Aug 18, 2011

MAHASISWI INI AMAL MINUMAN HOLY WATER!!?








Maaf buat Mahasiswa di dalam gambar seperti di atas. Beliau yang merupakan salah seorang Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) di sebuah IPTA. Gambar ini Melayu CinDia dari OTAI Blogger GAP. Mahasiswi in cuba memberi pandangan beliau mengenai isu penangkapan yang dibuat pihak JAIS terhadap 12 orang Melayu yang disyaki Murtad di sebuah Gereja.

Apa yang jelas dan pasti, Mahasiswa ini tidak bersetuju sama sekali 12 individu ini ditahan pada hari kejadian. Nampak Islam ini ganas. Memang betul. Kita tidak sewajarnya menunjukkan budaya yang menggambarkan imej Islam sebagai simbol keganasan. Kena toleransi. Tapi hendak bertanya dik, di Malaysia selama ini tidak mengamalkan toleransi kah? Klik pada Read More di bawah untuk sambung artikel ini.

Oklah adik ni dari Kumpulan Pro Mahasiswa. Jadi sokong Pembangkang lah. Pakatan itu bukan simbol toleransi kah? Kerajaan Negeri Selangor tidak amal toleransi kah? Apa makna toleransi di dalam Islam? Apa batasan toleransi yang sewajarnya diamalkan Islam? Jika benar toleransi itu membawa imej positif terhadap Islam :-

1)Kenapa timbul isu Larangan Kerajaan Negeri Penang pimpinan Lim Guan Eng menggunakan Pembesar Suara di Masjid2 Negeri untuk bacaan2 selain Azan semata2?......
2)Kenapa timbul soal keperluan tulisan Jawi di setiap Papan Tanda yang pernah disuarakan Teresa Kok?......
3)Kenapa timbul isu penghinaan Pembentukan Negara Islam oleh Karpal Singh?.....
4)Kenapa timbul larangan pihak DAP menguatkuasakan menghadkan pernjualan Arak di premis2 Perniagaan kawasan majoriti Islam?.....
5)Kenapa timbul isu bantahan DAP terhadap penutupan Pusat Hiburan sepanjang bulan Ramadhan di Negeri Kedah?.......

Apa lagi? Nak senarai banyak. Adik tahu atau buat2 tak tahu sebahagian isu2 seperti di atas?

Dan nak tanya sikit, kesemua isu di atas ini berjaya dilaksanakan tak? TIDAK. Semua dibatalkan akibat bantahan DAP. Adakah ini makna toleransi Islam yang diamalkan PAS? Satu persatu diuji dan disekat cubaan perlaksanaan Islam. Dan apabila dibantah, cepat2 tarik balik. Seolah2 ketakutan. Kenapa?


Isu Murtad ni dah makin teruk dik. Ianya dilakukan secara terang2an dan pihak JAIS akan bukti yang bakal dikemukakan. Masih perlukah kita bertoleransi dengan Kumpulan2 yang mengajak umat Islam membuang terus Islam di jiwa, Islam di lafaz dan Perkataan Islam itu sendiri. Ini semua bukan toleransi dik. Ini mainan politik kotor.

Lebih kotor daripada orang yang mencarut di khayalak ramai. Lebih teruk dari pasangan yang berdua2 an di tempat awam. Ini terus buang Islam dalam akad, jiwa dan akal umat Muhammad. Apa lagi yang hendak ditoleransikan? Ini sudah mempolitik dan menyalahgunakan toleransi yang diamalkan Islam.

Ingat dik. Malaysia ini ber'tuan'kan Agama Islam sebagai Agama paling tinggi darjatnya. Rasmi maknanya darjatnya lebih tinggi daripada Agama2 lain. Sekarang nak perjelas macam tu kat DAP. Mampos diugut keluar Pakatan. Kalau sekarang mereka boleh pertikai Ketuanan Melayu, selepas ini Agama Islam pun mereka boleh pertikai.

Tetapi cara mereka lebih psychology. Racun minda orang ramai, macam adik sekaranglah. Orang yang berpengaruh di Universiti. Kerana orang macam adik inilah yang akan membawa syiar minda songsang terhadap pelajar2 lain.

Lagi 1, Macam adik tulis di atas. "Pihak Gereja beri sumbangan pada orang Islam yang miskin." Memang benar. Malah Lim Guan Eng sendiri beri peruntukan penambahbaikan Masjid dan gaji serta elaun kepada Imam/Bilal yang jauh tinggi daripada jumlah sepatutnya. Terus dapat gelaran Umar Ibnu Abdul Aziz. Akan tetapi bila Lim Guan Eng mengarah agar melarang sama sekali penggunaan speaker untuk bacaan AYAT2 suci AL Qur'an, apa yang mereka nak jawab? Nak bantah dia tolong aku? Dia naikkan gaji aku? Dia tolong repair Masjid aku? Terima jelah. Lepas tu, naikkan gaji Imam lagi.

