Jul 28, 2011

NIK AZIZ KATA AMBIGA LEBIH LAYAK MASUK SYURGA DARI UMNO!!?





Inilah namanya bak kata Anwar Ulama' Terompah. Makin lama makin sesat. Masa sekolah penat2 belajar dikatanya Ustaz atau Ustazah mereka yang tidak memeluk Islam atau Kafir merupakan Ahli Neraka. Maka dakwah mestilah dilakukan bagi memastikan golongan Ahli Neraka ini dapat bersama2 kita ke syurga bersama dengan amalan2 ma'ruf. Tapi bila masuk PAS, semuanya sudah tukar. Nik Aziz kata orang seperti Ambiga lebih layak masuk Syurga daripada mereka yang menyertai UMNO. Begitu hebat sekali 'Mukjizat' yang diberikan Nik Aziz. Nak kata bodoh Agama, pendidikan sampai Universiti Al Azhar, Mesir. Tapi itulah hakikatnya apabila taksub menggunakan Agama dalam mengaplikasi strategi politik. Perjuangan politik sekarang sudah tidak menggunakan Agama sebagai asas. Apa yang Ambiga perjuangkan Islam sehinggakan beliau layak ke Syurga. Jangan kata perjuangan, agama yang Ambiga anuti sekarang inipun tidak menjamin syurga. Susah, cakap soal Agama dalam politik. Bila kata wajar diasingkan, dikatanya kita sekular. Bukan diasingkan, akan tetapi dijadikan rujukan dalam mengaplikasi kepada rakyat. Bukannya digunakan bagi memesongkan minda masyarakat Islam. Kalau ye pun benci sangat pada UMNO, janganlah sampi memuji dan melambung2 Ambiga yang merupakan seorang Peguam yang mempertahankan tindakan Lina Joy bertindak keluar dari Islam. PAS ini semakin lama semakin terpesong, dikata telah berjaya mengislamkan DAP. Apa yang DAP faham tentang Islam? Islam itu Arak... Islam itu Konsert... Islam itu Pusat Hiburan? Begitu? Kalau benar DAP faham tentang Islam, mereka tidak akan membantah sekeras2 nya ketiga2 perkara tersebut dihentikan beroperasi. Minta pada bulan Ramadhan sahaja, pun tak boleh. Belum cakap nak hentikan terus sampai bila2. Jadi? Apa bezanya PAS dan UMNO. Lagi teruk dari UMNO adalah. Dulu kata UMNO itu Munafiq kerana membiarkan MCA membuka kedai2 arak di KL. Sekarang PAS munafik jugalah. Tak.. Macam2 alasan diberikan asalkan politik UMNO mati. Dulu perjuangan Islam terlalu ekstrim sehingga kata mati syahid jika membunuh UMNO. Sekarang ni break terus tak makan dek kerana terlalu open minded mengatsi batasan2 Agama. Pakaian jela maintai berserban. Advance sikit bersongkok. Sekarang langsung tak pakai apa2 atas kepala. Bukankah ini bukti jelas PAS hipokrit dan menggunakan Agama Islam sebagai alat mempermain2 dan menghina saudara seIslam dalam UMNO? Oooo lupa.. Mereka kata UMNO ini kafir. Ambiga dan DAP itu Islam, masuk syurga... BODOH!!






12 comments:

TokAyah said...

Berapa ramai penyokong DAP telah diislamkan oleh PAS? Berapa pula orang islam yang dipertahankan oleh puak2 DAP dan PKR loyar buruk untuk MURTAD? tepuk dada tanya selera wahai lebai mangkok

ajai62 said...

Assalam Bro

Kali ni Nik Aziz guna ayat AlQuran mana dan hadith mana? Nik Aziz dan pengikut PAS belum tentu lagi dapat syurga nikan pula Ambiga yang langsung tidak mendapat hidayah dari ALLAH swt... Setahu aku PAS bukan berjaya mengislamkan DAP tapi berjaya menjadi ANJING belaan DAP... SESAT TU...

Anonymous said...

MAKLUMAAN.
Tuan - tuan kena bezakan antara Islam yang syumul dengan Islam PAS.. banyak perbezaan.. Islam PAS banyak menghalalkan yang haram... saya cadangkan mulai hari ini kita kena bezakan Islam ini didalam penulisan dan pertuturan..nyatakan 'ISLAM PAS' dengan jelassss supaya orang tidak keliru..Tq

Anonymous said...

