May 4, 2011

VIDEO SEKS.. HASAN ALI DEDAH HADI AWANG 'DIUGUT' ANWAR!!?





Tidak dapat dinafikan, ramai di kalangan penyokong2 Hadi Awang dan ahli PAS dari Puak Pro Kerajaan Perpaduan amat kecewa dengan ketidaktentuan pendirian Presiden PAS itu dalam menangani isu Video Seks Anwar. Beliau yang kelihatan menggelabah setiap kali menjawab soalan wartawan berkenaan isu tersebut bertindak menyokong kepimpinan Anwar dan percaya 100% bahawa Anwar bukan lelaki di dalam Video Seks itu. Beberapa orang kuat PAS kawasan Gombak Setia melahirkan rasa muak dengan pendekatan Presiden parti yang berlebih2 an membela Anwar walaupun tanpa sebarang bukti kukuh. Bagi mereka, Hadi Awang telah 'diugut' oleh Anwar untuk membuat kenyataan membela Ketua Pembangkang itu jika mahu terus kekal memegang jawatan No. 1 dalam PAS. Mereka juga melihat PAS kini tidak releven lagi di bawah kepimpinan Hadi Awanh dan mendesak agar Hadi Awang digantikan dengan pemimpin yang lebih layak sebelum dicantas Puak2 Pro Erdogan. Namun, mereke tidak memberi sebarang respons mengenai pendirian Dato Dr. Hasan Ali mengenai hal ini. Apa yang mereka rasakan, perubahan besar mesti dilakukan dalam kepimpinan parti sebelum PAS semakin jijik dan kotor.

11 comments:

Hahn said...

Jauh lebih Islam lagi Musa Hassan dari Haji Hardy.

Menurut cerita Ummi Hafilda semasa Musa Hassan diajak untuk konspirasi terhadap Ummi dalam penyalahgunaan kuasa KDN mengenai kekecohan yang di bawa oleh Ummi, Musa Hassan sambil membawa Al-Quran menyatakan, "Saya tak boleh lakukan, di dunia saya lepas tapi di akhirat saya tidak lepas".

Musa Hassan pun tahu yang di hadapinya adalah Raja Iblis oleh itu terus dia bawa Al-Quran untuk lebih meyakinkan Raja Iblis.

Rapuh Iman Haji Hadi kerana kesenangan duniawi berbanding dengan Musa Hassan.

Haji celaka vs Haji tersembunyi!

*Suka rujuk blog Serikandi7 - Ummi Hafilda

Anonymous said...

aku dah lama dan tak pernah percaya puak konong konongnya ulamak dari pas ni kerana ulamak mereka ulamak politik bukan kerana Allah.

aku je said...

Selagi PAS menolak perpaduan sesama Islam selagi itulah ianya wajib diperangi dan ditentang habis-habisan!!

hangkedee said...

Daging panggang Dapig lazat sehingga mengigit jari dan tangan sesama Islam.Balasan kerana senang senang mengkafirkan sesama Islam dan berpelukan erat dengan dapig kafir harbi.

Anonymous said...

Klip Video Seks - Mencari Kebenaran Atau Sengaja Menempah Dosa ???
Tulisan di bawah adalah tulisan yang dinukil daripada blog "future lady lawyer". Sesekali kita wajar mendengar dari mereka yang berkecuali.

From my humble opinion sebagai seorang yang berkecuali..tidak memilih dan menyebelahi mana2 pihak..cume sebagai seorang yang ade sedikit otak untuk berfikir..

ekoran sumpah laknat yang dilakukan oleh Datuk Eskay dan dulu saiful berhubung ngn video sex and liwat..pelbagai spekulasi timbul..sehingga menyebabkan perpecahan dan kecelaruan dalam masyarakat..

i love to put the word "biggest stupidity" here..

stupidity for what?

