Aug 10, 2011

DR. ASRI BAPAK SETAN JGN. MENYALAK!! - DR. BADRUL AMIN.





Tindakan bekas Mufti Perlis Dr. Asri menyuarakan pandangan mengenai isu penyerbuan JAIS dlm gereja dilihat sbg. 1 pandangan yg membingungkan dan mengelirukan umat Islam. Malah aktivis PKR Dr. Badrul Amin berkata, beliau tlh mbuktikan dan memberi amaran bahawa Dr. Asri seorang tokoh yg mengambil kesempatan menggunakan ilmu Agama dgn mengeluarkan pndgn2 yg amat berbahaya dan tidak bertauliah. Dgn menggelar Dr. Asri sbg Bapak Setan, beberapa pengikut penyokong Dr. Badrul Amin mberi amaran agar m'hentikan serta merta dr mengeluarkan sbrg kenyataan mengenai isu Islam. Dr. Asri melalui laporan Malaysiakini mendakwa adalah tidak tepat jika JAIS terus mengambil tindakan menahan terus beberapa Kumpulan Melayu yg. hadir dlm 1 majlis di dlm gereja. Exco Hasan Ali dlm kenyataan memaklumkan pihak JAIS ada bukti yg mdakwa berlakunya dakwah orang Melayu utk memeluk Kristian pada Majlis tersebut.

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone



23 comments:

Anonymous said...

Bapak Syitan VS Bapak Iblis?

Anonymous said...

lu badrul sama asri sama serupa ma!

Anonymous said...

Tutup mulut lah asri....takut2 yg 12 orang tu tak jadi murtad tapi asri yang murtad. Orang kat barat yg sukarela masuk islam tu takde pula kena umpan dengan duit, makanan dan tempat tinggal. Ada pernah dengar ke bila orang kafir dah mengucap, yang bawa tu dapat duit RM60,000?

Asri dah syirik.

menyampah said...

dr asri ni dapat Phd dari harvard universiti kut

nampak mcm....otak dia....dah kena 'total brainwashed' oleh para akademik yahudi kat situ.....

tuu yang jadi lebih teruk dari padri yang nak memurtadkan 12 org melayu islam tu..

Anonymous said...

asri hanya mempertikan keberkesanan dan birokrasi dlm jais dan pengurusan zakat itu sendiri yg nmpknya amat lemah hinggakan 12 org ni blh menjadi umpan kpd kristian yg sememangnya telah mengambil kesempatan diatas kelemahan jais dan pengurusan agama islam yg tidak cekap dan efision ..
kesimpulannya klu kita sibuk dg kuasa dan birokrasi yg berterusan maka pihak lain yg sememangnya tidak sehaluan dg kita akan mengambil kesempatan dan peluang untuk menjatuhkan kita..

Anonymous said...

orang agama memang penyebab kepada pergaudhan dan pembunuhan sesama umat islam di seluruh dunia. Mereka belajar kitab yang sama akan tetapi mentafsir mengikut sesuka hati dan cita cita mereka sahaja

Anonymous said...

saya nak badrul amin keluar kenyataan sama ada dia sokong jais atau tidak?

Anonymous said...

kristian jg telah memanipulasi suasana politik umat islam msia yg amat lemah..kononnya tolong menolong melampaui batas agama..wlupun mereka tahu dlm kes ini adalah jelas menimbulkan kemarahan umat islam yg majoriti dinegara ini..mereka berani kerna berselindung disebalik kelemahan politik umat islam iru sendiri..konsep 1msia pun blh jd alasan bg mereke,apatah jg keakraban ulamak2 pas yg tersepit dan tercekik dg DAP lg selesakan mereka untuk untuk manipulasi keadaan..

Anonymous said...

dr asri hanya mengingatkan kepada pakar2 agama kononnya, supaya melihat kecermin..
jg asyik berpolitik,merebut kuasa,menghentam sesama sendiri yg akhirnya dg senang diambil kesempatan ol;eh pihak yg sememangnya musuh sebenar kita..
yg tinggi ilmu agamanya tp bodoh dg sikap riak dan takbur lg pengecut sememang makin ramai dikalangan orang2 agama..