Ini bukan sumbangan dik. Ini sogokan menjatuhkan Islam. Tak mengapalah dik. Malas nak ulas panjang2. Adik fikirlah.





64 comments:

Anonymous said...

Kasihan Budak ni...

Anonymous said...

ye kesian teramat2..blaja tinggi1,bebal bergunung2!

Anonymous said...

kecelaruan pemikiran...

Anonymous said...

Belajar pun belum habis sudah pandai nak berhujah. Final CGPA belum tentu 3.6 above ni. Hujah kamu terlalu rapuh.

Kepada student IPTA, selagi kamu tidak berada di luar perbatasan Universiti jangan kamu sangka hidup kampus kamu itu senada. Jika tamat nanti ( itu pun jika semua subject berjaya lulus walaupun tak cermelang mengikut tempoh pengajian ) Tahulah kamu nanti.

Jangan kamu sangka ilmu universiti itu sudah cukup untuk kamu berfikiran secara terpelajar. Ilmu itu terlalu sedikit jika di bandingkan ilmu perbatasan kehidupan sebenar.

Tidak kenal erti keadilan & tolerasi. Jaga bangsa & agama kamu, itu yang sepatutnya terpahat dalam hati kamu sebagai bakal graduan. Jangan terlalu melihat perjuangan yang sempit & jalanan yang murah tidak bermaruah. Jangan kamu gadai maruah bangsa & agama kerana perjuangan yang tidak punya halatuju kebenaran.

aku@JB,

aku pernah belajar di universiti & aku juga belajar di universiti yang tidak punya dewan atau bilik kuliah.

mie said...

pergi mampuzlah pelajar ni.....cara percakapan pun macam ikon mereka PAStor Khalid dan POPE NICK jer...ini antara ciri2 pompuan yang boleh dijadikan jurucakap SISTER gereja dalam parti HamPAS

Anonymous said...

Belajaq tinggi, otak macam taik. Jawab la pertanyaan di atas!! Puak puak ni bukan na menegakan perkara yang betoi, tapi nak menegakan benang basah. Cakap lah macamana pon, depa tak akan dengark. Baru tumboh bulu pahat, dah ingat pandai sangat. Belajar pon mak pak atau kerajaan yang tanggong. Bila dah buleh baca A,B,C atau Alif, Ba , Ta sikit dah ingat bijak....

ajai62 said...

Assalam Bro

Suruh dia tanya tok guru dia, hukum orang murtad dalam hukum Islam sebenar... bukan hukum Islam PAS Kelantan... Dia cakap ikut sesedap rasa hati dia tanpa memikirkan hati dan perasaan orang Islam lain... Masih belajar nak berpolitik.. Tanam ilmu didada dulu adik.. mak/bapak tak pernah ajar ke?

Anonymous said...

selalu budak U melayu yg sokong pembangkang ni result teruk2 tak mcm anak2 cina india yg blaja rajin2 results bagus n habis uni kerja besar n masuk pembangkang n buat budak melayu mcm minah tu kuli aje... tak sedar diri.

pelajar cemerlang said...

dia ni dah selidik betul2 ke? dah jumpa ke pihak jais dan dengar cerita pihak jais? camni ke mahasiswi? lemah!!!
nampak sgt dia ni tak tahu membezakan siapa itu kafir zimmi dan siapa itu kafir harbi..
lembut tak bertempat, toleransi konon..
kpd puak2 pas yg kononnya lebih alim drpd org lain tu, tak malu ke ada penyokong camni?

Anonymous said...

universiti mana betina nih belajar?!

dari cara pemikiran macam belajar kat universiti pondok beratap nipah tajaan PAShit saja!

woi betina!

ini isu murtad!

melibatkan akidah!

melibatkan agama Islam!

serbuan tu dengan permit atau tidak, itu isu lain!

sebagai orang Islam, isu murtad bukan boleh dibuat main!

kalau kau nak tunggu permit nak buat serbuan, itu bukan serbuan namanya betina bengap oi!

itu lawatan sosial!

Anonymous said...

betina bangsat, kau belajar pun belum habis lagi dah nak masuk campur hal negara!

kalau pendapat kau bernas tak apa!

tapi nih tak!

pendapat kau macam sial!

layak dibakulsampahkan!

belajar dulu bagi habis!

cari kerja dan bayar dulu hutang PTPTN kau tu!

lepas tu baru layak kau bicara tentang politik!

kalau ilmu tentang politik pun cetek, jangan nak masuk campurlah betina sial!

otak saja ada!

tapi taknak guna!

your brain are only full with pig shit!

that why you talk like a pig to!

Anonymous said...

