Aug 25, 2011

DR. ASRI BELA GEREJA DUMC.. BADRUL AMIN KATA BAPAK SETAN KAKI BODEK!!





Pelik Ustaz2 yang berjiwa songsang seperti Dr. Badrul Amin ini. Tak kurang jugalah dengan Dr. Asri yang nampak gayanya semakin bijak dalam percaturan Poltik. Ustaz Badrul Amin sememangnya dikenali dengan ucapan2 beliau yang amat gemar mencarut, maki hamun malah dengan berani menggelar seorang yang berjawatan Mufti sebagai Bapak Setan. Adoii.. Buruk sungguh perangai. Nanti bila anak kau panggil kau bapak setan, jangan ditampar anak kau. Tampar pipi sendiri sekuat hati. Kerana bahasa yang kau gunakan di khalayak umum memberi contoh buruk pada anak2 kau dan anak2 orang lain. Dr. Asri ini Melayu CinDia target sedang bermain tarik tali. Akan tetapi harapan cerah pada Pakatanlah. Nak bertanding PRU13. Sekarang sudah pandai mengamalkan percaturan Agama. Sekejap ke kanan, kemudian ke kiri... Kalau ikut jalan highway senang sikit nak ingat jalan. Ini ikut jalan lama. Berbelok2 pusing2. Kiasan.. Dr. Asri pada hemat Melayu CinDia cukup2 lah buat kenyataan seolah2 kita ini bijak dalam politik. Kalau betul taknak terlibat, tak usahlah membuat kenyataan membela individu yang mempunyai pengaruh politik. Kalau betul hendak bergiat dalam bidang politik. Sertai parti pilihan kamu. UMNO ke, PAS ke, DAP pun boleh terima. Janganlah bercelaru dalam membuat kenyataan sehingga Dr. Asri sendiri membela Gereja DUMC ini. Siap beri kenyataan seorang janda dari kalangan 12 yang disoalsiasat masih Muslim dan tidak Murtad. Dikata salah dan tidak adil jika hanya kondem Gereja DUMC. Apa motif Dr. Asri mengeluarkan kenyataan seolah2 beliau berada di tempat kejadian? Jika benar seperti yang didakwa dan ada bukti, serah kepada JAIS. Yang hendak dibebel di dalam Wacana Sinar Harian pagi tadi buat apa? Ini semua mainan Politik. Sayang sama sekali.. Ustaz2 yang menyertai politik terus hilang fokut dalam memberi sebarang kenyataan.





9 comments:

Anonymous said...

Dua2 ni sama aja ingat dah cukup pandai sangat semua orang tak betul tak cerdik piiiiiiiiiirahhh

J Bond said...

biar dia main tarik tali, apa dia ingat rakyat pekak dan buta akan apa yg belia lakukan.Dr Asri dulu memang dikagumi dgn ilmu yg ada padanya tapi untuk masa sekarang ni kita perlu teliti dulu tentang apa yg beliau perkatakan. Bukan kerana beliau condong kearah mana2 tapi kupasan beberapa isu kebelakangan ini membuat kita terfikir tahap intelektual beliau

Anti Jumud said...

dua-dua ni bukan ulamak, tetapi ular dalam semak jenis kepala hotak...Puihhhhhh..

Anonymous said...

kalau di univ....skrg dha ramai profesor kangkung....dlm agama pulak dah ramai ustaz kangkung terutamanya ustaz dan ulama pas...ckp ikut politil..bkn ikut hukum allah...apa yg depa kejar sgt taktau la...sanggup tegakkan yg batil....

Admin said...

Post anda dipaparkan di Page FB berikut:- http://www.facebook.com/pages/Malaysia-Politics-Blogger-Page-ProAnti-Gov/211246465595305?sk=wall

Jika setuju, sila Like Page FB tersebut, sebaliknya sila email kepada Admin untuk remove blog feed anda daripada page tersebut.

Terima kasih

Anonymous said...

dua dua habuk pun tarak.

Lebai Malang said...

..jenis ustaq/ulamak politik macam ni la yg menyebabkan umat Islam di Malaysia jadi benggong..

shazmy said...

bukan niat nak membela sesiapa....tetapi Dr Asri memberikan pandangan....bkn pendirian....pandangan boleh di terima dan di tolak..... pandangan beliau ttg zakat yang tidak samapat golongan sasaran dan oleh krn itu mreka yg ke gereja itu terima pelawaan pihak gereja utk membantu mreka..... benar, jgn sbb duit kita nak terima agama lain..... pada sy Dr asri hanya beri pandanagn ttg zakat bukan membela tindakan gereja itu......
sy sendiri tidak membela tindakan gereja itu....tp jgn la kita terlalu kuat melatah hingga kita tidak sedar akn kesilapan (soal zakat) kita. harus kita muhasabah diri..... spy setiap tindakan kita itu berlaik...dn tidak menguris hati sesiapa.....

mengenai uztaz badrul amin. sy no komen...sbb sy tidak berapa tahu ttg dirinya....

wassalam.. :)

Anonymous said...

I m glad i found ur blog.Not everyone can provide information with proper flow. Good post. I am going to save the URL and will definitely visit again. Keep it up. thank you!
[url=http://www.blongchampb.info/] longchamp bags[/url]
[url=http://www.alongchampa.info/] longchamp outlet[/url]
[url=http://www.clongchampc.info/] longchamp outlet[/url]

Powered by Blogger.