perlukah kita bersumpah laknat diatas kemaksiatan orang lain?sedangkan kita tidak membawa 4 orang saksi yang beriman untuk membuktikan dakwaan..dalam islam..orang yang mendakwa hendaklah membawa bersamanya bukti dan pihak yang harus bersumpah adalah orang yang dituduh..dan sekiranya orang yang dituduh tidak mahu bersumpah..tiada apa yg perlu dilakukan oleh mana2 pihak termasuk mendesak untuk bersumpah..sebab tidak ada kewajipan untuk berbuat demikian..

bagi saya..

tidak perlu bersumpah laknat..for what kita mahu bersumpah diatas kemaksiatan orang lain?ianya seperti membuka pekung didada orang lain..pada fahaman saya..kita tidak boleh bersumpah untuk membuktikan berlakunya maksiat terhadap orang lain..sebab fungsi sumpah adalah untuk menyatakan kebenaran diri..yang dia tidak bercakap bohong bahawa dirinya bersalah atau tidak bersalah..

sumpah laknat keatas maksiat diri.
bukan maksiat diri orang lain.

sumpah tidak membuktikan apa-apa.kita tidak boleh mempercayai sumpah yang dilakukan itu adalah benar...apatah lagi dizaman sekarang terlalu ramai orang yang bersumpah dusta..

bagi saya sumpah yang dilakukan itu lebih membawa kepda keburukan..spekulasi dan fitnah yang berpanjangan..merosakkan lebih ramai umat islam terutamanya yang jenis tahu menghemtam secara membabi buta..

bukan kah itu membuktikan satu kebodohan telah terjadi??

kalau diikut dalam islam..orang yang mendakwa tanpa mengemukakan bukti adalah tertakluk kepada hukuman juga..yang menuduh yang patut dihukum bukannya yang dituduh sekiranya dia menuduh tanpa membawa bukti 4 orang saksi....sekiranya yang dituduh tidak mengaku dan enggan berbuat apa2..maka berhentilah mendesak dan membuat spekulasi..

apa yang korang risaukan?
nun di ATAS memerhatikan..
Nun di ATAS telah tersedia hukuman yang adil seadilnya terhadap setiap sesutu yang dilakukan..

logically speaking..

tuduhan zina dan liwat adalah sesuatu yang amat besar.
mengaibkan.

Anonymous said...

kalau anda melakukan perkara itu sekalipun..dan disuruh bersumpah sedemikian rupa dan seluruh dunia mengetauhinya?

adakah anda mahu bersumpah?
Allah lagikan mahu menutup keaibaban kita..apa hak kita sebagai manusia untuk membuka keaibaban diri kita?

apa gunanya bersumpah didepan manusia..ianya hanya mengaibkan dan membawa kepada sesuatu yg lebih teruk?apa gunanya bersumpah didepan manusia yang rata ratanya nya jahil dan cetek otaknya apabila kita tahu Allah itu maha besar dan agung..?baik kite bertaubat dan memohom keampunan Allah tanpa memperdulikan orang2 yang jahil otak dan pemikirannya..

so bagi saya..bersumpah ke..tidak ke..dalam dunia hari ini..sesen pon tidak boleh diguna pakai untuk menentukan kebenaran..
yang hanya ada adalah..
menambahkan kekeliruan, kekotoran, kejijikan dan perpecahan..

sumpah laknat yang dilakukan seolah2 sangat terdesak..terdesak untuk menjatuhkan hukuman salah kepada DSAI..sekiranya dia bukan berada dipihak yang terdesak..perlu ke bersumpah laknat untuk membuktikan DSAI berada dlm video tersebut?

Ya saya faham DSAI adalah satu nama besar dan kita harus tahu siapa dia sebenarnya..namun dengan bersumpah sedemikian rupa..adakah kebenaran akan terserlah?apa yang saya nampak..rakyat semaki haru dan bergolak gara-gara sumpah yang dilakukan..

