Aug 14, 2011

PENANG LARANG BACA QUR'AN.. HARUN DIN BERANG KATA NIK AZIZ SESAT!!?





Tatkala umat Islam membantah kenyataan Guan Eng yang melarang Masjid2 dan Surau2 di Pulau Pinang menggunakan Pembesar Suara ketika membaca Al Qur'an, Nik Aziz tampil mempertahankan Guan Eng. Katanya hanya azan sahaja boleh menggunakan pembesar suara. Jikalau baca Al Qur'an tidak perlu. Nyanyuk? Bukan nyanyuk. Sudah kena racun Anwar. Itu yang jadi sesat tu. Ini sudah macam Singapore lah. Mula2 tak benar baca Qur'an. Kemudian Azan. Last2, pembesar suara dirampas. Timbalan Mursyidul Am PAS, Harun Din sendiri mengakui khuatif dengan perkembangan dan situasi yang berlaku. Beliau dikatakan tidak seteru dengan Nik Aziz yang terlalu bermuka2 dengan Orang bukan Islam seperti Guan Eng dan kuncu2nya. Kalau umat Islam di Malaysia tak nampak juga, memang generasi Dajal lah. Yang peliknya arahan ini dikeluarkan di bulan Ramadhan. Tatkala umat Islam mengejar amal untuk menggandakan pahala masing2, tampil Ulama' Kafir ini mencetuskan kemarahan umat Rasullullah. Apa yang tak bolehnya? Guan Eng kata ganggu golongan bukan Islam jika dipasang begitu kuat. Nak tanya sikit. Masjid-masjid yang dibina di Penang ni di kawasan majoriti orang Cina ka? Orang India? Atau ada masjid yang dibina di sebelah rumah Guan Eng? Sudah tentu orang Islam. Masjid di Permatang Pauh, apa semua orang di kawasan tersebut bukan Islamkah? Di Kepala Batas, Balik Pulau dan kawasan2 Melayu yang lain. Wajar dan Adilkah di benak fikiran memberi alasan gangguan bunyi. Sapa yang kata lagu tu? Hang yang kata Cina p...... Haaa.. Geram aku. Bila cakap macam ni, dikata kita rasis. Bila senyap, depa buat perangai. Kita nak pertahan, ada Melayu sundal yang dok sokong dia. Melayu CinDia CABAR... Mana jaguh2 Muslim di Penang, tampil tegakkan kebenaran di bulan Ramadhan. Selangor cuba disundal, kemudian Penang pula. Jangan cabar keimanan dan ketaqwaan..






28 comments:

Otak Geliga said...

mereka n seteru mrk mmg Jaha#@%!!...aku mmg dah x boleh nak kata apa lagi dah.

lepas ni kalau KAU bagi CERAMAH SESAT lg MENYESATkan tolong jgn guna pembesar suara!!!...mengganggu ketenteraman n menjadi racun pd telinga org yg MELUAT dgr kata2 musibat kau semua.

Anonymous said...

pantang orang Penang Melayu jadi dayus mengikut arahan puak komunis nih...

Anonymous said...

Aku pernah terjaga dari tidurku sebelum subuh semasa bacaan Al Quran dibacakan melalui corong pembesar suara mesjid berdekatan. Hening pagi diiringi bacaan Al Quran membuat aku insaf betapa besarnya kuasa Allah taala. Apakah semua ini akan hanya menjadi sejarah kepada anak cucuku? Fikir fikirkanlah....

Anonymous said...

Yang Berbahagia Dato Harun Din WAJIB membuat keputusan samaada perlu didalam jamaah PAS yang semakin hari jelas tergelincir jauh daripada tujuan asal.

Semoga di bulan Ramadhan yang amat dimuliakan ini akan menjadi titik tolak untuk YB Dato mencari jalan keluar daripada gerombolan yang sudah sinonim dengan kelakuan kaum munafiqoon.

Semoha Allah s.w.t memberi taufik dan hidayah kepada YB Dato Harun Din.

Amin

Anonymous said...

Taman aku surau Pas buka VOLUME FULL...bkn ceramah agama sangat..politik menghasut je yg lebih..hari minggu Subuh sampai siang habis kuliah pasang keset Pas pulak..VOLUME FULL lagi..bukan anti Islam tapi agaaak agaaak laaaaaa..!!!

