersifat gila itu.

aku said...

apa kejadahnya nak riak pi ke somalia tu....?

sape plak yang 'membanggakan' diri pi ramai2 kat somalia tu...?

yang dok 'melalak'...'melolong'....'merapu'...'meraban'...bla bla bla...'confirm' kata undi dapat masuk 'syorga' tu...panggil apa plak...'sesat lagi nyesatkan' ka...atau gilerrr angkuh nak mampuih...?

yang si suhardi pura2 mati 2 kali tu panggil apa...?

apa2pun terima ja lah kenyataan...yang arwah Noramfaizul Mohd Nor tu telah berada di tempat teristimewa dan tersendiri di hati sanubari pemimpin yang mendukung kebenaran dan keadilan....dan pada rakyat majoriti....

yang diperlukan sekarang adalah doa daripada setiap manusia untuk arwah berada di tempat teristimewa di sisi Pencipta....yang Maha Esa...

dan kebajikan anak2, isteri dan keluarga arwah terjaga dan terbela...

al-fatihah buat Noramfaizul Mohd Nor semoga rohnya dicucuri rahmat dan mendapat redha Ilahi.....

Anonymous said...

Ini lah jadinya bila iman diletakan di tapak kaki orang kafirrr!!!

Melayu Raya said...

Puak Pakatan ni kalu UMNO dn Kerajaan buat semua tak betui.Kenapa PAS dan PKR atau DAP tak joint sekali? atau buat rombongan sendiri ke Somalia? boleh buat liputan Harakah ka, Roket ka atau Suara Keadilan ka? boleh tulis banyak2 berita kelaparan bukan berita fitnah dan maki hamun saja!!!Jangan la dok bertempek dlm negeri saja, dunia dah tanpa sempadan jangan la jadi katak bawah tempurung dan jaguh kampung saja!!!! Kalu Umno buat jangan pulak dengki..tepuk dada tanya selera. Jangan jadi petualang bangsa Melayu, menjulang komunis sebagai wira.Ini lah Melayu yg lupa diri dan DAYUS!!!!

Anonymous said...

Sepatutnya kita rasa bangga dengan apa yg telah kita lakukan untuk membantu rakyat somalia. soal ikhlas atau tidak itu hanya Allah yang tentukan.Dalam Banyak-banyak negara Islam, kita yang nampaknya bersungguh-sungguh untuk membantu. Tuntutan Islam ialah untuk membantu saudara-saudaranya yang dalam kesusahan tak kira apa jua bentuk. tetapi kita tidak boleh berdoa sahaja. Apa yang penting ialah semangat dan usaha yang berterusan. Semoga Arwah ditempatkan di kalangan orang yang beriman.

Anonymous said...

kat mana riaknya pun!!! tangan yang memberi lebih mulia dari tangan yang menerima.. Akal yg diberikan utk berfikir secara waras... Orang lain buat kebaikan sikit dah timbul PHD dlm diri.. kalau rasa diri tu betul dan bagus sangat.. kenapa tak sertai misi macam tu..keluar 'kampung'...macam ni.. cakap berdegar2...bunyi je lebih...hampas pun tak dak... jadilah insan yang tahu bersyukur..jangan jadi Paku dulang paku serpih, mengata orang diri yang lebih tak sedor...Ingat sikit ajal, maut, jodoh dan rezeki dah ditentukan..tak perlu lah dipertikaikan... Al-fatihah untuk Allahyarham Faizul. Moga dicucuri rahmatya dan ditempatkan di kalangan orang2 yang soleh.

Anonymous said...

klu soldier mati kat mana negara yg kita hantar bantuan pun diorang akan ckp najib bunuh gak ke?x payah la la jadi tuhan nak tentukan mati hidup seseorang..remember that..

Anonymous said...

hang tu jamalludin,bca dulu knyataan azlina osman said smasa mrasmi kn prsidangan umno shah alam."dlm kes video ni kita tngk le dulu sape yg bwa crita, RAHIM THAMBY CHIK"ada faham ka bhai?

Zalee said...

apa yg di saran kn oleh pasukan peninjau,"batal kn misi atau tunda slepas raya."apa nasihat pihak berkuasa somalia"jgn di pasang sbrg tanda pd kenderaan"apa nasihat seorng menteri somalia kpd wrtawan2 barat smasa berada di somalia utk tugas,"pakai baju kalis pluru dn topi".ada kh amaran dn nasihat ini di ikuti?Apa kata pengarang Utusan," mcm Mercy Malaysia buat mcm tu jg tp tk bwa wrtawan mcm misi Putra 1malaysia,apa tujuan ny klau bkn krn publisiti"

Anonymous said...

apa nak heran,kote dia masuk cina doll pun dia kata konspirasi

Anonymous said...

ala apa nk pelik..puak2 pembangkang nie kalau umno kentut bau busuk pun depa akn kecoh...apakn pulak kes2 cm nie..usah dok ambil endah sgt pasal anwar brahim nie..baik kita berjuang jaga agama n bangsa..moga2 akhirat nanti kita dapat ganjaran dari Allah..Cuma DIA saja yang boleh menilai amal seseorang insan..bukanye nik ajis, hadi or anuwar tue...

Powered by Blogger.