SALAM KEPADA ADIK YANG TERSAYANG, KMBALILAH KAMU KE JALAN ALLAH..HANYA KEPADA ALLAH SEGALANYA..

Anonymous said...

Surah Al-An'aam, Ayat 67
"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Al-Baqarah, Ayat 120
"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Anonymous said...

Bangga betul dgn jwatan MPP yg disandang..siap kuar artikel yg mencerminkan intelektual rendah..isu murtad dik, bukan isu syok2 politik or ape isu yg boleh disameratakan..nie isu akidah umat..maruah kita,perihal sahsiah atau adap kite lihat pd sudut lain..tp nie isu CUBAAN nak tarik perhatian umat islam kita pd agama trinity mereka..if mereka ikhlas,knape xbuat pd venue lain?knape mesti serah kat GEREJA!

Anonymous said...

konon nak tunjuk pandai.nak bagi komen konon.tapi komen ko tu menunjukkan betapa ceteknya pemikiran ko, hai betina ini kes murtad tak ada tolenransi tak ada tolak ansur. boodoh!fikiran ko betul2 cetek .aku rasa ko ni pun bukan mahasiswa cemerlang entah2 cgpa ko pun rendah.Ini soal agama Islam.dah sah2 yang menganjur majlis tu orang melayu.ko fikirlah apa jadahnya menganjurkan majlis tu kat gereja.fikir,fikirlah mahasiswa bodoh!rasanya ko pun tak layak jadi wakil mpp.bodoh memanjang.Cerminlah diri tu.

Anonymous said...

Adik ni kecelaruan fikiran kot..

stiap hari dia dok tenung muka ANUWAR AL JUBURI sbb tu fkiran dan jd mereng..ksian btul tahap berfikir mahasiswa skrg..

apa yg dia faham tntang "TOLERANSI AGAMA"??

SAMPAI KE TAHAP SAUDARA SENDIRI NAK DIMURTADKAN OLEH PUAK KRISTIAN PUN DIA BOLEH CKP TOLERANSI AGAMA???????

BANGANG PUNYA BUDAK, TUNGGU SEDARA MARA HANG KENA BARU HANG TAU CAMNA "TOLERANSI AGAMA" AJARAN PARTI HAMPAS KORANG VERSI PASTOR KHALID GEREJA.

Anonymous said...

Agaknya ... ahli MPP UPM ni ... bakal mengantikan Zuraidah Ampang ... pada PRU13 nanti ... sedang berlatih lah tu

Anonymous said...

budak ni mak dia x ajar baca bismilah kot...

putrarahman said...

Habiskan belajor dulu dik supaya keluar U nanti ramai orang nak ajak kerja. Kalau nak ikuti Skim Latihan 1Malaysia pun kena interview dik. Kalau nak jadi cikgu pun kena interview dik.

Anonymous said...

tolong jangan marah2 kat cik adik ni krn dia adalah salah seorang bidadari2 syurga ciptaan PAS. Utk jadi ketua bidadari dia hanya perlu menyediakan diri utk jadi isteri ke-2 atau ke-3 atau ke-4 kpd mana2 pemimpin senior PAS yg berjubah berserban dan berjanggut.

apa yg dia nak sibuk dapat berapa CGPA, kerana akhirnya kawin jugak dgn pemimpin atau penyokong PAS atau PKR yg kepala mereka memang sejak dilahirkan kosong tak berotak ...

Anonymous said...

adik nie bodoh ke bangang pasal dah ikut pembangkang eak... perhimpunan bersih tu pon takde permit geng2 pembangkang hayun je buat, nie kes jais serbu tanpa waran pon nak kecoh ke dik diam2 suda,
adik tau tak dlm perlembagaan negara kita, menyebarkan agama lain kpd org islam 1 kesalahan,
adik tau dak sesungguhnya org kafir tak akn redho dan senang hati dgn org islam selagi kita tak ikut jejak langkah mereka jd kafir...
dgn biarkan majlis2 yg memungkinkan anak bangsa kita jd kafir kita akn dipandang baik oleh org kafir....
adik pon dah jd bangang krn dirasuk setan yg jd sahanat nik aziz...
sian mak bapak kau dpt ank sial cam gini ...

Aliffnajmi said...

Setuju!
Knp pertikaikan tindakan tanpa permit utk selamatkan akidah saudara seIslam sedangkan dlm masa yg sama pula menyokong perhimpunan TANPA PERMIT yg jelas menghuru harakan negara dan membuang masa tu?

Anonymous said...

Blajar tinggi tapi otak bercelaru... pemikiran sempit.