CADANGAN,
minta sesiapa boleh senaraikan perbezaan ISLAM PAS dan disebarkan kepada orang awam...

Anonymous said...

ANAK MAT SABON
Tak mampos lagi tua kutok nie?
La..aritu da masok wad ingat da nak mampos..haram J nya politikos la dia nie, penganut PAS jer yang angakt dia ni jadik tok garu, siap kata ada karomah lagi , karomah taik kuceng ar..

Anonymous said...

Memalukan bangsa dan agama, sebagai seorang muslim yang menyokong kapir harbi apakah hukumnya dan merekomen masuk syurga seorang kapir, hebat sungguh Ust. Pok Nik, janganlah memperlekehkan agama, kalau nak berpolitik jangan sampai gadai maruah diri ia akan membuat orang lebih meluat dan meragui ilmu yang ada.

Anonymous said...

Sistem perundangan Malaysia mcm taik.Aku puji masa Tun M..Jabatan Ugama kat Malaysia bullshit.
Ayah Pin..ajaran sesat..kelam-kabut nak tangkap..ni terang2 sesat, sekor pun x berani tangkap?Apa ni undang2 berat sebelah ke?
Ambabiga pencetus huru-hara dan menggugat keamanan negara,derhaka2 titah raja sekor pun x berani sumbat dibawah ISA.Al-mak'unah..apa beza dgn ambiga.sama jer pertubuhan haram..ada juga mati masa BERSIH.mencetus peperangan dgn DYMMYDA common lah..rakyat tahu dulu mcm mana sekarang macam mana?
Menteri berkenaan x menjalankan tanggung jwb sepatutnya.X yah lah kita beria2 mcm tin kosong dlm ni.

Anonymous said...

Aku sokong.....kerajaan lambat sangat bertindak dengan individu yang terang jelas memperlekehkan undang-undang negara.Jangan ada pilih bulu untuk bertindak!Buktikan keadilan dan ketelusan demi Malaysia!Tangkap dan dakwa kepala-kepala samseng yang masih berkeliaran dan bebas menyalak-nyalak sekarang!TANGKAP KEPALA-KEPALA DULU....BUKAN EKORNYA!

Anonymous said...

Ini bukan ulamak pun. Orang politik biase jer walaupun ada ijazah.
Sama jer dgn sorang pelukis / penyanyi sepenuh masa yang ada ijazah kedoktoran atau kejuruteraan tetapi memilih utk melukis / menyanyi utk dapat ramai peminat. Sebab tu boleh tukar pendapat bila2 masa jer. Cuma yang diperbodohkan adalah peminat dan penyokong dia yang singkat akal dan buta hati lor...

mak aiii said...

KELANTAN SERAMBI TOKONG... BRAVO NIK AZIZ!!

gua lahir di sebuah perkampungan sawah padi di pasir mas. tak sampai 10 km dari kampung gua ada sebuah tokong budha gergasi sedang berbaring yang dibina dalam tahun 1973, masa tu gua belum lahir lagi. sesuatu yang agak ironik pasal seumur hidup gua belum pernah sampai lagi untuk tengok tokong tu dengan mata-kepala sendiri. pasal gua tak pernah lalui jalan meranti-tumpat, untuk singgah di sebuah perkampungan siam yang dikenali sebagai kg. jambu (dulu dikenali sebagai kg. beruk) tempat di mana tokong tersebut berada. tokong di kg jambu dibina semasa kelantan masih di bawah urustadbir BN.

permohonan masyarakat siam di sana untuk membina sebuah tokong gergasi pada awalnya tidak diluluskan oleh kerajaan negeri (BN) memandangkan saiz yang dicadangkan terlalu besar dan tinggi. namun setelah dirayu berkali-kali akhirnya pembinaan tokong itu dilulusan dengan beberapa syarat. syarat pertama; ia mesti dibina dalam bentuk berbaring, tidak boleh dalam bentuk menegak seperti cadangan asal. syarat kedua; tokong tersebut mestilah terlindung supaya tidak mengganggu masyarakat melayu/islam di sekitarnya.

selepas kedua2 syarat dipersetujui, terbinalah sebuah tokong budha antara yang terbesar di asia tenggara ketika itu. bagaimana situasinya di bawah pemerintahan PAS selama lebih 20 tahun di kelantan? penjelasan selanjutnya gua rujuk dari artikel blog manikuraionline: Tetapi di bawah kerajaan Pas mentadbir semakin banyak projek 'berhala' yang diluluskan di Kelantan.

