Jul 29, 2011

BIG MAMA LELONG CINCIN RM24 JUTA!!?





HINA... HINA dan terus HINA. Betullah.. Mungkin kena bagi Anwar jadi PM baru kita tahu betapa diktatornya Wan Azizah dan pada masa itu, kita akan teringat penghinaan kita terhadap Rosmah. Setelah 2 minggu diam membisu berkenaan isu cincin bernilai RM 24 Juta, akhinya beliau menjawab kontroversi tersebut. Bagi beliau, tidak ada sebabnya kita perlu cepat melatah jika tuduhan yang dilemparkan itu tidak benar. Kerana orang yang panik dan menggelabah menjawab sesuati isu, akan mencerminkan identiti seseorang dengan tuduhan yang dilemparkan. Beliau menjawab isu ini pun setelah dinasihatkan beberapa rakan kerana tidak tahan mendengar mainan fitnah yang dimainkan pihak pembangkang. Jawapan Rosmah terhadap pertanyaan wartawan mengenai isu ini sangat mengagumi Melayu CinDia. Tapi agak pelik kerana ianya tidak dikeluarkan kebanyakan Media Portal "Adalah lebih wajar bagi saya sebagai isteri kepada Perdana Menteri menyumbang kepada usaha membantu rakyat termasuk usaha memantapkan pendidikan awal kanak-kanak terutama di luar bandar. Itupun orang marahkan saya juga. Buat kerja amal pun marah. Bila saya slow down sikit dikata saya beli cincin RM24 Juta pula. So? Saya rasa lebih baik saya teruskan nilai murni saya ini. Kerana saya hanya mangsa serangan politik sahaja. Walhal saya bukannya berjawatan Presiden sesebuah Parti mecam belah sana tu (Wan Azizah). Saya tidak perlu gentar bergiat aktif melakukan kerja2 amal sebegini. Kerana ini sebenarnya karier seorang Isteri Perdana Menteri." Go Ahead. Makin dilayan Pembangkang ni makin menjadi2. Sehinggakan Pembangkang berjaya meracuni minda penyokong BN. Ini baru bergiat aktif dalam NGO. Bagaimana pula jika Rosmah jadi Presiden UMNO? Macam PKR.. Presiden Parti isteri kepada Anwar Ibrahim. Itu yang akan berlaku jika Anwar menakluki Malaysia. Mungkin mentaliti rakyat Malaysia melihat dari sudut zahir semata2. Orang yang memakai sopan, bertudung dan bersuara lemah lembut dianggap baik. Tapi batin tak siapa yang tahu. Mungkin tak perlu tahu kot. So lepas ini, sape2 nak cover penyelewengan, skandal, rasuah dan aktiviti seks luar tabii, mesti menonjolkan penampilan yang dilihat sebagai pemimpin Islam. Macam Anwar. Pemimpin kenalah hipokrit sikit. Pakai je. Mesti orang tak syak bukan2 punya. Tengok Anwar masa dalam UMNO. Pemimpin Islam. Berwatakan baik. Isteri lemah lembut. Begitu? That's what we call A New Strategy of Political in Malaysia. Isnt it. Tapi, explain dan cakap la apa2 pun, totok2 PKR ni takkan percaya punya. Kalau percaya pun terpaksa buat2 tak percaya. Da kata TOTOK Anwar.





5 comments:

IMANSHAH said...

senyum tak perlu kata apa2...stategi pembangkang membunuh karekter berjaya

Dylan Faris said...

tak usah layan puaka2 kencing ni...pbangkang ni mmg keje dia cmtu lah..korek, korek, korek sini sana,dasar Fackatan yg kita sedia maklum...pandai2 blakon,tukang fitnah...kaki maksiat,penzina...mcm2 lagi, pegi lah maen jauh2, g lah maen sabun...

Anonymous said...

Walaupun mcm2 fitnah aku dengar pasal Big mama.pasalrawatan muka lah..bg aku dia tentu nak cantik..sifat seorang wanita..dia buat untk suami dia..knp perlu kita nak kecoh2 kan...bg aku manusia ni berubah..dulu mungkin dia bukan sesiapa...selalunya lah kita buat baik mcm mana sekalipun..org x pandang..sebab manusia ni suka kpd benda2 mungkar baru sedap bercerita.
Betul juga jwpn dia tu..terfikir juga aku betina sekor lg yg kerja menipu org ramai utk tutup pekong jantan peliwat suami dia tu. yg jadi Presiden PKR.Ini lagi kuat merembat..ada jawatan presiden ..aku pun naik muak..kerana yg bertundung lingkup yg berkopiah ni lg teruk aku tengok..bertopengkan Islam jer.
Kalau nak amik hati rakyat bukan dgn menabur fitnah kpd pihak lwn..lama2 mkn diri...buatlah kebijikkan yg PAS perjuangkan sekarang...buat mcm big mama buat tu..Dan aku x kata big mama perfect..tapi lagi baik dari menabur fitnah.
Rakyat pun dah muak dgn fitnah PKR/PAS ni...lama2 mkn diri..

Mama Mia said...

anuar? dlm islam pun dah ckp... pemimpin2 akhir zaman.. mmg ramai yg mcm ni.... pandai2 lah rakyat menilai apa yg sebenarnya sudah terpampang di depan mata.

Anonymous said...

kita kene bersangka baik sesama manusia...itu yg diajar dlm Islam...kita xboleh tuduh tanpa bukti...aku harap Big Mama tabah menempuh dugaan dan cabaran ini...biasala nak wat baik mesti org nak jatuhkan kita...jeles tgk kemajuan org lain...tpkan klu Big Mama upgrade lagi perwatakan diri dgn bertudung ke lagi ayu dan "dieorg x mampu nak ckp ape2...itu pun nnt org kata gak...manusia mmg mcm ni...tp kita kene sabar....Chaok!! iug Mama...harap Big Mama dpt menjelaskan segala tuduhan/fitnah yg kata mcm2 kat Big Mama...saya sentisa mendokan Big Mama...=)

Powered by Blogger.