DSAI mungkin benar benar melakukannya dan beliau mungkin difitnah..yang mana betul dan salah..im not in position to answer it..
Hanya Allah yang mengetauhinya..

apa yang saya nampak..DSAI memang tidak mahu bersumpah..beliau mungkin takut, atau beliau mungkin tidak mahu melayan sesuatu yang bodoh pada pandangannnya..so saya nampak DSAI ada satu prinsip yang bukan senang untuk diubah-ubah..so let him be..tidak perlu paksa atau mendesak DSAI untuk melakukan sumpah balas sebab bagi saya..xde guna pon..ianya tidak akan dapat menyelesaikan perkara tersebut..

kesimpulannya..
saya ambil sikap berkecuali..
tak mahulah terjerat dalam kebodohan dan dosa yang berpanjangan..
dosa menfitnah,,
dosa mengejek
mencaci..
sedangkan dosa sendiri tak tertanggung..
im sorry..i dont wanna be stupid..

bagi saya..masyarakat harus faham bahawa isu maruah dan tuduhan sebegini WAJIB hanya dibicarakan di dalam Mahkamah Islam dan bukan di khalayak.

so ikhlas dari hati saya..sebagai org islam..jauhilah dari meletakkan hukuman atas sesuatu yang anda tidak pasti dalam isu2 berat sebegini kerana anda tidak punyai basis yang diharuskan Islam untuk berbuat demikian..
p/s: if u dunno how to use your brain on the way it should be used..dont force others to do the same.. Moral of the story: Don’t be stupid and think.

Anonymous said...

Ingatlah apa sahaja perbuatan buruk yang kita buatkan balik kepada kita. Dulu PAS kata perbuatan UMNO tidak Islamik dan sekarang berbalik kepada PAS pulak. Dulu PAS kata UMNO mempertahankan rasuah dan kemaksiatan dan sekarang berbalik kepada PAS lak. Dulu PAS kata UMNO kafir dan sekarang kita tunggu masa dan ketikanya perkataan itu berbalik kepada PAS semula. wallahua'lam.

Anonymous said...

pada pendapat saya kemungkinan Eskay dan Siaful bersumpah kerana mereka telah dituduh menfitnah Anwar. Jadi Saiful dan Eskay bersumpah lah yang mereka tak fitnah Anwar. Cuba kalau kita ni org biasa kene liwat dgn org yg nmpk mcm alim ade ke org nak percaya?? Allah maha mengetahui...

Anonymous said...

allah maha adil...allah tahu pe yg dowg pk...satu demi satu bkti mncul..

Anonymous said...

kepada anon yg kononnya berkecuali tentang video seks DSAI...

utk pengetahuan saudara, tak ada org pun nak sibuk kalau anwar tu nak main seks dgn amoi ke, atau nak berzina dgn bini org ke....ini masalah moral org yg kononnya bakal menjadi PM sekiranya PR menang dlm PRU 13..Ini nama yg besar..

Rakyat perlu tahu...memang ini yg difatwakan oleh ulamak PAS dulu, ....tak apa menghebahkan keburukan org kalau dgn niat supaya rakyat kebanyakan tidak tersalah pilih pemimpin semasa pilihanraya...

ini contoh yg baik...

kenapa perlu bawak 4 saksi? kalau semuanya tu dah ada dalam rakaman video...yg penting nak pastikan video itu original dan nak pastikan org dalam tu ialah DSAI..

sebenarnya, dunia akan aman jika semua org boleh bekerjasama...contohnya, tak takut DNA dia diberikan utk ujian, bersumpah dgn nama allah yg dia tak buat (mungkin tak perlu sumpah laknat) cukup sekadar sumpah dgn nama allah....

Kalau tak bersalah kenapa perlu takut????

Anonymous said...

to anon yg berkecuali,
cuba fahami,inginkah anda berketuakan seseorang yang jelas melakukan kemungkaran,apakah dgn menyembunyikannya anda rasa bangga dan bersyukur dpt.pemimpin spt.itu.video itu utk pendedahan saja,kalau dgn kata tanpa bukti barulah ianya fitnah.Cuba anda andaikan org lain yg anda sememgnya benci mungkin pendapat anda akan berlainan sekali.renungkanlah.

Powered by Blogger.