Aug 1, 2011

TAWARAN MB KELANTAN JIKA KU LI SERTAI PAS!!





Agaknya Pembangkang ni tak ada kerja lain nak dibuat. Bulan Puasa pun dok sibuk cerita propa Politik. Bulan puasa tahun ini dimulakan dengan politik Tengku Razaleigh Hamzah, yang 1 ketika dahulu turut menggapai cita2 untuk memegang jawatan PM. Tawaran demi tawaran diberikan kepada beliau sejak akhir2 ini. Pembangkang seolah2 sudah membuat keputusan mahkamah bahawa Anwar bakal meringkuk ke dalam penjara dan mengiyakan perbuatan songsang beliau bersama Saiful. Ku Li yang pada mulanya ditawarkan jawatan Ketua Pembangkang kini lain pula jadinya. Beberapa Pemimpin PAS akar umbi mencadangkan di bulan yang mulia ini adalah lebih baik Ku Li menyertai PAS sebagai wadah perjuangan beliau yang turut serasi dengan jiwa rakyat Kelantan. Malah mereka yang juga di kalangan masyarakat Kelantan sanggup menerima beliau menggantikan Nik Aziz bagi memegang jawatan MB jika PAS kekal menang di Negeri tersebut pada PRU13. WOW!!! Tawaran hebat tu Ku Li. Di bulan mulia ini benar2 menguji iman beliau. Tak mengapa. Kita lihat apa keputusan beliau.





8 comments:

Anonymous said...

wah pas dah main politik kotor sbb nak jd PM nmpak sangat mereka takut PKR jadi PM..nik aziz pun risau kebangkitan kuli ke?Esok harap UMNO bagi jawatan menteri besar kelantan sekiranya BN menang di sane,yang pasti puaka2 pas akan ckp macam2 ler,tp sekiranya pengaruh KUli hebat sangat kita try la letak jd bakal MB kalau rakyat kelantan tolak maknanya keseluruhan rakyat negara ni pun tolak

Anonymous said...

dah tak ada calon dari pas pkr dap ka nak jadi ketua pembangkang sampai nak cari dari umno pulak ni. kutuk umno siang malam. tapi nak cari ketua cari umno jugak. heran sungguh puak-puak ni.

Anonymous said...

Pelik juga PAS nak Ku Li join mereka. Biar Betul. Kan mereka ANTI UMNO tak kanlah mahu ahli UMNO pulak ketuai mereka??

Biarlah sahih sesuatu yang hendak diblogkan.

Anonymous said...

ku li org lama, permainan nya penuh berseni...

kalau diikutkan prinsip, kuli ultras melayu...takkan boleh bercantum dgn dasar munafik pas...

tapi ni perkembangan yg menarik, kita tgk macamana buah pukul kuli utk pas kali ini...

silap2 nik aziz kasi terus je kelantan ke kuli...

pemimpin2 pas kelantan mungkin sudah sedar mereka pasti akan kalah teruk pada pru akan dtg..

kalau beri ke kuli mungkin penggal kuli tak lama, paling lama 1 penggal, lepas tu pas boleh susun strategi utk tawan kelantan kembali..

kalau terlepas ke tok pa kurang2 2 penggal tok pa pegang...

apabila nik aziz dah berundur, pas dah tak dak apa2 yg nak offer ke rakyat kelantan...

ni strategi jangka panjang pas laaa.... dah boleh baca sangatt...

Anonymous said...

menawarkan ku li jd mb bermakna tak bagi ku li jadi PM....

abih tu nak bagi PM kat lim kit siang kah?

pas cuba main silap mata ker?

Anonymous said...

saya tak pernah percaya 100% kpd kuli sejak tertubuhnya semangat 46. entah mengapa hingga skrg saya masih was was dgn beliau. tidak mustahil org yg kta percaya ultra melayu berpaling tadah. hopefully not. hopefully ku lli sedar akan nasib melayu, sedar akan implikasi perpecahan melayu olh pas dan pkr. sedar akan kegilaan kuasa blh menjurus kita kehilangan kuasa secara mutlak.

anataza

Anonymous said...

satu plan yg amat bijak..
klu betul terjadi kuli blh jd pemangkin kpd penyatuan melayu islam di seluruh msia..harap2 la

Anonymous said...

kuli mempunyai track record yg baik dan bersih..tiada masaalah utk rakyat menerima kuli walau diparti mana yg beliau wakili..yg penting beliau mempunyai semangat yg jelas untuk penyatuan melayu islam dan membersihkan kerajaan yg beliau wakili..perubahan besar bakal berlaku jika kuli menyertai pas,terutamanya kerjasama dg dap mahupun umno..
kita nk tgk kerajaan yg diamanahkan betul2 bersih..

Powered by Blogger.