Aug 2, 2011

ANWAR @INDONESIA.. "YA, SAYA GILA SEKS.. TAPI SAYA TAK RASUAH!!"







PENGKHIANAT NEGARA peranannya di Bulan Puasa. Ini perangai Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, 'membusukkan' nama negara sendiri bagi mengangkat darjatnya dan untuk mendapat publisiti di dada-dada akhbar Indonesia sepanjang berada di sana baru-baru ini.

Dan untuk rekod ia bukan kali pertama, jika sebelum ini Anwar menghina batik Malaysia, kini, menyanyikan lagu lama mengenai layanan kepada pekerja Indonesia di negara ini.

Dalam satu forum bertajuk, Akses terhadap keadilan, di Puri Imperium, Jakarta, Sabtu, lalu, Anwar berkata, orang Malaysia haram hukumnya mengambil upah dari Tenaga Kerja Indonesia (TKI) dengan cara tidak membayar gaji. Bertepuk soraklah, media Indonesia mendapat kenyataan tersebut dari bos pakatan pembangkang Malaysia itu. Anwar memang bijak bab tekan suis main sentimen.


Di Indonesia, akhbar-akhbarnya laris luar biasa jika tajuk berita utama mengenai 'ganyang Malaysia'. Maka hampir semua akhbar-akhbar utama negara itu menjadikan dakwaan tersebut sebagai tajuk berita utama. Menurut Anwar, modus yang dilakukan adalah TKI bekerja dua tahun, namun hanya dibayar setahun setengah.

Majikan orang Malaysia itu lalu memanggil polis untuk menangkap TKI tersebut, sehingga sisa gaji tidak dibayarkan. Seperti biasa, Anwar akan menampilkan dirinya sebagai 'dewa penyelamat' dengan mendakwa masa beliau dalam kerajaan dulu dan mengetuai jawatankuasa kabinet mengenai pekarja asing, semuanya okay sahaja.

Namun kini dakwanya "mereka maunya untung besar saja," katanya. Menampilkan dirinya 'seorang pembaharu' Anwar memberitahu publik Indonesia bahawa pembangkang di Malaysia, yang dipimpin olehnya, menuntut beberapa perbaikan baik dari segi hukum maupun persepsi masyarakat Malaysia.

Ia mengusulkan agar pemerintah Malaysia membatalkan hukum cambuk. Dalam satu program lain, Anwar dengan bangga bercerita bahawa di penjara beliau mendalami Al-quran dan hadis. "Because in prison I've got all the times in the world. Kalau mau membaca semua tafsir Qur'an dan Hadis, masuk penjara saja," kata Anwar dilaporkan oleh akhbar Koran Tempo.

SEBAGAI CATATAN mungkin mereka di sana lupa nak bertanya padanya: Bagaimana ye kasus video seks pasal Bapak yang ribut-ribut itu. Tentu asyik sekali...sampai ada yang kata video itu besi. Ada beberapa penonton beragama Kristian memberi reaksi susulan mendengar ucapan beliau.

Salah seorang daripadanya menyebut "Anwar Gila Seks atau Gay sekalipun, dia tidak korup. Ok aja." Huh? Laporan Agendadaily.





5 comments:

Anonymous said...

kepala hotak dia kata 'saya tak rasuah'!!! MS jadi TPM pun rasuah gak... bila lah, penipu nak mampus!!!!

Anonymous said...

dia tu kepala bapak rasuah....munafik...nak muntah dengar dia cakap....

Anonymous said...

bagaimana pula bibik2 yg. menghilangkan diri selepas mencuri barangan majikan,melarikan diri dgn meninggalkan anak2 yg. masih kecil bersendirian dirumah,pulang ke Indonesia melalui pembiyaan majikan tetapi selepas itu tak kunjung kembali..belum isi melarikan anak gadis org. kelombok,termasuk merompak dan menjadi bajingan..diantara kesusahan yg. dihadapi oleh rakyat Malaysia..tidak kah haram pendapatan mereka..2.jangan war2kan kebaikan itu ujub namanya..6 tahun tanpa apa2 berbanding dengan HAMKA yg. menyiapkan kamus AL Azhar.kurang lebih 2 tahun..tanpa sedikit pun mendabik dada...pada saya ini taktik mempromosikan diri untuk menjadi Perdana Menteri..begitulah sikap sipungguk yg. sentiasa merindui bulan...

Anonymous said...

Kalau Al Juburi ni guna Pembantu Rumah Indonesia mesti yang cun melecun agaknya. Ya..lah selain dari Pembantu tu juga boleh diservis oleh Al Juburi depan dan belakang...he he he he

Anonymous said...

[url=http://www.canadagooseistockholm.com]canada goose[/url]
Det kan ingen bör lämna den Hula, tjäna miljoner, eftersom situationen möjlighet knackar rätt nära du är posten sätt , med väntar din goda varmt mottagande som du tjänar den egna väg faktiskt större vinster.
,[url=http://www.canadagooseistockholm.com]canada goose[/url]
 höger vill 1 stor sällskaplig test, dem kan bli trycka begränsningar, som utgör den principer som att conitinues längs som samt, inrätta varje algoritmer som kan variabler oväntade igår.
http://www.canadagooseistockholm.com
 Hela auditiva dyslektiker kan höra bokstaven eller ord rörig som, på toppen av att också kan inte så att du kan upprepa något de hur de men hörde stund sedan. De flesta familjer förknippar dyslexi Tack till böcker svårigheter.

Powered by Blogger.