Aug 9, 2011

"PAS BODOH.. SALAH KE ORANG ISLAM MASUK KRISTIAN!!?.." - VATERAN DAP.





"Bila orang Hindu, Kristian, Buddha dan lain2 yang hendak masuk Islam, ianya dibenarkan. Tapi kenapa pula bila orang Islam nak masuk Agama2 lain dilarang? Inikah Sistem Demokrasi yang diperjuangkan selama ini? Penat lelah kita menghormati Islam. Bila sampai bab Agama lain, dhina pula. Saya nak tengok sejauhmana PAS mampu bertahan." Tengok? Vateran DAP ini bersuara. Amacam PAS? Jawapan mereka mudah sahaja. FITNAH. Inilah akibatnya apabila terlalu memberi ruang dan peluang pada Kumpulan yang salah. Semuanya jadi bercelaru. Islam jadi mainan politik. Seorang Vateran DAP Kepong telah mempersoalkan status hak individu warganegara Malaysia yang disekat daripada mengamalkan kebebasan beragama. Melayu CinDia takkan lupa semasa pemerintahan Tun Mahathir, PAS yang lantang membuat provokasi menghina Kerajaan BN dengan mendakwa Kerajaan Kafir yang membiarkan gejala Murtad berleluasa di Negara. Siap beri maklumat palsu terdapat beberapa Gereja sekita Kedah yang menjadi 'Ibu Pejabat' dakwah Kristian Melayu. Jumlah remaja Melayu Murtad semakin meningkat. Katanya.. Sekarang? Mana dia Kumpulan Murtad tersebut? Kerajaan PAS Kedah sudah Islamkan semula ke kumpulan ini? Ini semua mainan politik untuk menggambarkan betapa kafirnya pemerintahan BN. Sekarang ni sudah tukar. Boleh lagi menghina salah seorang Pemimpin PAS yang memperjuangkan gejala ke arah memurtadkan Umat Islam. Siap call pihak gereja meminta maaf atas apa yang berlaku. Bagaimana PAS boleh hilang rasa kepercayaan terhadap Hasan Ali walhal beliau yang diangkat sebagai Exco Selangor mewakili PAS? TAKUT!!






6 comments:

Pak Pandir Jr said...

..nampaknya PAS sudah sesat dihujung perjuangan setelah mengambil Al Juburi sebagai penasihat politik..

Anonymous said...

aku agak la eh, rakyat selangor ni malang sekali, dapat menteri besar OKU, hehehe... terencat akal, nak kata nyanyok belum cukup tua. bermula dari pilihanraya kecil dulu lagi dia dah silap cakap sokong BN, entah2 orang2 dalam PR pun byak juga OKU kot... hahahaha

Anonymous said...

Dunia akhir zaman bro.........mana yang kurang amalan tu perbanyakkan lah....sebab dajal dah keluar di malaysia...memperosakkan agama dan bangsa...fikir2kan lah.

hafiz said...

Semoga Allah selamatkan akidah kita umat islam...

Anonymous said...

Dia ni faham ka Malaysia berdiri diatas apa? Perlembagaan itu buat apa dok tertonggok selama ini klau tak di hormati dan dipatuhi. Sebelum mengatakan apa-apa awak itu sebagai rakyat Malaysia wajib patuh undang-undang dan perlembagaan yg menjadikan terbentukanya Malaysia dan menjadikan sebahagian besar dari orang-orang jenis kamu(datuk nenek moyang kamu dulu) menjadi warganegara secara automatik. Islam dam Melayu itu memang dah termaktub dilindungi Perlembagaan dengan lain kaum dan agama bebas dipraktikkan tanpa sekatan. Ada reti ka? Dah bagi betis nak paha plak.Apa kata kita tarik balik betis itu dan bagi tapak kaki sahaja? Baru faham itu perlembagaan?

drsbos said...

Dua parti Melayu Islam yang besar di Malaysia adalah UMNO dan PAS.Konsep perjuangan kedua parti untuk kepentingan Melayu Islam. Umat Melayu Islam ada pilihan terbaik sama ada UMNO atau PAS. UMNO merudum sejak PRU 12 kerana kepimpinan yang mementingkan kuasa dan kebendaan dan kurang sebagai wakil kepada rakyat. Sejak PRU 12, kepmpinan PAS pula bertukar arah dan mengelirukan rakyati yang bukan ahli politik. Dari Negara Islam kepada Negara Kebajikan. Menkafirkan UMNO kemudian menjadi kawan setia kepada golongan kafir. Perjuangan pemimpin PAS masa kini seoalah-olah bertukar arah seperti pemimpin UMNO sebelum PRU 12. Ada kesamaan dalam kepimpinan iaitu Melayu Islam dan mementingkan kuasa. PAS tak munkin sebgai parti tunggal mampu mendapat kemenangan untuk menawan Putrajaya. Demi kuasa berpakat dengan parti yang buakn ahlinya semua Melayu Islam.Jadi keinginan demi kuasa kadang-kadang membingungkan rakyat seoal-olah Islam bukan lagi perjuangan dalam PAS. buktinya dari Negara Islam ke negara kebajikan. Ssedangkan UMNO tak berubah konsep untuk kepentingna melayu Islam. SMelayu Islam fikirkan lahhhh...demi Melayu Islam.

Powered by Blogger.