Anonymous said...

kalau semua mahasiswa berfikiran macam ko ambil mudah hal agama mudahlah generasi akan datang dimurtadkan.habislah agama islam diperkotak katikkan kerana ada bakal pemimpin yang berfikiran macam ko yang tidak peka tentang Islam.Bersyukur Jais bertindak cepat kalau tak agaknya abis orang melayu yang dijemput tu dimurtadkan.ohya, nama pun thanksgiving dinner bukan ke bermaksud jamuan kesyukuran.agaknya bersyukur kerana berjaya memurtadkan.hai mahasiswa yang tak berapa pandai, tak guna ko belajar tinggi tapi tak faham maksudnya atau ko tak faham bahasa inggeris.Ingat!jangan sekali2 kita biarkan agama Islam diperlekehkan.

Anonymous said...

Menerima perbuatan kafir yang tidak beretika terhadap para mukmin adalah dianggap dayus tetapi bukannya budiman wahai cik mek molek oii! Pemikiran apa yang adik mahu tonjolkan? Hollywood atau Bollywood?

Kluk Klek

Anonymous said...

Tolonglah minta mahasiswi ini berikan contoh bagaimana Mokmin yang ada jawatan (bukan pelajar) harus bertindak dalam situasi macam itu?

Dalam masa sama mengambil kira bahawa Obama lebih dihormati (bukan dikritik) oleh rakyatnya apabila dapat menghapuskan Osama tanpa perlu risau bagaimana ianya tercapai?

Anonymous said...

nak heran ape..... pompuan ni bukan tau nak respek org. die nila geng2 yang memaki hamun dok jerit2 kat tnc upm ari tuh... dok pecah2 cermin... nak ckp pasal agama... ingat bende murtad ni leh wat main2 macam pilihanraya kampus kew... dasar benak xleh ajar cmni laaaaaa

Anonymous said...

Ya, maksud saya Obama sanggup memekakkan telinga terhadap suara-suara luar semata-mata mahu mencegah lebih banyak keburukan ditangan osama. Sebab itu dia lebih dihormati. Kalau berpegang kepada kaedah pujuk rayu dan toleransi dah lama dah Obama bungkus tetapi Osama tak pupus. Kesimpulannya: Islam tidak menetapkan sesuatu itu secara tetap dan kekal. Makanya janganlah berpegang kepada kelembutan dan toleransi secara jumud kerana ada masanya kekerasan dan intoleransi harus juga menjadi sebahagian dari pendekatan yang ada.

Anonymous said...

korang nak dengar aku punya opinion tak? budak U. kalo pakai tudung, dia rasa dia pandang dia lebih bagus dari yg lain.. kerajaan lak dok sponsor stock2 merit2 rendah macam ni masuk U. lepastu absorb masuk dalam jabatan kerajaan, setelah di suap makan dek kerajaan, dalam kerajaan lak tunjuk alim dan liberal sokong PAS atau PKR.. majoriti orang pakai tudung adalah

1) perempuan2 sial yg berego tinggi
2) pelakun dan biawak - nak tunjuk alim la konon
3) hodoh - nak cover, tudung itu cosmetic
4) malai lembus and kaldais
5) yg benar2 alim?

bukan kah dah tertulis banyak perempuan dicampak kan ke neraka jahanam tu? jadi, bawak2 la merenung kejap.

Abd Razak said...

kenapa adik tak masuk kristian?..kalau dok salahkan JAIS bererti adik anti islam.adik masuklah kristian kami tak nak tolong adik lagi..kami taknak melayu macam adik ni dalam islam

Anonymous said...

KESIAN BUDAK NI.. BELAJAR TAK HABISS... TAKAT U JERRR... BELAJARLAH DIK, SAMPAI Z....

YMIS said...

Salam.

Inilah kelemahan penuntut2 IPTA di Malaysia. Rata2 tidak banyak membaca dan tidak menilai dgn teliti setiap maklumat yang mereka dapat. Tiada tapisan dan saringan dan terima bulat2 oleh otak mereka. Saya bercakap dari pengalaman sendiri yang menuntut di IPTA tempatan dan pengalaman menuntut di luar negara.

Budak yg menulis ni besar kemungkinan HANYA membaca blog2 pro-pembangkang yg penuh dgn dakyah, tipu muslihat, pembohongan dan rekayasa. Mereka tidak mengkaji dan mencari sumber primer berita (cerita? dakyah?) yg ditulis oleh blogger2 haramjadah yg menghancurkan Umat Melayu Islam. Fikiran penuntut2 ni sgt sempit, dunia mereka juga sgt 'terkurung', apa yg disuapkan, itulah menjadi pegangan mereka, samada betul atau salah...dan selalunya byk yg salah.....

Anonymous said...

