Aug 7, 2011

10 PAGI INI BAKAL MELETOP.. HASAN ALI UMUM PAS KELUAR PAKATAN!!?





Melayu CinDia mendapat maklumat daripada rakan2 media yang mendakwa satu Sidang Media bersama Exco Kontroversi Selangor, Dr. Hasan Ali akan berlangsung pada esok jam 10 pagi. Sidang Media ini juga dijangka panas di mana Hasan Ali dikatakan bakal membuat 1 kenyataan yang bakal mencabar hubungan PAS, DAP dan PKR di Selangor. Hasan Ali yang acap kali bertindak di luar kawalan dan perbincangan Kerajaan Negeri mempertahankan tindakan JAIS menyerbu sebuah gereja yang mengadakan dakwah kristian secara halus melalui pengedaran risalah kepada orang Melayu. Tindakan Hasan Ali turut diherdik musuh politik dalaman, Khalid Samad yang turut meminta maaf kepada pihak Gereja atas tindakan yang di luar pengetahuan pihak pengurusan.





45 comments:

Anonymous said...

Keluar je lah Dato dari PAS tu... tak payah tumpang tanggung dosa dgn puak2 yang putar belit agama kerana gila kuasa..

Lagi baik dato fokuskan ke program motivasi anak2...duit dapat, pahala pun dapat..

Anonymous said...

Ya Allah..Kau hancurkan kedua2 Khalid ini sebagaimana Kau menghancurkan umat sebelum ini yang menentang agamaMu.
Ya Allah..Kau hancurkan lah juga mana pemimpin melayu dari Pas,Pkr dan Umno yang menyertai mereka berdua.
Kami berlindung dgn Mu Ya Allah dari segala bala bencana.
Ya Allah..Kau berilah kekuatan pada YB Datuk Hassan Ali dan mereka yang ingin menegakkan kebenaran.
Kehancuran buat puak-puak munafik.
Amin Ya Rabbal 'Alamin.

JoN said...

Amin..

Anonymous said...

Amin...Ya Rabbal 'Alamin

Perjalananku di bumi para anbiya' said...

bro... bila nak jadi follower blog saya... hihi

Pasrael said...

AMINNNNN!

Anonymous said...

AMINNN..

Anonymous said...

amiiiiiiiiiiiiiinn 7 harakat

Anonymous said...

Amin...semoga ahli PAS terbuka mata dan hati mereka. Biarkanlah pemimpin-pemimpin PAS dengan ego dan jawatan mereka dalam Pakatan Penipu.

Anonymous said...

Amin...Ya Rabbal 'Alamin

Anonymous said...

amin...ya Allah....

Anonymous said...

HASSAN... KALAU KAMU BETUL IKHLAS BERJUANG DIJALAN ALLAH .... NASIHAT TOK .. TINGGALKAN PAS DAN PAKATAN RAKYAT. SANGAT MUDAH.

HUKUM ALLAH DIMANA PUN KAMU BERADA DIATAS BUMI ALLAH INI KAMU BELUM TENTU AHLI SYURGA.

HUKUM AKAL - TINDAKAN KAMU BETUL .. TAPI KALAU KAMU TAKUT UNTUK MEMPERKATAKAN KEBENARAN KERANA SAYANG ANUGRAH DUNIA PANGKAT,KUASA DAN HARTA. KAMU JUGA PENIPU DAN PENGKHIANAT AGAMA BANGSA DAN NEGARA. WASSALAMUUUUUUN.. - PAI KOLIANG.

Keris Jentayu said...

Aku nak ikut pi kokdiang=

AMIN

Anonymous said...

Tamin say

Buat per bermanafaat, dpt pahala.

Buat per durjana, dpt dosa.

Kan itu janji Allah.

Fikir baik2, dosa pahala sendiri yg tanggung..

Ingat tu Pak Hassan !

Anonymous said...

amiiinn ya rabbal alamin.

hitch said...

Ano2 diatas...hang x payahla nak amin2...selagi pork nik masih jadi pemimpin selagi itu lah berok2 dia buta hati dan buta tuli.......

harap2 hassan Ali bukan berok dia..

Anonymous said...

