Jul 12, 2011

NOSTALGIA.. ANWAR JANJI NAJIB TPM JIKA BELIAU GENGGAM JAWATAN PM!!





Inilah namanya politik sundal insan bernama Anwar Ibrahim. Sekarang Anwar tak ada modal lain. Hanya bekerja keras membogelkan individu yang kini bergelar Perdana Menteri, Najib Razak. Beliau cuba menyerang dengan berpakat menggunakan strategi skandal bekas orang kanan Najib iaitu Razak Baginda bagi mengaitkan Presiden UMNO ini. Kononnya banyak lagi bukti yang beliau simpan mengenai skandal PM kita ini sejak di dalam Kerajaan BN. Setelah gagal, digondol dan direka2 dengan pelbagai cerita tanpa bukti yang kukuh. Bukan masalah kukuh, bukti pun tak ada. Hanya merewang menyalak dalam ceramah, peminat terpaku bak mendengar suara merdu Siti Nurhaliza, terus percaya. Mungkin ramai yang tidak tahu 1 ketika dahulu ketika Anwar berjawatan Timbalan Perdana Menteri pernah memberitahu kepada beberapa Menteri Kabinet pada ketika itu akan melantik Najib sebagai timbalan beliau apabila diangkat sebagai PM. Malah dikatakan 1 persetujuan telah dicapai melalui Mesyuarat beliau bersama barisan Kepimpinan UMNO yang merupakan kroni beliau pada ketika bersetuju memastikan Najib bakal bergandingan bersama beliau. Anwar pernah berganding bersama Najib buat pertama kali ketika memegang jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia di mana beliau sendiri berkata amat serasi dan mengkagumi gaya kepimpinan Najib yang merupakan Naib beliau. Begitu juga di dalam jawatan Naib Presiden UMNO beliau mengeluarkan kenyataan teruja sekali lagi bekerjasama dengan seorang waris bekas Pemimpin Ulung Negara (merujuk kepada bapa Najib iaitu Tun Abdul Razak, Pemimpin yang pernah beliau hina 1 ketika dahulu di dalam ABIM). Pelikkan? Bagaimana Anwar boleh menggelar Najib ini seorang yang mempunyai masalah moral yang parah walhal inilah orang yang akan dilantik sebagai Timbalan beliau 1 ketika dahulu. Politik. Maknanya Anwar ni penipu. Masa tu dikatanya PAS Ulama' Terompah. DAP Anti Melayu. Semua itu sudah tukarlah. Prinsip manusia sebegini hendak diangkat sebagai Pemimpin Negara. Duduk penjara sudahlah Anwar.





5 comments:

ajai62 said...

Assalam Bro

Biasalah manusia kalau hidup atas belas ihsan politik... Hari- hari berpolitik... membuat fitnah dan menipu dah jadi darah daging mereka bagi yang gila sangat nak jadi PM...

Anonymous said...

Seandainya anwar berjaya mengulikan kerajaan pada 09/07 yang lalu, aku pasti anwar tak bertahan lama, akan ada orang lain yang akan menggulingkan beliau dalam masa yang dekat. Tapi Allah itu masih sayangkan para pemimpin yang dikehendakiNya.

Anonymous said...

kenapa la kita ni dok pening, kalau betul najib dikaitkan dgn altantuya nanti kita srh buat sumpah laknat nafikan live dlm tv tp dgn syarat anwar pun kena bersumpah laknat dahulu sblm najib pasal video sex tu. tapi ye la org yg taksub dgn anwar ni kita buat la apa pun deorg kompom tak caye nye..

Anonymous said...

video ni nk jilat bontot anu-war...
http://www.youtube.com/watch?v=vCetbFLceFI&feature=player_embedded

Anonymous said...

anon "kenapa la kita ni dok pening, kalau betul najib dikaitkan dgn altantuya nanti kita srh buat sumpah laknat nafikan live dlm tv ..."

aku penah tgk video najib bersumpah mase berkempen tp aku xdpt carik mane video tu...anu-war je penakut xnk...

Powered by Blogger.