Sep 12, 2011

ANWAR 'DEAL' DGN. NAJIB.. ISA BAKAL DIMANSUHKAN!!?





Nampaknya akhbar Harakahdaily cuba melakukan 1 spekulasi panas dengan mendakwa PM Najib Tun Razak bakal memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sebelum menjelangnya PRU13. Sejauhmana kenyataan tersebut masih belum dimaklumkan sepenuhnya dari mulut Presiden UMNO itu. Namun, Harakah yang menjadi lidah rasmi PAS membuat artikel yang menggambarkan seolah2 Najib bakal mensahihkan kenyataan tersebut. Kononnya rakyat bakal terkeliru dengan artikel tersebut akhbar ini. Sepertimana umum mengetahui ISA telah sekian lama tidak digunapakai untuk beberapa isu yang berkenaan politik tanah air. Malah baru2 ini tindakan ISA yang sepatutnya dikenakan Mat Sabu kerana memutarbelit sejarah Negara turut tidak dikenakan ke atas beliau. Bukan sekadar ISA, malah dakwaan mengikut mahkamah langsung tidak dikenakan. Biarkan. Lepas ini apabila ada yang mempertikaikan status Bumiputera yang diberikan kepada Orang Melayu, buat bodoh sahaja. Nak jadi apapun tak kisah. KDN ini 'bertolak ansur'. Isu remeh. Tak perlu diperbesar2 kan. Bukan begitu Dato' Hisham? :-)





1 comments:

Anonymous said...

Pada menteri KDN tu mana ada isu yg besar...yg besar cuma hidung dia jer...lawak betul menteri sorang nie...aku harap lepas ni PM Najib jgn lah pilih dia ni lagi jadi menteri....bagi menteri Belia dah lah !!! cukuplah tu dok fikir pasal sedara mara ni...org dah meluat sangat ni...

Powered by Blogger.