Dik,,PERJUANGAN/JIHAD adik adalah memastikan adik keluar universiti dgn cgpa 4.0, nilai tambah dlm diri yg tebal, berketerampilan meyakinkan, ilmu penuh di dada dr pelbagai bidang dan sudut. Kajian ilmiah tentang sesuatu perkara dibuat dgn teliti dan pelbagai sumber. Faham benar tentang asal sesuatu ilmu dr segi aspek sejarah dan falsafahnya. Jadilah manusia yg hebat dlm bidangnya, hujahnya dan jati dirinya. Bila adik dah duduk dlm dunia sebenarnya, adik pertimbangkan sewajarnya jalan mana adik nak ikut.....ok dik, pi sambung study tu.

Anonymous said...

Satu lg adik manis,, adakah adik ni tahu dan faham segala-galanya tentang senario politik negara dari dulu hingga sekarang yg menyebabkan adik memberi komen sedemikian rupa..adakah adik ambil bulat2 segala maklumat yg adik. Adik x kaji dulu ke, adik x buat perbandingan ke, adik ambil sumber dari satu pihak saje ke.... Dik oii, pi sambung study...

Anonymous said...

pemikiran yang tidak matang lah menyebabkan mudah dipengaruhi... rasa diri berada di universiti, jawatan mpp dah rasa pandai segalanya... biasanya mahasiswa/i mcm ni hanya mendapat maklumat daripada satu pihak ajer.. tidak tahu menilai tapi hanya tahu berlagak pandai.. ramai mahasiswa/i begini sekarang.. nak kata bodoh tapi belajar tinggi, nak kata pandai tapi tak boleh menilai dengan baik..

Anonymous said...

Dia ni student U ker... nmpk pandangannya setaraf dgn badan pegawas sekolah menengah aje... biar betul-betul ni... langsung tak nmpk standard u.

Anonymous said...

di IPTA memang ramai yg bebal mcm dia ni...klu bebal seseorg xpe jugak.ni membebalkn mahsiswi yg len.boleh jd kudis di IPTA...last2 APTB

Anonymous said...

Saudara gelombang rakyat,

sila khabarkan budak perempuan nih MPP Universiti mana?

Nak hantar surat rasmi kepada pihak pengurusan Universiti

Anonymous said...

aku nasihatkan kau agar berhati-hatilah dengan parti pembangkang yang kau sokong tu!
kalau kau sokong ANUwar berahi, kau kena sontot bontot..kalau kau sokong PAShit, konfem kau jadi bini no. 2..kalau kau sokong DAPig, konfem kau akan dimurtadkan..sila pilih

Dr Noraini said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

padan muka ko,subahatlah dgn kafir lahanat,sekejap je tuhan dah kasi ko aib,lain kali jangan menyampok orang tua berbual dah dikira kurang ajo,pahammmmm.belajar kasi habis barulah masuk dalam kehidupan sebenar.

Anonymous said...

Student u tapi akai tadak.belajar ipta kerajaan tanggung pulak tu.tapi cakap main sedap hentam je nak memperlekehkan agama islam.apa jenis umat.
awat komen dr noraini kena removed? haha dr noraini mana ni kalo dr noraini uitm emba memang patut.mesti mentor student nih

Anonymous said...

INI LA YG DIKATAKAN MELAYU MUDAH LUPA DAN AMAT MURAH HARGANYA BERBANDING BANGSA LAIN..
BARU BELAJAR SIKIT DAPAT LA ILMU SIKIT DAH RASA BIJAK TERAMAT..
TAK TAU LA KLU BNGSA MELAYU ISLAM MCM BUDAK NI DILAHIR DAN DIBESARKAN DI NEGARA2 MAJU BARAT..MAU JALAN IKUT BELAKANG ORG2 CMNI KLU BLK MSIA..
KERTERBUKAAN LA KONON..TP KESEMPITAN JATI DIRI KAMU SEBENARNYA..

RAMAI YG MCM GINI SBNRNYA..MARUAHNYA RENDAH TIADA NILAI HARGA DIRI BERBANDING BNGSA LAIN YG MINORITI..

Anonymous said...

kononnya org terpelajar, tp bodoh, cetek ilmu, toleransi kejadah apenya nti anak kau nk dimurtadkan ckp lah banyak2 toleransi, org mcm kau ni baik beri ceramah kat gereja je pasti dpt tepukan gemuruh dr puak kristien, tu yg kau nk kan jd heroin utk puak kafir tu.
inilah masaalahnya puak islam pas dan pkr kononnya berbangga utk bertoleransi dgp puak kafir, sampai sanggup serahkan dan gadaikan maruah agama dan akidah pd puak kafir atas nama toleransi.
Maruah islam jd hancur sbb adanya org2 mcm kau ni...

Anonymous said...

Kesian budak nih.... dik...sumber berita..terutama pembangkang nih...macam makanan... kalau nampak mcm best...jgn terus telan...rasa dulu sikit....kunyah pelan2...kalau x best mcm hampeh..sempat luah balik... kalau dah terus telan...sure..terus hadam jadi darah daging... tu..yang otak dah xleh pikiaq... banyak org melayu nih usia dewasanya...tuanya cepat...bijaknya lambat...

