Jul 25, 2011

HARAM JADAH.. SISTEM BIOMETRI BONGKAR PENGUNDI GAY ANWAR!!





Kerajaan bersetuju memberi peruntukan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bagi mewujudkan sistem biometrik dalam mengesahkan pengundi yang sah pada pilihan raya nanti, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. Beliau berkata ia adalah salah satu usaha untuk memastikan pilihan raya di negara ini dijalankan secara telus dan adil. "Pelaksanaan sistem biometrik ini juga akan dapat mengatasi dakwaan-dakwaan bahawa wujudnya pengundi hantu pada pilihan raya di negara ini. Kalau nak buat penambahbaikan kita akan buat. Kita akan buat yang terbaik (menggunakan biometrik bagi memastikan pilihan raya yang adil dan bersih) walaupun negara-negara maju pun tak buat. Di Kelantan, dari 2004 hingga 2008, pada pertengahan penggal Dewan Undangan Negeri (DUN), kerajaan negeri hanya berdiri atas majoriti satu DUN sahaja (DUN Kemuning) dan DUN itu hanya menang dua undi. Kalau boleh manipulasi, tak susah cari tiga undi. Bagaimanapun, kita dalam pembangkang tak ganggu-gugat kerajaan negeri dan tak buat demonstrasi. Kita hormati suara rakyat dan prinsip demokrasi. Jadi janganlah gembar-gemburkan kita boleh manipulasi keputusan pilihan raya. Kalau boleh manipulasi, kerajaan PAS Kelantan dah tumbang tetapi apa yang berlaku Kelantan 21 tahun PAS pegang," katanya. Anwar sebelum ini dengan nada berang membuat pertuduhan Sistem Biometri yang dijamin di peringkat Antarabangsa tidak akan berlakunya penipuan pada Sistem Pilihanraya akan dipergunakan Kerajaan bagi mengaut keuntungan syarikat kroni melalui projek perlaksanaan. Hayyy.. Sistem ini merupakan yang paling telus dan diikhtiraf Badan Perundangan Pilihanraya di Negara2 Maju. Pun dok kata berlaku penyelewengan? Sah memang Anwar kemaruk nak jadi PM.





6 comments:

Anonymous said...

Kerajaan nak laksanakan sistem biometrik, ttp pas/pkr nak pakai dakwat, org berjalan ke hadapan, pas/pkr nak berundur ke belakang. kenapa nak tanda dgn dakwat di tangan, tanda kat dahi lah...

Anonymous said...

lepas ni apa pulak alasan puak puak terlaknat omega. agaknya lepas ni mintak guna dakwat kat tapak kaki ...

Anonymous said...

dulu depa ni jugak dok kata cap dakwat ni boleh tipu laa...boleh beli kat kedai la...haprak pun PKR PAS...gamaknya calik air mani kot baru SAH!!! bila mengundi nanti.

Anonymous said...

Kad Biometrik

Saya selaku rakyat Malaysia dan pengundi yang berdaftar, mencadangkan SPR menyambungkan “pembaca kad biometrik” disambungkan kepada sebuah monitor besar atau skrin besar di setiap saluran mengundi.

Melalui kaedah ini, semua wakil calon dan pegawai pihanraya dapat melihat semua maklumat yang tertera di dalam kad tersebut.

Kaedah ini dapat dirasakan lebih telus dan dapat mengelakkan SPR dari dituduh tidak telus. Biarlah SPR mengeluarkan lebih belanja untuk menggunakan monitor besar atau skrin besar daripada SPR ditohmah, dihina dan dikutuk kerana tidak telus.

Anonymous said...

kalau dah pakai sistem biometrik apa lagi pihak pembangkang nak jadikan isu, itulah helahnya. tak dapatlah mereka nak berarak dan merusuh kat jalanraya lagi. mungkin perancangan apa yg berlaku kat Norway tu tinggal angan2 sajalah.

yg bagi alasan bodoh bangang pun siapa? Mat Syabu, Nizar Lambai, Anugay dan yg sekepala otak dgn mereka.

negara2 lain maju kedepan, org2 bangang ni nak Malaysia mundur kebelakang.

Anonymous said...

Kita guna dedua sekali boleh kot....
mula tu biometrik lps tu dakwat kekal.... bukan mahal pun dakwat kekal tu.... baru derong terkedu tak tau nak bangkang apa lagi...

Powered by Blogger.