Anonymous said...

nak wat mcmane... mgkin puak2 nie anggap dengaq sora mat sabu dok maki hamun org kt pentas ceramah lebih afdal dr memperdengarkan kalamullah di bening pagi. yg heran nya masjid muhammadi kota bharu dok pedengaq sora org mengaji dari dulu smpai la nie xdak pulak mai dok kata hak tue xleb buat...surau jamiyah pasir mas yg tekenai klgn musafir br turun bas sama la jugak. pi la mana masjid kat kelantan banyak hak dok pedengaq org mengaji. x kira kot kaset atau tok bilal/siak masjid/surau.klau x caya pi lah surau kat pasad siti khadijah dlm pukui 5 pagi lagu tue dkt2 subuh. mujuq ada org tok siak hak tulon baca quran, sejuk bumi smntara nak tggu bas SKMK balik r.panjang.x tau nak kata la depa nie.pikiaq kot mana x tau la...

Anonymous said...

isu ini melibatkan hal agama,kita ada 14 mufti mane diaorang semua..nape sonyappppp je..

Anonymous said...

Boleh pecaya kah DH Din ni?...selama ni dia masih diam juga dengan putar belit nik aziz dalam soal islam...apa masih mau menjaga periuk nasi dia kot dalam PAS?...tu lah kalau ulama dah pentingkan material dari mempertahankan akidah nya...apa pun salah Bos cakap diam lah saja....amat malang sikap ulama2 dalam PAS....Mudah-mudah mereka diberikan kesedaran!!!!

Anonymous said...

Boleh pecaya kah DH Din ni?...selama ni dia masih diam juga dengan putar belit nik aziz dalam soal islam...apa masih mau menjaga periuk nasi dia kot dalam PAS?...tu lah kalau ulama dah pentingkan material dari mempertahankan akidah nya...apa pun salah Bos cakap diam lah saja....amat malang sikap ulama2 dalam PAS....Mudah-mudah mereka diberikan kesedaran!!!!

usin said...

hoi bahalol, kalau sampai tengah2 malam buta dok maki hamun org dlm ceramah politik tu tak ganggu org kah? baca Quran korang kata mengganggu. dalam banyak2 hadis berkaitan membaca ayat2 al-Quran, ayat itulah yg korang petik untuk halalkan perbuatan korang. sebelum dijadikan larangan sepatutnya dibahas dalam jk majlis fatwa kebangsaan. bila suruh kuatkuasakan arahan yg sama kt kelantan, nik ajis akan kata tu kat penang je. cis!!! dh boleh agak.

Anonymous said...

harun din ni..otak tak sama adik dia hassan din....2 2 ulama...tp sorg sokong kerajaan..sorg sokong prok ajis...yg sokong pork ajis ni dah buta mata buta hati..dah tak kenal mana baik buruk....aku rasa la...harun din ni nak jaga periuk nasik dia ni..tak pon malu...malu nak ngaku pas salah sbb slama ni dah terjebak...dah termakan duit pas..so nak bgtau kata dia dah tak setuju apa pok ajis ckp.malu la..padan muka...lain kali nak buat sesuatu pikaiq dgn hati..lilahitaala..bukan sbb buat nak balas dendam atau sakit hati ke org..ni la akibatnya....**tringin nak tgk harun din berdebat dgn hassan din....

Anonymous said...

PANCUNG KEPALA2 MEREKA NI
HABIS CERITA

Anonymous said...