Berhala duduk yang berada di Jong Bakar, Tumpat telah diluluskan walaupun ketinggiannya menyamai 5 atau 6 tingkat bangunan. Jadi kami agak terkilan, tetapi memandangkan kami inginkan sebuah kerajaan Islam, maka kami masih lagi menyokong kerajaan Pas, bahkan moyang kami telah mendermakan seutas tali lehernya yang bernilai beberapa ribu ringgit ketika ceramah Pas yang dianjurkan ketika saya di sekolah rendah sebagai tanda sokongan.

Tahun demi tahun berlalu dan sekali lagi kami dikejutkan dengan pembinaan berhala dekat dengan 'Kok Keli'. Dan apa yang menyedihkan lagi TG Nik Aziz sendiri yang datang merasmikan beberapa majlis keagamaan. Kemudian sekali lagi kami dikejutkan dengan pembinaan terbaru 'berhala Buddha' terbesar di Asia Tenggara di Kampung Tawang, Bachok. Atas dasar ingin tahu, demi Allah, saya, ayah, ibu dan adik lelaki telah pergi ke wat Siam di Kampung Tawang yang menempatkan berhala yang terbesar di Asia Tenggara.

Ditakdirkan Allah, kami telah diberi penerangan oleh saminya sendiri yang datang kepada kami setelah melihat kami melawat berhalanya. Pakaian sami itu berwarna putih. Menurut tok sami itu ketinggian berhala ini menyamai 12 tingkat bangunan. Ketinggiannya melebihi 100 kaki dan diletakkan secara berdiri. Berhala ini dibina betul-betul bertentangan dengan kiblat solat. Menurut sami itu lagi kerajaan negeri sendiri telah meluluskan projek itu dan telah memberi sumbangan sebanyak RM60 RIBU RINGGIT melalui wakilnya Datuk Anuar Tan.

Kami terkesima mengapa dengan mudah peruntukan diberikan untuk membina berhala, sedangkan Nabi Allah Ibrahim sendiri dengan kudrat Baginda memusnahkan berhala.

........

satu lagi gua nak tambah setakat yang gua ingat... masa mula2 PAS memerintah tahun 1990, masa tu gua masih di sekolah menengah. perkara pertama yang kerajaan PAS kelantan lakukan adalah 'memenggal' kepala2 patung kijang di bulatan kota bharu yang kononnya syirik. gua tak nak ulas pasal tu... cuma nak tanya macam mana sekarang patung2 yang bagak seratus kali ganda lebih besar dari patung kijang tu boleh pulak dibina & diraikan??

tak nampak lagikah warga marhaen kelantan sikap hipokrasi parti hamPAS yang kononnya menjunjung islam? bangkitlah anak2 negeriku.... ayuh kita tempeleng nik aziz & husam sorang lapan das!! KUBURKAN PAS DI KELANTAN PRU13!!



AKU COPY PASTE. NAK TENGOK PATUNG2 ?TERKEJUT GILE KORANG NANTI..

nak baca full text dan ralat2 komen

http://1peluru.blogspot.com/2011/05/kelantan-serambi-tokong-bravo-nik-aziz.html

Anonymous said...

kalau ada yan gmenempah tiket ke syurga cepat-cepatlah jumpa nik aziz. kena bayar ke atau kena bagi deposit? sap tak p jumpa dia habis masuk neraka. dia dah jadi tuhan di dunia. sooo mcm mana denga orang asing pulak? kena pakai borang baru ker? george bush boleh masuk ke syurga sekali. dia dah bunuh ramai rakyta iran yang tak berdosa. macam mana dengan bil clinton dan monika? boleh kot sebab di malaysia yang menyudu ker yang mengupker semua dah boleh.

Melayu Muslim said...

Pendita Nik Aziz berani reka hukumnya sendiri macam pendita2 yahudi. Hanya orang2 yg beriman sahaja akan ke Syurga, manakala orang2 kafir kekal di dalam neraka. Jika benar Pendita Nik Aziz kata Ambiga layak masuk Syurga maka dia tidak beriman dgn Al-Quran dan kafirlah ia.

Powered by Blogger.