Aug 19, 2011

PROF. AZIZ BARI SOKONG AMBIGA.. MUSNAHKAN FATWA MURTAD!!





Ini namanya golongan bijak pandai yang menyalahgunakan kepandaian ilmu yang dipikul sekian lama memperbodohkan masyarakat Malaysia. Penganalisis Politik Prof. Abdul Aziz Bari yang merupakan salah seorang yang mengubah dasar PAS ke arah lebih sosialis kini bercakap tentang soal hak bukan Islam. Hak yang selama ini tidak diberikan yang akan memberi ancaman kepada mereka. Beliau turut mendakwa Bukan Islam di Negara ini sewajarnya dihormati dan bukannya disekat kebebasan mereka. Ancaman apa Prof.? Sekat apa? Cakap lain kali ingatkan diri terlebih dahulu Agama kamu, Bangsa kamu dan Negara kamu. Ingatkan diri kamu terlebih dahulu apa payung perpaduan Negara. PERLEMBAGAAN!! Jangan bercakap untuk kepentingan politik sahaja. Negara ini tak pernah ganggu mereka menunaikan Ibadah? Negara kita tak pernah ganggu aktitivi2 keagamaan mereka? Tengok sambutan perayaan sudah cukup membuktikan bahawa Malaysia tidak pernah menyekat malah mengikhtiraf perayaan sambutan Kristian, Hindu, Buddha dll. Cari mana Negara yang ada seperti Malaysia? Di China ada sambutan Hari Deepavali? Di India ada sambutan Tahun Baru Cina? Melayu CinDia nampak budaya ini cuba dilaksanakan dengan lebih ekstrim. Di mana sudah tiba masanya Orang Melayu dibenarkan menganut Agama selain Islam. Beberapa kerat pengkhianat Perpaduan Negara telah menghasut membangkitkan semangan kebencian Melayu2 yang menyertai UMNO. Apa yang tidak kena dengan beberapa kumpulan bukan Islam yang kini semakin ekstrim menggunakan dan melaksanaan beberapa sasaran, program dan tindakan yang mereka tahu, amat sensitif dilaksanakan. We as a Muslim respect your Religion. And you should respect us also. That's it. Refer to our Perlembagaan. And use it as our concept. Benda ni tak ada masalah selepas peristiwa 13 Mei. Sudah disusun rapi. Tapi apa sebenarnya niat tersembunyi puak2 setan ini yang menyebabkan mereka sanggup memutarbelit Perlembagaan kita? Ambiga kata, Hak kebebasan beragama. Maknanya Orang Melayu sekalipun boleh pilih Agama pilihan mereka. Perghh.. Bunyinya memang biadap. Ambiga tahu isu ini tidak boleh berlaku. Ambiga tahu Prinsip Islam mengenai penukaran Agama ni. Tapi dia tak puas hati. So buat2 tak reti. Cakap Hold Out buat pelbagai dialog hapuskan fatwa Murtad ini. Dok sibuk perjuang rasuah dan penyelewengan yang tidak tahu hujung pangkal sejauhmana kebenarannya, Islam tanpa disedari semakin dipijak. Bagussss!! PAS tolong kasi fatwa.. SETTLE!!




3 comments:

Anonymous said...

Salam Tuan Gelombang Rakyat,

ini lah dia golongan AMBIGA - Angkatan Melayu Bingai Ikut Gaya Anuwar.

Se bingai-bingai manusia inilah gologannya yang tidak tahiu paksi arah tuju yang pasti Islam akan tergadai.

Akidah sempit, fahaman yang tidak nampak kesan dan akibat.

Memang benar - lihat sahaja berapa banyak Cuti Umum untuk kaum-kaum lain. Adakah ini bukan tolenransi?

Mungkin pada masa AAl-Juburi memerintah, negara kita akan mengistiharkan Hari Liwat Sedunia, Hari China Doll, Hari Jam Omega dan berbagai bagai yang jijik.

ARK2

ANAK BUKIT HIJAU said...

Salam.

Yang aku berasa cukup pelek pasai apa anak-anak Melayu yang beragama, yang cerdik pandai, berkelulusan tinggi, tapi tak mampu membantu atau ubah nasib bangsanya.

Mereka yang cerdik pandai ini, tak mau bantu bangsanya pun tak apalah.

Mereka ini nampak gayanya lebih cenderung untuk "mengangkat" bangsa dan agama lain dari bangsa dan agama moyang mereka sendiri.

Kan lebih bermakna jangan jadi Melayu.

Anonymous said...

Akronim AMBIGA tu baguslah.. Hahahaa
Angkatan Melayu Bingai Ikut Gaya Anuwar.. Hahahahaaa

Jom promo!

Powered by Blogger.