SALAM,

YANG PATUT DITEGAH ADALAH TAZKIRAH POLITIK PAS DALAM MASJID PADA BULAN RAMADAN NI, CONTOH SEMBAHYANG TERAWIH BARU HABIS 4 RAKAAT, START PLAK TAZKIRAH POLITIK SAMPAI 45 MINIT, SAMPAI MENGGANGGU ORANG LAIN YANG NAK MENERUSKAN SOLAT TERAWIH, PERKATAAN2 DALAM CERAMAH PUN KADANG2 TAK SENSORED, SUARA PENCERAMAH MCM PETIR, GUNA PEMBESAR SUARA LAGI, TAZKIRAH PULA DIBUAT DALAM RUANG SOLAT UTAMA. DIAORANG NI BUKAN TAK NAMPAK ADA ORANG LAIN YANG SAMBUNG SEMBAHYANG TERAWIH SENDIRI, ETC. SAMA JE KAT KEBANYAKAN MASJID2 LAIN YANG BUAT CERAMAH LEPAS MAGRIB/ISYAK, TAK SENSITIVE, TAK PEDULI & TAK KISAH ORANG LAIN YANG DTG SEMBAHYANG, CERAMAH MCM PETIR SAMPAI MENGGANGGU ORANG LAIN YANG SINGGAH SEMBAHYANG, MANA YANG WAJIB? SOLAT MAGRIB/ISYAK ATAU CERAMAH !!!! BACAAN QURAN SEBELUM SUBUH SELALU NYA MENDAYU-DAYU, TIDAK TERPEKIK & TERLOLONG, DAPAT MENGINGATKAN/MENGEJUTKAN ORG YG MOSTLY TIDUR UTK BANGUN SEBELUM AZAN BERKUMANDANG, SATU PERKARA YANG BAIK DAN BAGUS, AYAT2 DIBACA BUKAN DI DALAM KEADAAN BEREMOSI, TERPEKIK & TERLOLONG MCM CERAMAH TAZKIRAH POLITIK DAN CERAMAH2 LAIN YANG LAGI LAH TAK WAJIB PUN. ORG2 TIDO DLM RUANG SOLAT PUN TAK MENGGANGGU (LARANG SAMPAI TULIS NOTIS LAGI) MCM CERAMAH2 NI, NAMPAK SGT CERAMAH2 MCM NI(LEBIH2 LAGI TAZKIRAH POLITIK PAS) TAK SESUAI DIADAKAN DALAM RUANG SOLAT UTAMA MASJID YANG MANA ORANG2 SENTIASA DTG BERSOLAT....

./fendi

Anonymous said...

aku setuju dgn hampa semua...tp hampa ckp la apa pon puak totol CE**ka tu bukan nak dengaq bukan nak paham...depa mcm mana pon dok petahankan yg depa tu hebat dan bagus...sdgkan atas mimbar pon brani ckp hal politik..inikan pula ckp kosong mcm ni...setakat nak bg fatwa haram itu ini.tak heran laa...atas mimbar yg septtnya ckp demi allah pon blh d salah ertikan...haram jadah besaqq.....kenapa la allah tak petirkan ka sekoq2....**nik ajis ni mcm nak hidup menongkat langit plak ...gali la kubur seksiap utk diaaa...

Anonymous said...

sah. kini pemikiran nyanyok nik najis sudah di murtadkan oleh ambiga bershit?

Anonymous said...

Kalau betullalh org tua dia pertahankan masalah tu mmg aku x sokong, betapa syahdunya bacaan ayat suci al-quran dibaca pada subuh yang bening...alangkah lapangnya dada mendengar bacaan ayat suci al-quran. Apalah salahnya, mungkin yg bukan muslim akan berbuka hati mereka apabila mendengar ayat-ayat suci al-quran. allah maha mengetahui. Apapun aku x sokong pak nik?

Anonymous said...

Itulah tanda akhir zaman bila ulamak dah mula mementingkan dunia dari akhirat ulama dah mula merapu dengan mementingkan kariar politik masing-masing hinggakan lupa peranan sebagai ulama yang dulu disanjung sebagai seorang cerdik pandai dan warak tetapi semua itu tidak penting sekarang bertubat lah wahai Tok Nik Aziz kira berapa saja baki usia kita fikir-fikirlah

Anonymous said...

