Sep 17, 2011

ANAK ANWAR TUNJUK KEBENARAN.. AKIBAT HINA MORAL ORG. LAIN!!





Video paparan terbaru kisah moral Anwar telahpun dikeluarkan beberapa blog Politik. Blog Pro Pembangkang juga tidak ketinggalan berkongsi cerita yang sama. Persoalan demi persoalan timbul. Adakah kisah moral Anwar ini wajar dibicarakan? Adakalanya kita mesti buktikan bahawa seorang Pemimpin yang acap kali menghina moral Pemimpin Negara juga lebih buruk dari yang disangka. Kesemua Pemimpin yang Anwar hina merupakan rakan karib beliau di dalam UMNO. Video pendedahan Anwar dan Eskay di dalam lif ini merupakan salah satu pendedahan kecil. Persoalannya, adakah Anwar akan terus menghina mereka jika masih di dalam UMNO, waimah diangkat sebagai PM? Najib menjadi sasaran Anwar, tatkala masih tidak penat menghina pemimpin sebelum ini iaitu Tun Mahathir. Kini apabila didedahkan kisah moral Ketua Pembangkang, dikatakan pula ianya fitnah belaka. Terpulang, jika ini pemimpin yang rendah moral, wajarkah diambil idea dan konsepnya sebagai wadah perjuangan politik? Agaknya sebab itu Anwar tidak berani bersumpah mengikut perundangan Islam. Kerana Anwar sendiri berkata "Orang yang bersumpah mesti bebas daripada Maksiat." Anak putera Anwar iaitu Ehsan pernah memberontak dengan masalah moral bapanya. Inikah bakal PM? Inikah individu yang bakal diangkat konsep politiknya? Paparan VIDEO - KLIK DI SINI.





Link

6 comments:

Anonymous said...

dalam hal ini, saya amat bersimpati dgn ehsan yg selama ini membawa diri dan berdiam. kalau ditanya simpatikah saya kpd wan azizah dan anak2nya yg lain... saya terus terang katakan saya tidak ada sekelumit rasa simpati kpd mereka kecuali yg masih kecil tidak mengerti perkara sebenar.. tp Ehsan ini adalah yg paling dewasa selepas izzah... tidak ada anak lelali dalam sesebuah keluarga yg akan terus diam membisu, membawa diri jauh2 sdgkan bapa dan ibu dihujani dgn tohmahan. saya pasti jika perkara itu tidak benar pasti si anak lelaki inilah yg menjadi org paling kuat menyokong bapanya... tetapi berlainan dgn Ehsan. Moga2 Allah kuatkan jiwa anak muda ini tetap memilih kebenaran walau sepahit mana sekalipun hakikatnya.

Anonymous said...

Cuba kita bayangkan kalau suami/bapa kita berzina dan videonya ditayangkan. Apa agaknya perasaan dan tindakan kita? Kalau pada sy lah, dah tentu rasa jijik dan mahu suami/bapa dihukum sebab itu sahaja jalan penyelesaian yg paling baik. Tetapi ini tidak berlaku kepada keluarga besar Anwar Ibrahim, baik yg tua atau muda.....

Apakah RAHSIA sebenar yg mereka tutup? Apakah RAHSIA itu lebih besar dari perbuatan Anwar Ibrahim sekarang. Tak mungkin kekayaan wang dan harta kerana itu semua telah mereka nikmati. Fikir-fikir kan....

Anonymous said...

saya bersetuju dgn kata2 saudara... isteri dan anak2 bagaimanakah mereka ini yg sanggup menegakkan perbuatan bapa yg bukan setakat berzina dgn perempuan malah dgn lelaki. nauzubillah. mungkin benar... ada RAHSIA yg lebih besar yg mereka terpaksa lindungkan. tapi jika difikirkan... perbuatan anwar ini bkn baru. anak2 hidup dari hasil rezeki ibubapa, kalau dah rezeki yg disuap ke mulut anak2 berupa rezeki yg tidak barakah... tidak mustahil ia menjadi darah daging dan hasilnya inilah. bila tgk blk apa yg berlaku, dinilai... saya pun jadi ngeri dgn kehidupan mrk ni. kalaulah Allah jemput blk... nauzubillah. saya harap dan berdoa semoga satu2nya anak beliau... EHSAN, berdiri menyatakan kebenaran walau sakit mcm mana sekalipun. mungkin dia takut dikata derhaka... tetapi antara beriman kepada Allh dan derhaka kpd kedua ibubapa yg menyimpang jalan hidupnya... TOLONGLAH BERIMAN KPD ALLAH MELEBIHI HORMAT KPD KEDUA IBUBAPA. semoga Allah buka hati anak muda ini utk berkata benar dan menghentikan perbuatan mungkar ibu dan bapanya jika dia benar sygkan kedua ibubapanya...

kita ini... ambil lah iktibar dr kehidupan keluarga ternama ini. jgnlah kita jadi seperti ini. jgnlah keluarga kita ditimpa musibah hingga aib sebegini rupa. jgnlah permainkan agama... nauzubillah.

Anonymous said...

mungkinkah dia telah menyaksikan, tahu & faham segalanya tentang salahlaku bapanya hingga menyebabkan dia rasa jijik & tidak mahu terpalit dlm hal ini?

apa kata mrk yg tahu pasal ehsan ni?

Anonymous said...

kemungkinan ehsan tahu byk perkara itu tidak mustahil tp sejauh mana dia berasa jijik sekalipun, dia tidak boleh lari dari terpalit sama dlm hal ini sb pertalian darah tak akan boleh disorok hingga akhir hayat. jika beliau tidak mahu terus dikejar rasa jijik maka bersuara dan hentikanlah tindak tanduk bapanya. sejarah bapanya tidak akan padam dari peta sejarah malaysia, mahukah dia satu hari nanti disoal anak sendiri... 'papa, betulkan datuk saya seorg penzina?'sampai bila2 pun ehsan tidak akan dpt lari dan basuh hakikat itu selagi dia tidak bangun dan memperbetulkan keadaan. takkan sanggup nk tgk mak ayah mati dlm keadaan mcm tu?

Anonymous said...

tp kalau tgk muka ehsan mcm sesuatu..seolah dia pon mcm bapa dia...( seangakatan)...anak ikan sesapa kot...sbb tu dia diam..takut..kalau dia ngaku siapa bapa dia...terpalit sekali....nampak mcm golongan homo gak....*pendapat dr kaca mata kasar....tp kalau tanya org yg dlm dunia itu..depa mmg arif..cuba tanya....sbb tak salah kalau aku kata..mana tak tumpah kuah...kalau ke nasik....sbb tu dia diammm diri.....**like father like son

Powered by Blogger.