Nuar Bengkok. said...

kita umat Islam perlu bertolenrsansi, patutnya di Mekah pun kita kena bagi jugak diaorang beribadat di sana, baru agama kita dipandang mulia,
-kah..kah..kah... toleransi Mahasiswi kapla pundek!

Anonymous said...

rmai je sudent yg cam minah nih.. dok kate kat kerajaan mcm2.. x sedar diri, duit scholar pon mintak ngn jpa.. hampeh..

Nuar Bengkok. said...

sejak kes Elly kangkang disokong muslimat PAS DAP dah dapat baca kepala otak umat PAS ni macam mana. toleransi yg menggadai hak Islam itu sendiri.

abanghjsaad said...

ish. . ish. . .anak sapa la ni, kesian dia, agak2 mahasiswi U mana ni, buat malu ja budak ni, terasa diri tu hebat sgtlah tu, dia ni tak menjiwai sesuatu isu, tau nak tulis saja, Agak agak ada harapan nak bertaubat ka budak ni?

Anonymous said...

nnt kalo salah sorg ahli keluarga adik ni kena tambat dalam gereja utk di'kristian'kan terpaksa la kita tunggu permit utk selamatkan ahli keluarga dia tu...

Anonymous said...

Apa yang aku faham, kekeliruan dalam isu JAIS ni ialah

1)kes ni di kira PEMERIKSAAN JAIS kah @ SERBUAN JAIS?

2)Operasi DUMC tu diluluskan ke?

3)Bila dah masuk soal Aqidah, x kiralah korang UMNO/PAS/NGO. Yang penting sama-samalah kita bersatu cegah benda ni.

Kita semua kena pegang isu ni baik-baik. Pakatan Haram dah Spin isu.

miey said...

Gereja Damansara ke atau Gereja Petaling Jaya?

Nak serbu perlu permit? Aik...selama ni pihak polis serbu pusat2 judi, maksiat dan tempat hiburan diaorg perlukan permit juga ke? Itu konteks polis.

Kalau badan penguatkuasa majlis daerah perlu permit maknanya sebelum mereka melakukan operasi peniaga tidak berlesen perlu mtak permit dari siapa? Setahu aku diaorg yg bg permit dan lesen utk berniaga.

JAIS pun perlu permit doh kalau nak serbu tempat maksiat, tapi JAIS nak mohon permit dgn siapa nak lakukan serbuan? Harap boleh berikan jawapan oleh saudari pro mahasiswa. Lgpun dlm video tu saya sopan je JAIS buat serbuan siap mintak kebenaran dan minta penjelasan lagi waktu tu..hmm..

Faktor rakyat miskin sanggup menerima bantuan pihak gereja? Cuba tanya diri sendiri apa sumbangan dan bantuan dari kamu sendiri berikan kepada golongan miskin ni?

Ilmu kat dunia ibarat lautan dan kita sepanjang masih hidup pun memang xkn dapat kejar ilmu seluas lautan itu. Sebelum kita bersuara dan dikatakan wakil kepada suara mahasiswa perlu le selidiki dulu maklumat tersebut tak kira dari sumber mana pun. Jangan bergantung pada sumber sebelah pihak sahaja.

Miey said...

Isu JAIS serbu gereja? Apa isunya? Apa sebab JAIS serbu? Adakah JAIS bertindak seperti sebuah pasukan khas bersenjata yang ingin membebaskan tebusan?

Isk takyah le dik beri pandangan macam ni nampak sgt fikiran tu masih lagi dalam kotak ...cuba berada di luar kotak..

Anonymous said...

Syg sungguh budak ni ... belajar tinggi-tinggi tapi pemikirannya ditahap Mat Sabu dan Mahfuz Omar.

Anonymous said...

Di Sepanyol, dah lebih 48 jam yang lepas, seorg pemain bolasepak profesional beragama Islam bernama Mesut Ozil telah mengamuk di atas padang setelah mendengar kata-kata seorang pemain pasukan lawannya bernama David Villa yang cuba menghina Islam. Namun sampai sekarang belum ada 1 kafir pun yang berani untuk tampil membela nasib Villa.

Berbeza di Malaysia, ketika sekumpulan Islam itu cuba memerangi kaum kafirun yang sedang mengupacarakan majlis memurtadkan sekumpulan Islam yang lain, belum sampai 12 jam pun dah muncul sekumpulan Islam lagi bangkit membela tindakan kafirun tersebut...