Itulah tanda akhir zaman bila ulamak dah mula mementingkan dunia dari akhirat ulama dah mula merapu dengan mementingkan kariar politik masing-masing hinggakan lupa peranan sebagai ulama yang dulu disanjung sebagai seorang cerdik pandai dan warak tetapi semua itu tidak penting sekarang bertubat lah wahai Tok Nik Aziz kira berapa saja baki usia kita fikir-fikirlah

Anonymous said...

aku inagt sedara aku..punya taksub pd pok ajis ni...penah dia keluarkan kenyataan...cek det dah tua dah..letak jala jawatan...bg la peluang org lain pulak ( yakni pok ajis)...isy..muda lg ka pok ajis ni hah?....now tun M dah letak jwtn lama...dah 2 Pm gantikan dia..pok ajis ttp bermaharajalela...sampai dah nyanyuk....takan takank turun tahta kot..brp bnyk lagi duit rakyat dan harta nak kumpoi..bukan blh bw mampossss...ooopss....bawa mati.....**aku rasa bila pok ajis mati esok..semua rakayt malaysia menangis la..90% menangis gembira...10% ja menangis sedih...(totok2)...tu pon bukan sedih kepergiannya..sedih sbb apa yg dia tinggalakn bakal menjahanamkan PAS.....pok ajis...kembalilah ke jalan allah...(bukan pok ajis ja..semua la ulama2 pas yg dah sesat tu)

Anonymous said...

aku inagt sedara aku..punya taksub pd pok ajis ni...penah dia keluarkan kenyataan...cek det dah tua dah..letak jala jawatan...bg la peluang org lain pulak ( yakni pok ajis)...isy..muda lg ka pok ajis ni hah?....now tun M dah letak jwtn lama...dah 2 Pm gantikan dia..pok ajis ttp bermaharajalela...sampai dah nyanyuk....takan takank turun tahta kot..brp bnyk lagi duit rakyat dan harta nak kumpoi..bukan blh bw mampossss...ooopss....bawa mati.....**aku rasa bila pok ajis mati esok..semua rakayt malaysia menangis la..90% menangis gembira...10% ja menangis sedih...(totok2)...tu pon bukan sedih kepergiannya..sedih sbb apa yg dia tinggalakn bakal menjahanamkan PAS.....pok ajis...kembalilah ke jalan allah...(bukan pok ajis ja..semua la ulama2 pas yg dah sesat tu)

Anonymous said...

syukurlah! datuk haron sedar akan perkara ini, lakukanlah sesuatu datuk, sebelum makin jauh tersesat.

Anonymous said...

kan ada volume kat amplifier tu..slow je sket...kalo rasa mengganggu..jgn la keluarkan fatwa yg x boleh guna speaker. mana ada org islam yg akan kata bacaan al`quran tu mengganggu,kecuali cina sahaja..kat kawasan cina kita slow la volume.. mcm tu pun x reti ka. bangang melantun-lantun lah..mufti penang.

Anonymous said...

Sdr muslimin/muslimat sekelian, Allah tu Maha berkuasa. Kite telah diberikan petunjuk supaya memilih yang mana betul yang mana salah. Kalau Ulamak yang hidupnya siang malam dgn menyebut ayat2 quran (kalau ya lah) boleh bersetuju dgn LGE dan segala larangannya? termasuk jgn baca quran menggunakan pembesar suara tapi hanya di Peneng jer, di Kelantan die gunakan masjid memekek melolong dgn tazkirah politik? boleh pulak? ha fikir2kan lah

penyuarabebas said...