Anonymous said...

Samaa je lah 2 org tuu....sorg makan gaji dgn pkr....sorg lagi pandai x leh di ajor....! pandai2 laa depa setel

Anonymous said...

perlu dingat dr asri tidak bergantung dg mana2 parti,so pendapat beliau lebih nuteral..berbanding dg ostad2 pengecut lain..hasan ali jg pejuang islam melayu tulin ,berani dan tidak bacul..beliau mewakili islam sebenar..

Ulamaterompah said...

..kadang2 golongan yg mengaku cerdik pandai Islam ni la yg mengharu birukan Islam di Malaysia. Hj Hadi/Nik Aziz dgn ajenda PAS nya , si Banrul Amin dgn ajenda PKR nya dan si Asri dgn ajenda ularmak atas pagarnya..apabila mereka ni buka mulut akan membuatkan orang Islam di Malaysia jadi benggong, dan bukan bertambah aman dan damai..

..agak-agaknya mereka ni terlebih bijak kot ????

Anonymous said...

Hmm mmg sikap dia ni suka buat kesimpulan dan yg best skali semuanya tergantung.. pesoalannya sekarang apakah pendirian sebenar asri? kenapa nak sgt2 kaitkan isu zakat sdgkan isunya hal gereja? kes hasutan murtad! okla kita kaji pandangannya.. walaupun 12 org tu dikatakan hadir sbg penerima bantuan, pernahkah Asri ni siasat dari mana golongan ni? adakah mereka pernah memohon atau mmg dlm senarai penerima bantuan? kerana jika tidak berada dlm senarai kerana tiada laporan, masyarakat dan ketua kawasan/mukimlah yg patut disalahkan.. bukanlah JAIS shj. hish lu pikirlah sendiri Asri.....

TENGGARA is SOUTHEAST said...

Salam perjuangan bro,
Asri ni tak lama lagi gila rasanya. Makin lama cakapnya makin tak boleh pakai.

//telah dipautkan.

Anonymous said...

dr asri ni antara golongan fahaman muda d perlis ni..depa ni la yg tak bg baca bismillah...baca doa lepas solat..baca talkin...dan bnyk lg....benda tu semua sunat..apa salahnya buat....*sunat - buat dpt pahala...takbuat tak dpt dosa pon..tp depa ni create benda ni seolah kalau buat berdosa....***aku kalau blk perlis solat jumaat ka..solat sunat raya ka..aku konpius..pelik...abis khutbah raya semua bangun takdak doa2...dan mcm2 lg....ni la dia dr.asri...doktor dia btoi ka..ka doktor beli ni....**tgk muka dia mcm sombong.....**dr.badrul pon sama la...btoi kata sorg anon tu...ulama la pemecah umat sebenarnya..depa baca kitab yg sama..tp tafsir berbeza..kita yg krg ilmu...dah jd berpecah belah....***tak lama lg sham kamikaze yg jd anak didik dr.asri ni akan jd seropa bob Loqlak....subhanallah...(jgn la sesatkan lg umat manusia..sesghnya..tanda kiamat makin hampir)..

kluangman said...

Kemanangan puak gereja dan pembangkang:

- ke arah memurtadkan sekumpulan orang Melayu yang diundang ke gereja

- memecahkan perpaduan di kalangan orang Islam dengan bertelagah pendapat dan perselisihan serta perbezaan pandangan

- membuktikan pihak berkuasa tidak mempunyai cukup kuasa perundangan untuk mencegah penyebaran ugama lain di malaysia

LORD OF THE RINGS said...

Salam Perjuangan kembali Bro GR,

Terima kasih atas penghargaan yang tuan berikan kepada Utopia Baru dan kerana sudi singgah memberi komen/pandangan.

Semoga dapat kita himpun dan satukan all our Muslim brothers and sisters di gelanggang siber ini untuk menewaskan that 'one common enemy!'. Ini adalah JIHAD yang MAHA WAJIB - kita bersatu atas nama Agama Islam yang suci, insyaallah Tuhan akan menganugerah KEMENANGAN!