Astaghfirullah....

makhluk ciptaan ALLAH said...

kepada pemilik blog ni,, harap pergilah belajar agama islam.. aku nak komen bab pembesar suara di masjid.. aku sokong sebab ni perintah Rasulullah s.a.w


عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الخدري قَالَ: اعْتَكَفَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي الْمَسْجِدِ فَسَمِعَهُمْ يَجْهَرُونَ بِالْقِرَاءَةِ فَكَشَفَ السِّتْرَ وَقَالَ: أَلَا إِنَّ كُلَّكُمْ مُنَاجٍ رَبَّهُ فَلَا يُؤْذِيَنَّ بَعْضُكُمْ بَعْضًا وَلَا يَرْفَعْ بَعْضُكُمْ عَلَى بَعْضٍ فِي الْقِرَاءَةِ أَوْ قَالَ: فِي الصَّلَاةِ. وفي مسند أحمد (رقم 11461) ومصنف عبد الرزاق (رقم 4216): وَهُوَ فِي قُبَّةٍ لَهُ فَكَشَفَ السُّتُورَ.

Terjemahan:

Dari Abu Sa'id al-Khudri katanya: “Pernah Nabi Muhammad SAW beriktikaf dalam masjid, lalu baginda mendengar mereka mengangkat suara bacaan (al-Quran atau solat) lalu baginda mengangkat tirai dan bersabda: “Ketahui sesungguhnya setiap kamu bermunajat kepada Tuhannya, jangan sebahagian kamu menyakiti sebahagian yang lain. Jangan sebahagian kamu mengangkat suara melebihi sebahagian yang lain dalam bacaan, atau sabdanya: dalam solat”. Dalam riwayat Musnad Ahmad dan Musannaf ’Abd al-Razzaq ditambah: ”Sedangkan ketika itu baginda berada di qubbah (tempat ibadah) baginda, lalu baginda pun menyingkap tirai-tirai...”.

kalu xada ilmu jgn pandai nak komen orang tu sesat orang ni kafir... kita tak perlu hairan kalau orang kafir nak menjatuhkan kita, yang hairan mengapa kita nak menjatuhkan sesama kita..menuding jari sana-sini.. bercakap biar berasas..setiap orang berhak memberi pendapat dan pandangan.. terserah kepada si pendengar untuk menerima atau menolak.. yang aku bagi kat atas tu hadith Rasulullah s.a.w ...klu ko tak puas ko cuba bangkang.. aku nak tengok berani tak lawan rasulullah..

Anonymous said...

makhluk ciptaan ALLAH, saya pun x ma'ruf sangat bab2 agama ni... boleh saya tanya???
siapa yang Rasulullah maksudkan sebagai 'sebahagian yang lain'???
Apakah untuk orang kafir???
Ataupun untuk sebahagian yang lain yang sama2 beri'tikaf dalam masjid tu???
Dan apakah bacaan yang menggunakan speaker di masjid2 tu dilakukan untuk kepentingan peribadi ataupun bacaan tersebut memang dilakukan secara umum dalam satu majlis untuk mengimarahkan masjid???
Apakah salah untuk kita sama2 mengadakan satu program bertadarus Al-Quran menggunakan speaker untuk melaungkan kalimah2 Allah???

Anonymous said...

makhluk ciptaan ALLAH, saya masih setia menanti jawapan anda... tolong jawab ok??? saya perlukan kepastian dari org2 hebat mcm awak...

Anonymous said...

Bismillah...

Sebagai salah seorang rakyat bawahan, saya amat rasa keliru dengan pendapat dan pandangan beberapa orang (ulama' merangkap pemimpin) berkaitan hukum-hukum agama islam.

Semoga Allah menunjukkan kebesarannya kepada kita sebagai pengajaran dan panduan.

Saya nak lihat apa yang akan berlaku ketika akhir hayatnya (ulama' merangkap pemimpin) tersebut.

Anonymous said...

politik is sucks

Anonymous said...

When ever you think of watering adventures within Egypt, mind almost certainly alterations to help you Sharm el Sheikh together with dive from the reefs reefs, though it’s not necessarily truly the only choice to the Reddish Coastal designed for holidaymakers who want to get off typically the beach front in addition to to the fluids. Hurghada has got many excellent activities in addition to options to be found in her turbulent waters, as a result of fishing, snorkelling, parasailing together with, furthermore, windsurfing.

Hurghada is situated on the traditional western advantage of your Pink Sea not to mention adores principal, dependable winds anytime getting ideal for windsurfers. Underwater sea breezes can certainly force the actual breeze speed up for you to 6. 0m, along with certain 5. 0m together with check out. 5m weeks. The hot months works miracles time to stop by to help get the preferred of your really winds, seeing that bigger pressure products produce windier ailments. This rich waters are fixed and also ocean in most cases don’t pick up beyond their budget to ensure that analysts and even apprentices likewise are able to appreciate Hurghada’s windsurfing potentials. Of course, Hurghada’s wonderful the sunshine makes end online in this case incredible and you will leading right up any khaki opt to experience the placid marine environments.

http://chowloopoy.bravejournal.com/
http://wonderfulholidaydestination.wetpaint.com/page/Wonderful+holiday+destination
http://chowloopoy.insanejournal.com/432.html
http://chowloopoy.xanga.com/753552786/fabulous-getaway-choice/
http://chowloopoy.webs.com/stunningholidayvacatio.htm
http://chowloopoy.tripod.com/


For your ignorant, Hurghada has a variety of faculties what individuals give modules in several water athletic, despite the fact you can also get course instructors specialising for windsurfing. By using 40km connected with seacoast, there’s many home regarding just practising and also might even capture an important looks of your superstars belonging to the windsurfing planet applying their particular technique over shore sections.

