Aug 15, 2011

P'BESAR SUARA - GUAN ENG JUMPA MUFTI FATWA RASMI HARAM!!?





Bila kata bengong, dikata kita munafiq. Bila kata bodoh, terus kata kita kafir. Apa yang begitu taksub PAS mengejar kuasa sehinggakan sanggup menyokong 'usul' Guajn Eng mengharamkan sama sekali penggunaan Pembesar Suara utk bacaan ayat2 suci Al Qur'an? Bukan soal Halal Haram yg mjadi persoalannya. Tidakkah ianya mperlihatkan 1 penghinaan terhadap Institusi Islam secara total di Malaysia? Janganlah cuba pusing dan pusing mencari helah. Agaknya selepas ini jika Guan Eng mengharamkan Azan m'gunakan pembesar suara, adakah PAS turut m'cari hujah bg menyokong kenyataan tersebut? Sudahlah Nasrudin Tantawi, kecut teloq.. Kalau berani tuntut keadilan, bertegas. Jangan sekadar mjadikan mahkota serban anda sebagai syarat menunjukkan provokasi anda terhadap Pro Sekular PAS. Tunjuk diri anda sebagai Pahlawan Islam yg sebenar. BACUL!!

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone




8 comments:

Anonymous said...

bodoh..ko dok luar dr kerajaan penang jgn ckp mcm ko tahu segalanya..aku salah seorg dr pegawai k'jaan dlm kerajaan penang tahu lah yang statement kau ni paling bodoh..

Anonymous said...

Ingat Bukit Kepong ingat Kekejaman Komunis
Ingat DAP ingat Kekejaman Komunis
Ingat Lim Kit Siang ingat Komunis
Ingat Lim Guan Eng ingat Komunis
Ingat PAS ingat Ajaran Sesat
Ingat PKR ingat Lubang Kunyit

Anonymous said...

setuju bro, kononnya mereka ni minat islam sbb tu sikafir ni meleleh2 air liur bro baca ayat quran siap terjemah sekali ikut nafsu serakah mereka dan mcm biasa ada "org islam" yg sokong bersorak, berseronok lihat agama islam dipermain2kan, tp skrg sikafir ni larang penggunaan pembesar suara plak di P.P utk baca ayat2 quran kan pelik tu bro, suka tapi diharamkan plak bacaannya, pada "org islam" tu sedar2 lah jgn diperbodoh2kan sehingga sanggup mengadaikan agama pada sikafir tu, mmg islam agama yg bertolak ansur tp bukannya sampai diletakan maruah islam tu ditanah utk dipijak2 oleh puak2 kafir tu...
apa yg puak tu dah buat
1. melarang sambutan maulidurrasul
2. mencemarkankan masjid jd tempat berpolitik dan senamtjoget
3. cuba mengadakan pihanraya masjid utk memecah belahkan org islam
4. menghina ayat al quran dan hadis tujuan berpolitik
5. menyokong anasir2 utk memurtadkan org islam
6. melarang bacaan al quran menggunakan pembesar suara
7. banyak lg bro yg sedihnya bro semua diatas mendapat restu dan sokongan dari segelintir "org islam" yg kononnya berjuang utk islam
8. kita tunggu lepas ni apa pulak yg akan sikafir ni buat dan kita pasti akan adanya sokongan dari puak2 "islam" ini....

Anonymous said...

Sebab ada orang2 macam Anon post terataslah terjadi perkara-perkara mcam ni.. Dah di suap dengan duit gaji tiap2 bulan... Kembong, buncit perut senang hati mereka jer yg lebih diutamakan daripada sensitiviti masyarakat keseluruhan

Anonymous said...

Agama untuk kebaikan dan kesejahteraan. Cumanya apakah agama ini saja yang perlu menekankan aspek berkenaan? Apakah agama ini saja perlu jaga hati penganut agama lain?

Bagaimana dengn agama lain? Tak perlukah kejaan Dap minta agama lain jaga hati penganut agama ini?

Kalau trend ini (trend berat sebelah) berterusan makanya kejaan PR hanya ada diri sendiri kalau keadaan berat sebelah itu bertukar menjadi igauan buat mereka pada PRU 13!

Anonymous said...

Kenapa sebelum merdeka boleh? Selepas merdeka tidak boleh?
Kalau begitu haramkan juga perarakan Thaipusam dan seumpamanya kerana boleh menyebabkan kesekakan dan mengganggu ketenteraman orang lain!

Sang Guna said...

Benar ini merupakan satu penghinaan kepada Islam di Tanah Melayu, apakah klu kita mengaji pakai speaker hukumnya haram.

aku klu dalam soal agama Islam, aku paling menyirap dgn ketua Agama Islam kat Malaysia ni.
Siapa ketua Agama ISlam kat Malaysia ni?.
Hei sultan2, hei Sultan yg bergelar YDP agung, Tuanku bertitah yg kononnya Tuanku ketua Agama Islam dan payung kepada semua rakyat2 melayu yg beragama ISlam ini, apa yg Tuanku buat setelah berbagai2 penghinaan berlaku ke atas agama Allah ini.
Mana titah amaran Tuanku? atau Tuanku sebenarnya tidak ada apa2 kuasa pun pada diri Tuanku? Tuanku cuma layak bertitah utk majlis2 rasmi mcm ucapan kemerdekaan, ucapan hari raya, mana titah Tuanku kepada rakyat2 yg kafir, kami hamba rakyat mahu Tuanku bertitah kepada rakyat kafir supaya jgn memperlekehkan ajaran Islam, kami hamba rakyat melayu sudah menggeletar satu badan menahan amarah, mahu aje kami beramuk dgn segala kafir yg ada di tanah melayu ini.
Ingatlah Sultan2 dan pemimpin2 Islam di padang mahsyar kamu semua akan dipertanggungjawapkan ke atas kelalaian ini.

Anonymous said...

anon pegawai kerajaan

ni la masalah dengan pekerja mcm ko konon nak jaga sentiviti bangsa lain..bangsa sendiri ni ko tak jaga..jangan la berat sebelah ape kate ko kate kat agama laon jangan pakai speaker cina mati tak yah bakar 2 asap tu nanti cemar lam sekitar sure diorg kate kita racist..bila kita kena ko lak nak back up..

Powered by Blogger.