Keluar keluar keluar lah...tiada maknanya bersengkol dengan parti haramjadah tu... sepatutnya dari dulu lagi keluar Dato...nasi dah jadi bubur...baru nak kuar....semoga semua ahli pas sedar di mana kebenaran...untuk pak nik ajis tu letak jawatan je la.... buko moto sikek....jange dok angok2 jo bilo puak haram tu bagi usul.... negara berkebajikan..tengok apa dah jadi...dia sogok orang islam yang susah dengan wang dan makanan dia pesongkan akidah orang isle tu...kepado keristian.... mono puak2 ulamak pas apo kito nak tengok ajo...bangun lah...jangan dek berdemo menentang kerajaan umno saja...pikir la sendiri...utk anwar aljuburi selamat tersungkur, beristirehat dan merengkok dalam penjara sebelum ke lubang kubur....

Anonymous said...

Dato hassan join je lah UMNO .... istihar je lah agar keluar dari kepompong PAS (Parti ajaran sesat) kami dari puak umno sayang pada dato...

Anonymous said...

Allah berfirman yang bermaksud " Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil bapa-bapa, saudara-saudara kamu menjadi pemimpin jika mereka memilih kafir dari iman. Barangsiapa mengangkatnya menjadi pemimpin dari kalangan kamu, maka mereka itu adalah zalim". ( Surah At-Taubah, ayat 23)

Anonymous said...

amiiiiiin...amiiiiin....amiiiiiin

Anonymous said...

Kepada YB Dato Hassan Ali,
Assalamulaiukum YB Dato


Sudah Terang Lagi Bersuloh. Tidak perlulah YB Dato memperjuangkan Islam melalui Pakatan Haram yang tiad a halatuju yang menampakan Akan Ugama Islam ini diutamakan.

YB bukannya kabur & telah dibutakan mata Demi politik sonsang Anuwar Ibrahim yang begitu rakus Dan lahap di luar tabiee.

Isu arak dengan Ronnie Lieu, isu Rumah urut bermaharaja Lela, isu kedai magnum 4d Serra isu Gereja.

Ini bukannya isu baru. Semuanya isu lama yang kembali segar kerana ikatan telah di longgarkan oleh DAP.

YB adalah lebih Berguna di luar Pakatan Haram dare didalam. Yang Benar kit a nampak jelas Akan segala kepincangan kemusnahan Dalam Pakatan Haram ini.

ARK2

Anonymous said...

Amiiin ya Rabbal 'alamiin
Ya Allah kami muslim minoriti di Sarawak turut mengaminkan do'a saudara kami dalam Islam di Semenanjung. Keselesaan kami hidup beragama Islambbergantung sesungguhnya kepada kemenangan yang Engkau beri kepada mereka, insya-Allah.

Anonymous said...

elok lah melayu da berpecah...senang..cite PRU13 ni...Kemungkinan Kita akan dpt Kerajaan baru mcm Thailand....

Anonymous said...

rosmah...siap sedia nak buat lauk oleh geng omegaman, masatu Tv. Berita tak mau ambil gambar di alagi...ambil bukan apa "terpaksa" if not..siap...jual nasik lemak lah..kito..

Iman said...

Perkenankanlah Ya ALLAH. . .moga umat Islam bersatu semula, hikmah & rahmat bulanMU yang mulia ini. .Semoga cahaya yang terang ini terus bersinar di mukabumiMU ini. .Di Europe kebangkitan Islam yang sangat memberangsangkan. .ini petanda pada kita. .Dato . .you have all the Muslimin Muslimat supports here in Malaysia!!!Faith in ALLAH SWT. .

Anonymous said...

SUDAH TERANG DAN JELAS... PARTI PAS TIDAK BOLEH MEMPERTAHANKAN ISLAM DI BUMI MALAYSIA INI..

Anonymous said...

Sesungguh, benar, kata2Mu itu.

- Datuk kembalilah kepangkuan, dan teruskan kem motivasi untuk mendidik anak2 bangsa dari terjerumus dari semata-mata untyuk mempertahankan politik kotor oleh mereka berkepntingan...

Anonymous said...

Kola ingat lagi kenapa Dato' tiba-tiba menceburi politi dan terus masuk PAS. Dato' patah hati dengan layanan UMNO terhadap DSAI. Sekarang keadaan gulita dah semakin cerah. Teori Konspirasi semakin pudar; diganti oleh teori Big Bang. Kola setuju dengan seranan rakan di Blog ini. Dato' keluarlah dari PAS dan lebih baik lagi, masuklah UMNO. Wassalaam

hangkedee said...