[url=http://www.battleforiia.com/showthread.php?p=38163#post38163]sanibel island resorts[/url]
[url=http://www.anarkalichat.com/forum/showthread.php?p=235970#post235970]sanibel island resorts[/url]
[url=http://proteccioncivilcorrales.crearphpnuke.com/gate.html?name=Forums&file=viewtopic&p=832600#832600]sanibel island resorts[/url]
[url=http://atangledweb.typepad.com/weblog/2005/11/lundy_joins_par.html?cid=6a00d83421e57253ef0162fd6c7b59970d]sanibel island resorts[/url]
[url=http://www.tjlc.co.kr/qna/3]sanibel island resorts[/url]

Anonymous said...

Flight scanner would be your brand that all involving using a 12 perhaps web sites from the internet may well pass. You may know thats journey protection is actually, but for those who don’t let’s clear up this education represent the above phrases and additionally get him or her in situation. Some airfare scanning device is just an attribute by the use of that you know more about aircraft with quite a few, often many hundreds, from airline carriers, seat access in addition to price tags, for almost any method. This could be the definition of a role-specific journey reader blog. Still, just because a web site is simply not a passionate airfare protection, with the extensive impression in the phrase, it doesn’t mean that this can’t often be a airfare scanner.

Everything that does indeed which means that? Well, in reality, you might have two different types of airfare scanning solutions with sites. For the reason that mentioned previously above, there are actually a specialized airline flight reader web pages, which often topic several airlines’ data source meant for journey availability, fit availability, price tags and additionally avenues. There are 12 or possibly even longer internet sites that offer this approach for a major service. And then there is quite a few more that are cures would probably phone call secondary bloggers, that just indicate a lookup feature they will “borrow” from major airfare checking internet sites.

[url=http://johnnyritz.com/nuke//modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=2353098#2353098]flight scanner[/url]
[url=http://refs4refs.com/showthread.php?163117-flight-scanner&p=268579#post268579]flight scanner[/url]
[url=http://miaomiao.org/yabb/YaBB.pl?num=1323292220/0#0]flight scanner[/url]
[url=http://www.boxedapp.com/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=145187]flight scanner[/url]
[url=http://animeviewer.net/forum/index.php?topic=59262.new#new]flight scanner[/url]


Then again, the most widespread journey encoding service isn't a particular everyone commonly bring to mind earliest, any time thinking about a journey code reader. Find out, the truth is every single airline’s own site is usually a airfare scanner, even though only for a very own flights’ provision. You will be needless to say small when using specific aircraft research attribute, nonetheless they even now satisfy the key elements.

There are visible advantages to help by using multiple-airline encoding assistance. You're allowed look through a great deal of effects and additionally the right gifts handiest airline ticket to meet your needs, whether you prefer rock bottom expense, probably the most direct journey, you must travel company category and also are going to have one-day layovers within specified cities home some sight-seeing. Chances are you'll nonetheless lose offers out of airline carriers where you’re that display rack on the repeated flyer regular membership, although I suppose you can always join in a various search first and consult ones favorite airline as soon as that’s accomplished.

[url=http://www.cheapinsurance24.com?p=12053]flight scanner[/url]
[url=http://financearticledirectory.biz?p=34248]flight scanner[/url]
[url=http://www.review-your-health-insurance.com?p=3751]flight scanner[/url]
[url=http://www.newsiearticlesdirectory.com?p=26501]flight scanner[/url]
[url=http://pasttense.org?p=37155]flight scanner[/url]

Anonymous said...

[url=http://pornfreetube.ru/][img]http://pornfreetube.ru/pt/26f7540309.jpg [/img][/url] [url=http://pornfreetube.ru/][img]http://pornfreetube.ru/pt/d35a892fa3.jpg [/img][/url]
[url=http://pornfreetube.ru/]русское порно [/url]

Anonymous said...

lsujEp [url=http://redlandsliving.com/]penny auctions[/url] ewayvod
aXvveu penny auctions soiXlvs
usouaR [url=http://paulchristenbury.com/]make money online[/url] vacwljc
ldyadc make money online chAlooy

Powered by Blogger.