Jul 7, 2011

ANWAR ACTUALLY IS MY EX BOYFRIEND!!? - MARINA MAHATHIR.





Inilah Kisah Politik Tanah Air. Penuh dengan kejutan. Tiada yang pernah mustahil apabila membicarakan soal Politik. Mungkin Melayu CinDia agak terlewat membicarakan isu ini. Namun sebenarnya isu ini amat penting untuk dibicarakan kerana orang yang hendak dibicarakan ini bukan sebarang manusia. Wanita ini merupakan anak Bekas Perdana Menteri Malaysia, Tun Mahathir. Marina. Siapa tidak mengenali beliau. Bekas Presiden Yayasan AIDS Malaysia ini masih lagi bergiat aktif dalam aktiviti2 dan Program2 Sosial melibatkan NGO. Marina Mahathir seperti yang diketahui umum telah membuat pengumuman menyokong Perhimpunan BERSIH 2.0 yang majoritinya disertai Parti2 Pembangkang pimpinan bekas 'anak kesayangan' bapa Marina sendiri, Anwar Ibrahim. BERSIH 2.0 juga merupakan satu2 nya strategi payung terjun buat Anwar dan totok2 beliau untuk merampas Kerajaan Pusat dan bergelar Perdana Menteri Malaysia, jawatan yang menjadi sasaran Anwar sejak sekian lama. Malah Anwar sendiri hampir menendang bapa Marina daripada terus berjasa kepada Kerajaan kerana mengganggu gugat Agenda kotor Diktator PKR ini. Adakah Marina tahu akan semua ini? Atau buat2 tak tahu. Alasan untuk membela sahabat karib beliau yang juga merupakan Pengerusi BERSIH bernama Ambiga amat tidak munasabah sama sekali. Adakah itu objektif perjuangan BERSIH? Membela Ambiga? Perlu diingat Datin Marina, jangan lupa betapa sukarnya bapa anda membina kekuatan Negara, menaikkan imej Malaysia dan meletakkan Negara ini pada 1 paras kedudukan yang cukup selesa di kalangan Negara2 Membangun. Kesemua ini dilakukan dalam 1 tempoh yang agak lama. Dan jelas Tun M mengakui Najib Tun Razak telah membawa aspirasi tersebut bagi memperkukuhkan agenda memajukan Negara. Adakah Marina rela biarkan titik peluh ayah beliau sendiri musnah dek kerana Rusuhan BERSIH!!? Lupakah Marina bagaimana Anwar bersikap khianat terhadap ayah beliau pada saat ketika Tun M meletakkan harapan yang tinggi bagi menggantikan jawatan No. 1 Negara? Mustahil beliau lupa. Atau pada ketika itu juga Marina bersama Anwar? Marina murka pada bapa beliau? Apa relevennya anak kepada musuh ketat Pembangkang ini bertindak sedemikian? Siapa yang kamu hendak bela sebenarnya wahai Datin Paduka Marina. Ambiga ataupun Anwar Ibrahim...





22 comments:

HANG JEBAT said...

BAGAI KISAH ANAK NABI NUH,,,BAPA AJAK KEBAIKAN TETAP NAK IKUT KESESATAN

ajai62 said...

Assalam bro

Biasalah anak orang kaya dan baik-baik... selalunya melakukan perkara diluar batasan manusia biasa macam kita... Inilah dia kacang lupakan kulit.... kulit dibuang... sendiri jadi tahi gigi...

kluangman said...

Dalam setandan pisang, ada yang busuk, dalam sebakul epal, ada yang berulat..Marina antaranya.

Tidak menghairankan sikap dan pendiriannya kerana kalau tidak salah saya, terbaca dalam satu artikel Marina memang tidak mempunyai apa apa halangan bagi menerima sesetengah pihak yang mempunyai amalan untuk hubungan kaum sejenis.

pak jabit kg pisang said...

lelaki di lahirkan dengan 9 akal 1 nafsu...perempuan lak 9 nafsu 1 akal...so korang paham2 aje lah....akalnya mana nak sama ngan bapaknya..

Pejuang Bangsa said...

Org lain dari pelbagai negara begitu kagum dgn Tun M dia pulak buat pretttt.... Sibuk nak bersih2...