Dulu aku minat Hassan Ali bermotivasi,Aku lebih lagi minat sekiranya ia meninggalkan Pas+ PKR.Bebas berdakwah.kejalan Allah.Amin

Keris 7 Lok said...

Salam perjuangan. Saya telah link blog tuan ke blog saya. Harap dapat follow & link juga blog saya ke blog tuan. Terima kasih.
Demi perjuangan alif ba ta
http://keris7lok.blogspot.com

Anonymous said...

semoga Allah memperkenankan doa-doa mereka yang melihat dgn matahati. semoga Allah buka satu-persatu kepincangan PAS & PKR utk ditatap ke mata umum. semoga Allah buka hijab kesedaran ahli2 PAS & PKR utk melihat dgn rohani dan keimanan diri. semoga dato hassan tegar dan tegas dgn pendirian... Islam adalah agama bukannya bahan yg sewenangnya dijadikan percaturan politik mengejar kuasa. yang bathil tetap bathil. semoga semakin ramai umat islam sedar selepas ini bahawa mrk yg dikatakan ulama di dlm PAS sebenarnya sdh lama terpesong dan memesongkan. keluarlah dari parti yg namanya islam tp semakin jauh menyimpang. ramadan ini adalah rahmat, apa y berlaku ini kalau dinilai adalah rahmat ke atas umat islam utk lebih menilai dan mendalami siapakah mereka yg mengaku islam di dlm PAS & PKR. Allah itu Maha Adil... mungkin sudah sampai masanya satu-persatu penyelewengan PAS terpacul bak pekung yg terhidu busuknya ke alam nyata.

insaflah nik aziz, hadi, sabu... insaflah. di dunia lagi aib sudah mengejar kalian... tidakkah kalian sedar? ingatlah ujian maha besar yang Allah turunkan kpd hambanya bukanlah dalam bentuk kesusahan tetapi sebenarnya dalam bentuk kesenangan kerana semakin senang lenang seorg manusia itu semakin tinggi peluang dirinya melupakan Allah dan semakin lupa dirinya kepada Allah, maka semakin menjauhlah para malaikat dan Allah dari dirinya. INSAFLAH.

budakkampong said...

syukur masih ada insan yg ikhlas berani macamni,tak kisah la dia pemimpin pas atau umno,asalkan dia berjuang untuk agama bangsa wajib kita menyokong..kita tak perlu pada 10 orang pemimpin yang mengadu domba,cukup seorang yang benar2 berjuang atas kebenaran..

Ya Allah ya tuhanku,kau hindarilah DR hassan ni dari segala mara bahaya yang mengamcam beliau,tetapkanlah dia diatas jalan kebenaran agama mu,permudahkanlah segala urusannya ya Allah,berilah dia kekuatan dalm mempertahankan dan mendaulatkan islam di malaysia,serta bukakanlah pintu hati pemimpin-pemimpin kami supaya bersatu kembali...aminnnn...

Anonymous said...

aminnn...

Anonymous said...

Datuk Hassan Ali sepatutnya diberi sokongan oleh ahli-ahli PAS untuk menjadi Persiden dan Mursyidul Am parti. Dia tahu bahawa dia akan disoal di akhirat nanti mengenai jawatan dan tanggungjawab sebagai Exco hal ehwal islam.
Diharap supaya semua ahli-ahli PAS dan PKR yang islam tidak bersubahat dalam segala onah & agenda politik musuh-musuh islam kerana musuh-musuh itu semua menyamar & berselingdung disebalik laungan dan agenda perjuangan politik

Anonymous said...

Saya harap semua umat islam di Malaysia ini tidak kiralah apa lambang parti jangan panik dan menunding jari menyalahkan sesama sendiri.Survive parti cuma untuk mencari laba isi perut sahaja tetapi survive akidah melibatkan soal iman,wajib ditangani penuh berhemah dalam skala yang amat tegas.

Kita tidak perlu mengugut dan gentar pada sesiapa hatta seisi dunia sekali pun apa yang harus ujud adalah perasaan malu, malu kepada Allah kerana kita gagal menunaikan amanah yang telah di pertanggung jawapkan.

Ayuh saudara2ku buangkanlah dendam kesumat hasad durjana yang tiada berpenghujung bergabunglah dalam satu saf memperjuangkan kesucian YANG MAHA ESA.

