Jul 31, 2011

NIK AZIZ KATA AHLI UMNO WAJIB DIHINA WAIMAH BULAN PUASA!!





Esok Umat Islam akan menunaikan tanggungjawab Rukun Islam ke 3 iaitu berpuasa di bulan Ramadhan. Bila cakap soal puasa, ramai yang mengaitkan soal makan minum semata2. Akan tetapi, maksud 'puasa' yang tersirat adalah sangat meluas. Pada ketika inilah kita akan lihat bagaimana rakus dan jahatnya nafsu yang ditanam di minda dan hati Umat Islam melakukan kejahatan tanpa memerlukan sebarang tenaga kerja dari pihak Syaitanir Rajim. Tu lah. Bercakap soal puasa ni, ada yang kata tulis blog pun kena berpada2. Tak boleh maki hamun sesama musuh parti. Tetapi tidak bagi Pembangkang. Nik Aziz sendiri telah memberi 'green light' untuk meneruskan misi membenamkan terus Kerajaan Pusat waimah dengan apa jua sekalipun akibat dendam kesumat beliau sekian lama. Anwar usah dikatalah. Hidup maki UMNO. UMNO dimaki oleh Anwar. Inilah karenah Politik Tanah Air. Nik Aziz 'menfatwakan' wajib dan Jihad setiap umat Manusia menentang UMNO sehinggalah Pakatan muncul menakluki Kerajaan. Menghasut rakyat Malaysia dengan cara sebegitu. Bila dia berdepan dengan Pemimpin UMNO, siap hulur tangan minta tolong papah turun tangga. Masuk hospital Pemimpin UMNO siap hadir ziarah, Berpeluk sakan dengan orang2 UMNO ni. Apa yang disebut dan dihasut tidakpun dia melaksanakan melalui kekuatan. Akhirnya siapa yan termakan hasut? Totok2 Pembangkang. Apa motifnya? Politik. Politik Didahulukan, Rakyat Dipergunakan. Salam Ramadhan Al Mubarak buat semua Umat Islam.

13 comments:

Anonymous said...

maaf yea..entah akan publish ke tidak komen saya ni....kalau betul lah, yea, kalau betul dia kata mcm tu, nik aziz tolol tu kena hisap konek aku baru dia akan jadi muslim yg baik.

Anonymous said...

utk buat terang otak kena jugak bagi dia jilat lubang burit .....

usin said...

malas aku nk carutkan pokcik tua yg x reti nk pencen ni sbb esok dh nak puasa. kalau dia kuar fatwa begitu, maknanya dia juga rela utk dihina sbb dlm perang, selain bertahan, bagus kalau serang balik. ye tak pokcik? selamat berpuasa...

Anonymous said...

masya Allah, mengucaplah. semoga kita jadi insan bertakwa. selamat berpuasa

Keris Jentayu said...

Biarlah mereka dan pencacainya mahu hina orang-orang umno.kerana darjat seseorang itu tak pernah menjunam menyembah bumi kerana dihina..

tokgaru said...

betul atau tidak nik aziz kata macam tu, kita pun tak dengar sendiri.

kalau betul nik aziz kata macam tu, kita ingat nik aziz kena kaji balik lah gelaran tokguru yang dia pakai. sebab kerana gelaran tokguru itu lah ramai orang yang jadi sesat.

tapi kalau nik aziz tak kata macam tu pun, maka berdosa besar lah orang yang membuat fitnah ini, kalau puasa tak dapat pahala cuma dapat seronok pada saat masuk waktu nak berbuka puasa saja lah.

Anonymous said...

Perbanyakkan bacaan alquran. itu lebih afdal. saya bukanlah ulamak. kalau nak huraikan apa yang dipesan nabi banyak kebaikan. sekadar renungan.

tokgaru said...

Buktikan Kesetia Kawanan

Orang melayu telah membuktikannya, tapi bagaimana dengan bangsa2 lain.

1. Calon2 MCA, Gerakan dan MIC menang mudah mengalahkan calon melayu dari Pas dalam kawasan melayu. Jika tidak kerana undi daripada orang melayu boleh kah mereka menang ? Jika tidak kerana undi daripada orang Umno boleh kah mereka menang ?

Ada harapan menang kah jika calon melayu dari Umno bertanding dalam kawasan majoriti cina berdepan dengan calon DAP ?

Kalau dulu melayu Umno sanggup menjadikan calon melayu dari Pas sebagai korban untuk memenangkan calon bukan melayu dari BN atas nama semangat setia kawan.

Kini melayu Pas dan PKR juga bersedia menjadikan calon melayu dari Umno sebagai korban untuk memenangkan calon bukan melayu dari PKR atas nama semangat setia kawan.

Kita orang melayu ni tak habis2 duk jadi alat kepada orang lain. Kenapa bodoh sangat kah orang melayu Umno ? Kenapa bengap sangat kah orang melayu Pas ? Kenapa bebal sangat kah orang melayu PKR ?

Kalau kita bodoh tidak, bengap tidak, bebal tidak .. jadi kenapa kita membiarkan orang lain memecah belahkan kita sama kita.

Anonymous said...

apa nak diherankan..dia ni dah tua bangka peringkat nyanyuk tegar dah..tu yg jadi melalut tak tentu pasal..meroyan tahap gaban ler tu..

gentingsena said...

Yang ditakuti adalah mendapat kehinaan dan kemurkaan dari ALLAH. nik aziz tu makhluk biasa saja. apa kalut sangat.. wehhh..

Anonymous said...

No komen kat orang tua ni yg tahap nyanyok dia dh ke tahap gaban. Bawak2 le mengucap Pok Nik ooiii...jgn lancau sgt mulut tu bercakap mcm org gila.

Dendam kesumat terhadap UMNO tu tak abih2, bawak2 le berubah. Allah tu Maha Mengetahui, jgn merapu sampai tak takut dgn Alllah Ta'ala

Anonymous said...

....salam. apapun berdasarkan maklumat ini...patut orang UMNO letakkan dua tanduk di kelapanya pada gambar ni..dan kita tampal di seluruh negara pada pintu masuk kawasan masjid.......barulah jelas dan bersuluh

Acilut said...

Orang yang tinggi darjanya disisi Allah adalah orang-orang yang bertakwa.
Bukannya ditentukan oleh hijau(PAS ataupun BIRU(UMNO.
Tak payahlah kita cakap banyak-banyak. Allah yang menentukan, diatas kehendak dan rahmatNya!

Powered by Blogger.