Aug 13, 2011

RAHSIA SULIT - 2012 ANWAR SERTAI UMNO.. RAMPAS JAWATAN PRESIDEN!!?





MUSTAHIL!!? Pernahkah terfikir di benak sanubari kita kenyataan seperti di atas ini bakal menjadi kenyataan? Pernahkah kita bertanya status Anwar dalam keahlian UMNO dan jawatan yang dipegang beliau sebagai Timbalan Presiden UMNO!!? Bukankah Anwar telah membawa perkara ini ke mahkamah pada 1998. Apa keputusannya? Masih tertangguh. Bila kes ini akan dibuka semula? Semuanya bergantung pada Anwar. Ingat. Anwar amat bijak di dalam percaturan politik. Politik Anwar tiada yang mustahil. Buktinya? Bagi mereka yang bergiat aktif di dalam Politik sekitar awal 1980an. Pada ketika itu timbul spekulasi bahwa Anwar bakal menyertai UMNO. Namun, beliau bertegas menafikan sekeras2 nya kerana katanya, UMNO tidak serasi dengan perjuangan beliau. Malah Anwar telah berjanji di hadapan Pemimpin2 PAS yang juga merupakan sahabat seperjuangan beliau termasuklah Arwah Dato' Fadzil Noor bahawa beliau tidak sama sekali akan menyertai UMNO. Peringatan terakhir sekali lagi dilafazkan pada hari terakhir beliau bersama barisan kepimpinan ABIM dan PAS. Keesokkan harinya, Sidang MEDIA di kaca tv memperlihatkan Anwar berada bersebelahan dengan Tun M mengumumkan dengan rasminya menyertai UMNO. Terkejut disusuli dengan tangisan kekecewaan hampir kesemua sahabat beliau kerana telah ditipu oleh Sang Musang Berbulu Ayam ini. Jadi? Tidak mustahil sejarah ini bakal berulang sekali lagi. Dan mungkin ramai akan terkejut jika Peristiwa ini bakal berlaku di saat Pakatan memperolehi kemenangan. PAS mungkin bakal ditipu Anwar buat kali kedua. Kerana APA? Jawatan Presiden UMNO juga merupakan impian Anwar. Beliau telah mengejar sepantas yang mungkin, mencantas beberapa nama hebat sehingga di saat akhir, beliau berjaya membunuh karier politik Arwah Tun Ghabar Baba bagi jawatan No. 2 dalam Parti. Persoalannya, jika benar ianya berlaku, siapa yang akan menjadi dalang membawa Anwar ke dalam UMNO? Siapa yang akan memprotes mencantas totok2 Tun Mahathir termasuklah Najib Tun Razak pada ketika itu? Dan Kumpulan manakah yang bakal membawa Anwar ke dalam UMNO? Biarkan tokoh2 UMNO sedia ada yang memikirkannya. Jika mereka sayangkan parti, bertindaklah tegas dan bekerja kuat menghadapi PRU13. Jangan biarkan Pakatan menang. Jagalah parti anda. Kerana Kerajaan Malaysia adalah satu2 nya Kerajaan Negara2 Asia yang masih kekal dan paling lama ditunjangi Pemerintah sejak merdeka. Namun, jika anda sebagai rakyat Malaysia, ANDA SETUJU ANWAR KEMBALI BERSAMA UMNO!!? :-) PS : Ini adalah analisa bukan dari pandangan Melayu CinDia, akan tetapi ianya daripada beberapa tokoh2 vateran politik berpengalaman. Benar atau Tidak? Akar Umbi UMNO bakal menentukan masa depan parti.





4 comments:

Anonymous said...

Bolehkah Umno terima Anuwar the Anugerah Tuhan@ Pandikutty?

Lagi pun Anuwar dah jauh hanyut.

1. Tinggalkan sperma dia dalam Saluran Kumbahan Indah Water Saiful!

2. Dah belasah Amoi yg bersuci dgn menggunakan kertas tisu. Belasah kaw-kaw punya!

3. Selalu sakit tengkuk!

4. Kroni maksimum dgn anak bini! Habis tu anak bini dia bini jawatan ape?

5. Dia dah kanji dgn Lim Kit Malam Dan Kurpal Sing sehidup semati!
Dgn Pok Nik boleh kawtim!

Tolong jawab ini semua sebelum buat andaian!

Wassalam.


ark2

SyedAbuSayyaf said...

dia ni kan pakar putar alam.... analisa tu mungkin dapat dielakkan jika UMNO menyingkirkan parasit2 yang semakin menunjukkan belang.. dan kita dapat tengok parasit2 ni dari tindakan mereka dalam UMNO dan juga respons mereka kepada PR.... yg selalu play safe tu jaga2 ye...

Anonymous said...

dia masuk umno..maka hancurlah umno..semua akan kuar umno..sebelum dia masuk baik je tutup pintu..

Anonymous said...

Pendapat yang tersangat bodoh. Macam ini punya idea pun ada? Anwar hanya layak tinggal dalam penjara, itu saja. Melainkan ada sesiapa berminat mahu Malaysia dijual, maka pendapat ini boleh dipertimbangkan.

Mo buat analisa pun biarlah yang positif sikit...

Powered by Blogger.