Jul 11, 2011

PENYOKONG BERSIH MENYAMAR JADI FRU SEPAK RAKAN SENDIRI!!?





ZALIM, BERSIH, ZALIM, BERSIH... Itu saja yang tahu. Apa yang mereka zalim? Apa yang tak bersih? Macam mana tahu tak bersih? Jawapan mudah. Anwar yang bagitahu. Anwar takkan nak menipu kot.. Adoi. Bengap. Sampaikan rakan meninggal dunia dikatanya polis yang bunuh. Anwar telah mencapai 1 kejayaan. Kejayaan memalukan Negara di dunia luar. Tengok sajalah Video2 yang dirakamkan. Bukan laporan berita. Sudah macam Cywar. Ada yang buat Video mengalahkan Preview Filem Hollywood. Dah kata filem. Semuanya lakonan semata2. Tapi gambar2 seperti di atas ni tak ada pula dalam video dorg? Ini semua kerja Anwar. Tergila2 nak menang Oscar. Ini nak tanya sikit, gambar2 yang dipamerkan di bawah ini ada Al Jazeera tunjuk? Ada CNBC tunjuk? Toksah tanyalah Keadilan Daily apatah lagi Haprak Daily. Mampuih Cywar Kita hancuq leboq. Kenapa Media2 Asing tak rakam sekitar Balai Tahanan sementara di Jalan Semarak? Layanan mak datuk. VVIP masuk lokap pun tak layan macam ni. Siap makan tengahari. Tempat Solat pun ada. Tapi tak ramai yang Solat. Uzur kot. KLIK KAT SINI!! Tengok gambar betul2. Esok aku tahu masuk dalam Haprak Daily. Kalau ditanya Melayu CinDia, tok sah diberi publisiti pada Ambiga ni. Dia kambing hitam Anwar semata2. Tangkap sahaja Anwar. Humban terus. Jiwa dia memang penuh dendam sejak mula sampai nak mampos. Berlakon sakit pula tu. Playsafe. Taknak kena tahan lokap. BODOH!!




2 comments:

Anonymous said...

sbb diorang tak solat, bukan datang bulan, malam sebelumnya naik kuda cina tak sempat mandi wajib, kat situ takde tempat mandi.

HA HA HA

Anonymous said...

Inilah tuntutan Ambinga IFC yang kini dilantik sebagai ‘Mursyidul Am, BERSIH. Kepada puak PAS ( Pengikut Ambiga Sreenavasan) terutama MSO yang begitu mengagung-agungkan Ambiga ini. Perjuangan 14 perkara yang dituntutnya pernah di tentang oleh Salahuddin Ayub, yang kini menjadi salah seorang penyokong tokoh ‘pejuang huru-hara' ini. Dimanakah suara ‘Ulamak Bisu’ dalam PAS untuk menentang Ambiga ini. Tuntutan 14 perkara ‘ Mur syidul Am’ BERSIH ini ialah :

1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa Islam… tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.
2. Orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali ke agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh… dikenakan tindakan undang-undang.
3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil.
4. Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.
5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan Orang Islam, Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan tindakan undang-undang.
6. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak penjagaan anak.
7. Orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang yang memeluk Islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.
8. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.
9. Orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.
10. Bibel dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.
11. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar di semua sekolah.
12. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.
13. Orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang Hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.
14. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.

Ulasan :

Renung dan fahamilah petikan ayat-ayat Al-Quran sepertimana Firman Allah :

1) “Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu jadikan (pemimpin atau ketua) orang-orang yang men jadikan agama kamu sebagai ejekan dan permainan, daripada ahli kitab yang sebelum kamu, dan (janganlah kamu jadikan) orang-orang kafir sebagai ketua, dan takutlah kepada ALlah, jika kamu sungguh-sungguh orang yang beriman”. (Surah al-Ma’idah: Ayat 57)

2) “Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu ambil sebagai sahabat. setia (bitanah) lain daripada golongan kamu; mereka itu tidak henti-hentinya berikhtiar menarik kecelakaan atas kamu, mereka itu suka apa yang menyusahkan kamu. Sesungguhnya kebencian telah terbit dan mulut-mulut mereka itu, tetapi apa yang tersembunyi dalam hati mereka itu adalah lebih besar. Kami telah terangkan tanda-tanda kepada kamu, jika kamu (mahu berfikir)”. (Surah Ali-Imran: Ayat 118)

3) “Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu jadikan orang-orang kafir itu sebagai ketua (pemimpin); padahal mereka itu bukan dan kalangan Mu‘minin; apakah kamu mahu mengadakan satu alasan yang nyata bagi ALlah buat (menghukum) kamu?” (Surah al-Nisa’: Ayat 144)

Catatan :

Ya Allah ! Sedarkanlah pengikut-pengikut PAS (Pengikut Ambiga Sreenavasan) yang maksyuk terlena diulik mimpi-mimpi indah bersama tokoh "Augerah Tuhan".

Powered by Blogger.