Jul 24, 2011

KAYVEAS TAMPIL BERANI MATI.. AMBIGA DISYAKI PEMBUNUH!!?





Melayu CinDia tabik spring dengan keberanian Presiden Parti Progresif Penduduk (PPP), Datuk M Kayveas yang tampil berani membalas serangan Pengerusi BERSIH 2.0 Ambiga dan kuncu2 nya membuat tuduhan liar sehingga memperlihatkan Kerajaan Malaysia kejam seperti zionis. Kayveas menempelak Ambiga dan BERSIH 2.0 dengan mendakwa mereka bertanggungjawab dan mesti dibawa ke muka pengadilan kerana menjadi penyebab utama kematian salah seorang penyokong mereka, Baharuddin. Kayveas menjelaskan perkara sebegini tidak sama sekali akan berlaku jika BERSIH 2.0 dihentikan serta merta, namun desakan pihak penganjur yang terus menerus menghasut penyokong mereka turun dan bertindak protes dilihat tidak bertanggungjawab kerana tidak memikirkan tahap keselamatan setiap individu yang terlibat. Adalah 1 tindakan tidak bertanggungjawab apabila Ambiga dan kuncu2 nya menghasut kesemua penyokong turun padang walaupun mengetahui rusuhan ini tidak mendapat permit. Ternyata provokasi yang mereka lakukan tidak langsung mengambil risiko penyokong mereka berhadapan dengan pihak polis. Malah, Kayveas berkata, BERSIH 2.0 sepatutnya berterima kasih kepada pihak polis yang masih bertolak ansur menempatkan sebuah tahanan yang bagi beliau menakjubkan walaupun mengetahui kesemua yang ditahan melakukan kesalahan menganjurkan 1 perhimpunan haram. Dan sudah pastinya tugas pihak polis dan FRU pada hari kejadian bertanggungjawab memastikan perhimpunan tersebut tidak diteruskan kerana tidak mendapat permit. Kayveas membuat kenyataan seumpama mendesak pihak Polis menangkap terus Ambiga dan kuncu2 nya dan tidak memberi muka kepada orang2 sebegini yang hanya tahu mengambil kesempatan menghasut rakyat sebagai desakan mahukan kuasa dan kemenangan. Syabas Kayveas. Sekurang2 nya beliau tampil berani mengkritik Ambiga. Tak kisahlah jika ada beberapa Pemimpin kata itu kenyataan jaja PRU13, kerana pemimpin ini berani menempelak dari satu tuduhan ke satu tuduhan yang mereka lemparkan. APA LAGI!!? TANGKAP AMBIGA!! TANGKAP ANWAR!!





11 comments:

rakab said...

Kebelakangan ni memang M.Kayveas menunjukkan semangat setiakawan yang tinggi sebagai ahli kompenan BN. Saya tertarik dgn kenyataannya bahawa PPP sedia melepaskan kerusi yang ditandinginya kepada mana-mana parti komponen asalkan BN menang dalam pilihanraya.
Syabas M.Kayveas!.

Anonymous said...

Sokong m kayveas!
polis tangkap sj ambiga tu!
ydp agong, bgto ja kat rakyat scara jelas yg tuanku tlh mlarang phimpunn haram tu.
jd biar rakyat tahu dan askar uruskn ambiga penderhaka tu.

Anonymous said...

Sememangnya Kaveas lebih berani dan tegas berbanding MIC yg kini terus tenggelam dan hanyut entah kemana. Gua respek dgn dia sejak pembongkaran kes siKudus MPAj dulu lagi...Keep It Aney!

Anonymous said...

pecat saja menteri sial ni..
ada kau bela empat bangsa melayuberagama islam yang mati di bakar hari tu?
Cina babi menghina lagu negaraku siap di bawa ke parlimen lagi.
cina babi bunuh diri siap salahkan SPRM pula.
Apa punya sial..tuihhhh!!!!

Anonymous said...

sorry...tersalah forum

Syburi Times said...

bagi pembangkang, kematian adalah keuntungan. hah

Anonymous said...

masaalah nya si hisyammudin(menteri k.d.n) nih..apsal la lembekkk sangat..terlalu berlembut dgn bangsat2 nih ,kurang tindakan....kat sini yg aku tk puas ati

Anonymous said...

Ya Allah...kenapa laa puak2 umno nie tak habis2 mencaci maki..fitnah..beri lah petunjuk dan hidayah pada mereka..hanya Allah yg maha mengetahui...kamu semua org2 umno trtipu oleh indah nya dunia ini..

Anonymous said...

Penganut Rejim PRiot lagi kasihan...tertipu dgn keburukan duniawi yg mana secara jelas cuba diterapkan di Malaysia. Bila la korang nak sedar ni? Semoga Allah membuka pintu mata hati utk korang melihat kebenaran yg berterusan.

Otak Geliga

Anonymous said...

hai puak anti UMNO, cuba fiki mendalam. UMNO juga menyembah Tuhan yang sama dengan puak Pas dan melayu pkr. UMNO sebuah parti melayu, yang berjuang sejak tahun 40an. Pas muncul kemudian, hanya kerana nak lebih dari segi agama. tapi pas sekarang macam mana? pkr pulak nak bersihkan anuar. itu saja. jangan lah duk hina Umno yang banyak berjasa kepada Melayu. jangan kerana nyamuk, kelambu dibakar, lepas tu nyamuk iblis terus hisap darah kita.

Anonymous said...

Karpal Singh dah lama buang serban.

Nikky dan Hardy tunggu apa lagi.

57 tahun dok belit kepala dah sampai masa ikut Mat Sapu belit lidah pula.

Termasuklah pengikut-pengikut depa yang buta mata, buta hati dan buta perut.

Kalau dok yakin syurga tu hak depa samala macam si Luncai terjun dengan labu-labunya, biaqpi...biaqpi...

Ambiga pun boleh masuk syurga... betoi.

Tapi suruhlah Nikky ajar dia ucap kalimah dulu.

Nikky yang berlebih-lebih dok bela dia tu ada apa-apa ka?

Powered by Blogger.