Saya akan meletak tuan dalam blog favourites saya. Hope u'll do the same for me!

http://utopiabaru.blogspot.com

Anonymous said...

begitulah gila dan taksubnya korang thadap parti yg korang dukung. Kerana parti, Islam korang campak ke tepi. Bila ada orang komen tentang pemimpin parti korang, korang salak macam anjing, kalau aku tegur PAS , korang kata aku UMNO, kalau aku tegor UMNO korang kata aku PAS atau PKR. apa yang ada dalam benak korang akupun heran. Kalau nak politik biarlah guna iman, Allah beri akal utk kita guna sebaik2nya. apa yang PAS dan PKR kata kat UMNO banyak yang betul, apa yang UMNO kata kat PKR dan PAS banyak juga yang betul. Kesimpulannya memang PAS, PKR dan UMNO memang banyak yang tak betul. haaa. jadi korang nak tuduh aku parti mana pulak... kami dah bosan dengan sikap melayu yang berpuak2 ni. Dulu PAS kata UMNO Assabiyah, ternyata sekarang PAS pun sama. dulu kata kerjasama dengan kafir jadi kafir, sekarang dia buat boleh pulak ? / PAS, UMNO dan PKR sama saja.

Anonymous said...

anon d atas..apa pon pegangan pahaman dan ikutan ko...tak siapa peduli..sbb setiap manusia ada pendirian hidup sndr...citarasa sndr..malah keutamaan dalm berfikir dgn sndr..ko nak sokong sapa.ko tak sokong sapa...takdak sapa peduli.....btoi kata ko...pas umno pkr semua sama saja...tp sbg manusia berakal dan bertamadun serta beriman....tak salah kita menilai..menilai mana baik mana buruk...kalau dah pas pkr terang2 nampak salah...so kita kata benda tu salah....so far...apa yg umno buat tak la keterlaluan...wp ada pincangnya...tp tak keterlaluan utk di jdkan isu....**pas pkr..konon perjuanagn islam..tp hakikatnya menolak dan cuba menjahanamkan islam..so kena la kita tentang..umno..wp "kononnya krg islam"...tp tak sampai tahap cuba menjatuhkan atau menolak islam..so tak salah kita channelkan sedikit pemikiran kita..skrgnya menyokong mana yg termampu utk membantu..bukan menyokong membuta tuli.....** anon..ko nak sokong nak sayang nak ciomm sapa pon..kami apa pedulikkkkkkk

Anonymous said...

maki hari makin mneyampah tgk muka ustad ni..ter gambar wajah seorg hipokrit dan seorang yg sombongg....dulu aku suka baca blog dia..ada sedikit ilmu yg blh d pelajari..tp kini NO MORE...sejak dia dah jd ustad politik..ckp melalut mcm nyanyuk..dah menyampah aku...buakn aku nak suruh dia sokong umno..tp ckp lah atas dasar islam sejati...bukan islam capati..wahai asri....( Dr btoi ka dia ni?..)

pasenakprut said...

ustaz pn manusia, ada nafsu & keinginan, tau agama tp kalau kata2 & tgkah laku x selari dgn agama & tanpa hikmah boleh pecah belah msyrakat x guna pun.. baik jadi mcm ustaz2 PAS lg senang, depa main tibai saja, pakai kopiah putih terus jd ustaz jnji masuk PAS, KENA BATANG IDUNG SEMUA HALAL, KENA ORANG LAIN SEMUA HARAM, abis buruk semua yg nama ustaz krn perangai depa ni la

Anonymous said...

Dr. Asri ni cakap macam dia ni Dr. HAiwan pulak

jo said...

Memang naik meluat dengan ustaz-ustaz yg. bergelar Dr nih...Mereka bukan nak berdakwah kepada bukan Islam..tanya berapa ramai mereka dah islamkan kafir??..berapa kali mereka ada masuk hutan/jumpa orang asli..iban..dayak..macam AlQaram buat dulu??...mereka ni pandai cakap je..putar belit...mereka ni ada kepentingan..Macam drAsri..mana agak dia boleh ada suara..(suara janggal0..disitu dia masuk..macam ustazlain bodoh..

Powered by Blogger.