Jul 20, 2011

ROSMAH PM IN WAITING!!? PULAK..





Sejak akhir2 ini timbul balik cerita Isteri PM, Datin Seri Rosmah. Sehinggakan ada orang bertanya dengan Melayu CinDia Rosmah macam itu, Rosmah macam ini... Dengar cerita itu, dengar cerita ini. Ada juga yang menyalahkan Rosmah kerana terlalu banyak muncul di kaca televisyen sehinggakan menjengkelkan orang yang menontonnya. Pelikkan? Mungkin tugas isteri Perdana Menteri sekadar duduk rumah dan ikut event2 yang bersesuaian sahaja dengan suami. Bila bergisat aktif sedikit, orang mula melenting. Sebenarnya tak melenting jika Pembangkang tak mulakannya. Tapi tidak ada pula yang melihat situasi yang lebih jelas berlaku di dalam Pembangkang apabila bukan hanya isteri, anak beranak mengaut kuasa politik dan wang. Wan Azizah sudah jelas.. Walaupun Anwar telah sekian lama keluar dari Penjara, Wan Azizah masih lagi bergiat aktif di dalam politik. Ada orang pertikai cerita ini sehebat Rosmah? Pembangkang tok sah dok cakap lah. Video seks yang terang dan jelas muka Anwar pun mereka buat2 tak percaya, inikan pula isu ini. Bayangkan jika Wan Azizah isteri Perdana Menteri. Program PERMATA.. Kalau Wan Azizah yang lead NGO tersebut mungkin orang tak marah. Kalau Wan Azizah tiap2 hari masuk TV pun mungkin orang tak marah. Tapi kalau Rosmah, cerita gosipnya 1 sahaja. Ditokok tambah sampai 10 jadinya. Program PERMATA misalnya. Sampai hari ini kita dok layan isu Pembangkang ni. Rosmah gila kuasalah. Rosmah makan duit la. Walhal PERMATA itu sekadar NGO sahaja. Yang Wan Azizah ni lead Parti KeADILan Rakyat, tak pula cerita dia sehebat Rosmah. Oooo.. Wan Azizah baik, bela suami, pakai tudung. Rosmah ni tak pakai tudung. Pakaian glamor. Agaknya sampai kiamat lah mentaliti Malaysia takkan berubah. Bila pakai tudung, selesai semua masalah. Takkan ada sebarang isu mahupun penyelewengan. Tudung selepas ini terpaksa digayakan kerana anak tutup keaiban dan penyelewengan yang telah dilakukan. Orang yang tak pakai tudung ni buat baik macam manapun memang yang buruk juga orang nampak. Cincin beli kat Chow Kit pun kalau tak pakai tudung, jadi berjuta2. Best kan Kak Wan. Beli lah berlian jutan ringgit, orang takkan percaya. Sebab dia pakai tudung. Apa2 lah. Tapi Melayu CinDia masih bersyukur kerana Najib sebagai PM. Sebab Melayu CinDia tak sanggup jawatan No. 1 itu diberikan kepada Anwar dan kuncu2nya. Agaknya memang kena bagi kot Anwar jadi PM. Baru kita sedar. Masa tu kita akan lihat betapa gila kuasanya isteri Anwar bernama Wan Azizah. Eh? Jangan kata isteri, anak dia pun gila kuasa. Itu baru isteri dan anak PM (Anwar). Belum cerita TPM (Kit Siang). Anak dia (Guan Eng) sudah dapat pulau. Menantu dia (Isteri Guan Eng) bolot harta warisan Melaka. Belum cerita Menteri Kabinet.. Karpal Singh Raja Mahkamah Keadilan. Anak dia (Gobingh) lead Mahkamah Syariah. Ok gak tu. Tak pa. Kak Wan pakai tudung.




6 comments:

Anonymous said...

Setuju dgn penulis.. tp knp org nk pikir yg buruk saja? cubalah lihat sesuatu tu dari sudut positif.. smpai bila nak maju.. diri sendiri yg xnk majukan diri salahkan org lain.. berhentilah dari menjaga tepi kain org walhal tepi kain sendiri itu 'koyak'..

aidil said...

Salam,
Peringatan ikhlas buat Najib. Kalau nakkan sokongan rakyat, haruslah di'silence'kan rosmah. Penonjolannya yg terlampau-lampau membuatkan org meluat bukan hanya kepada rosmah bahkan najib sendiri. Tidak ada dlm sejarah malaysia mahupun dunia seorang isteri perdana menteri yg terlampau mengejar publisiti sepertinya sehinggakan menyamai publisiti seorang perdana menteri itu sendiri. Jangan sampai pengundi atas pagar yg kita sedia maklum sangat besar jumlahnya menolak najib hanya kerana kerakusan publisiti rosmah. Contohi hasmah dan najib akan mendapat sokongan. terlalu ramai orang yg menyapah dgn gelagat rosmah meskipun dari kalangan penyokong kerajaan sendiri

kluangman said...

Rosmah masuklah politik peganglah ketua Wanita atau apa apa jawatan atau dilantik jadi penasihat UMNO ke misalnya, masuklah tv siang malam, tak siapa yang marah tapi kalau sekadar tumpang janganlah "overdose overexpose". Tak semua yang UMNO buat adalah betul dan kita jadi pak angguk je.

Orang politik yang pegang jawatan pun tak hari hari masuk TV apahal pulak rosmah? rasmi benda kecik pun nak tunjuk? Baca ucapan ikut skrip pun nak tunjuk?

Tak semua pembangkang buat salah, tak ada yang betul dan kita jadi tukang geleng sahaja.

Anonymous said...

setuju dgn komen aidil n kluangman...jgn dsebabkan rosmah,kebanyakan org akan mghukum kepimpinan najib & bn nnt....byk citer2 yg xbrapa sedap didgr ttg rosmah yg org dok bincangkan hari ni...samada betol atau tak...samada fitnah atau fakta...dia xperlulah tonjolkan diri dan hampir mbayangi najib...contohilah isteri2 pm yg terdahulu,yg begitu kurang publisiti dan hanya mmbantu,myokong dari belakang tabir sahaja.. spt mana aku xskekan pembangkang,begitu jglah aku xskekan "over expose" si rosmah ni...

Anonymous said...

Najib bukan sahaja patut silentkan Rosmah bahkan dia kena pecat sepupunya si Hishamuddin KDN lembik tu dari jadi menteri kalau najib tak nak tengok BN lingkup dalam PRU 13 nanti. kalau rakyat benar2 didahulukan, pecatlah si Hishamuddin ini wahai Datuk Najib ooiiii!!!!

Anonymous said...

Hikayatnya Singapura dilanggar todak,
Nadim berbicara terselamat lah semua;
Sah lah Melayu* pemikirannya rosak,
Hati dengki, otak pula kosong di kepala.
----------------------------------------------
*'Pengkhianat agama dan bangsa'

Powered by Blogger.