Anonymous said...

akibat salah memilih kawan

aku said...

apa lah nak diherankan...daripada awai sampai la ni...'pencetus' pemikiran liberal ttg agama...yang di 'programkan' menjadi 3R bukan kah dia....? n bukan kah dia juga seorang penyokong Dr. Asri....? yang berfikiran 'kritis' tapi tidak 'berprinsip'....?

pembabitan dia pun tidak pulak kelihatan berada di barisan hadapan...(tak tau lah kalau ada kat belakang mana2...)apabila berkait secara khusus dengan ISLAM...seperti Palestin dsb nye...

tapi apa persamaan dia dgn Wardina..? dan apa persamaan Dr. Asri dengan dia..? suara mereka tidak lah selantang dan sekonsisten mana apabila melibatkan kalimah Allah S.W T........serta apa jua yang membabitkan agama ISLAM yang BENAR...serta dalam penyatuan perpaduan ummah....

yang mereka konsisten adalah pertikaian dan sikap angkuh mereka....tentang sesuatu yang mereka ada ilmu.....tapi tidak meletakkan iman terhadap Allah yang Maha Esa bagi memandu ilmu tersebut............

wallahu'alam...

Anonymous said...

inilah nasib pemimpin kita bila anak-anak tak di asuh jati diri Melayu...terlampu westernise sangat..open minded lah kononnya..lama dah meluat denagn dia ni...

whiteorange said...

Melayu mudah Lupa!!
Mungkinkah dia ni yang Tun M maksudkan?
Tun M sakit jantung bukan kerana usianya, tetapi sakit jantung kerana olah anaknya seperti ini?

oRang kAmpong said...

pelik gak mcmmne blh nyokong ambiga tu.aku pandangan anom datas.inilah akibatnya klu dah westen sgt xtentuarah.aku pernah gak nengok n baca tulisan dia.rasa aku klu bapak cerdik xsemua anak cerdik.aku sek spm jer xp anak aku sema ada ekor.xp klu ckp pasal cerdik x semestinya ada ekor tu cerdik dan pandai.

Anonymous said...

Sakitnya hati tengok muka anwar berseri-seri bila mengendalikan Bersih. Bukan dia kisah kesusahan dan risiko pada pengikut2 bodohnya. Jahanam Malaysia kalau langau ni jadi pemimpin. Dah ada video bogel pun masih ada pengikut. Melayu pelik

Anonymous said...

jgn kutuk anak pemimpin,,,,

Anonymous said...

APA MARINA YG JDI PM YUR DAD
AND U IS NUT
WE ARE MUCH BETTER THN U COS WE ARE NOT FROM TUN M FAMILY
IF U R NO GOOD
WE WILL CALL U 'SHIT'
WHAT ,,,,WHO CARE - MATI SAMA MASUK TANAH
ONLY 2 CHOISE FOR US
2HELL
OR
HEAVEN

Anonymous said...

ish ish tengok gambar dia pon dah mcm orang xsihat jerrr

Anonymous said...

cmmana anak cmtu la bapak

Anonymous said...

nilah nasib blogger yg cari makan dengan fitnah. baiklah tukar pekerjaan, kesianlah generasi kamu. kesianlah anak-anak kamu.

Anonymous said...

Marina ni adalah liability kpd umno dan BN...beliau pegang pluralsme mcm anwar...pegangangn yg jelas menyatakan semua agama itu sama...inilah dia melayu terlebih pandai.....eloklah marina dok dgn anuar...sama rasa sorang gay sorang lesbian dan penyokong seks bebas.....cuma dia kata pakai kondom jgn tak pakai...

Anonymous said...

hanya tun n anwar ja yg tahu kita x tahu apa yg tun n anwar yg tahu so kita nengukkan jaaaa mainan depa politik maaa demi NEGARA MALAYSIA

Anonymous said...

'Marina Mudah Lupa' perjuangan Tun M...

marine said...

Ini bukan anak bapak, ini anak....!!

rakab said...

Kita semua rasa dukacita apabila melihat kelibat Marina di perarakan itu. Tentu Tun M lebih lagi. Marina dah biasa hidup senang semenjak dari kecil. Mana dia faham masalah org susah dan kebanyakan macam kita ni. Kita amat bimbang berlakunya huru-hara seperti 13 mei.Marina, anda amat mengecewakan..

Anonymous said...

marina mahathir sgt mendukacitakan...
cmne boleh jd cmni?bapak perjuangkan umno...tp anak pengikut ANUar...

Powered by Blogger.