Jun 11, 2011

PEMANDU TEKSI IBU KOTA BAKAL 'BERSIHKAN' RUSUHAN BERSIH!!





Perhimpunan besar bagi menuntut pilihan raya bersih dan adil pada Julai depan nampaknya menggentarkan sesetengah pemandu teksi sekitar ibu kota. Majoriti pemandu teksi yang ditemui menyuarakan rasa tidak senang dengan rancangan mengumpulkan puluhan ribu aktivis dan penyokong pembangkang pada tarikh itu. Rata-rata mereka menjangkakan akan hilang pelanggan ekoran kesesakan teruk jalan raya, seperti pengalaman dalam demonstrasi-demonstrasi sebelum ini. Ramai di kalangan mereka mendakwa demonstrasi besar biasanya akan menimbulkan ketakutan kepada pelanggan mereka, sekali gus menjejaskan mata pencariannya. Malah demonstrasi selama 2 jam sahaja sudah cukup untuk menjejaskan sekitar RM40 pendapatan mereka. Semalam, selain persatuan pemandu teksi, Pemuda Umno, persatuan penjaja dan beberapa NGO membuat laporan polis di Kuala Lumpur Lumpur dan Putrajaya meminta polis bertindak awal terhadap penganjur demo BERSIH. Dilaporkan aduan itu dibuat kerana bimbangkan keamanan tergugat dan mata pencarian penjaja dan pemandu teksi sekitar ibu negara terjejas. PKR dilaporkan mensasarkan 60,000 peserta menyertai perhimpunan itu manakala PAS pula mengerahkan lebih sejuta anggotanya daripada seluruh negara turun bersama-sama untuk menghandar memorandum kepada pihak istana pada tarikh berkenaan.




6 comments:

gun said...

kita tak perlukan pilihanraya lagi cukup hanya berdemo kita boleh menukar kerajaan, yahoo..

Anonymous said...

wahai tolol-tolol pembangkang..dah sapu 4 negeri masih tak bersih lagi??..dah sapu semua mungkin baru kata bersih..nak hantar memorandum tak perlu demo haram..harap pihak berkuasa jangan berlembut.

Anonymous said...

pemandu2 teksi boleh demo sekali minta bn keluarkn permit teksi persendirian..polis dan fru bg jelah dia orang demo...bukan jadi kudis pun..kata demokrasi..

zsk69 said...

"pemandu2 teksi boleh demo sekali minta bn keluarkn permit teksi persendirian..polis dan fru bg jelah dia orang demo...bukan jadi kudis pun..kata demokrasi.."

INI CONTOH TERBAIK ORG YG BANGANG, TOLOL, OTAK KAT LUTUT, TAK EDUCATED, KERJA PUN MUNGKIN TAKDE DAN BODOH TAHAP BABI.
Demonstrasi = demokrasi????? Alahai melayu PAS/PKR.

Anonymous said...

yang sertai demo tu adalah MONYET2 jalanan yg gile babi....bila org demo kat negeri selangor dan penang...bkn main marah kerajaan pakatan BABI..tu la demokrasi menatang babi ala pakatan...sory la kasar bahasa....tp bahasa ni paling sesuai utk org2 otak dah bengong

Anonymous said...

Ya.... hanya monyet,kera dan babi-babi yang tidak berakal layak menyertai demo bersih yang diketuai oleh seekor manusia yang gila ( gila kuasa, gila betina, gila khalwat....)

Powered by Blogger.