Salam Bro,kalau rajin cuba kaji balik benda nih.Setahu aku la, (ni kurang pasti, tolong betulkan kalau aku silap),Rasullullah meminta supaya tidak diganggu orang2 yang lain adalah ketika itu islam dah tersebar luas, dan umat2 islam pun dah tau,Rasullullah menjadikan itu sebagai sunat bukan wajib untuk didengar dengan kuat.ini adalah utk memahamkan umat islam bahawa mendengar bacaan AlQuran dengan kuat adalah sunat dan bukan wajib.Kerana ada tempat yg sunat dikeraskan dan ada sunat dilembutkan. sebagai contoh, Rasullullah juga (mengikut ustaz kazim kalau tak salah) solat terawih kadang2 berjemaah, kadang2 bersendirian, ini adalah untuk menjadikan umat islam faham solat tarawih tidak wajib pun berjemaah.berseorangan juga boleh.Kalau tidak (ni pun kalau aku silap tolong betulkan) takkan waktu awal penyebaran agama islam ada seorang sahabat Rasullullah yg kecil(ibnu mas'ud aku rasa) yg antara paling awal telah memeluk islam pergi ketengah2 kota Mekah dan membaca AlQuran dengan kuat.Sampai dipukul berulang kali oleh orang kafir.tapi tak serik2 dan masih membaca. Soalan aku, adakah PAS lebih alim daripada ibnu mas'ud? Dan soalan kedua, Nik aziz "katanya" nak berdakwah pada DAP. Akan tetapi dakwah PAS pada kafir DAP dan dakwah ibnu mas'ud pada kafir quraisy 100% bercanggah. Ibnu mas'ud terang2an menyebarkan islam dengan membaca Alquran dengan kuat ditengah2 kota Mekah.tetapi PAS terang2an melupuskan islam dengan menghalang bacaan quran dengan kuat di penang.Memang benar Rasullullah pun ada berdakwah secara sembunyi2 di awal2 penyebaran islam, tetapi itu kerana umat islam terlalu sikit dan bertujuan untuk menjaga keselamatan agama,nyawa dan keluarga sebelum islam tersebar luas. Setelah islam tersebar dakwah dijalankan secara terang2an. Malah Saidina Umar pun (kalau tak salah aku,Kalau salah aku mintak maaf,tolong rujuk mana2 sumber balik) pernah membaca AlQuran di tengah2 kota Mekah di tengah2 orang kafir dan mngatakan barangsiapa berani mengganggu akan dipenggal kepalanya.Penyatuan PAS dan DAP lebih keburukan dari kebaikan, menonjolkan anggapan menjadikan kafir kebal kerana islam. Penyebaran islam oleh PAS menjadikan bukan mereka yg menyebarkan islam, akan tetapi mereka yang didakwahkan kearah kekafiran. Semoga Allah melindungi kita semua. Wassalam.

Anonymous said...

korang tengok la PAShit ni..belum memerintah dah tunjuk taik dia..ngucap la bebanyak.

lepas ni PAShit akan keluar fatwa baru(a)basuh berak pakai kertas je sbb org dulu pakai daun2...sempit kepala taik PAShit ni.

lepas ni lagi mesjid jangan pakei sepeker..sebab suara mat sabu ng ayam boleh dengar satu malaya.
banyak tui taik dalam kepala2 PAShit ni.

tak caya? cuba try test tengok apa dah jadi...itu belum jadi no 1 lagi..

tut-tut-tap

Anonymous said...

Nik Aziz bukanlah ulama yang sebenar dalam islam kerana mendapat jolokan ulama semata2 kerana menjadi mursidul am PAS yang kononnya memperjuangkan islam tetapi hakikat sebaliknya... Wahai org2 fasik bertaubatlah anda di bulan yang mulia ini.. semoga berkesempatan sebelum menerima bala dari Allah S.W.T

Anonymous said...

wahai saudara islam sekelian tiada guna kita menyoal tindakan manusia ini kerana ketakwaan dan keimanan mereka semakin tenggelam dalam hasutan puak yang membenci islam apa yang kita perlu buat ialah berdoa memohon kepada ilahi supaya membuka pintu hati mereka yang semakin gelap kerana mengejar dunia sementara ini dan ingatlah wahai saudara islam sekelian sesungguhnya doa umat islam adalah amat digeruni oleh para kafirun laknatu'lah ini wallahu akbar

Anonymous said...

Salam Ramadhan,

Inilah punca apabila keinginan untuk berkuasa amat tinggi, taksub dalam berpolitik, menghalalkan yang haram, menyokong yang mungkar dan mengagung-agungkan keburukan.

Saudara-saudara Islam dalam mana jua parti politik, bersatulah untuk mengagungkan agama dan syiar Islam di Malaysia. Janganlah kerana ingin menjaga hati agama lain, agama sendiri dijual untuk memperoleh keuntungan yang tidak seberapa.

Bukalah minda, lapangkanlah hati dan terimalah teguran untuk kebaikan. Perlukah terjadi pada anak, isteri dan kaum keluarga, barulah merasa menyesal dan insaf. Ketika itu sudah terlewat.

Kembalilah kepada ajaran Islam yang sebenarnya dan jihad dalam menegakkan Islam....

Sila baca bagaimana perkara ini sudah pun menular di negara jiran

http://sg.news.yahoo.com/blogs/singaporescene/man-complains-muslim-prayers-mcdonald-outlet-092253428.html

Powered by Blogger.