Salam sejahtera dan salam perjuangan.

joanja

Anonymous said...

saya sanjung tinggi ketegasan Dato hassan dlm usaha menjaga emej/maruah Islam dari dicemar oleh pihak yg. tdk bertanggungjawab...Saya juga sependapat dgn beberapa org. pengunjung blog ini agar dato meninggalkan saja Pas...Pas bukan lagi saluran yg. tepat utk dato memperjuangkan Islam,...saya percaya dato hassan lebih arif tentang perkara ini...ternyata telah beberapa kali tindakan dato atas nama Islam tdk mendapat sokongan Pas...Dato dibiar terkontang kangteng sendiri malah ade pulak dpd. rakan dlm Pas sendiri sanggup menghina dato kononnya menjadi alat UMNO...Pas kini bukan memperjuangkan Islam tetapi mabuk untuk dpt kuasa...pemimpin2 kini tak peduli apa akan jadi pada Islam dan Melayu akan datang...yg. penting bagi mereka adalah kuasa...Tak mengapa jika Pas boleh menguasai pembangkang , tetapi yg jelas Pas hanya jadi alat DAP utk merampas kuasa dari UMNO/BN. Kembalilah kpd UMNO atau teruskan perjuangan membentuk insan kamil melalui kem motivasi yg. pernah dilaksanakan suatu masa dahulu.

Zek said...

JALAN TERBAIK BAGI DATO HASAN ALI IALAH MENINGGALKAN PAS DAN BUAT ROADSHOW UNTUK MENERANGKAN APA SEBENARNYA BERLAKU SUPAYA MASYARAKAT ISLAM TIDAK KELIRU. JUST TELL THE TRUTH DEMI AGAMA ISLAM YANG SUCI.

Anonymous said...

Perjuangan PAS sudah jauh menyimpang dari landasan kerara mengejar kuasa. Ini akibat daripada bersekongkol dengan kafir harbi DAP dan Anwar. Pemimpin PAS tahu sangat siapa Anwar sebenarnya tetapi kerana kuasa mereka pejamkan mata.

Anonymous said...

keluar pas masuk umno? umno lagilah teruk dari pas. lagi bagus teruskan kem motivasinya.

Anonymous said...

aminnnn. kita doakan dato dr hasan ali membuat keputusan yg baik dan tepat dgn keluar dari pakatan haram demi agama islam yg tercinta. semoga bulan mulia memberi kekuatan kpd dr hasan dan kita semua

Anonymous said...

yb dato Hassan Ali adalah idola aku sejak 1980an lagi,bersama2 dato Harun Din dan dato Ismail Kamus...
dato Hassan!!! keluarlah dari PAS dan JANGAN MASUK UMNO...berdiri ditengah kejalan Allah...teruskan motivasi sperti dulu...jangan pedulikan mereka yg bertopengkan ugama utk pangkat...

Anonymous said...

Dato`Hassan Ali tak perlu keluar dari PAS sebaliknya memperjuangkan Islam dari dalam lebeh berkesan daripada menyalak diluar kecualilah jika dipecat

Anonymous said...

anon 14,2011
mu ni bodo jugak....tak pahe-pahe oghe dok ghoyak

Anonymous said...

Tahniah dato'. Keluarlah dari Pas tu.. Mudhorat lebih banyak dari manafaat nya. Kami berdiri di belakang dato'. Biar Daro Free Lance lagi baik. Tak bias mana2....

Anonymous said...

Pada pandangan saya, Dato' ndak payah join mana2 parti tetapi berbakti untuk sentiasa menegur pemerintah dan pembangkang dalam apa jua yang berkaitan dengan agama... Bila berkecuali kita boleh menjalankan tugas dengan lebih baik demi agama, bangsa dan negara. Semuga ramai lagi insan-insan yang berpengetahuan agama di luar sana berkecuali dengan tidak menyokong mana-mana parti. Semasa PRU, undian anda adalah rahsia... Memang ndak suka mendengar ceramah2 yang menyentuh hal ehwal politik kerana setiap teguran hendaklah dilakukan dengan secara berhemah seperti ibubapa menegur anak-anak kecil, remaja dan seumpamanya untuk kebaikan... Mubaligh Kristian akan sentiasa berusaha menyebarkan agama mereka tanpa batas masa dan adalah diharapkan ada insan-insan di luar sana yang boleh berbuat demikian juga...

Powered by Blogger.